Zomergasten: eigenwijze startup Frisse Jongens succesvol door visie op werkplekreiniging

“De naam en het bedrijf zijn net zo duidelijk en eigentijds als wat we doen: Frisse Jongens. We reinigen werkplekken, op een verfrissende manier.” Devon Zwierenberg (20) en Kaz Putters (21) kwamen samen op dit idee. “Een schoonmaakbedrijf maakte een toetsenbord schoon met slechts een vochtig doekje. We hebben research gedaan en kwamen met een unieke verfrissende werkwijze. Het concept werkplekreiniging is niet nieuw, maar als jonge frisse ondernemers geven we er wel een geheel eigen draai aan.” Hoe? Lees verder…

Frisse Jongens geven inderdaad een geheel eigen draai aan hun specialisme werkplekgreiniging en ze doen hun naam eer Frisse Jongens aan. “Zo gebeurt het schoonmaken van toetsenborden, muizen en monitoren bij bedrijven geheel in pak met parelwitte sneakers. We zijn uitgerust met moderne en milieuvriendelijke schoonmaakproducten en ‘fluisterstille compressoren’. Dit om de medewerkers zo min mogelijk te storen tijdens de schoonmaak. Na afloop reinigen we met speciale stofzuigers met HEPA filters (tegen het vrijkomen van fijnstof) de ruimte om de werkplek nogmaals.”

“Onze visie is modern en uniek in de schoonmaakbranche”

“We zijn beiden geboren in een ondernemersgezin en kregen het ondernemen met de paplepel ingegeven. Wij houden regelmatig ruggenspraak met onze ‘advisory board’ (vier bekwame ondernemers uit verschillende disciplines), net als de tech-startups uit Silicon Valley.”

Devon en Kaz vervolgen: “Nu veel bedrijven op slot zitten vanwege de coronacrisis,  bieden we een ‘complete desinfectie’ aan, waarbij wij een kantoorpand met desinfecterende middelen zo fris mogelijk maken. Ondertussen zijn we actief binnen bedrijven die succesvol zijn in onder meer ict en de communicatie- en dienstensector. Vooral de combinatie van het welzijn van de werknemers en hun omgeving én onze unieke performance vallen in de smaak.

Wil je ons aan het werk zien? Kijk hier: https://frissejongensaanhetwerk.nl/video/.

De Frisse Jongens hebben hun missie scherp voor ogen: “We gunnen iedereen een schone en verantwoorde werkplek

Premium

Bas Bönhke (Carel Lurvink): “Is disposable schoonmaakdoek duurder dan textiel?”

Het gevecht om de beste handendroging in een toiletgroep – papier, katoen of lucht...