4 april 2019

Groene koplopers: Hygiënepapier.nl pakt ‘groene’ primeur met Bewust Bezorgd!

Steeds meer mensen en bedrijven kopen producten online, ook in de hygiënebranche. Voor het milieu is dat niet verkeerd: de bezorging is vaak efficiënt georganiseerd, waardoor één bestelbusje vele bestellingen kan afleveren op het juiste adres. Maar alles kan altijd beter! Daarom introduceert Thuiswinkel.org het nieuwe concept Bewust Bezorgd. Niet zonder trots pakt Hygienepapier.nl de primeur: het is de eerste webshop die meedoet aan Bewust Bezorgd, waarbij de impact van een online bestelling op het milieu wordt getoond.

Hoe werkt Bewust Bezorgd? Bewust Bezorgd maakt mensen, je raadt het al, bewust van bijvoorbeeld de CO2-impact van hun bestellen. Dit door te informeren over de CO2-uitstoot van de bezorging van een bestelling. Want die kan nogal verschillen! Zo stoot een avondbezorging meer CO2 uit dan een bezorging overdag, omdat er ’s avonds minder pakketjes worden bezorgd. Hoe meer pakketjes er in een bezorgbus mee kunnen, hoe duurzamer de bezorging in feite is.

Primeur
Hygiënepapier.nl, de online webshop voor zakelijke hygiëne, is de eerste webshop die Bewust Bezorgd implementeert. Michael Woensdregt, lead online marketeer bij Hygiënepapier.nl, vertelt: “We zijn steeds meer bezig met hoe we onze webshop zo duurzaam mogelijk kunnen maken. Niet alleen qua producten, maar ook alles eromheen. Daar hoort de bezorging natuurlijk ook bij. Bewust Bezorgd zorgt er niet per se voor dat wij duurzamer te werk gaan, maar wel dat het bewustzijn over duurzaamheid en de impact van een bezorging wordt vergroot. En hoe meer we met zijn allen bewust zijn van onze ecologische voetafdruk, hoe meer we kunnen samenwerken om deze te verkleinen!”

Bewustwording
Hoe werkt het dan precies? Bij het doen van je bestelling krijg je op basis van het gewicht van de door jou gekozen producten en de afstand van Hygiënepapier.nl naar jouw adres te zien hoeveel CO2 er verbruikt wordt. “We zijn er trots op dat wij als klein kikkerlandje initiatief nemen om het bewustzijn te vergroten en samen de CO2-uitstoot te verlagen”,  vertelt Michael. “De Nederlandse e-commercesector is de eerste van Europa die dit doet! En dat is hoog nodig: we staan in de top 10 van landen die het meeste CO2 uitstoten, terwijl we maar zo klein zijn. Nederland heeft daarom als doel gesteld om in 2020 een van de meest duurzame landen in de EU te zijn.” Een mooi streven, waar Thuiswinkel en Hygiënepapier.nl zich maar al te graag voor inzetten.

Doe ook mee met Bewust Bezorgd
Heb jij ook een webshop en vind je duurzaam ondernemen belangrijk? Dan is Bewust Bezorgd ook iets voor jou. Neem een kijkje op de website van Bewust Bezorgd voor tips, tricks en meer informatie over hoe jij mee kunt doen. Benieuwd hoe het er allemaal uitziet? Neem dan vooral een kijkje op hygienepapier.nl!

Deel dit artikel

Ook interessant:

05 november 2019

Review Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie: de kracht van kwetsbare content

“Door de materiaalkeuze, besparing op logistiek en land van herkomst, kunnen we zomaar op 1 miljoen plastic afvalzakken een besparing van CO2 realiseren die gelijk staat aan 75 Ford...

30 december 2018

Blog: Oh, wat een jaar!

Anna Nooshin, Alexander Klöpping, Art Rooijakkers, Berget Lewis, Joseph Oubelkas, Lucille Werner, Maarten Bouwhuis, Maarten van der Weijden, Nico Dijkshoorn, Prinses Laurentien, Rens de Jong; deze BN’ers en andere...

30 december 2018

Familiebedrijf Salubris meest populair op Facebook Schoonmaakjournaal België

Schoonmaakjournaal.be heeft ook een eigen pagina op Facebook. Regelmatig posten we daar bijzondere berichten. Deze vijf waren het meest populair in 2018. 1. Uit onze serie Familiebedrijven: Salubris   Familiebedrijf Salubris...

03 april 2019

Nieuwe VSR-brochure Meten van schoonmaakkwaliteit over afspraken en uitvoering

Hoe weet ik of de schoonmaak goed wordt uitgevoerd? Deze hamvraag beantwoordt VSR in haar nieuwe brochure Meten van schoonmaakkwaliteit. De brochure is met name bedoeld om (potentiële) opdrachtgevers...

01 januari 2019

Gelukkig 2019!

Yessss, we zijn op weg naar een nieuw, bruisend jaar. Het team van Schoonmaakjournaal wenst je een gezond en gelukkig 2019! In 2019 maken wij de overstap van content-snacks...

30 december 2018

Impressie Vakbeurs Facilitair meest bekeken film op YouTube in 2018

Met 65 filmproducties gaat 2018 als koploper de geschiedenisboeken van Schoonmaakjournaal in. Veruit het leeuwendeel is het werk van Henk Snaterse. Dit zijn de 5 meest bekeken filmproducties op...

12 december 2018

Top 5 2018 Facebook Schoonmaakjournaal België

Schoonmaakjournaal.be heeft ook een eigen pagina op Facebook. Regelmatig posten we daar bijzondere berichten. Deze vijf waren het meest populair in 2018. 1. Uit onze serie Familiebedrijven: Salubris   Familiebedrijf Salubris...

20 februari 2019

Henk Toering, director cluster BeNeLux, verlaat Diversey

Op vrijdag 22 februari neemt Diversey afscheid van zijn zeer gewaardeerde en getalenteerde collega Henk Toering. Vijf jaar geleden trad Henk in dienst van Diversey om het Nederlandse salesteam...

25 november 2019

#nieuwsnotendop Uitbreiding Key-Quality, nieuwe identiteit hectas, overname door Gom en nieuw partnership Facility Trade Group

Anouk Rehaen wordt directeur Key-Quality  Onderzoeks-, consultancy- en kwaliteitscontrolebureau in facility management Key-Quality zet volgende stap in haar ontwikkeling. Per 1 maart start Anouk Rehaen als directeur bedrijfsvoering. Anouk...

28 maart 2019

Themaserie Groene koplopers: impactmakers in circulariteit

Duurzaamheid, circulariteit: is het voor ons allemaal dagelijkse kost? Nee, maar het wordt het wel. Met de klimaatspijbelaars volop in het nieuws weten we dat er een schone taak...