27 juni 2019

Huub Kattenpoel van Kleentec over co-creatie Innovi: “Samen bijdragen aan verbeteringen reinigingsproces”

“Ik omring me graag met ondernemers die innovatief zijn, die denken in oplossingen om processen te verbeteren.” Business unit directeur van Kleentec, Huub Kattenpoel, noemt als voorbeeld Gerrit Visser, directeur/eigenaar van Innovi, een bedrijf in groenereinigingsoplossingen als stoom- en droogijstechnologie. Kleentec en Innovi werken samen om het hygiëne-kwaliteitsniveau bij bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie te verhogen.

“Onze samenwerking bestaat onder meer uit het afnemen van stoomreiniging”, vertelt Huub verder. “Ik ben zelf ruim een half jaar werkzaam bij Kleentec, voordat ik hier kwam werken, werden er al zaken met Innovi gedaan.” Kleentec verzorgt schoonmaakonderhoud in de voedingsmiddelenindustrie. In een productieomgeving is vaak natte (schuim)reiniging en aansluitend desinfectie nodig om de werkomgeving schoon te maken. Een andere manier van reinigen, waarbij niet of nauwelijks water wordt ingezet, is stoomreiniging.

“Bedrijven bevinden zich vaak in een spagaat”

Inzet stoomreiniging
“De samenwerking met Innovi kunnen we nog verder laten groeien. Gerrit en ik zijn samen aan het ontdekken wat we kunnen oppakken. Bij Kleentec zetten wij bijvoorbeeld stoom in een bakkerij-omgeving in, daar waar geen water gebruikt mag worden. Met stoom verwijder je het vastgehechte vuil, eenvoudig en snel. Bovendien levert het vaak een betere schoonmaakkwaliteit op dan met andere handmatige reinigingsmethoden.”

Kwaliteit versus kosten
“Op dit moment loopt er een traject in een productie-omgeving waar men de schoonmaakkwaliteit op een hoger niveau wil brengen”, legt Huub uit. “Stoom levert hier echt een goede bijdrage aan. De afweging is nu kosten versus kwaliteit. De aanschaf van een stoomreinigingsunit is duurder dan handmatig reinigen. Maar de schoonmaakkwaliteit is beter en met stoom reinigen is bovendien sneller, gemakkelijker en levert een besparing aan water, energie en personeelskosten op. Deze discussie horen we vaker. Bedrijven bevinden zich vaak in een spagaat. Men wil het kwaliteitsniveau van hygiëne verbeteren. Met handmatige reiniging behalen ze een acceptabel niveau. Met bijvoorbeeld stoom scoren ze hoger in bepaalde omgevingen. Bij toepassen stoom hoort een investering. Men staat open voor veranderingen maar niet altijd voor het bijbehorende kostenplaatje. Dat begrijpen wij.”

Bekendheid vergroten
“Ik houd ervan mij te omringen met ondernemers die innoveren, bijdragen aan verbeteringen in processen. Gerrit Visser is zo’n ondernemer. We zijn blij met de kennis die hij met ons deelt en die wij kunnen toepassen bij onze opdrachtgevers. Kleentec is marktleider in de voedingsmiddelenindustrie, we zijn alert op nieuwe ontwikkelingen. Onlangs zijn we door Innovi geïnformeerd over het reinigen met enzymen. Een aanvulling in groen reinigen. We gaan bekijken of en hoe we deze biotechnologie bij onze opdrachten kunnen toepassen.”

“Mijn ervaringen met Innovi zelf zijn goed. Het bedrijf levert kwalitatief goede machines met daarbij echte service. Gerrit Visser verzorgt een traject van A tot Z zorgvuldig. Hij geeft professioneel advies, begeleiding, training en samen met zijn team goede nazorg. Ze zijn onze partner tijdens het hele proces. Dat typeert Innovi en spreekt mij aan”, besluit Huub.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 september 2022

MAS viert 25 jarig jubileum

Mas vierde onlangs haar 25-jarig jubileum. Een feestelijke dag voor alle medewerkers. Van harte gefeliciteerd! Op LinkedIN deelde het bedrijf: “HOERA 25 jaar! Wat een mijlpaal… Samen met onze...

25 november 2022

Ina viert 25-jarig jubileum!

Op 12 november 1997 begon Ina Akkerman bij NIVO als schoonmaakster. In de jaren daarna groeide zij door naar voorvrouw. Inmiddels, 25 jaar later, is zij assistent rayonmanager in...

22 februari 2023

ADG Congres: into the unknown

Op dinsdag 14 maart aanstaande vindt de 12e editie van het ADG Congres plaats. In Theater Amsterdam, gelegen aan de Houthavens bij het IJ, zullen interessante en inspirerende sprekers...

17 augustus 2019

Succesvol Marketingcafé ‘braint’ over Schoonmaak Vakdagen: uniek, uitdagend, innovatief en onderscheidend

Het creatieve brein van exposerende marketeers werd op de proef gesteld tijdens de eerste editie van het Schoonmaak Vakdagen Marketingcafé. Dertien heren en dames, die aanwezig zullen zijn op...

18 september 2023

Maak kennis met het team van Schoonmaak Vakdagen

Het team van de Schoonmaak Vakdagen is volop bezig met de voorbereidingen van de schoonmaakbeurs die op 14 & 15 november 2023 zal plaatsvinden. Een team dat bestaat uit...

20 april 2022

“We moeten af van het idee dat goed leiderschap alleen fulltime kan”

In onze serie interviews over vrouwelijk leiderschap komt ditmaal Belinda Dekkers-Schwartz aan het woord. Zij is directeur van UL-Team, de tweede particuliere opleider in Nederland voor de facilitaire- en schoonmaakbranche....

11 april 2023

‘TV-tip: realityshow ‘Mitchel aan de Maas’

Op dinsdag 11 april start een nieuwe realityshow op SBS6 met ‘de meest enthousiaste Rotterdammer ever, Mitchel Viljeer’. In ‘Mitchel aan de Maas’ volg je deze vrolijkerd, en zijn...

22 november 2023

Tork lanceert drie nieuwe luxe zepen

Met de lancering van drie nieuwe luxe zepen richt Tork zich op chique hotels, restaurants, kantoren, sportscholen en spa’s. Naast het gebruik van natuurlijke ingrediënten, bevatten de Tork Luxe...

15 februari 2022

TRU genomineerd voor Europese Schoonmaak & Hygiëne Awards 2022

TRU Cleanroom Cleaning is genomineerd voor de European Cleaning & Hygiene Awards 2022 in de categorie ‘Start-Up of the Year’. Na een recordjaar voor inzendingen, zal TRU zijn lot...

25 april 2024

World Hand Hygiene Day: Tork benadrukt belang handhygiëne trainingen voor zorgverleners

Op 5 mei organiseert de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) World Hand Hygiene Day (WHHD), een jaarlijkse oproep aan zorgprofessionals om hun handhygiëne te verbeteren. Dit jaar neemt Tork voor de negende...