17 februari 2020

Consensus zet magische standaard in schoonmaak voort als Enozopro

Consensus Group introduceerde afgelopen jaar de nieuwe standaard in schoonmaak: de Hygeia SB100. De magische sprayflacon die watergedragen ozon genereert, is inmiddels uitgegroeid tot een welbekend fenomeen op de schoonmaakmarkt. Nu laat Consensus Group de naam Hygeia achterwege en gaan ze verder met de naam EnozoPro.

 “De Hygeia SB100 heet vanaf nu EnozoPro SB100“, laat Consensus weten. Met deze weldoordachte beslissing betreedt de importeur opnieuw de Europese markt. “Met EnozoPro als naam borduren we voort op onze nieuwe standaard in schoonmaak.” vertelt algemeen directeur Frank Laurentius.

Filosofie
Vanuit de filosofie Hygiëne en Health is Consensus Group altijd op zoek naar innovatieve en gezondere schoonmaakoplossingen. “De ozon-genererende sprayflacon is een van onze gamechangers, die voldoet aan onze eisen wat betreft innovatieve en meer verantwoorde schoonmaakoplossingen. De naam Hygeia zei niet zo veel over de inhoud van het product. Enozo, oftewel ozone achterstevoren geschreven, sluit bet

er aan bij onze visie. Met Enozo willen we het accent leggen op de ozon die de fles genereert. Want dat watergedragen ozon een prima alternatief is voor alledaagse reinigingsmiddelen, is uiteindelijk de belangrijkste factor.”

“Schoonmaken met enkel water is vooralsnog een vreemd concept”

Verantwoordelijkheid voor bewustwording
“Men weet veelal niet eens dat watergedragen ozon een prima alternatief is”, voegt Rob Boele, mede-directielid van Consensus Group toe. “Ik vind dat wij als importeur de verantwoordelijkheid hebben ook de markt het stukje scholing en affiniteit met ozon aan te bieden. Schoonmaken met enkel water is vooralsnog een vreemd concept. We zijn gewend aan het huidige schoonmaakaanbod maar door het gebruik van de sprayflacon zijn veel van deze chemicaliën, geuren of kleurstoffen verleden tijd. Wij vinden dat EnozoPro beter is voor mens, milieu en portemonnee maar we moeten de markt ook de kans geven om te wennen aan deze nieuwe schoonmaakmethode. Daarom bieden we de demonstraties aan. Mensen willen eerst zien en dan geloven. Dat een oppervlakte in 30 seconden met enkel gesanitized kan worden is vaak nog gewoon een beetje onwerkelijk en dat is begrijpelijk.”

Op Enozo-Xperience: “seeing is believing”

Hoe schoon kan schoon zijn
Wie kennis wil maken met EnozoPro, kan een Enozo-Xperience bij Consensus Group aanvragen. Tijdens deze demonstratie maakt u kennis met de werking van watergedragen ozon, de geschiedenis van de gepatenteerde sprayflacon, maar ook komen al de certificeringen die EnozoPro rijk is ter sprake.

Het allerbelangrijkste blijft het uitvoeren van de proeven die u aantonen hoe schoon schoon kan zijn. Julian Laurentius, junior assistent, is een van de medewerkers die de demonstraties begeleidt. Hij vertelt: “De ervaring leert ons dat men het product in eerste instantie als een Tellsell sprookje ziet. Maar na het bijwonen van een demonstratie en het uitvoeren van de schoonmaaktesten krijgt men een totaal nieuw beeld van de fles en ziet men al snel mogelijkheden. Seeing is believing en daarom zijn wij enthousiast om mensen kennis te laten maken met onze nieuwe standaard in schoonmaak!”

Deel dit artikel

Ook interessant:

12 februari 2024

Update onderzoek telescopisch wassyteem

RAS meldt dat in december 2023 het onderzoek naar de lichamelijke belasting bij het werken met het telescopisch wassysteem is afgerond. Uit het onderzoek blijkt dat werken met dit...

30 augustus 2024

#FOTOFRIDAY Dolmans reinigt studentenhuis

Per september start het nieuwe studie-/opleidingsjaar. Dan zullen de (nieuwe) studenten weer hun kamers gaan bewonen. Schone kamers, als het aan Dolmans ligt. Medewerkers van Dolmans Specialistische Reiniging zijn...

16 juni 2023

Op de hoogte van teamwork tussen mens en machines

Op 22 juni is het tijd voor een nieuwe aflevering van Captains of Cleaning. In deze uitzending bespreken we de sociale kant van schoonmaken, het belang van innovatie en...

06 december 2018

Schoonmaak codecommissie: “Hotelschoonmaak heeft verantwoordelijk marktgedrag nodig”

Op 4 december tekende Claire van Campen, general manager van American Hotel Amsterdam de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Dit deed zij onder het toeziend oog van zo’n 20 collega’s én...

18 maart 2019

Met Fixed&Easy gaan Kimberly-Clark en Propers voor cross selling

Vanuit zijn passie om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven, begon Patrick Arts in 2005 schoonmaakbedrijf Propers. “We willen mensen laten ontwikkelen”, motiveert de...

10 april 2025

Schoonmakend Nederland roept op: Teken “petitie” voor behoud van de Checklist veilig gebouwonderhoud

Om de bouw van woningen te versnellen, heeft een commissie onder leiding van Friso de Zeeuw gewerkt aan voorstellen om bouwregels te versoepelen. Het programma STOER geeft hier invulling...

07 augustus 2025

Maak kennis met Achint Atwal als nieuw lid FMNextGen

Naast Ton Funke, Leslie Okyere en Ward van Zanten is ook Achint Atwal (Balans) dit jaar lid geworden van ons jongerenplatform FMNextGen. Een netwerk voor jonge professionals in de...

06 februari 2024

Bij Schoonmaakbedrijf Hommerson maakt software hun werk sneller, makkelijker en minder foutgevoelig

De reis die Schoonmaakbedrijf Hommerson sinds 2019 met AFAS aflegt is er een die zijn vruchten afwerpt. Wat begon met de wens om de administratie rond de vele arbeidsovereenkomsten...

11 februari 2025

Uit het dagboek van Jouw Glazenwasser: Kopje koffie glazenwasser?

Jasper Dekker van Jouw Glazenwasser schrijft dagboekverhalen. Om het glazenwassersvak te belichten en een goed gevoel te geven. Met ook wat humor. Lees zijn tweede dagboekverhaal hier.

02 november 2018

Instituut Fysieke Veiligheid kiest voor totaalbelevingsconcept EW Facility Services

Voor het schoonmaakonderhoud en de glasbewassing zocht het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) naar één ondernemende, proactieve partner voor hun locaties in Arnhem en Zoetermeer. Deze locaties werden schoongemaakt door...