3 oktober 2024

Mathijs Burgman neemt familiebedrijf en schoonmaakgroothandel Burgman BV over

Met trots kondigt Burgman BV aan dat Mathijs Burgman per 1 januari 2024 alle aandelen van het familiebedrijf heeft overgenomen van Ad en Marie-Lène Burgman. Deze overname markeert een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van het bedrijf, waarbij de continuïteit van de onderneming wordt gewaarborgd en de familietraditie wordt voortgezet.

De geschiedenis van Burgman BV gaat terug naar 1992, toen door Ad en Marie-Lène het bedrijf Burgman Supply BV werd opgericht. Een onderneming met een sterke focus op service, kwaliteit en capaciteit. Burgman begon bescheiden vanuit de garage, maar groeide al snel uit tot een betrouwbare speler in de markt met professionele Bay West toiletdispensers. Mede door de toewijding en het ondernemerschap van Ad en Marie-Lène Burgman ontwikkelde Burgman Supply BV zich tot een stabiele en gerespecteerde naam in de hygiënesector. De basis voor een verdere groei van het
bedrijf tot Burgman BV was gelegd.

Overname door nieuwe generatie
Mathijs Burgman, die al jarenlang actief is binnen het bedrijf, neemt per 1 januari 2024 de leiding over en zal de strategische visie van Burgman BV verder uitbouwen. Onder zijn leiding zal het bedrijf doorgaan met het leveren van hoogwaardige producten en diensten en inspelen op de veranderende behoeften van de markt.

Mathijs Burgman: “Ik ben ontzettend dankbaar voor het vertrouwen dat mijn ouders in mij stellen met deze overname. Het is een eer om het werk van mijn ouders voort te zetten. Ik kijk ernaar uit om de toekomst van Burgman BV verder vorm te geven en onze positie in de markt te versterken”.

Ad en Marie-Lène Burgman: “De oprichting van Burgman Supply BV was voor ons het begin van een geweldige reis. Na vele jaren van hard werken is het voor ons een bijzonder moment om het stokje over te dragen aan Mathijs. We hebben er alle vertrouwen in dat hij het bedrijf met dezelfde passie en toewijding zal leiden. We wensen hem veel succes en zien met trots hoe hij het familiebedrijf verder zal laten groeien.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 april 2019

Marco van der Linden (Hijman): “Met Bricks & Clicks disruptieve tijden overleven”

Steeds meer ‘traditionele’ winkels verdwijnen. De klant gaat voor digitale aanschaf, waar en wanneer hij dat wil. De stenen winkel van Hijman Schoonmaakartikelen in Amsterdam bestaat al 60 jaar...

20 juni 2023

ISS neemt 1.000 vluchtelingen in dienst in Europa

ISS kondigt op 20 juni 2023, Wereldvluchtelingendag, aan dat het 1.000 vluchtelingen in dienst zal nemen voor zijn Europese activiteiten. Deze aankondiging vond plaats tijdens de Tent Partnership for...

10 januari 2020

Horecava 2020 introduceert Facility & Hospitality segment: next level in gastvrijheid

Aanstaande maandag openen de deuren van RAI Amsterdam voor de 64e editie van Horecava. Deze editie staat vooral in het teken van voedselverspilling, veggie & vegan en Brasserie 2050,...

08 december 2023

Schoonmaker vindt vals geld in hotel Maastricht

In deze sinterklaasweek meldde Politie Maastricht op Instagram dat een schoonmaker tijdens het werk in een hotel een grote hoeveelheid vals geld had aangetroffen: ‘Ook de politie ontvangt wel...

30 december 2022

#FilmFriday Minicollege Liminaliteit

Verandering vindt plaats in het ondertussen. Daar is een woord voor: Liminaliteit. Cultureel antropologe Danielle Braun vertelt je daarover meer in haar minicollege.  “Het oude normaal is niet meer....

06 februari 2019

Blurring of Blokker syndroom: wie durft met ons naar morgen te kijken?

Tja, juist op onze verjaardag – Schoonmaakjournaal is vandaag 7 jaar geworden – doen we een oproep aan u om met ons de toekomst in te kijken. We schrijven...

13 maart 2024

Terug van weggeweest: de Schoonmaaktourdag

Al 9 keer eerder organiseerden drie motorfreaks uit de schoonmaakbranche de Schoonmaaktourdag. Een 10e keer zat er door Corona helaas niet in. Maar Erik Pos en Tommy Meijdam pakken...

27 december 2022

Blog: “Terugkijkend naar 2022 en vooruitkijkend naar 2023”

Geert van de Laar, voorzitter Code Verantwoordelijk Marktgedrag, neemt tijdens de feestdagen tijd voor bezinning. Lees zijn blog over terug- en vooruitkijken: Terugblik “Je kunt je het haast niet...

17 juli 2024

Terugblik VSR Webinar: De schoonmaakbranche, breed uitgemeten

Wat is het effect van schoonmaakmetingen op schoonmakers, eindgebruikers en opdrachtgevers? Tijdens het webinar ‘De schoonmaakbranche breed uitgemeten’ op 3 juli 2024 stond de impact van meetmethodes in de...

06 november 2018

100 cursussen voor 10.000 schoonmaakkrachten bij Asito

Schoonmaakorganisatie Asito biedt, in samenwerking met Good Habitz, al haar 10.000 medewerkers een uitgebreid arsenaal aan cursussen en trainingen aan om zich verder te ontwikkelen, zowel op professioneel als...