1 mei 2024

Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV behaalt MVO-keurmerk Social Impact Label

MKB Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV heeft met succes het MVO-keurmerk behaald voor hun inspanningen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Het familiebedrijf met meer dan een halve eeuw ervaring heeft zich toegelegd op het verminderen van chemisch gebruik in reinigingsprocessen, het bevorderen van emissiearme elektrische voertuigen en het ondersteunen van lokale initiatieven.

Het MVO-keurmerk, toegekend door Qualis Insight (i.s.m. Cetradex) na een grondige audit, erkent ACW BV’s inzet voor duurzaamheid, milieubescherming en sociale verantwoordelijkheid. De audit, die de bedrijfspraktijken en -prestaties van ACW BV onderzocht, bevestigde de grote inspanningen van het bedrijf om een positieve impact op de maatschappij te hebben.

Duurzame Reinigingstechnieken zonder Chemie
ACW BV heeft zich gecommitteerd aan het ontwikkelen en implementeren van reinigingstechnieken die het gebruik van schadelijke chemicaliën minimaliseren. Door innovatieve processen en technologieën toe te passen, draagt het bedrijf bij aan het verminderen van milieubelasting en het creëren van gezondere werkomgevingen.

Groene Mobiliteit

Als onderdeel van haar streven naar duurzaamheid heeft ACW BV geïnvesteerd in een vloot van hybride en elektrische voertuigen met lage emissies. Door het gebruik van elektrische auto’s vermindert het bedrijf zijn ecologische voetafdruk en draagt het bij aan de strijd tegen klimaatverandering.

Sponsoring en Lokale Betrokkenheid
Naast haar inzet voor milieuvriendelijke praktijken, ondersteunt ACW BV actief lokale gemeenschappen door middel van sponsoring en betrokkenheid bij maatschappelijke initiatieven. Het bedrijf gelooft in het belang van het ondersteunen van de gemeenschappen waarin het opereert en streeft ernaar om een positieve impact te hebben op het leven van mensen.

“ACW BV is verheugd om het MVO-keurmerk te ontvangen als erkenning voor onze voortdurende inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid,” aldus Daniel van Pelt, Algemeen directeur bij ACW BV. “We blijven ons inzetten voor het leveren van innovatieve en milieuvriendelijke (schoonmaak-)oplossingen, terwijl we actief bijdragen aan de gemeenschappen waarin we actief zijn.”

Op de foto staan Edgar van Engelen (Qualis Insight) en Daniel van Pelt (ACW BV)

Deel dit artikel

Ook interessant:

25 januari 2023

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

‘Er is veel werk in de schoonmaak te vinden. Schoonmaakbedrijven hebben het druk en de vraag naar personeel is erg groot. Maar het aantal schoonmakers is tussen 2019 en...

13 september 2023

Controles op cao en pensioen blijken effectief

Het is belangrijk dat alle werkgevers in de Schoonmaak- en Glazenwassersbranche de cao-lonen betalen en pensioenpremie afdragen. Werknemers van schoonmaakbedrijven krijgen dan waar ze recht op hebben. Dat betekent...

03 oktober 2024

Waardevol tweede breed overleg Brancheverenigingen Schoonmaak

Gebroederlijk zaten beide brancheverenigingen SIEV en Schoonmakend Nederland samen met FMN, Code Verantwoordelijk Marktgedrag, VSR en VGFI op dinsdag 24 september 2024 in Reeuwijk bijeen om de samenwerking tussen...

05 december 2019

Koppeling software in schoonmaak ingewikkelder: Beercoo en AFAS lukt het!

Het succesvol koppelen van twee softwareplatforms bleek in de schoonmaakbranche een tikkeltje ingewikkelder dan elders. Toch realiseerden AFAS en WAY2CONNECT bij Beercoo Schoonmaakgroep een perfect werkende oplossing. Voor technisch...

06 maart 2023

Briefje van Peet

Beste vuilnisman, Gefeliciteerd, het principeakkoord is bereikt. Je hebt er salaris bij! Ja, het was nogal vaak en op veel plekken staken de laatste weken. Geen vuilnis ophalen; het...

13 augustus 2024

Zomer-sport-serie (3): Schoonmaak supports sport

Schoonmaak en topsport. Een eenheid. Het gaat altijd door om de beste prestaties te kunnen bereiken. De eenheid uit zich ook in betrokkenheid. Zo zijn er meerdere bedrijven die...

09 januari 2023

Blog: Gun iedereen, iedere dag, een Big Smile

Bijzonder, chaotisch, druk, warm en stoffig. Zo begon mijn nieuwe jaar. De eerste week van 2023 bracht ik in Gambia door. Het land dat met recht ‘the smiling coast’...

11 december 2023

Gradez en Siev slaan handen ineen

Gradez is officieel sponsor geworden van MKB-branchevereniging Schoonmaken is een Vak – SIEV. Leon Habraken: “We delen de overtuiging dat schoonmaken een vak is en bundelen onze kracht om...

23 oktober 2023

Kom jij kennis opdoen op de Schoonmaak Vakdagen?

Over ruim twee weken kun je op de Schoonmaak Vakdagen deelnemen aan meerdere kennissessies. De organisatie heeft voor de vijfde beurseditie op 14 en 15 november een mooi kennisprogramma...

22 januari 2020

Blog: Married at first sight

Ik lees graag artikelen dat een schoonmaakbedrijf een aanbesteding heeft gewonnen. Met trots wordt er dan zinnen gebruikt als: “Uit de aanbesteding zijn we als beste uit de bus...