27 oktober 2019

Greener Packaging Award bekroning en erkenning voor Werner & Mertz

Schoonmaakspecialist Werner & Mertz heeft de Greener Packaging Award gewonnen. Werner & Mertz wint de prijs voor haar verpakkingen van de Well Feel-flessen, gemaakt uit 100% gerecycleerd plastic. De award is een samenwerking van Fost Plus, Valipack en Get Smart (In) Packaging en bekroont de meest duurzame verpakkingen in België. Onderaan dit bericht de 30-seconden YouTube-pitch van marketingmanager Benoit Lesgardeur op de overwinning en verpakkingen.

Werner & Mertz won de award voor de meest duurzame en innovatieve B2B-verpakking op de Greener Packaging Awards in de Mechelse Nekkerhal tijdens de Empackbeurs op 23 oktober. De jury bekroont zo het jarenlange werk van Werner & Mertz om hun producten volgens de principes van de circulaire economie te fabriceren en te verpakken. De manier waarop Werner & Mertz mensen aanzet om zelf duurzamer te leven, kon op veel bijval rekenen.

Praktisch design beloond
De jury loofde Werner & Mertz voor het praktische design met anti-slipfunctie van de Well Feel-flessen, de kleurcoderingsdop en het feit dat diezelfde dop niet vanzelf terug dichtklapt. Daarnaast kon het geïntegreerde meetsysteem, waarmee je kan zien hoeveel er nog in de fles zit, de jury bekoren. Werner & Mertz werd ook beloond voor het Leporello-label dat vertaald werd in meer dan twintig talen en de vermindering van de uitstoot bij het ontwerpen van de flessen.

“Werner & Mertz zet al jarenlang in op een duurzame en circulaire productie van zijn producten. Het is fijn dat de jury ons daarvoor beloond. Zo hebben we het Recyclate Initiative opgezet. Dat is een  initiatief waar ook een educatieve website bij hoort die mensen thuis informeert over recycleren en duurzaamheid. Daarnaast is er ook een teller die laat zien hoeveel plastic flessen we zelf al gemaakt hebben uit oud gerecycled plastic. Ondertussen staat die teller al op meer dan 310 miljoen flessen”, vertelt Chris De Vuyst, general manager Werner & Mertz Benelux.

Veilig, ergonomisch en 100% recycleerbaar
De jury van de Greener Packaging Awards was onder de indruk van het werk van Werner & Mertz en de flessen uit recycled plastic. De nieuwste flessen zijn honderd procent recycleerbaar, en worden ook gemaakt uit gerecycled plastic. Naast de duurzaamheid van de flessen, heeft Werner & Mertz ook aan de veiligheid en ergonomie van de gebruikers gedacht.

“We vermijden met onze producten rechtstreeks contact met de vloeistof, en elimineren overmatig gebruik. De breedte van de fles is speciaal smaller gemaakt en de fles heeft duidelijke ribbels aan de zijkanten zodat de fles makkelijker hanteerbaar is,” aldus Chris De Vuyst.

Dit jaar hebben de Greener Packaging Awards en de Get Smart (In) Packaging Awards voor het eerst hun krachten gebundeld in één wedstrijd. In totaal werden 9 awards uitgedeeld. De awards zijn een initiatief van Fost Plus, Valipack en Get Smart (In) Packaging en hebben als doel om innovaties te belonen op het gebied van duurzame en milieuvriendelijke verpakkingen.

Op de foto de Sanet zitrotan, een voorbeeld van de Well Feel-flessen

https://youtu.be/_EpyOUqKnT8

Deel dit artikel

Ook interessant:

29 oktober 2019

28 november: FMGezondheidszorg symposium Circulariteit, pak je kansen

Gezonde en duurzame zorg, je kunt er niet omheen. Werk je al circulair? Doe je mee aan Green Deal 2.0? Of trek je een eigen plan? Op donderdagmiddag 28...

18 juni 2019

Oprechte belangstelling voor Wonderlijke Wereld van Enzymen bij kennissessie Innovi

“Wij helpen zelf de aarde letterlijk om zeep”, trapt Gerrit Visser de kennissessie Enzymatisch Reinigen op 13 juni af. Innovi mocht op serieuze belangstelling rekenen: deelnemers uit Nederland en...

16 mei 2019

Chris De Vuyst (Werner & Mertz): “We zien om ons heen nog altijd een zelfvernietigend model van produceren”

Vileda Professional, Alpheios Belgium, CleanDeal, Care en Arseus Medical: in het profiel van Chris De Vuyst herkennen we twee rode draden: schoonmaak en familiebedrijven. Deze twee facetten komen samen...

04 december 2019

Blog: De definitie van duurzaamheid: de snaren van een gitaar

Je kunt tegenwoordig niet om het begrip duurzaamheid heen. In elke branche is het een thema en je leest het dagelijks op social media terug. Wanneer je Google laat...

31 december 2019

Top 3 ‘twenty-tens’ op Schoonmaakjournaal

Aan de vooravond van de ‘twenty-twenties’ maken we de balans op van de meest populaire publicaties in de twenty-tens. De balans van Schoonmaakjournaal kan nog slechts 8 jaar terugkijken,...

16 mei 2019

Werner & Mertz wint Sustainability Award op Bunzl Belgium Expo

Werner & Mertz kondigt met trots aan dat de pionier in ecologische reinigingsmiddelen de Sustainability Award heeft gewonnen op de Bunzl Belgium Expo. Waarom? De ongeëvenaarde inzet op vlak...

26 oktober 2022

De Green Care Professional-familie blijft groeien

Duurzaam innoveren betekent voor Werner & Mertz niet alleen nieuwe, meer duurzame producten toevoegen aan een bestaand gamma. Ook het continu optimaliseren van productformules is een belangrijk onderdeel in...

25 oktober 2022

Bij Werner & Mertz is de cirkel oprecht rond

Recyclebaar is een veelgebruikte marketingterm die duurzaamheid impliceert. “Mooi dat bijvoorbeeld verpakking recyclebaar is, maar dat maakt de cirkel nog niet rond. Bij Werner & Mertz is ie dat...

29 oktober 2019

EU grootste Natuurhulpcentrum: “Met Greenspeed Probio is geur in dierenopvang significant afgenomen”

“Je ruikt de geur van wilde dieren en hun uitwerpselen in ons hulpcentrum veel minder.” Dries Damiaens, van Natuurhulpcentrum vzw in het Belgische Opglabbeek en zijn collega’s zijn zeer...

22 mei 2024

Paardekooper introduceert slim plastic recyclingsproces Recylution

Het inzamelen van plastic afval voelt voor bedrijven soms als een verplichting en brengt bovendien vaak kosten met zich mee. Paardekooper bewijst dat dit ook anders kan met Recylution,...