4 april 2019

Groene koplopers: Hygiënepapier.nl pakt ‘groene’ primeur met Bewust Bezorgd!

Steeds meer mensen en bedrijven kopen producten online, ook in de hygiënebranche. Voor het milieu is dat niet verkeerd: de bezorging is vaak efficiënt georganiseerd, waardoor één bestelbusje vele bestellingen kan afleveren op het juiste adres. Maar alles kan altijd beter! Daarom introduceert Thuiswinkel.org het nieuwe concept Bewust Bezorgd. Niet zonder trots pakt Hygienepapier.nl de primeur: het is de eerste webshop die meedoet aan Bewust Bezorgd, waarbij de impact van een online bestelling op het milieu wordt getoond.

Hoe werkt Bewust Bezorgd? Bewust Bezorgd maakt mensen, je raadt het al, bewust van bijvoorbeeld de CO2-impact van hun bestellen. Dit door te informeren over de CO2-uitstoot van de bezorging van een bestelling. Want die kan nogal verschillen! Zo stoot een avondbezorging meer CO2 uit dan een bezorging overdag, omdat er ’s avonds minder pakketjes worden bezorgd. Hoe meer pakketjes er in een bezorgbus mee kunnen, hoe duurzamer de bezorging in feite is.

Primeur
Hygiënepapier.nl, de online webshop voor zakelijke hygiëne, is de eerste webshop die Bewust Bezorgd implementeert. Michael Woensdregt, lead online marketeer bij Hygiënepapier.nl, vertelt: “We zijn steeds meer bezig met hoe we onze webshop zo duurzaam mogelijk kunnen maken. Niet alleen qua producten, maar ook alles eromheen. Daar hoort de bezorging natuurlijk ook bij. Bewust Bezorgd zorgt er niet per se voor dat wij duurzamer te werk gaan, maar wel dat het bewustzijn over duurzaamheid en de impact van een bezorging wordt vergroot. En hoe meer we met zijn allen bewust zijn van onze ecologische voetafdruk, hoe meer we kunnen samenwerken om deze te verkleinen!”

Bewustwording
Hoe werkt het dan precies? Bij het doen van je bestelling krijg je op basis van het gewicht van de door jou gekozen producten en de afstand van Hygiënepapier.nl naar jouw adres te zien hoeveel CO2 er verbruikt wordt. “We zijn er trots op dat wij als klein kikkerlandje initiatief nemen om het bewustzijn te vergroten en samen de CO2-uitstoot te verlagen”,  vertelt Michael. “De Nederlandse e-commercesector is de eerste van Europa die dit doet! En dat is hoog nodig: we staan in de top 10 van landen die het meeste CO2 uitstoten, terwijl we maar zo klein zijn. Nederland heeft daarom als doel gesteld om in 2020 een van de meest duurzame landen in de EU te zijn.” Een mooi streven, waar Thuiswinkel en Hygiënepapier.nl zich maar al te graag voor inzetten.

Doe ook mee met Bewust Bezorgd
Heb jij ook een webshop en vind je duurzaam ondernemen belangrijk? Dan is Bewust Bezorgd ook iets voor jou. Neem een kijkje op de website van Bewust Bezorgd voor tips, tricks en meer informatie over hoe jij mee kunt doen. Benieuwd hoe het er allemaal uitziet? Neem dan vooral een kijkje op hygienepapier.nl!

Deel dit artikel

Ook interessant:

28 mei 2019

#nieuwsnotendop Base Packaging, FNV, Fusernet, SieV en Sodexo

Sodexo gaat op weg naar wegwerpplasticvrije restaurants In de Week van Circulariteit pakt de redactie het facilitaire bredere bericht van Sodexo graag mee, want de dienstverlener in Quality of...

30 december 2018

Blog: Oh, wat een jaar!

Anna Nooshin, Alexander Klöpping, Art Rooijakkers, Berget Lewis, Joseph Oubelkas, Lucille Werner, Maarten Bouwhuis, Maarten van der Weijden, Nico Dijkshoorn, Prinses Laurentien, Rens de Jong; deze BN’ers en andere...

16 mei 2019

Toiletten bouwen met toiletpapier: The Good Roll

Sinds begin 2019 verkoopt Hygiënepapier.nl het merk The Good Roll: 100% boomvriendelijk toiletpapier zonder chloor, kleur- en geurstoffen. Want, zo vindt The Good Roll: bomen zijn om te knuffelen,...

02 april 2019

ABSU ziet bevestiging vonnis overheidsopdrachten tegen lage prijzen

Het arrest van 28 februari 2019 van het Hof van Beroep in Brussel bevestigt het vonnis van de voorzitter van de Franstalige Ondernemingsrechtbank in Brussel van 22 maart 2018....

30 december 2018

Live tweet CSU-jubileumcongres toptweet 2018

Events waren er vele in 2018 en vaak verzorgde de redactie liveblogs in de vorm van Tweets. “Ons Twitteraccount met 3161 volgers is een van de 7 media van...

04 oktober 2019

Inspiratietafel met sanitaire ketenpartners: wordt de smart toiletdispenser dé wijsneus?

Connecting the world together?; het thema van de inspiratietafel met sanitaire dienstverleners/producenten op 2 oktober in het state-of-the-art gebouw van i-team Global in Eindhoven. “Iedereen ziet dat de maatschappij...

05 maart 2019

Top 3 februari met MTS Euro Products, nieuwe themaserie en ingezonden brief

“Het was ons het maandje wel”, concludeerden we terugkijkend op januari. En opnieuw kunnen we dat zeggen. Met de Qualis-kennissessie Insight into quality, de afsluiter van ons drieluik over...

28 maart 2019

Themaserie Groene koplopers: impactmakers in circulariteit

Duurzaamheid, circulariteit: is het voor ons allemaal dagelijkse kost? Nee, maar het wordt het wel. Met de klimaatspijbelaars volop in het nieuws weten we dat er een schone taak...

23 december 2019

#nieuwsnotendop directienieuws CSG en TCP, CSU beste schoonmaakidee, samenwerking Burgman en Hygeniq, Victoria in MT1000

Schoonmaakbedrijf Victoria vliegt MT top 1000 binnen Management Team (MT) magazine doet jaarlijks onderzoek naar de beste dienstverleners binnen hun sector. Dit jaar komt Schoonmaakbedrijf Victoria uit Alkmaar binnen...

24 februari 2019

#nieuwsnotendop week 8 met Beercoo, Hago, Kärcher, Noorderkwartier, PayOK en Schilten

Schilten Schoonmaak neemt Alcean over Het Dordtse schoonmaakbedrijf Schilten heeft Alclean uit Krimpen aan den IJssel overgenomen. Daarmee versterkt het haar regionale positie in de driehoek Rotterdam, Breda en...