27 oktober 2019

Greener Packaging Award bekroning en erkenning voor Werner & Mertz

Schoonmaakspecialist Werner & Mertz heeft de Greener Packaging Award gewonnen. Werner & Mertz wint de prijs voor haar verpakkingen van de Well Feel-flessen, gemaakt uit 100% gerecycleerd plastic. De award is een samenwerking van Fost Plus, Valipack en Get Smart (In) Packaging en bekroont de meest duurzame verpakkingen in België. Onderaan dit bericht de 30-seconden YouTube-pitch van marketingmanager Benoit Lesgardeur op de overwinning en verpakkingen.

Werner & Mertz won de award voor de meest duurzame en innovatieve B2B-verpakking op de Greener Packaging Awards in de Mechelse Nekkerhal tijdens de Empackbeurs op 23 oktober. De jury bekroont zo het jarenlange werk van Werner & Mertz om hun producten volgens de principes van de circulaire economie te fabriceren en te verpakken. De manier waarop Werner & Mertz mensen aanzet om zelf duurzamer te leven, kon op veel bijval rekenen.

Praktisch design beloond
De jury loofde Werner & Mertz voor het praktische design met anti-slipfunctie van de Well Feel-flessen, de kleurcoderingsdop en het feit dat diezelfde dop niet vanzelf terug dichtklapt. Daarnaast kon het geïntegreerde meetsysteem, waarmee je kan zien hoeveel er nog in de fles zit, de jury bekoren. Werner & Mertz werd ook beloond voor het Leporello-label dat vertaald werd in meer dan twintig talen en de vermindering van de uitstoot bij het ontwerpen van de flessen.

“Werner & Mertz zet al jarenlang in op een duurzame en circulaire productie van zijn producten. Het is fijn dat de jury ons daarvoor beloond. Zo hebben we het Recyclate Initiative opgezet. Dat is een  initiatief waar ook een educatieve website bij hoort die mensen thuis informeert over recycleren en duurzaamheid. Daarnaast is er ook een teller die laat zien hoeveel plastic flessen we zelf al gemaakt hebben uit oud gerecycled plastic. Ondertussen staat die teller al op meer dan 310 miljoen flessen”, vertelt Chris De Vuyst, general manager Werner & Mertz Benelux.

Veilig, ergonomisch en 100% recycleerbaar
De jury van de Greener Packaging Awards was onder de indruk van het werk van Werner & Mertz en de flessen uit recycled plastic. De nieuwste flessen zijn honderd procent recycleerbaar, en worden ook gemaakt uit gerecycled plastic. Naast de duurzaamheid van de flessen, heeft Werner & Mertz ook aan de veiligheid en ergonomie van de gebruikers gedacht.

“We vermijden met onze producten rechtstreeks contact met de vloeistof, en elimineren overmatig gebruik. De breedte van de fles is speciaal smaller gemaakt en de fles heeft duidelijke ribbels aan de zijkanten zodat de fles makkelijker hanteerbaar is,” aldus Chris De Vuyst.

Dit jaar hebben de Greener Packaging Awards en de Get Smart (In) Packaging Awards voor het eerst hun krachten gebundeld in één wedstrijd. In totaal werden 9 awards uitgedeeld. De awards zijn een initiatief van Fost Plus, Valipack en Get Smart (In) Packaging en hebben als doel om innovaties te belonen op het gebied van duurzame en milieuvriendelijke verpakkingen.

Op de foto de Sanet zitrotan, een voorbeeld van de Well Feel-flessen

https://youtu.be/_EpyOUqKnT8

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 februari 2020

Gunning toilethygiëne SWO De Wolden Hoogeveen aan Exclusiva en Katrin: beleving, gemak, duurzaam

Kwaliteit, dienstverlening, efficiëntie en kostenbesparing zijn de vier pijlers van Samenwerkingsorganisatie (SWO) De Wolden Hoogeveen. “Omdat de overheid er voor de inwoner is, dat is onze uitdaging én kracht”,...

01 mei 2015

CLP: nieuwe verordening voor gevarensymbolen op reinigingsmiddelen

Per 1 juni 2015 geldt CLP (Classification, Labelling and Packaging), een nieuwe communicatiemethode voor de gevaren van chemische stoffen en mengsels. Reeds sinds 2009 is GLP in werking getreden,...

18 juni 2019

Oprechte belangstelling voor Wonderlijke Wereld van Enzymen bij kennissessie Innovi

“Wij helpen zelf de aarde letterlijk om zeep”, trapt Gerrit Visser de kennissessie Enzymatisch Reinigen op 13 juni af. Innovi mocht op serieuze belangstelling rekenen: deelnemers uit Nederland en...

12 maart 2022

Seepje geeft receptuur natuurlijke allesreiniger vrij

Het Nederlandse duurzame zeepmerk Seepje heeft de receptuur van haar volledig natuurlijke allesreiniger kosteloos via een paginagrote advertentie in de Volkskrant vrijgegeven aan haar concurrenten, en wil zo de...

29 april 2019

#nieuwsnotendop met Asito, CSU, Forbo ISSA, Unger, Vakbeurs Facilitair, Vendor en Werner & Mertz

Grote zorgorganisatie Careyn en Asito Care gaan 5-jarige maatschappelijk partnerschap aan Met ingang van 1 mei gaat Asito Care schoonmaken bij Stichting Careyn, een van de grootste zorgorganisaties in...

24 oktober 2022

Blog: “Waar de kikker kwaakt, is de natuur intact”

Al meer dan 100 jaar heeft Werner & Mertz de kikker in zijn logo. We zien de kikker dan ook als ons natuurlijk model voor bedrijfsvoering, want samen met...

25 september 2019

Werner & Mertz investeert 30 miljoen in grootste fabriek recycled verpakkingen

Europees fabrikant van duurzame schoonmaakproducten Werner & Mertz investeert 30 miljoen euro in zijn nieuwe productiesite in het Duitse Mainz. Daarmee investeert Werner & Mertz opnieuw fors in de...

03 maart 2022

Dubbel feest voor Dennis Koekenbier

Voor operationeel directeur Militex, Dennis Koekenbier, is 2022 een dubbel feestjaar. Hij viert niet alleen zijn 30-jarig werkjubileum bij de producent van reinigingsmiddelen in IJmuiden. Het is dit jaar...

08 december 2021

Re-belle’s microvezeldoek onderscheiden met cradle to cradle bronze

De circulaire microvezeldoek Re-belle is sinds juni 2021 door Greenspeed uit Rotterdam op de markt gebracht. De doek behaalde na een diepgaande controle van de volledige levenscyclus Cradle to...

22 november 2019

Themaserie Toekomst schoonmaak: visie van 5 jaar geleden, nu en 5 jaar later

Vijf jaar geleden, in maart 2015, ging onze filmer Henk Snaterse langs bij Charles Scholte van SVS Opleidingen, Leen Camerlynck van CleanDeal, Michel de Bruin van Greenspeed, Rogier Moorman...