14 april 2020

CSU en partners lanceren Schoon voor onze helden: belangeloos schoonmaken op locaties en bij mensen uit vitale sectoren

Schoonmaakbedrijf CSU gaat medewerkers inzetten bij instellingen en mensen die extra hulp kunnen gebruiken. “Door belangeloos schoonmaakhulp aan te bieden op cruciale plekken en bij hen die het verdienen, draagt CSU haar steentje bij”, vertelt John van Hoof, voorzitter raad van bestuur bij CSU.

In samenwerking met partners en klanten biedt CSU via schoonvooronzehelden.nl belangeloos additionele schoonmaakhulp aan op plekken waar het momenteel hard nodig is: van huisartsenposten, voedselbanken tot daklozencentra, maar ook thuis bij mensen die in vitale sectoren werken. Partners die zich reeds hebben aangesloten bij dit initiatief zijn RAI Amsterdam, Ajax, Johan Cruijff ArenA, Maastricht UMC+, Tergooi, Randstad en GVB.

Additionele schoonmaak
“Wij waren als CSU geraakt door het applaus dat de zorg kreeg”, licht Van Hoof toe. “Dat zette ons als directie aan het denken: wat kunnen wij als schoonmaakbedrijf doen in de huidige situatie? Daarom willen we – samen met onze opdrachtgevers en partners – plekken schoonmaken die het nu extra hard nodig hebben. Zo dragen wij ons steentje bij.” De service is daarmee geen vervanging van het bestaande werk. Alle schoonmaakwerkzaamheden zijn additioneel om te ontzorgen op plaatsen waar het ertoe doet.

Van Hoof benadrukt dat niet alleen bedrijven of instellingen in aanmerking komen voor de service. “Het kan ook thuis zijn, bij een medewerker die nu meer dan ooit bergen werk verzet in het belang van de samenleving.”

Gegarandeerde veiligheid
Waar de schoonmaak ook plaatsvindt, CSU hanteert vanwege de veiligheid gegarandeerd alle RIVM-richtlijnen. In overleg met partners, opdrachtgevers en eigen medewerkers kijkt CSU op welke plekken de hulp direct ingezet kan worden.

Meer informatie: www.schoonvooronzehelden.nl

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 juli 2023

CSU en’s Heeren Loo gaan voor schoon op basis van data

CSU is al ruim 40 jaar schoonmaakpartner van ’s Heeren Loo, de grootste zorgaanbieder van Nederland voor mensen met een beperking. De samenwerking in de regio Noord-Holland is op...

15 juni 2022

125.000 schoonmakers vieren de 7e Dag van de Schoonmaker

Bedankt, jij maakt het verschil! Bijna 200 bedrijven bedanken zo’n 125.000 (specialistische) schoonmakers op woensdag 15 juni, De Dag van de Schoonmaker. Het vak wordt meer en meer gewaardeerd,...

11 juni 2019

Nieuwe Nilfisk schrobzuigmachines helpen kosten besparen en productiviteit verhogen

Als pandeigenaar of beheerder verwacht je altijd te kunnen vertrouwen op de inzet van een schrobzuigmachine. Niet zo gek, als je bedenkt dat je met zo’n machine effectiever vloeronderhoud...

23 oktober 2022

Nieuw tv-format: de beste schoonmaker van Nederland

De Gelderlander kopte afgelopen week met een artikel dat oppert dat er een nieuw programma op de Nederlandse televisie komt: ‘de beste schoonmaker van Nederland’. In het artikel wordt...

21 juli 2023

#FOTOFRIDAY Cleanteams van Statiegeld Nederland en Nederland Schoon

Heb jij ze al gespot? De opvallende cleanteams van Statiegeld Nederland en Nederland Schoon. Door het hele land kom je de cleanteams ze tegen op talloze grote en kleinere...

01 juli 2022

25-jarig jubileum voor Eddy Gerritse

Operationeel Directeur SBLPlus, Eddy Gerritse, is op 30 juni 2022 door zijn collega’s in het zonnetje gezet vanwege zijn 25-jarig jubileum! Al 25 jaar lang is Eddy een stuwende...

24 april 2020

Rob Boele, Frank Laurentius, Henk Toering over nieuwe schoonmaakeconomie: “De intelligent lockdown vraagt om intelligent cleaning”

“Iedereen was bezig met beleving en hospitality. Als het niet vuil was, dan maakten we het niet schoon. Nu de grootste bedreiging voor de mens de onzichtbare vijand blijkt...

24 oktober 2023

#KIJKTIP: RADAR bezoekt vieze hotels

Edgar van Engelen van Qualis Insight heeft meegewerkt aan het programma Radar van de AVROTROS. Het item ging over vieze hotelkamers. “Er zijn hotels die hygiene niet hoog in...

13 maart 2019

Sfeerimpressie Zorgtotaal 2019: met hart en ziel

Een vakbeurs met hart en ziel voor de zorg. Dat is waar Zorgtotaal 2019 voor staat. Bezoekers kunnen van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart de beurs bezoeken in...

06 december 2021

‘Elk wasje kost ’n tasje’

Duurzame zeepmaker Seepje start 6 december met de campagne “Elk wasje kost ’n tasje” om consumenten duidelijk te maken hoe milieuvervuilend wassen met een regulier synthetisch wasmiddel is. Deze...