Topspreker op Vakbeurs Facilitair Jan van Triest (Biofriends): samenwerkende kracht hygiëne en Happy Cleaners

“Met 120 topsprekers op de beursvloer vormt de Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer 2020 voor het vijfde, achtereenvolgende jaar de belangrijkste kennisoverdracht voor de werkplek, werkomgeving en ontwikkelingen op het gebied van facilitair management en gebouwbeheer van het jaar”, profileert de HolaPress-organisatie het lezingenprogramma van de Vakbeurs Facilitair. Deze week vindt de 22e editie plaats in de Jaarbeurs Utrecht. Jan van Triest van Biofriends is een van die sprekers. Zijn bijdrage – op woensdag 29 januari om 13.00 uur in zaal 5 – draagt de titel: ‘Hygiënisch reinigen met alleen water en ultra microvezelmateriaaltechniek. Hoe?’ Een praktisch ingestoken vakkundige bijdrage die uitmondt in Happy Cleaners. Niet verwonderlijk als je weet dat de schoonmaakspecialist in hart en nieren één focus heeft: de mens.

 Jan is ervan overtuigd: traditioneel schoonmaken gaat verdwijnen, zo bleek uit ons recente gesprek met hem over de toekomst van schoonmaak. De Solution Driven Creative Cleaning Consultant van Biofriends uit Nunspeet is een schoonmaakman die denkt in oplossingen. Hygiënisch reinigen met alleen water en ultra microvezelmateriaaltechniek is het sprekende voorbeeld. Hoe je dat kan fiksen? Het wetenschappelijk onderbouwde antwoord krijg je op woensdag 29 januari om 13.00 uur (zaal 5) op de Vakbeurs Facilitair in de Jaarbeurs Utrecht.

Meer voor minder
Kunnen we zonder chemie aantoonbaar hygiënisch en duurzaam reinigen? “Ja, zeker. We hebben dat onderzocht”, overtuigt Jan. “In mijn lezing schets ik de soms alarmerende situatie van het niet juist volgen van procedures en de constatering van onvoldoende hygiënisch schoon. Met alle gevlogen van dien. Maar ik ga uiteraard ook in op de oplossing: middelen en methode in één proces. En het effect op de mens: Happy Cleaners. Bovendien toon ik diverse besparingen aan, die je eenvoudig kunt realiseren. Neem het voorbeeld van hoe je dieptereiniging kunt uitvoeren zonder extra inspanning.”

Gevecht winnen van bacteriën en microben
Het kernwoord van de oplossing van hygiënisch en duurzaam reinigen:  ResidueFreeCleaning. Daarmee win je het gevecht van bacteriën en microben, spaar je het milieu en bespaar je op kosten. Residuvrij schoon maken sluit achterblijven van vuil uit en heeft een positieve invloed op ieders gezondheid”, legt Jan uit. Biofriends, het bedrijf van Jan, staat voor residuvrij reinigen, oftewel C3C cleaning, met Reflex. Het C3C-concept bestaat uit drie fases: inventarisatie van mensen en materialen, introductie door middel van training en aftersales door bijscholing en samenwerking. Wie met Reflex mopt, doet zes dweilervaringen op: makkelijker, lichter, schoner, effectiever, duurzamer en spaarzamer. In deze video de uitleg in minder dan 2 minuten waarom je moppen ook dweilen mag noemen en welke productveranderingen Reflex heeft ondergaan.

Niet opbranden maar opbloeien
Tijdens zijn 20 minuten durende lezing op woensdag 29 januari om 13.00 uur in zaal 5 van de Vakbeurs Facilitair zoomt Jan in op de ResidueFreeCleaning oplossing, op het unieke en uniforme systeem, op de portemonnee en op de mens. Jan tot slot: “Het profiel van de schoonmaker is een vrouw van 55+, die leeftijdscategorie vormt de bulk van de schoonmaakpopulatie. Als je hen met duurzaam en hygiënisch reinigen 15 – 20% minder zwaar laat werken, ben je geen slimme ondernemer als je dat niet doet. Heel veel schoonmakers willen hun werk heel graag, heel goed doen. En zij moeten tot hun 67e door. Wij moeten er als branche voor zorgen dat zij niet opbranden maar opbloeien.”

De missie van Biofriends 
Schoonmaakbudgetten bestaan grotendeels uit personeelskosten. Daarom focust Biofriends vooral op de factor mens en biedt oplossingen om medewerkers optimaal te laten functioneren. Met een zo gering mogelijke fysieke inspanning. Ons systeem kenmerkt zich door duidelijke kleuren, licht hanteerbare en eenvoudige materialen en duurzame techniek. Het resultaat? Mens en werk in harmonie, minder gebruik van schoonmaakmiddelen en… meer rendement voor uw organisatie!

Premium

Coronacrisis

Het coronavirus treft ons allemaal. Privé en/of zakelijk. Ook de cruciale beroepsgroep communicatie, media...