24 maart 2019

#nieuwsnotendop week 12: Blinck Schoon, CSU, Forbo, Hago en facility trends

Forbo doet licht uit tijdens Earth Hour
Op zaterdag 30 maart doet Forbo voor de zesde keer in successie mee aan Earth Hour: om 20.30 uur doet Forbo het licht in al haar fabrieken voor een uur uit. Deze bewustwordingsactie van het Wereld Natuur Fonds (WNF) past bij Forbo’s duurzame koers. Earth Hour is wereldwijd de grootste en snelst groeiende beweging waar burgers, gemeenten en bedrijven in meer dan 150 landen aan meedoen.

Schoonmaakbedrijf Blinck breidt klantenportefeuille uit
Schoonmaakbedrijf Blinck, met vestigingen in Almere (hoofdkantoor) en Arnhem, mag drie klanten verwelkomen. Prima Personeel in Arnhem ondersteunt bedrijven in haar personele bezetting, en gespecialiseerd in de metaal, installatie, bouw, infratechniek, marine en offshore, groenonderhoud en schilders. Graficol in Almere is specialist in de productie van hoogwaardige formulieren, verpakkingen en direct mail. Art of Dance in Almere organiseert muziek- en dance events met een focus op hardere muziekstijlen. “Uiteraard zijn we blij met deze klanten en ook tevreden dat promotie en acquisitie ‘dicht bij huis’ z’n vruchten afwerpen. We kijken uit naar een duurzame relatie met deze nieuwe relaties”, reageert Anton Vinck, directeur-eigenaar van Blinck Schoon. De afgesloten contracten betreffen alle wekelijkse, reguliere kantoorschoonmaak.

FM provider performance onderzoek 2018
Hospitality Group presenteert de resultaten van het derde FM Provider Performance Onderzoek (PPO)onder vier modellen: multi services, managing agent, integrated facility management (IFM) en publiek-private samenwerking (PPS). De belangrijkste conclusies: (1) Performanceverschillen tussen de providers blijven groot. (2) Performance is gedaald ten opzichte van 2017. (3) Integratie van dienstverlening is de belangrijkste voorspeller van succes. (4) Customer intimacy-oplossingen hebben de voorkeur. (5) Innovatie en continu verbeteren vergt een disruptieve aanpak. (6) Kansen voor een succesvolle partnership groeien bij langdurige samenwerking. (7) Verschil tussen soft en hard service providers wordt kleiner. (8) (Zakelijke) dienstverlening is het meest tevreden. (9) PPS-constructies bieden kansen voor innovaties en verbeteringen. (10) De werkomgeving als driver voor aantrekkelijk werkgeverschap.
De top 3 ranking van providers voor de vier verschillende uitbestedingsmodellen zie je via deze link naar de website van Hospitality Group.

Hago, Gemeente Rotterdam, Albeda Startcollege en Learn2Work continueren TOP Academie
Hago, Gemeente Rotterdam, Albeda Startcollege en Learn2Work tekenden op 11 maart een convenant in Rotterdam Ahoy. Met de overeenkomst continueren de vier partijen de TOP Academie in Ahoy, waarmee ze jongeren een tastbaar perspectief geven op de arbeidsmarkt. De TOP Academie laat het mes aan meerdere kanten snijden: het biedt een oplossing voor de jongeren, maar ook voor de krapte op de arbeidsmarkt, voor sociale lasten van de stad Rotterdam en voor vakmanschap in de schoonmaakbranche. In 2020 wil Learn2Work 20 TOP Academies hebben waarin 300 studenten tegelijkertijd aan hun toekomst werken. Daarmee is het probleem van de 7500 jeugdwerklozen niet direct weg, maar het is absoluut een structurele oplossing om jongeren een betere toekomst te geven en het probleem van Rotterdam te verlichten.

CSU wint tender NH Collection
CSU is gestart met de schoonmaak van de hotelkamers van NH Collection Amsterdam Barbizon Palace, onderdeel van NH Hotel Group met wereldwijd 350 hotels. Het vijfsterrenhotel met 263 kamers en suites en 11 appartementen in 17e-eeuwse herenhuizen in hartje Amsterdam is, na een tender uitgevoerd door Coperama Benelux, een meerjarig partnership met CSU aangegaan. In de keuze voor CSU gaf de aandacht voor de medewerkers uiteindelijk de doorslag.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 februari 2024

CSU presenteert resultaten Nationaal Onderzoek Facilitaire Innovatie 2024

Medewerkers kunnen en willen zelf steeds meer beslissen waar, wanneer, hoe en hoeveel ze werken. Dat heeft grote impact op de manier van werken en de inrichting van gebouwen,...

06 november 2018

Anton Vinck van schoonmaakbedrijf Blinck: “Terug in ’t Spant in Bussum”

Theater SPANT! in Bussum, een theater met naam dat dit jaar zijn 50-jarig bestaan viert, is deze zomer op zoek gegaan naar een nieuwe partner in schoonmaakonderhoud en kwam...

20 januari 2022

Thuismakers van Zizo van start

Onlangs is Zizo van start gegaan. Een nieuw initiatief van CSU om professionele schoonmaak thuis bij medewerkers van bedrijven te brengen. Om hen te helpen met het afvinken van...

17 juli 2019

#nieuwsnotendop: aanbesteding, diversiteit, hygiëne, inclusiviteit en werkdruk

Aanbestedingen en de toekomst van sanitaire supplies “Marktpartijen bieden sanitaire supplies vaak aan als totaaloplossing”: het is een citaat uit het artikel dat PIANOo publiceert over de Rijksbrede categorie...

09 mei 2023

“Een bijdrage leveren aan een betere maatschappij telt voor mij”

Chahira de Keijzer is districtsmanager binnen CSU en verantwoordelijk voor een groot gebied binnen het openbaar vervoer, de evenementenbranche en zakelijke dienstverlening. Ze geeft direct leiding aan de projectmanagers,...

26 augustus 2024

Schoonmaakbedrijf CSU neemt branchegenoot ICS over

Schoonmaakbedrijf CSU is voornemens collega ICS over te nemen. Bij het Eindhovense bedrijf werken landelijk ruim 1300 medewerkers. De overname sluit goed aan bij de strategische keuze van marktleider...

30 december 2018

Verloren rechtszaak RSO meest gelezen op website Schoonmaakjournaal.nl in 2018

2018 was het jaar van extremen; niet alleen landelijk beleefden we de heetste zomer ooit gemeten, ook het team van Schoonmaakjournaal boekte records. Onder meer met het aantal filmproducties,...

20 januari 2023

Nicolien Peters nieuwe directeur Total Care

Nicolien Peters is begin januari benoemd tot Directeur Start-Ups bij Total Care, de organisatie die bestaat uit de afzonderlijke bedrijven CSU (schoonmaak), Tzorg (thuiszorg) en Zizo (particuliere schoonmaak en...

09 juli 2019

Blinck Schoon: “De marktprijs is inelastisch geworden”

Belevingsschoonmaak wordt steeds belangrijker, met name in projectschoonmaak. Als schoonmaakbedrijf in de rol van partner kruipen en écht meedenken en inspelen op de specifieke wensen van klant én schoonmaakmedewerker,...

12 september 2019

#nieuwsnotendop met ATCS, Kärcher, Masterkey, NVZ en Reputatiefabriek

Gunning aanbesteding schoonmaak en glasbewassing van kunstwerk voor Asito en Fortron MasterKey heeft Beeld en Geluid in Hilversum begeleid bij de Europese aanbesteding voor schoonmaak en glasbewassing van haar...