24 maart 2019

#nieuwsnotendop week 12: Blinck Schoon, CSU, Forbo, Hago en facility trends

Forbo doet licht uit tijdens Earth Hour
Op zaterdag 30 maart doet Forbo voor de zesde keer in successie mee aan Earth Hour: om 20.30 uur doet Forbo het licht in al haar fabrieken voor een uur uit. Deze bewustwordingsactie van het Wereld Natuur Fonds (WNF) past bij Forbo’s duurzame koers. Earth Hour is wereldwijd de grootste en snelst groeiende beweging waar burgers, gemeenten en bedrijven in meer dan 150 landen aan meedoen.

Schoonmaakbedrijf Blinck breidt klantenportefeuille uit
Schoonmaakbedrijf Blinck, met vestigingen in Almere (hoofdkantoor) en Arnhem, mag drie klanten verwelkomen. Prima Personeel in Arnhem ondersteunt bedrijven in haar personele bezetting, en gespecialiseerd in de metaal, installatie, bouw, infratechniek, marine en offshore, groenonderhoud en schilders. Graficol in Almere is specialist in de productie van hoogwaardige formulieren, verpakkingen en direct mail. Art of Dance in Almere organiseert muziek- en dance events met een focus op hardere muziekstijlen. “Uiteraard zijn we blij met deze klanten en ook tevreden dat promotie en acquisitie ‘dicht bij huis’ z’n vruchten afwerpen. We kijken uit naar een duurzame relatie met deze nieuwe relaties”, reageert Anton Vinck, directeur-eigenaar van Blinck Schoon. De afgesloten contracten betreffen alle wekelijkse, reguliere kantoorschoonmaak.

FM provider performance onderzoek 2018
Hospitality Group presenteert de resultaten van het derde FM Provider Performance Onderzoek (PPO)onder vier modellen: multi services, managing agent, integrated facility management (IFM) en publiek-private samenwerking (PPS). De belangrijkste conclusies: (1) Performanceverschillen tussen de providers blijven groot. (2) Performance is gedaald ten opzichte van 2017. (3) Integratie van dienstverlening is de belangrijkste voorspeller van succes. (4) Customer intimacy-oplossingen hebben de voorkeur. (5) Innovatie en continu verbeteren vergt een disruptieve aanpak. (6) Kansen voor een succesvolle partnership groeien bij langdurige samenwerking. (7) Verschil tussen soft en hard service providers wordt kleiner. (8) (Zakelijke) dienstverlening is het meest tevreden. (9) PPS-constructies bieden kansen voor innovaties en verbeteringen. (10) De werkomgeving als driver voor aantrekkelijk werkgeverschap.
De top 3 ranking van providers voor de vier verschillende uitbestedingsmodellen zie je via deze link naar de website van Hospitality Group.

Hago, Gemeente Rotterdam, Albeda Startcollege en Learn2Work continueren TOP Academie
Hago, Gemeente Rotterdam, Albeda Startcollege en Learn2Work tekenden op 11 maart een convenant in Rotterdam Ahoy. Met de overeenkomst continueren de vier partijen de TOP Academie in Ahoy, waarmee ze jongeren een tastbaar perspectief geven op de arbeidsmarkt. De TOP Academie laat het mes aan meerdere kanten snijden: het biedt een oplossing voor de jongeren, maar ook voor de krapte op de arbeidsmarkt, voor sociale lasten van de stad Rotterdam en voor vakmanschap in de schoonmaakbranche. In 2020 wil Learn2Work 20 TOP Academies hebben waarin 300 studenten tegelijkertijd aan hun toekomst werken. Daarmee is het probleem van de 7500 jeugdwerklozen niet direct weg, maar het is absoluut een structurele oplossing om jongeren een betere toekomst te geven en het probleem van Rotterdam te verlichten.

CSU wint tender NH Collection
CSU is gestart met de schoonmaak van de hotelkamers van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace, onderdeel van NH Hotel Group met wereldwijd 350 hotels. Het vijfsterrenhotel met 263 kamers en suites en 11 appartementen in 17e-eeuwse herenhuizen in hartje Amsterdam is, na een tender uitgevoerd door Coperama Benelux, een meerjarig partnership met CSU aangegaan. In de keuze voor CSU gaf de aandacht voor de medewerkers uiteindelijk de doorslag.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 december 2018

Verloren rechtszaak RSO meest gelezen op website Schoonmaakjournaal.nl in 2018

2018 was het jaar van extremen; niet alleen landelijk beleefden we de heetste zomer ooit gemeten, ook het team van Schoonmaakjournaal boekte records. Onder meer met het aantal filmproducties,...

09 maart 2020

#nieuwsnotendop Coronavirus en schoonmaak

De uitbraak van het coronavirus en de toename van het aantal besmettingsgevallen wereldwijd en in Nederland is al weken het gesprek van de dag. Kijken we naar onze branche...

03 juli 2019

FD: “Het wordt tijd om de bezem uit de kast te halen”

Wat is er toch aan de hand met onze grote schoonmaakbedrijven? Columnist Bartjens van het Financieele Dagblad vraagt het zich af. In zijn column De bezem erdoor beschouwt hij...

14 februari 2024

Terugblik CSU Innovatie Boost

Van 22 t/m 25 januari nam CSU Facilitair Nederland mee in de nieuwste trends en ontwikkelingen. Zij deden dit samen met universitaire onderzoekers, gedragswetenschappers, productontwerpers en trendwatchers. “Met prachtige...

25 juni 2020

Opstarten en doorstarten: Blinck Schoon back in business op Europarcs Resort Zuiderzee

“In het voorjaar van 2014 legden we de eerste contacten met resort Zuiderzee in Biddinghuizen. Voor ons de eerste kennismaking met schoonmaak in de toerismebranche. De hele zomer van...

09 juli 2019

Blinck Schoon: “De marktprijs is inelastisch geworden”

Belevingsschoonmaak wordt steeds belangrijker, met name in projectschoonmaak. Als schoonmaakbedrijf in de rol van partner kruipen en écht meedenken en inspelen op de specifieke wensen van klant én schoonmaakmedewerker,...

30 oktober 2023

#ONDERZOEK: Hoe innovatief is facilitair Nederland?

CSU start voor het zesde jaar op rij met het Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2024. Dit jaar gaat het schoonmaakbedrijf een stap verder: met het onderzoek ‘Van Facilitair naar...

25 mei 2020

OSB en ondernemers over corona-impact: de wereld draait door dankzij schoonmaak

“Complimenten voor de brancheorganisatie en ondernemers die zo snel konden schakelen, toen de intelligente lockdown werd afgekondigd. Schakelen naar de leden, de politiek”, reageert Jacco Vonhof aan de gesprekstafel...

19 november 2020

Boodschap en uitdaging CSU Hospitality Congres: betekenisvol impact maken, hoe blijven we relevant?

The future of hospitality: wat betekent het ‘nieuwe normaal’ voor gastvrijheid en de rol van facility management? Op 5 november vond het 7e CSU Hospitality Congres plaats. “Uniek dit...

02 maart 2019

“Wie onze nieuwe website bezoekt, maakt een customer journey”

“Wie jarig is, trakteert… Dat lukte niet op onze zevende verjaardag op 6 februari, maar wel in onze verjaarsdagsmaand. Onze traktatie? De nieuwe website van Schoonmaakjournaal.” Op 20 februari...