29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins et Santé in Namur Expo (België). Samen met nog 189 exposanten, waaronder diverse bedrijven op het gebied van reiniging en hygiëne, een onderdeel in zorg- en ziekenhuizen dat steeds meer aandacht krijgt. Schoonmaakjournaal vroeg Nilfisk naar hun reden van deelname, wat deze Belgische zorgbeurs zo bijzonder maakt en waarom de bezoekers juist hun stand met nieuwe toestellen gericht op ergonomie en gebruiksgemak, moeten bezoeken.

Nilfisk neemt deel aan Soins & Santé, omdat het bedrijf zich wil profileren in de gezondheidszorg. Karl Baillius, sales manager Belgium, licht toe: “De gezondheidszorg is een van onze belangrijkste doelgroepen. We hebben al meermaals deelgenomen aan deze zorgbeurs. Er is telkens veel interesse met als rechtstreeks resultaat dat we al heel wat mooie contracten hebben kunnen afsluiten in de Waalse zorgsector. Soins & Santé is de Waalse tegenhanger van de vakbeurs Health & Care in Vlaanderen.”

Verwachtingen
Aan de 4000 professionals die de beurs zullen bezoeken, is een kwalitatief hoogstaand programma van exposanten en symposia toegezegd. Hoe dragen jullie bij aan deze verwachtingen? “We stellen hoofdzakelijk nieuwe toestellen voor, die gericht zijn op ergonomie en gebruiksgemak – 2 pijlers die in de zorgsector steeds warm onthaald worden”, antwoordt Karl. “Onze machines kunnen uitgebreid gedemonstreerd/getest worden op de beursstand. Nilfisk beschikt over een apart team, speciaal gericht op de zorgsector.  We kennen dus de specifieke noden en behoeften uit de sector.”

Behoeften
Karl benadrukt dat Nilfisk goed bekend is met de wensen en behoeften van de zorgsector. “Dat laten we op onze stand ook zien, want Nilfisk heeft dé machines voor deze branche:
Gebruiksgemak: bijzonder gebruiksvriendelijk OneTouch systeem die slechts weinig opleiding vraagt; NoTools voor een gemakkelijk dagelijks onderhoud, gebruik van universele terugkerende iconen op onze toestellen.
Ergonomisch: ergonomisch handvat; Click on/off-systeem waarmee de borstel eenvoudig aangebracht/verwijderd kan worden zonder dat de gebruiker zich moet buigen; Silent Modus: ideaal voor reiniging overdag in de zorgsector, de ergonomische hoogte van de waterafvoer.
Economisch & Ecologisch: met bijvoorbeeld ons gepatenteerd Ecoflexsysteem, wat staat voor minder verbruik van water en product met hetzelfde schoonmaakresultaat.”

Grenzeloos
Soins et Santé is een Belgische zorgbeurs, Zorgtotaal is de Nederlandse equivalent. Hoe kijkt Nilfisk naar het verschil in zorg & schoonmaak tussen Nederland en België?
“Als sales manager Belgium praat ik met name over de Belgisch aanpak van Nilfisk”, gaat Karl verder. “In België staan we er op om kwalitatieve goede machines te leveren met een sterke service en dienst-na-verkoop. We beschikken hier over een eigen serviceteam van 21 techniekers – dit is hoogstwaarschijnlijk het grootste serviceteam in onze Belgische branche….”

Let’s meet
Geïnteresseerde bezoekers zijn van harte welkom op de stand van Nilfisk: 1520. “Onze productinformatie staat vermeld op onze website en op LinkedIn. Met een nieuwsbrief hebben wij onze klanten geïnformeerd over onze deelname aan Soins et Santé, we hopen hen in Namur te ontmoeten”, besluit Karl.
Registreer hier voor een gratis beursbezoek.

Deel dit artikel

Ook interessant:

11 oktober 2021

Join FMNextGen op Schoonmaak Vakdagen

Ben jij werkzaam in de schoonmaakbranche en jonger dan 40 jaar? Sluit je dan aan bij FMNEXTGEN, een netwerkclub waar je gelijkgestemden en leeftijdgenoten ontmoet. Om kennis te delen,...

13 juli 2022

Met Slimm Facility samen sociale impact maken

Per 1 juli 2022 heeft Slimm Facility Services haar dienstverlening uitgebreid met haar sociale onderneming ‘Blankers Maatschappelijk’. Met dit bedrijf wil Blankers zichtbaarder zijn op het gebied van sociaal...

06 december 2018

Digitale doolhof (2): slimme ICE reinigingsmachines sturen aan op feiten

In de hedendaagse business lijkt alles om data en automatisering te draaien. Ook de schoonmaak kan niet meer zonder Internet of Things. In het doolhof van data en robots...

17 december 2021

Schoonmaak blijft cruciaal beroep

In de persconferentie over het coronabeleid van dinsdagavond maakte premier Rutte bekend welke coronamaatregelen de komende weken van kracht zijn. Deze hebben ook gevolgen voor de schoonmaakbedrijven. Maatregelen verlengd...

17 december 2018

Wintergast (2) Christiaan Boonstra (Dolmans): “Op weg naar de meest klantvriendelijke organisatie”

Review 2018, preview 2019: onze tweede wintergast Christiaan Boonstra, sales manager van Dolmans Schoonmaak Diensten, geeft antwoord op zes vragen over zijn topics in 2018, innovaties in de branche en...

19 februari 2019

Groene koplopers Hijman en Raggers: “Niet goed dat wij ons op dit vlak onderscheiden”

Het is zonde om plastic flessen weg te gooien. Die kunnen we hergebruiken, als fles of als grondstof voor bijvoorbeeld kunststof meubilair. Net zoals we met milieuvriendelijke reinigingsmiddelen grondstoffen...

22 december 2023

#FotoFriday Een schoon Kerstfeest

Damsma Facilitaire Diensten wast in kerstsfeer de ramen. Directeur Jef Damsma vertelt hierover met een knipoog: “Deze week druk bezig met de glasbewassing in de stad waar de grootste...

30 augustus 2022

HYGENIQ presenteert WIWIQ

HYGENIQ lanceert een hele nieuwe ecologische productlijn onder de naam WIWIQ. Met deze nieuwe productlijn van acht basis schoonmaakproducten wil HYGENIQ de stap naar duurzame schoonmaakmiddelen voor iedereen verkleinen....

15 oktober 2024

“Meer dan 50% in schoonmaakland draait om kantoren. Daar is Tork goed in”

Tork is sterk in het kantoorsegment. Samen met schoonmaakbedrijven zorgt het bedrijf voor maatwerk oplossingen bij de eindklant. Waar de een focust op comfort, heeft de ander wensen op...

15 juli 2025

Plastictafel: Nederland kan koploper circulair plastic worden

Vertegenwoordigende partijen uit de plastic keten, zowel chemie, maakindustrie, recyclers, afvalverwerkers en merkeigenaren hebben in juli 2025 hun concrete plannen gepresenteerd met de ambitie om Nederland nummer 1 te...