17 februari 2020

Consensus zet magische standaard in schoonmaak voort als Enozopro

Consensus Group introduceerde afgelopen jaar de nieuwe standaard in schoonmaak: de Hygeia SB100. De magische sprayflacon die watergedragen ozon genereert, is inmiddels uitgegroeid tot een welbekend fenomeen op de schoonmaakmarkt. Nu laat Consensus Group de naam Hygeia achterwege en gaan ze verder met de naam EnozoPro.

 “De Hygeia SB100 heet vanaf nu EnozoPro SB100“, laat Consensus weten. Met deze weldoordachte beslissing betreedt de importeur opnieuw de Europese markt. “Met EnozoPro als naam borduren we voort op onze nieuwe standaard in schoonmaak.” vertelt algemeen directeur Frank Laurentius.

Filosofie
Vanuit de filosofie Hygiëne en Health is Consensus Group altijd op zoek naar innovatieve en gezondere schoonmaakoplossingen. “De ozon-genererende sprayflacon is een van onze gamechangers, die voldoet aan onze eisen wat betreft innovatieve en meer verantwoorde schoonmaakoplossingen. De naam Hygeia zei niet zo veel over de inhoud van het product. Enozo, oftewel ozone achterstevoren geschreven, sluit bet

er aan bij onze visie. Met Enozo willen we het accent leggen op de ozon die de fles genereert. Want dat watergedragen ozon een prima alternatief is voor alledaagse reinigingsmiddelen, is uiteindelijk de belangrijkste factor.”

“Schoonmaken met enkel water is vooralsnog een vreemd concept”

Verantwoordelijkheid voor bewustwording
“Men weet veelal niet eens dat watergedragen ozon een prima alternatief is”, voegt Rob Boele, mede-directielid van Consensus Group toe. “Ik vind dat wij als importeur de verantwoordelijkheid hebben ook de markt het stukje scholing en affiniteit met ozon aan te bieden. Schoonmaken met enkel water is vooralsnog een vreemd concept. We zijn gewend aan het huidige schoonmaakaanbod maar door het gebruik van de sprayflacon zijn veel van deze chemicaliën, geuren of kleurstoffen verleden tijd. Wij vinden dat EnozoPro beter is voor mens, milieu en portemonnee maar we moeten de markt ook de kans geven om te wennen aan deze nieuwe schoonmaakmethode. Daarom bieden we de demonstraties aan. Mensen willen eerst zien en dan geloven. Dat een oppervlakte in 30 seconden met enkel gesanitized kan worden is vaak nog gewoon een beetje onwerkelijk en dat is begrijpelijk.”

Op Enozo-Xperience: “seeing is believing”

Hoe schoon kan schoon zijn
Wie kennis wil maken met EnozoPro, kan een Enozo-Xperience bij Consensus Group aanvragen. Tijdens deze demonstratie maakt u kennis met de werking van watergedragen ozon, de geschiedenis van de gepatenteerde sprayflacon, maar ook komen al de certificeringen die EnozoPro rijk is ter sprake.

Het allerbelangrijkste blijft het uitvoeren van de proeven die u aantonen hoe schoon schoon kan zijn. Julian Laurentius, junior assistent, is een van de medewerkers die de demonstraties begeleidt. Hij vertelt: “De ervaring leert ons dat men het product in eerste instantie als een Tellsell sprookje ziet. Maar na het bijwonen van een demonstratie en het uitvoeren van de schoonmaaktesten krijgt men een totaal nieuw beeld van de fles en ziet men al snel mogelijkheden. Seeing is believing en daarom zijn wij enthousiast om mensen kennis te laten maken met onze nieuwe standaard in schoonmaak!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

12 maart 2020

Edwin van den Broek (Burgman): “Kosten besparen op schoonmaak, zo doe je dat”

“Innovatieve kennispartner Burgman zet in op kostenbesparing”, kopten we op 13 januari in aanloop naar de Horecava en Vakbeurs Facilitair. De importeur en groothandel in professionele hygiëne- en reinigingssystemen...

18 januari 2024

Welke invloed hebben jongeren in de schoonmaakbranche? Tirza Dingelstad (CSG/Kaleidon) vertelt over haar aanpak.

In december 2023 deden we een oproep aan de jongeren in de schoonmaaksector om te horen hoe zij de branche ‘opschudden’. We ontvingen enthousiaste reacties die we graag met...

07 mei 2023

Zwemles voor medewerkers

In het Antoni van Leeuwenhoek (AVL) is een pilot gestart met zwemles voor volwassenen. Medewerkers van Hago Zorg die graag willen (leren) zwemmen, kunnen zich gratis aanmelden. Vervolgens volgen...

19 april 2023

Ergonomisch en veilig schoonmaken. Hoe doe je dat?

Vier Europese landen zoeken gezamenlijk naar het antwoord op deze vraag. Naast Nederland, maken ook Estland, Finland en Hongarije onderdeel uit van dit project. Tijdens het project wordt gekeken...

04 april 2023

Markt reinigings- en desinfectiemiddelen blijft komende tijd onder grote druk

Net als vele andere sectoren heeft de markt van reinigings- en desinfectiemiddelen veel te verduren sinds de pandemie en de oorlog. Veel bedrijven zaten het afgelopen jaar in overlevingsmodus,...

15 maart 2024

#FOTOFRIDAY Koninklijke toiletten

Bij Restaurant Het Konings Huys in Delft voel je je de koning te rijk op het toilet. Toletto zorgde voor de vorstelijke toiletten in dit restaurant. De specialist in...

04 september 2024

Kärcher opent nieuw Europees servicecenter

Om te kunnen blijven beantwoorden aan de toenemende wensen en eisen van de markt, heeft Kärcher eind vorig jaar een nieuw Europees servicecenter geopend. Het gloednieuwe complex in Ahorn...

12 december 2022

‘DT op de werkvloer’

Een prettige en veilige werkomgeving waarin iedereen zich thuis voelt en met veel plezier aan het werk gaat, dat is een belangrijke waarde binnen EW Facility Services. Volgens het...

27 augustus 2024

Heb jij een idee voor de CSU Innovatie Award?

CSU Roept op: Doe mee met de CSU Innovatie Award en breng jouw idee in de volgende versnelling. Met toegang tot een gigantisch netwerk vol mogelijkheden, een investeringsbudget van...

13 februari 2024

Breedweer geregistreerd voor Code Sociale Ondernemingen

Breedweer Facilitaire Diensten is trots dat het bedrijf is opgenomen in het Register Sociale Ondernemingen. De Code Sociale Ondernemingen is gebaseerd op dé grondslag van sociaal ondernemen, namelijk impact...