5 mei 2020

Jaap Niezen start Zorg Voor Hygiëne Nederland met een missie

Onder veel mensen heerst er angst voor besmetting. Wanneer ze een supermarkt binnengaan, met collega’s in één ruimte samenwerken of met een vriend of kennis op de tennisbaan een balletje slaan. Die angst is nergens voor nodig; je handen goed en op het juiste moment wassen is belangrijk, bijvoorbeeld voordat je naar het toilet gaat. Het fundament voor die angst ligt bij de desinfectie-cowboys. Om die angst weg te nemen, start Jaap Niezen vandaag – op de Internationale Dag van de Handhygiëne – een consortium met zeven professionals: Zorg voor Hygiëne Nederland, kortweg ZVHN. Een verzamelpunt, een adviesloket, een helpende hand: “Samen met u regelen we alle aspecten op het gebied van hygiëne. Door onze expertise zijn we in staat u te helpen om een veilige werk-/verblijfsomgeving te creëren voor uw medewerkers, bezoekers en gasten.”

Hoe moet ik mijn werkplek schoonhouden? Wanneer moet ik desinfecteren? Kun je leerlingen leren handen wassen? Hoe gebruikt een cliënt die voor een oogcontrole dichtbij een behandelaar of arts komt, zijn mondmasker functioneel? Deze en heel veel andere praktische vragen kreeg Jaap Niezen de afgelopen weken gesteld. Vanuit zijn bijna 30 jaar ervaring als vakdocent en als ondernemer, de Schoonmaakgoeroe, start hij op 5 mei 2020 Zorg voor Hygiëne Nederland.

“U heeft het missende puzzelstukje gevonden”, is de slogan én missie van de ZVHN website. Jaap Niezen legt uit: “De informatie over hygiëne-adviezen en wetenswaardigheden ligt overal en nergens. Ik wil voorkomen dat cowboy-praktijken met mensen in een maanpak, die vooral praten over de gevaren van het virus, mensen onnodig laten handelen en inkopen, zoals desinfectiezuilen. Wie van de verkopers realiseert zich dat je door bovenmatig desinfecteren bouwt aan een resistentie van bacteriën voor desinfectieproducten en antibiotica? Het is belangrijk dat we een reële kijk creëren op dat wat nu en straks echt nodig is. Daarom ben ik met zeven professionals het consortium Zorg voor Hygiëne Nederland begonnen. Zij zijn allen specialist, de een in food, de ander in gezondheidszorg, openbaar vervoer of onderwijs. We werken aan een ‘back to basic’ en geven altijd een met ‘onze voeten in de klei’ advies.”

Nieuwsgierig? Interesse? Bezoek de website https://www.zvhn.nl/ of bel Jaap Niezen voor een vrijblijvend gesprek: 0318 82 77 35

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 februari 2020

AFAS Software biedt ICS Groep één oplossing voor 8 losse applicaties

Schoonmaakbedrijf ICS Groep is in zee gegaan met AFAS en gaat vanaf 1 januari 2021 werken met de ERP-softwareoplossing. In het selectietraject liet het Nederlandse familiebedrijf gerenommeerde softwareleveranciers achter...

12 november 2021

Het is feest! Beercoo bestaat 35 jaar

Met een ondernemersplan op 2 A4’tjes startte Patrick de Beer 35 jaar geleden met Beercoo. Zijn droom werd ondanks tegenslagen werkelijkheid. Samen met broer Vincent bouwde hij waardevolle relaties...

17 februari 2022

Versoepeling coronabeleid thuiswerken vraagt om duidelijke afspraken

Het thuiswerkadvies wordt gewijzigd in: werk de helft van de tijd thuis. Maar na een periode van twee jaar thuiswerken zal het voor veel medewerkers even wennen zijn om...

22 oktober 2024

Tork Focus4 Sustainability vergroot transparantie in duurzaamheid

Tork kondigt haar nieuwe initiatief aan om de transparantie aangaande duurzaamheid voor bedrijven in Europa te verbeteren. Met het programma, Tork Focus4 Sustainability, biedt het bedrijf een uitgebreide samenvatting...

06 oktober 2020

Blog: Hoe veilig is een vliegveld?

Wie de laatste nieuwsbrief van het Schoonmaakjournaal gelezen heeft, is het niet ontgaan: Schiphol wil bezuinigen op de schoonmaak. Schoonmakers en FNV protesteren. “Laat Schiphol alsjeblieft geen virus broeinest...

01 mei 2024

Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV behaalt MVO-keurmerk Social Impact Label

MKB Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV heeft met succes het MVO-keurmerk behaald voor hun inspanningen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Het familiebedrijf met meer dan een...

29 maart 2020

OSB roept Rijksoverheid op: “Er liggen genoeg kansen om mensen aan het werk te houden”

Bij OSB (Ondernemingsorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten) komen er geluiden binnen, dat ook de Rijksschoonmaakorganisatie (RSO) de schoonmaakbranche in de kou laat staan. Voorzitter Piet Adema van OSB: “We krijgen...

04 oktober 2021

RAS doet onderzoek rondom consignatiediensten in reconditionering

De RAS is in de reconditionering een onderzoek gestart naar hersteltijden en duurzame inzetbaarheid bij consignatiediensten. Tijdens een consignatiedienst is de werknemer buiten de reguliere werktijd direct oproepbaar voor...

03 mei 2020

Top 3 meest populaire blogs in april: virusvrije marketing, wegwerphandschoenen en schoonmaken met bacteriën

In april sierde positief kritische blogs en vlogs de website van Schoonmaakjournaal. Dit zijn de drie meest populaire: 1. Virusvrije marketing door Petra de Bruin, Schoonmaakjournaal Blog: Virusvrije marketing...

22 november 2023

Tork lanceert drie nieuwe luxe zepen

Met de lancering van drie nieuwe luxe zepen richt Tork zich op chique hotels, restaurants, kantoren, sportscholen en spa’s. Naast het gebruik van natuurlijke ingrediënten, bevatten de Tork Luxe...