1 mei 2024

Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV behaalt MVO-keurmerk Social Impact Label

MKB Schoonmaak- en glazenwassersbedrijf ACW BV heeft met succes het MVO-keurmerk behaald voor hun inspanningen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Het familiebedrijf met meer dan een halve eeuw ervaring heeft zich toegelegd op het verminderen van chemisch gebruik in reinigingsprocessen, het bevorderen van emissiearme elektrische voertuigen en het ondersteunen van lokale initiatieven.

Het MVO-keurmerk, toegekend door Qualis Insight (i.s.m. Cetradex) na een grondige audit, erkent ACW BV’s inzet voor duurzaamheid, milieubescherming en sociale verantwoordelijkheid. De audit, die de bedrijfspraktijken en -prestaties van ACW BV onderzocht, bevestigde de grote inspanningen van het bedrijf om een positieve impact op de maatschappij te hebben.

Duurzame Reinigingstechnieken zonder Chemie
ACW BV heeft zich gecommitteerd aan het ontwikkelen en implementeren van reinigingstechnieken die het gebruik van schadelijke chemicaliën minimaliseren. Door innovatieve processen en technologieën toe te passen, draagt het bedrijf bij aan het verminderen van milieubelasting en het creëren van gezondere werkomgevingen.

Groene Mobiliteit

Als onderdeel van haar streven naar duurzaamheid heeft ACW BV geïnvesteerd in een vloot van hybride en elektrische voertuigen met lage emissies. Door het gebruik van elektrische auto’s vermindert het bedrijf zijn ecologische voetafdruk en draagt het bij aan de strijd tegen klimaatverandering.

Sponsoring en Lokale Betrokkenheid
Naast haar inzet voor milieuvriendelijke praktijken, ondersteunt ACW BV actief lokale gemeenschappen door middel van sponsoring en betrokkenheid bij maatschappelijke initiatieven. Het bedrijf gelooft in het belang van het ondersteunen van de gemeenschappen waarin het opereert en streeft ernaar om een positieve impact te hebben op het leven van mensen.

“ACW BV is verheugd om het MVO-keurmerk te ontvangen als erkenning voor onze voortdurende inspanningen op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid,” aldus Daniel van Pelt, Algemeen directeur bij ACW BV. “We blijven ons inzetten voor het leveren van innovatieve en milieuvriendelijke (schoonmaak-)oplossingen, terwijl we actief bijdragen aan de gemeenschappen waarin we actief zijn.”

Op de foto staan Edgar van Engelen (Qualis Insight) en Daniel van Pelt (ACW BV)

Deel dit artikel

Ook interessant:

02 maart 2019

Deze week 2e event FM Next Generation vol power en passie

Reputatie, disruptie, communicatie, coaching, stellingen, survey, Soop en een bedrijfpresentatie: dit en meer komen aan bod in het Centre of Expertise van gastheer Facility Trade Group in Apeldoorn. Aanstaande...

05 maart 2024

Guus Nieuwlaat (BOMA): “Duurzaamheid zit in ons DNA”

In september 2024 viert BOMA België haar vijftigste verjaardag en dat blijft ook in Nederland niet onopgemerkt. Zo komen er weer kennisevents aan en is de schoonmaakleverancier er daarnaast...

11 maart 2019

Vakbonden roepen op tot pensioenstaking op 18 maart

In de ochtendspits van maandag 18 maart gaan metro, trams en stadsbussen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag 66 minuten staken. Ook in andere sectoren wordt het werk neergelegd:...

22 juni 2023

Hoe los jij schoonmaakuitdagingen slim op?

“Ben je al bekend met de handige mogelijkheden van ‘BOMA in the Pocket’? Deze app is speciaal ontwikkeld om jouw schoonmaakroutine te vereenvoudigen en te verbeteren.” BOMA vertelt je...

21 januari 2020

Wetenschap wijst uit: schoonmaak heeft impact op werkplezier en kwaliteit van leven

De impact van facility management services op werkplezier is wetenschappelijk aantoonbaar, blijkt uit onderzoek van Sodexo (wereldwijd leider in services die de Quality of Life bevorderen) en Erasmus Happiness...

13 januari 2023

BNN organiseerde NK Stofzuigen

TestCase van BNN organiseerde de eerste editie van NK Stofzuigen waarin vier topsporters de strijd met elkaar aangingen. Welke stofzuiger is het beste? In deze wedstrijd gingen Danaïd Prinsen...

10 augustus 2023

Stap nu over op uitstootvrije vracht- en bestelauto’s

Vanaf 1 januari 2025 voeren 29 grote gemeenten in Nederland zero-emissiezones in. Nieuwe bestel- en vrachtauto’s mogen dan alleen in die zones rijden als ze geen schadelijke stoffen uitstoten....

18 februari 2019

Rita Brouwer (Alpheios) over Zorgtotaal: “In control komen is echt essentieel voor zorgorganisaties”

De zorg is in beweging. En hoe! Vergrijzing, arbeidskrapte en budgetbeperking, maar ook marktwerking, technologische ontwikkelingen en trends als beleving en persoonlijke zorg met meer welzijn en gezondheid. Maar...

22 juni 2023

MT500: Welk schoonmaakbedrijf heeft de beste reputatie?

Jaarlijks vraagt MT/Sprout duizenden managers naar de reputatie van hun relaties. Die meningen komen samen in de MT500, het onderzoek naar de 500 grootste bedrijven met de beste reputatie....

08 april 2019

Marco van der Linden (Hijman): “Met Bricks & Clicks disruptieve tijden overleven”

Steeds meer ‘traditionele’ winkels verdwijnen. De klant gaat voor digitale aanschaf, waar en wanneer hij dat wil. De stenen winkel van Hijman Schoonmaakartikelen in Amsterdam bestaat al 60 jaar...