24 januari 2019

Sfeerimpressie Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer: verandering van spijs doet eten

Nee, de beurs is niet omgetoverd tot een horeca-event. Wel is de 21e editie van Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer anders. De beurs wordt wederom in Jaarbeurs Utrecht georganiseerd, maar in drie andere hallen (10-11-12). Een ruime opzet, waarbij iedere exposant een nieuwe plek heeft gekregen in het nog bredere facilitaire aanbod. Wederom is veel aandacht besteed aan de eigen uitstraling van stands en de presentatie van noviteiten. Circulair ondernemen, robotisering en aandacht voor happy werken zijn key. Bovendien worden de bezoekers getrakteerd op gerichte informatie, koffie, thee, Limburgse vlaai en andere lekkere hapjes.

Bij binnenkomst zie je de bezoekers even om zich heen kijken. Drie nieuwe hallen met een andere opzet van stands dan in de afgelopen jaren. Ook de vaste zetting van exposanten is gewijzigd. Niet alle schoonmaakgerelateerde exposanten bij elkaar, maar verspreid tussen de andere facilitaire aanbieders. Van autonome veegmachine tot herbruikbare papieren handdoekjes tot groene en originele wandbekleding, als bezoeker kun je je facilitaire hart ophalen.

Gevarieerd schoonmaakaanbod
De eerste dag bracht al meteen gezellige drukte. De beurs werd geopend door organisator Peter Latjes, terwijl medeorganisator Ton Rooijakkers bij het innovatieplein nog even de finesses doorsprak met de tourguides voor de innovatie-spotter-tours. Bij de ingang ontstaat direct een file aan bezoekers, die zich om 10.00 uur al snel door de hallen verspreidden. De standteams staan paraat met smile, koffie en hun aanbod.

Demo’s van reinigingsmachines als de Fybots (Consensus Services/Piecom Cleaning Products), i-mop (i-team Global), batterij-stofzuigers (Nilfisk), afvalzuiger (BOMA), schrobzuigmachines (Hako/Exclusiva) en Airblade wash & dry (Dyson) krijgen veel aandacht. Het Future Lab van Satino Black en de warme houten stand van Tork Essity met daarin recyclebare papieren handdoekjes verwerkt, springen er qua uitstraling direct uit. Zo ook de uitnodigende stand van schoonmaakbedrijf CSU en cateraar Vermaat met groen en fijne zitjes voor goede gesprekken. Vebego (Alpheios, Fortron, Hago) organiseert op haar stand eigen kennissessies over hun inzet (circulair werken) op de schoonmaakmarkt. Exposanten als Burgman, CWS, King, Lyreco en Toletto tonen hun producten op het gebied van sanitaire hygiëne en inrichting, maar waren vooral in voor een gesprek met de bezoekers over hun wensen en verwachtingen. TH&P trakteerde iedere bezoeker op een happy smile en vlogs over hoe een toetsenbord goed schoon te maken.

In totaal een mooi, gevarieerd schoonmaakaanbod voor de bezoekers tussen het nog bredere facilitaire aanbod voor de inrichting en aankleding van de complete werkplek. Bekijk de foto’s voor een sfeerimpressie van de vakbeurs.

Henk Snaterse struinde de beursvloer af om momenten en mensen te pakken. Dit is zijn filmimpressie:

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 november 2019

Alpheios organiseert gratis workshop in Sint-stijl

Alpheios heeft namens de Sint een cadeautje voor alle leidinggevenden. Op vrijdag 6 december organiseert Alpheios in Wilrijk een gratis proef- en voelsessie. waarin leidinggevenden in de schoonmaak nieuwe...

09 maart 2019

BOMA op Zorgtotaal: “Onze jarenlange ervaring maakt ons tot specialist in hygiëne en zorg”

Met hart en ziel voor de zorg is het thema van Zorgtotaal 2019, de vakbeurs voor zorgprofessionals die aankomende week in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt. Het doel van...

05 september 2022

“We adviseren, inspireren en sensibiliseren over duurzaamheid”

Werken aan een schone toekomst is slim. BOMA heeft dan ook een sterke motivatie om een positieve impact te leveren, niet alleen met middelen en dienstverlening maar ook met...

19 mei 2023

Ontmoet Ella

Ga je binnenkort vliegen? Dan heb je grote kans dat je Ella ontmoet, de nieuwe ‘collega’ van de schoonmakers van Asito op Schiphol. Ella is een robot die zowel...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

07 juni 2023

Laat Burgman je meenemen in de wereld van hygiëne

Vandaag, 7 juni 2023, start Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer. Drie dagen lang dompelen bezoekers zich onder in de schoonmaak- en facilitaire oplossingen van de circa 200 aanwezige exposanten. Ook...

16 december 2019

Hago Next over duurzame inzet: “Vitaliteit is van vitaal belang”

Hago Next staat voor Duurzaamheid en Innovatie. Een belangrijk deel van duurzaamheid is de vitaliteit van schoonmaakmedewerkers. Vanuit die gedachte is Hago Next begonnen met het opleiden van medewerkers...

28 februari 2020

De koplopers van februari op Schoonmaakjournaal

In de korte maand februari mochten we 11.226 schoonmaakprofs via LinkedIn bereiken met de Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie. De bevestiging dat we voor een populair thema hebben gekozen. Maar er waren...

02 augustus 2019

Meest populair op Facebook 1e halfjaar 2019: Yannick de Roos innovator bij Hago Next

Volgens Yannick de Roos van Hago Next moeten we innovaties aanpakken om te overleven. Op de Facebook-pagina Schoonmaakjournaal.nl was de post over zijn boeiende betoog en overtuiging van veranderende...

07 januari 2022

Captains of Cleaning: Manager van de Toekomst

Het schoonmaakvak verandert. Maar wat vráágt dat van jou als captain? Op 13 januari gaat Rens de Jong, presentator van Captains of Cleaning, hierover in gesprek met jonge captains...