27 januari 2020

Facilitair multiserviceverlener ELIS verrassend anders op Vakbeurs Facilitair

“Twee jaar geleden is Berendsen overgenomen door Elis. Deze overname had een naamsverandering en de mogelijkheid tot herpositionering tot gevolg.” Aan het woord is algemeen directeur Lars Kamphuis. Op Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer zal Elis Nederland haar propositie als facilitair multi-serviceverlener uitdragen en noviteiten tonen. Een aanzet tot groei als marktleider op het gebied van veiligheid, hygiëne, duurzaamheid en service voor schoonmaak- en integrated facility management-organisaties.

Elis Nederland is totaalontzorger”, vertelt Lars. “We zijn de expert op het gebied van veiligheid, hygiëne en duurzaamheid en ontzorgen onze klanten met een totaalconcept van facilitaire diensten. We willen de bezoekers aan de Vakbeurs Facilitair hiermee kennis laten maken. De boodschap overbrengen dat, wanneer je voor ons kiest, je op onze service kunt vertrouwen en je zelf de volle aandacht op je eigen business kunt richten. Dat klinkt als een mooi verkooppraatje, maar niets is minder waar. We zijn van mening dat iedereen een product of dienst kan verkopen. Maar alleen experts kunnen het juiste product adviseren, op de juiste manier onderhouden, inzet berekenen op basis van datamanagement, daardoor continuïteit bieden en de klant echt ontzorgen.”

Noviteit SmartMops
Op de Vakbeurs Facilitair toont Elis een nieuw concept: SmartMops. Het bedrijf omschrijft deze noviteit als hét intelligente schoonmaakconcept van 2020. “We zijn de eerste partij die schoonmaakbedrijven kunnen voorzien van maatwerk gebruikersdata in combinatie met kwalitatieve en gebruiksvriendelijke producten. Met dit concept kunnen we bedrijven en schoonmaakpartijen volledig ontzorgen door onze mogelijkheden met datamanagement”, vertelt productspecialist Eline van Goethem trots.

“SmartMops biedt inzicht en controle over de schoonmaakactiviteiten en continue beschikking over kwalitatieve mops en doeken. De doeken zijn voorzien van een chip. Deze wordt gescand bij start van de schoonmaakwerkzaamheden. Er wordt geregistreerd wie wanneer werkzaamheden uitvoert. Nadien checkt de medewerker uit en wordt de registratie direct in een dashboard getoond. Zo is er altijd grip op verbruik en gebruik. Bovendien heeft de steel van de mops een ergonomisch S-design wat het schoonmaken makkelijker en eenvoudig maakt. We hebben er dit filmpje over gemaakt.”

Naast SmartMops is er meer nieuws. De dispenserlijn Fusion bestaat uit dispensers met een antibacteriële coating, waardoor bacteriën niet kunnen hechten en dus groei van ziektekiemen tegen gaat. Door gebruik van de Fusionlijn én met regelmatig je handen wassen kan het ziekteverzuim worden beperkt. Verder onthult Elis tijdens de beurs haar nieuwste service, zodat bedrijven geen ongewenste verrassingen meer hebben.

Duurzaam DNA
Elis zorgt niet alleen voor haar klanten, zij denkt ook aan het milieu. Het bedrijf heeft duurzaamheid in het DNA. Vanaf de oorsprong, ruim 100 jaar geleden, werkt Elis circulair. Zij regelt bijvoorbeeld de verhuur van bedrijfskleding, matten, toiletinrichtingen, cleanroom-oplossingen en poetsdoeken én reinigt en onderhoudt deze ook, wat de levensduur van de producten verlengt. Daarbij is de Fusion dispenserlijn Cradle 2 Cradle gecertificeerd. Dit betekent dat wanneer de dispenser écht niet meer te gebruiken is, het materiaal wordt omgezet naar granulaat, wat wordt gebruikt bij de productie van onder meer emmers en gieters. Een ander voorbeeld is het wassen van WC-borstel onderdelen, waarmee circa 3000 kilo plastic afval per jaar wordt bespaard.

“Facilitaire dienstverlening heeft een grote impact op een organisatie. Vaak groter dan gedacht”

Focus 2020
Op de vraag wat de verdere plannen voor 2020 zijn, volgt het enthousiaste antwoord dat Elis haar marktleiderschap wil uitbreiden. Zij kiest deze focus op basis van de behoefte in de markt naar full service-providers met uitstekende operationele performance. “Wij zijn hiertoe in staat. De aspecten die we hierin meenemen zijn duurzaamheid, Smart oplossingen in registratie en signaalmogelijkheden en datamanagement.”

Lars legt uit: “Uit ervaring weten we dat facilitaire dienstverlening een grote impact heeft op een organisatie. Vaak groter dan gedacht. Je draagt samen met de klant bij aan het welbevinden van de medewerkers en bezoekers. Hygiëne, veiligheid en duurzaamheid bieden een comfortabele basis, waaraan steeds meer belang wordt gehecht. De wens van klanten om de facilitaire behoeften bij één totaalaanbieder onder te brengen, groeit. Wij kunnen deze wens invullen. Daarom zullen we vanaf 2020 meer de focus leggen op samenwerkingen met facilitaire organisaties, waaronder schoonmaak- en integrated facility management-organisaties. We hebben mooie plannen.”

Ben je geïnteresseerd in hoe Elis u kan ontzorgen? En wil je meer weten over de facilitaire dienstverlening en noviteiten? Breng een bezoek aan Vakbeurs Facilitair op woensdag 29, donderdag 30 en vrijdag 31 januari, standnummer D28, of neem contact op via nl.elis.com.

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 juni 2019

Veel Hollandse haring op internationaal ISSA event bij gastheer Vendor

ISSA, de wereldwijde association voor de schoonmaakindustrie, groeit qua leden in Nederland. Dat werd op 20 juni bevestigd door de belangstelling voor de inmiddels traditionele haringparty, ditmaal gehost door...

06 november 2024

Financial Times erkent Essity opnieuw als diversiteitsleider

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot diversiteitsleider door de Britse zakelijke krant Financial Times. Deze erkenning is tot stand gekomen dankzij een...

14 november 2018

Tork: “Datagestuurd schoonmaken is de toekomst”

Digitalisering wordt steeds belangrijker in de maatschappij en daarmee ook in de schoonmaakindustrie. Het zorgt ervoor dat schoonmaakteams efficiënter te werk kunnen gaan en hun dag kunnen indelen op...

02 mei 2024

The Good Roll: ‘Bij ons hangen geen omzetcijfers aan de muur, maar toiletdoelen’

Het FD publiceerde op 24 april 2024 een artikel over The Good Roll. Anna Dijkman beschrijft het verhaal van oprichter Melle Schellekens, die sociale impact wil maken: ‘Hoe gaaf...

16 april 2019

Specialist Nico Bennik (MTS Euro Products): “Poetslappen zijn substantieel onderdeel van onze business”

MTS Euro Products, we kennen het bedrijf als kennispartner en leverancier van (toilet)hygiëneproducten, maar misschien minder of niet van poetspapier en poetslappen. Een gemiste kans, want het 25-koppige team...

03 mei 2024

Realtime inzicht met Tork Vision Schoonmaken

Tork Vision Schoonmaken maakt gebruik van realtime data om te bepalen waar en wanneer er servicebehoeften zijn. Hierdoor kan je slimmer en efficiënter werken en tegelijkertijd voldoen aan de...

31 juli 2020

#film Pratende spiegel maakt One Hundred Restrooms uniek

De rij toiletconceptwinkels van Vendor Washrooms, PurePoint en 2theloo mag zich verrijken met One Hundred Restrooms: een slim openbaar toilet belevingsconcept die behoefte, beleving en technologie samen laat komen. Oud-2theloo’ers...

11 november 2024

Tork lanceert Tork OptiServe® Toiletpapier Systeem

Met haar nieuwe Tork OptiServe® Toiletpapier Systeem helpt Tork de efficiëntie van facilitair managers en hun teams verbeteren en de impact op het milieu verminderen. Het hulsloze toiletpapier zorgt...

29 juli 2020

#nieuwsnotendop NOOF wint aanbesteding Politie, nieuwe Gradez meetmethode, samenwerking Burgman en Onderwijs Inkoop Groep

NOOF wint aanbesteding reiniging 46.000 werkplekken Politie Nederland NOOF Office Health heeft de Europese aanbesteding van de grootste werkgever van Nederland, Politie Nederland, gewonnen. Het gaat om het reinigen...

07 augustus 2020

Kwartet aan onderzoeken: wat leveren ze op?

Coronacrisis maakt creatief en leidt blijkbaar tot veel onderzoeken. We zetten er vier op een rij. Discriminatie en diversiteit: laten we steken vallen? Een recent aangenomen wetsvoorstel over diversiteit...