4 april 2019

Groene koplopers: Hygiënepapier.nl pakt ‘groene’ primeur met Bewust Bezorgd!

Steeds meer mensen en bedrijven kopen producten online, ook in de hygiënebranche. Voor het milieu is dat niet verkeerd: de bezorging is vaak efficiënt georganiseerd, waardoor één bestelbusje vele bestellingen kan afleveren op het juiste adres. Maar alles kan altijd beter! Daarom introduceert Thuiswinkel.org het nieuwe concept Bewust Bezorgd. Niet zonder trots pakt Hygienepapier.nl de primeur: het is de eerste webshop die meedoet aan Bewust Bezorgd, waarbij de impact van een online bestelling op het milieu wordt getoond.

Hoe werkt Bewust Bezorgd? Bewust Bezorgd maakt mensen, je raadt het al, bewust van bijvoorbeeld de CO2-impact van hun bestellen. Dit door te informeren over de CO2-uitstoot van de bezorging van een bestelling. Want die kan nogal verschillen! Zo stoot een avondbezorging meer CO2 uit dan een bezorging overdag, omdat er ’s avonds minder pakketjes worden bezorgd. Hoe meer pakketjes er in een bezorgbus mee kunnen, hoe duurzamer de bezorging in feite is.

Primeur
Hygiënepapier.nl, de online webshop voor zakelijke hygiëne, is de eerste webshop die Bewust Bezorgd implementeert. Michael Woensdregt, lead online marketeer bij Hygiënepapier.nl, vertelt: “We zijn steeds meer bezig met hoe we onze webshop zo duurzaam mogelijk kunnen maken. Niet alleen qua producten, maar ook alles eromheen. Daar hoort de bezorging natuurlijk ook bij. Bewust Bezorgd zorgt er niet per se voor dat wij duurzamer te werk gaan, maar wel dat het bewustzijn over duurzaamheid en de impact van een bezorging wordt vergroot. En hoe meer we met zijn allen bewust zijn van onze ecologische voetafdruk, hoe meer we kunnen samenwerken om deze te verkleinen!”

Bewustwording
Hoe werkt het dan precies? Bij het doen van je bestelling krijg je op basis van het gewicht van de door jou gekozen producten en de afstand van Hygiënepapier.nl naar jouw adres te zien hoeveel CO2 er verbruikt wordt. “We zijn er trots op dat wij als klein kikkerlandje initiatief nemen om het bewustzijn te vergroten en samen de CO2-uitstoot te verlagen”,  vertelt Michael. “De Nederlandse e-commercesector is de eerste van Europa die dit doet! En dat is hoog nodig: we staan in de top 10 van landen die het meeste CO2 uitstoten, terwijl we maar zo klein zijn. Nederland heeft daarom als doel gesteld om in 2020 een van de meest duurzame landen in de EU te zijn.” Een mooi streven, waar Thuiswinkel en Hygiënepapier.nl zich maar al te graag voor inzetten.

Doe ook mee met Bewust Bezorgd
Heb jij ook een webshop en vind je duurzaam ondernemen belangrijk? Dan is Bewust Bezorgd ook iets voor jou. Neem een kijkje op de website van Bewust Bezorgd voor tips, tricks en meer informatie over hoe jij mee kunt doen. Benieuwd hoe het er allemaal uitziet? Neem dan vooral een kijkje op hygienepapier.nl!

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 december 2018

Familiebedrijf Salubris meest populair op Facebook Schoonmaakjournaal België

Schoonmaakjournaal.be heeft ook een eigen pagina op Facebook. Regelmatig posten we daar bijzondere berichten. Deze vijf waren het meest populair in 2018. 1. Uit onze serie Familiebedrijven: Salubris   Familiebedrijf Salubris...

18 februari 2019

MTS Euro Products breidt uit met nieuwe vestiging op bedrijventerrein De Dijk

Burgemeester Edo Haan en de heer Gerrit Malipaard, CEO van MTS Euro Products ondertekenden op 18 februari de koopovereenkomst voor een kavel van 30.000 m2 op bedrijventerrein De Dijk....

22 oktober 2019

Nieuw concept Hygiënepapier.nl: luchtverfrissers op abonnementsbasis

Hygiënepapier.nl is bezig met een nieuw concept, namelijk abonnementen op luchtverfrissers. Zo kunnen bedrijven voortaan altijd in een lekker frisse lucht zitten en hoeven medewerkers zich geen zorgen meer...

03 april 2019

Job Procleaning: “Schoonmaken is mensenwerk en dat snapt Crohill heel goed”

Voor Jeroen Jobse die samen met zijn broer eigenaars is van Job Procleaning, is het heel eenvoudig: “Onze medewerkers doen het belangrijkste werk. Als zij prettig kunnen werken, levert...

02 mei 2019

CSU overstijgt omzetgrens 500 miljoen maar ziet winst dalen

In het jubileumjaar 2018 steeg de concernomzet van Total Care – dit zijn de bedrijven CSU Cleaning Services en Tzorg (thuiszorg) – door een sterke autonome groei en overnames...

03 maart 2019

#nieuwsnotendop week 9: Asito, Carel Lurvink, HeyDay, ISSA, OSB, SieV en Werner & Mertz

Donderdag 21 maart: algemene ledenvergadering SieV Barak Z van het Waterliniemuseum in Bunnik is de locatie waar op donderdag 21 maart vindt de algemene ledenvergadering van mkb-branchevereniging SieV (Schoonmaken...

06 december 2019

Nilfisk Liberty SC50: baanbrekende robotica

De afgelopen jaren was veel te doen rondom autonome reiniging, waarbij grote spelers belangrijke voordelen verwachten. Velen keken uit naar het moment van consistente reiniging en een hogere productiviteit...

01 april 2019

CNV deelt Amsterdamse hotels gouden emmers en natte dweilen uit

Hotels in Amsterdam kunnen dinsdagmiddag 2 april rekenen op een bezoekje van CNV Vakmensen. “We delen ‘gouden’ emmers uit aan hotels die de Schoonmaakcode hebben ondertekend. Hotels die hardnekkig...

05 januari 2019

Na kansloze sollicitaties start autistische tiener schoonmaakbedrijf

Geen werkgever wilde hem aannemen als jobstudent: de 16-jarige Clay Lewis uit Brisbane (Australië). Maar Clay liet het er niet bij zitten: hij startte met hulp van zijn moeder...

21 februari 2019

Terugblik Qualis kennissessie: de macht van metingen, de kracht van kwaliteit

Schoonmaakbeleving, het was, is en blijft een subjectief onderwerp. Hoe groot is de kans dan dat kwaliteitinspecteurs en facilitair adviseurs metingen én hermetingen objectief uitvoeren? Gerard Spoor en Jan...