16 juni 2020

Webinar FMGezondheidszorg: Opschalen na COVID-19, de 2e golf

Voor het eerst maken we een wereldwijde crisis mee met een enorme impact op onze zorg- en ziekenhuisinstellingen. Dit heeft gevolgen voor onze kijk op crisisbeheersing binnen onze instellingen en de wijze waarop we die de komende twee jaar gaan organiseren. Daarom organiseert beroepsvereniging FMGezondheidszorg morgenmiddag, woensdag 17 juni, het webinar Opschalen na COVID-19, de tweede golf, voor facilitair leidinggevenden, managers en dienstverleners van zorg- en ziekenhuisinstellingen. Live en interactief, praktisch en prakkiserend.

Wat komt aan bod? Het webinar duurt 1,5 uur en bevat een live presentatie over de invloed van COVID-19 op de facilitaire dienstverlening, de zichtbaarheid van de facilitaire rollen en verantwoordelijkheden, en praktijkervaringen over het verloop van het opschaalproces. In deel 2 van dit webinar van FMGezondheidszorg gaan we samen aan de slag met een plan van aanpak. Zijn er blijvende veranderingen? Zijn de rolverdelingen gewijzigd? Is jouw rol in dit proces veranderd? Hoe breng je veranderingen snel voor je instelling in beeld?

Aanmelden kan via het verenigingsbureau met je naam, instellingen en telefoonnummer.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 maart 2019

Interactie op Zorgtotaal: FMGezondheidszorg verbindt heden met toekomst facilitair en zorg

Een ontdekkingsreis in de toekomstige wereld van zorg: beroepsvereniging FMGezondheidszorg organiseert op woensdag 13 maart een (gratis) event op vakbeurs Zorgtotaal in de Jaarbeurs in Utrecht. Met de blik...

29 juni 2020

Review FMGezondheidszorg webinar Opschalen naar COVID-19, de 2e golf

“We hebben mensen zien sterven door eenzaamheid.” Dat COVID-19 de wereld op z’n kop heeft gezet, wisten we al, maar de (vaak persoonlijke) bijdragen tijdens het webinar Opschalen na...

22 september 2022

Europeanen waakzamer over handhygiëne door COVID-19-pandemie

Uit een surveyonderzoek blijkt dat we ons in Europa sinds de COVID-19-pandemie sterker bewust zijn van het belang om goed onze handen te wassen en te drogen. We wassen...

25 oktober 2022

FMG roept op tot Facilitair Verduur-Samen: werk aan de winkel in de zorgsector!

“Weet je dat de zorgsector in Nederland net zo vervuilend is als de luchtvaart? De zorgsector produceert zo’n 7,6 miljard kilo CO2 per jaar. Van handschoenen tot plastic verpakkingen,...

31 juli 2020

#film Pratende spiegel maakt One Hundred Restrooms uniek

De rij toiletconceptwinkels van Vendor Washrooms, PurePoint en 2theloo mag zich verrijken met One Hundred Restrooms: een slim openbaar toilet belevingsconcept die behoefte, beleving en technologie samen laat komen. Oud-2theloo’ers...

14 november 2024

Terugblik FMG Symposium: What’s new? Heel veel in de facilitaire gezondheidszorg!

Op 13 november stapten alle symposiumdeelnemers van FMGezondheidszorg in een ontdekkingsreis in GeoFort in Herwijnen. Voorzitter Suzanne Walsteijn opende het najaarscongres 'What’s new' en bracht de deelnemers naar alle...

08 juni 2020

Garantie Covid-19 veilige entree: Perfect Desinfectiezuil ontsmet handen en mobieltje, en meet lichaamstemperatuur

De Perfect Desinfectiezuil doet zijn naam eer aan: in het woud der desinfectiezuilen die nu in de hele wereld als paddenstoelen uit de grond schieten, is deze desinfectiezuil perfect....

04 mei 2020

Paul Harleman van Vileda Professional: “Routinematig desinfecteren is niet zinvol. Niet doen”

“We moeten de situatie waarin we nu als gevolg van het SARS-CoV-2 virus zitten niet onderschatten, maar we moeten het ook niet overschatten en overreageren”, verduidelijkt Paul Harleman van...

28 juli 2020

Onderzoek: 75% wil geen luchtdrogers in openbare toiletten

COVID-19 resulteert in een andere mindset als het gaat om handhygiëne, blijkt uit onderzoek van Tork, een merk van Essity. Bijna 70% voelt zich onveiliger bij het gebruik van...

22 juni 2020

NEVI onderzoek onder 60 zorgpartijen: leveringsproblemen kunnen worden voorkomen

“De beschikbaarheid en levering van persoonlijke beschermingsmiddelen tijdens de coronacrisis kon veel beter. Voor een volgende crisissituatie moeten problemen worden opgelost om herhaling van leveringsproblemen en gebrekkige coördinatie en...