3 oktober 2022

Blog: Wie neemt de redactie over?

Welk bedrijf heeft duurzaamheid in zijn DNA en wil daarover meer vertellen, vijf dagen achter elkaar op Schoonmaakjournaal.nl? Dat was het idee van ons, als redactie van Schoonmaakjournaal.nl, om bedrijven de kans te geven écht te laten zien wat hun duurzaamheidsambities en -activiteiten zijn. Een initiatief dat goed aansluit bij ons thema duurzaamheid dit najaar. Een thema dat wij graag onder de aandacht blijven brengen, omdat het belangrijk is voor ons allemaal. Dat jullie het hiermee eens zijn, blijkt wel uit onze top 10 van meest gelezen artikelen in september. Met in de top 3 inspirerende voorbeelden van onze schoonmaak-community.

Redactie-take-over
Enkele weken geleden bracht ik het idee voor deze duurzaamheids-redactie-take-over bij een aantal bedrijven ter sprake en ontving positieve reacties. ‘Wat leuk!’, ‘Mag ik dan delen wat ik wil?’. ‘Ja, uiteraard’, was mijn reactie, ‘zolang het gaat over jouw of jullie inzet op het gebied van duurzaamheid, belicht vanuit verschillende kanten van het bedrijf en relaties.’ Met andere woorden: Laat zien wat jullie bijdragen aan onze maatschappij. Op jullie eigen manier. Ter inspiratie voor collega’s in de schoonmaakbranche. Geef jouw opinie, deel hoe je als ondernemers of bedrijf tegen bepaalde zaken aankijkt, laat de lezers meegenieten van mooie praktijkcases. Om met elkaar steeds weer nieuwe stappen te zetten en de branche verder te verduurzamen. Het is zo belangrijk om dit niet ieder voor zich maar met elkaar te realiseren. Daar is onze community toch voor!

Vijf maal vijf inspiratieverhalen
En zo zullen er vanaf vandaag vijf bedrijven in vijf weken de redactie aanvullen, zogezegd ‘overnemen’. Verschillende bedrijven met ieder eigen duurzaamheidsdoelen en -inzet. Van milieuvriendelijke schoonmaakmethoden, duurzame inzetbaarheid van mensen, recyclebare middelen, materialen en chemievrije producten tot de duurzame werkplek. Met deze diversiteit in aanpak, inzet en bijdragen komt er voor jullie als lezers veel nieuws en mooie voorbeelden voorbij. Ook ik leer weer over nieuwe ontwikkelingen bij, terwijl ik dacht, als schoonmaakfan, toch de meeste wel te kennen.

De aftrap
Vandaag starten we met Innovi, specialist in duurzame reinigingsoplossingen zoals stoom en droogijs. Leer deze week het bedrijf, het team en hun schoonmaakmethoden beter kennen. In vijf bijdragen, iedere dag één. Volgende week volgt een schoonmaakbedrijf uit het zuiden des lands en daarna nog meer……. Houd ons nieuwsplatform dus goed in de gaten.

Wil je reageren op een bijdrage of ons initiatief? Stuur een mail aan [email protected].

Veel leesplezier!

Esther van der Lelie
Hoofdredacteur Schoonmaakjournaal.nl

Deel dit artikel

Ook interessant:

31 januari 2023

“We moeten anders naar de invulling van leiderschap kijken”

Uit de Boardroom Monitor van EY blijkt dat steeds meer vrouwen de weg naar bestuurskamer weten te vinden ANP interviewde er Britt Blomsma, partner van werving- en selectiebureau Ebbinge,...

22 september 2022

Europeanen waakzamer over handhygiëne door COVID-19-pandemie

Uit een surveyonderzoek blijkt dat we ons in Europa sinds de COVID-19-pandemie sterker bewust zijn van het belang om goed onze handen te wassen en te drogen. We wassen...

25 juli 2023

Doe je mee aan de Beach Cleanup 2023?

Zwerfafval op stranden en in zee is een groot probleem. Hoewel uit onderzoek blijkt dat de Noordzee de afgelopen jaren steeds schoner wordt, is het probleem nog lang niet...

25 juni 2019

Wegens succes geprolongeerd: serie Familiebedrijven

“Vorig jaar initieerden we met succes de serie Familiebedrijven. Deze zomer gaan we weer op zoek naar schoonmaakbedrijven en schoonmaakgelateerde bedrijven met familie in de roots en genen. Familiebedrijven...

26 september 2022

63% medewerkers voelt zich niet gehoord door de directie

Een ruime meerderheid (63%) van werkend Nederland vindt dat directies niet goed naar (uitvoerend) personeel luisteren. Bovendien zegt 40% van de mensen dat hun werkgevers ronduit te weinig doen...

23 december 2021

Fiets voor Samad

Hijman Schoonmaakartikelen B.V. doet aan social return. Deze vult de schoonmaakgroothandel in met Everyday Heroes. Zo heeft Hijman bijvoorbeeld bijgedragen aan een elektrische fiets voor Samad, zodat hij makkelijker zijn...

02 januari 2019

Blog: Weer een jaar voorbij… Op naar nieuwe uitdagingen!

Naarmate ik ouder word, lijkt de tijd steeds meer voorbij te vliegen. Ik weet zeker dat velen van u dit herkennen. Een nieuw jaar betekent ook voor onze afdeling Sales,...

13 februari 2024

Spectro & Gloovy Eco Gloves slaan de handschoenen ineen

Spectro en Gloovy Eco Gloves gaan op twee manieren samenwerken. Enerzijds zullen de fabrieksmedewerkers van Spectro zelf de handschoenen gaan gebruiken. Anderzijds zal het bedrijf deze ook distribueren bij...

30 augustus 2022

HYGENIQ presenteert WIWIQ

HYGENIQ lanceert een hele nieuwe ecologische productlijn onder de naam WIWIQ. Met deze nieuwe productlijn van acht basis schoonmaakproducten wil HYGENIQ de stap naar duurzame schoonmaakmiddelen voor iedereen verkleinen....

15 februari 2024

Diversiteit leidt niet tot betere prestaties…..maar inclusie wel!

Wetenschappelijk onderzoek laat zien wat voor soort maatregelen meer en minder succesvol zijn om verschillende groepen mensen in organisaties tot hun recht te laten komen. Aangetoond wordt hoe van...