1 mei 2024

Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV behaalt MVO-keurmerk Social Impact Label

MKB Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV heeft met succes het MVO-keurmerk behaald voor hun inspanningen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Het familiebedrijf met meer dan een halve eeuw ervaring heeft zich toegelegd op het verminderen van chemisch gebruik in reinigingsprocessen, het bevorderen van emissiearme elektrische voertuigen en het ondersteunen van lokale initiatieven.

Het MVO-keurmerk, toegekend door Qualis Insight (i.s.m. Cetradex) na een grondige audit, erkent ACW BV’s inzet voor duurzaamheid, milieubescherming en sociale verantwoordelijkheid. De audit, die de bedrijfspraktijken en -prestaties van ACW BV onderzocht, bevestigde de grote inspanningen van het bedrijf om een positieve impact op de maatschappij te hebben.

Duurzame Reinigingstechnieken zonder Chemie
ACW BV heeft zich gecommitteerd aan het ontwikkelen en implementeren van reinigingstechnieken die het gebruik van schadelijke chemicaliën minimaliseren. Door innovatieve processen en technologieën toe te passen, draagt het bedrijf bij aan het verminderen van milieubelasting en het creëren van gezondere werkomgevingen.

Groene Mobiliteit

Als onderdeel van haar streven naar duurzaamheid heeft ACW BV geïnvesteerd in een vloot van hybride en elektrische voertuigen met lage emissies. Door het gebruik van elektrische auto’s vermindert het bedrijf zijn ecologische voetafdruk en draagt het bij aan de strijd tegen klimaatverandering.

Sponsoring en Lokale Betrokkenheid
Naast haar inzet voor milieuvriendelijke praktijken, ondersteunt ACW BV actief lokale gemeenschappen door middel van sponsoring en betrokkenheid bij maatschappelijke initiatieven. Het bedrijf gelooft in het belang van het ondersteunen van de gemeenschappen waarin het opereert en streeft ernaar om een positieve impact te hebben op het leven van mensen.

“ACW BV is verheugd om het MVO-keurmerk te ontvangen als erkenning voor onze voortdurende inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid,” aldus Daniel van Pelt, Algemeen directeur bij ACW BV. “We blijven ons inzetten voor het leveren van innovatieve en milieuvriendelijke (schoonmaak-)oplossingen, terwijl we actief bijdragen aan de gemeenschappen waarin we actief zijn.”

Op de foto staan Edgar van Engelen (Qualis Insight) en Daniel van Pelt (ACW BV)

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 januari 2022

Droomopdracht

Hassan El Kholte van HVO Glasbewassing uit Alkmaar deelde via LinkedIn een droomopdracht glasbewassing: “Voor dit soort opdrachten mag u ons altijd wakker maken!” Het ziet er indrukwekkend uit!...

07 februari 2019

2019 het jaar van het Digitale Doolhof: wat schiet de schoonmaak hiermee op?

Volgens trendwatchers Lieke en Richard Lamb wordt 2019 het jaar van het Digitale Doolhof. Er komen steeds meer digitale verplichtingen, voor ons als personen en voor bedrijven. De controle...

18 april 2024

Schoonmakers RSO geven hun werk een 8,9

De Rijksschoonmaakorganisatie (RSO) meldt dat hun schoonmaakmedewerkers bovengemiddeld tevreden zijn met hun werk, met een score van 8,9. Dat blijkt uit een medewerkerstevredenheids-onderzoek dat in maart 2024 is uitgevoerd...

19 augustus 2024

Care Dienstengroep laat personeel efficiënter inwerken op vakantieparken dankzij VR-training

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaak. De ontwikkeling van slimme sensoren, handige apps en schoonmaakrobots gaat onverminderd door. Ook het gebruik van VR-brillen om schoonmakers...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

27 januari 2025

Lamiae en haar team inspireren en motiveren 3500 studenten

Teamcoach Lamiae en haar 10 collega’s laten het onderwijspersoneel en de studenten van Hogeschool Utrecht (HU) aan de Heidelberglaan 15 in Utrecht elke dag van een prettige, schone onderwijsomgeving...

27 november 2018

Viert Nederland in 2019 De Dag van de Schoonmaker op 14 of 15 juni?

“Opnieuw organiseren we volgend jaar De Dag van de Schoonmaker. Maar we staan voor een grote uitdaging!”, meldt het organisatieteam. De Dag van de Schoonmaker 2019 valt namelijk op...

29 januari 2024

Gom België en Leviy kiezen voor intensievere samenwerking in 2024

Met trots vertellen Gom België en Leviy dat zij in 2024 hun samenwerking versterken en verder kijken dan alleen digitalisering. Gom België, onderdeel van Facilicom België, maakt al jarenlang...

31 december 2019

HEYDAY signaleert trend 2020: van het nieuwe werken naar flexibel werken

Waar het nieuwe werken in de zero’s een opmars maakte, vindt er nu een verschuiving plaats naar flexibel werken. Dit houdt in dat werknemers op basis van de activiteit...

30 november 2023

Vijfde generatie aan zet bij Bakker Schoonmaakbedrijf

Albert Bakker startte in 1928 een glazenwasserij. Zoon Jacobus nam het na de oorlog van hem over. Vanaf 1998 zwaaiden dochter Anneke en haar man Geert de scepter. Dochter...