29 december 2019

10 jaar MVO: wat heeft het de schoonmaak opgeleverd?

“Wat heeft een decennium maatschappelijk verantwoord ondernemen ons opgeleverd? Het antwoord hangt ervan af of je door een roze of door een cynische bril naar de wereld kijkt”, prikkelt het Financieel Dagblad op 28 december. In dit artikel komt onder andere Ron Steenkuijl, directeur Corporate Affairs van Asito DienstenGroep, aan het woord: “Het duurt te lang, maar de kopgroep wordt groter.”

Ron was voorzitter van de Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren. Hij legde deze functie vorige maand na 6 jaar neer. In het artikel over 10 jaar MVO refereert FD hieraan. Met respect. “Zijn eindschot ging over maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en was stevig.” Het FD-artikel is een absolute aanrader om te lezen. Een over ervaringen, beleid, transparantie, meningen en mensen. Een artikel dat stilstaat bij geld, moraliteit en impact. En een die vooruitkijkt: “Er dient een ‘nieuwe maatschappelijke elite’ op te staan die het voortouw neemt en de samenleving op sleeptouw neemt in die nieuwe economie”, citeren we Ron uit het FD.

Hoe Ron en anderen de ‘Quote 500 van nieuwe rijkdom’ ziet, lees je via deze link naar het Financieel Dagblad.

In de Schoonmaakjournaal LinkedIn Group zwengelen de discussie aan: wat heeft 10 jaar MVO in de schoonmaak opgeleverd? Natuurlijk het Nationaal Integratiediner, veel aandacht voor inclusiviteit en meer… We zijn benieuwd. Reageer via deze link naar de post in onze Group.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

02 november 2018

De Kroon schoonmaak ziet gunning IVECO als opmaat naar bredere samenwerking

De Kroon schoonmaak, onderdeel van De Kroon facilitaire diensten, heeft per 1 december de opdracht gegund gekregen voor de schoonmaak en daarmee het onderhoud van het hoofdkantoor van IVECO...

18 februari 2022

25 jaar schoonmaak voor Brigitte Bovens

Schoonmaakster Brigitte Bovens werkt al sinds 1997 in de schoonmaak, waarvan 18 jaar voor Hago en zeven jaar voor Asito. Dat betekent dat ze dit jaar haar 25 jarig...

03 april 2024

Heeft jouw bedrijf een vertrouwenspersoon aangesteld?

Als werkgever ben je verantwoordelijk om een sociaal veilige omgeving voor je medewerkers te creëren. Het aanstellen van een vertrouwenspersoon is daar een belangrijk onderdeel van. Ieder bedrijf is...

07 juli 2020

#nieuwsnotendop met Collé, ISS, P4S en Kärcher

Nestlé besteedt facilitaire diensten uit aan ISS Vanaf 1 juli verzorgt ISS Facility Services de volledige facilitaire dienstverlening voor Nestlé Nederland op het hoofdkantoor in Amstelveen en op de...

15 januari 2024

Alpheios verwelkomt Annemieke Meijer als directeur

Vebego Group benoemt per 1 februari 2024  Annemieke Meijer tot de nieuwe algemeen directeur van Alpheios. Dit bedrijf heet Annemieke van harte welkom binnen het team van ‘gepassioneerde en...

01 mei 2024

Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV behaalt MVO-keurmerk Social Impact Label

MKB Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV heeft met succes het MVO-keurmerk behaald voor hun inspanningen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Het familiebedrijf met meer dan een...

01 januari 2020

HR-dienstverlener 365Cleanit: “We denken mee in arbeidskrapte en andere HR-uitdagingen”

“Schoonmaakbedrijven hebben er vaak een uitzendbureau naast om de gewenste flexibiliteit te ondervangen en risico’s te beperken.” In de veranderende wereld van wet- en regelgeving en in een markt...

23 mei 2022

CSU neemt schoonmaakactiviteiten Veldhuis Schoonmaak over

Schoonmaakbedrijf CSU neemt de schoonmaakactiviteiten van Veldhuis Schoonmaakbedrijf B.V. uit Hengelo over. Alle 75 medewerkers treden in dienst bij CSU. CSU integreert de activiteiten in zijn huidige organisatiestructuur. De...

17 juli 2019

#nieuwsnotendop: aanbesteding, diversiteit, hygiëne, inclusiviteit en werkdruk

Aanbestedingen en de toekomst van sanitaire supplies “Marktpartijen bieden sanitaire supplies vaak aan als totaaloplossing”: het is een citaat uit het artikel dat PIANOo publiceert over de Rijksbrede categorie...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...