29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins et Santé in Namur Expo (België). Samen met nog 189 exposanten, waaronder diverse bedrijven op het gebied van reiniging en hygiëne, een onderdeel in zorg- en ziekenhuizen dat steeds meer aandacht krijgt. Schoonmaakjournaal vroeg Nilfisk naar hun reden van deelname, wat deze Belgische zorgbeurs zo bijzonder maakt en waarom de bezoekers juist hun stand met nieuwe toestellen gericht op ergonomie en gebruiksgemak, moeten bezoeken.

Nilfisk neemt deel aan Soins & Santé, omdat het bedrijf zich wil profileren in de gezondheidszorg. Karl Baillius, sales manager Belgium, licht toe: “De gezondheidszorg is een van onze belangrijkste doelgroepen. We hebben al meermaals deelgenomen aan deze zorgbeurs. Er is telkens veel interesse met als rechtstreeks resultaat dat we al heel wat mooie contracten hebben kunnen afsluiten in de Waalse zorgsector. Soins & Santé is de Waalse tegenhanger van de vakbeurs Health & Care in Vlaanderen.”

Verwachtingen
Aan de 4000 professionals die de beurs zullen bezoeken, is een kwalitatief hoogstaand programma van exposanten en symposia toegezegd. Hoe dragen jullie bij aan deze verwachtingen? “We stellen hoofdzakelijk nieuwe toestellen voor, die gericht zijn op ergonomie en gebruiksgemak – 2 pijlers die in de zorgsector steeds warm onthaald worden”, antwoordt Karl. “Onze machines kunnen uitgebreid gedemonstreerd/getest worden op de beursstand. Nilfisk beschikt over een apart team, speciaal gericht op de zorgsector.  We kennen dus de specifieke noden en behoeften uit de sector.”

Behoeften
Karl benadrukt dat Nilfisk goed bekend is met de wensen en behoeften van de zorgsector. “Dat laten we op onze stand ook zien, want Nilfisk heeft dé machines voor deze branche:
Gebruiksgemak: bijzonder gebruiksvriendelijk OneTouch systeem die slechts weinig opleiding vraagt; NoTools voor een gemakkelijk dagelijks onderhoud, gebruik van universele terugkerende iconen op onze toestellen.
Ergonomisch: ergonomisch handvat; Click on/off-systeem waarmee de borstel eenvoudig aangebracht/verwijderd kan worden zonder dat de gebruiker zich moet buigen; Silent Modus: ideaal voor reiniging overdag in de zorgsector, de ergonomische hoogte van de waterafvoer.
Economisch & Ecologisch: met bijvoorbeeld ons gepatenteerd Ecoflexsysteem, wat staat voor minder verbruik van water en product met hetzelfde schoonmaakresultaat.”

Grenzeloos
Soins et Santé is een Belgische zorgbeurs, Zorgtotaal is de Nederlandse equivalent. Hoe kijkt Nilfisk naar het verschil in zorg & schoonmaak tussen Nederland en België?
“Als sales manager Belgium praat ik met name over de Belgisch aanpak van Nilfisk”, gaat Karl verder. “In België staan we er op om kwalitatieve goede machines te leveren met een sterke service en dienst-na-verkoop. We beschikken hier over een eigen serviceteam van 21 techniekers – dit is hoogstwaarschijnlijk het grootste serviceteam in onze Belgische branche….”

Let’s meet
Geïnteresseerde bezoekers zijn van harte welkom op de stand van Nilfisk: 1520. “Onze productinformatie staat vermeld op onze website en op LinkedIn. Met een nieuwsbrief hebben wij onze klanten geïnformeerd over onze deelname aan Soins et Santé, we hopen hen in Namur te ontmoeten”, besluit Karl.
Registreer hier voor een gratis beursbezoek.

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 november 2021

Bezem & Kruis

Cultuur of obsessie? Dit boek gaat over de Hollandse reinheid en ordelijkheid. Zijn wij geobsedeerd door het schoonmaken? Op oude schilderijen en prenten komen wel heel veel bezems voor…...

19 april 2023

Ergonomisch en veilig schoonmaken. Hoe doe je dat?

Vier Europese landen zoeken gezamenlijk naar het antwoord op deze vraag. Naast Nederland, maken ook Estland, Finland en Hongarije onderdeel uit van dit project. Tijdens het project wordt gekeken...

08 november 2018

Optimale en veilige schoonmaak basis samenwerking ProfiBright en Hijman

ProfiBright, producent van hedendaagse professionele reinigingsmiddelen die voldoen aan alle gewenste eisen voor milieu, HACCP en wetgeving, heeft in korte tijd meerdere eindgebruikers en groothandels weten te overtuigen van...

07 oktober 2024

Winnaars European Cleaning & Hygiene Awards 2024 gekroond in Lissabon

De winnaars van de European Cleaning & Hygiene Awards 2024 zijn op 3 oktober 2024 gekroond tijdens een schitterend awardsevenement in Lissabon. Elf bedrijven en individuen gingen met een...

14 oktober 2021

Ziekenhuis Gelderse Vallei en ISS Facility Services kiezen nieuwe samenwerkingsvorm

Op 11 oktober tekenden Arjen Hakbijl, lid Raad van bestuur van Ziekenhuis Gelderse Vallei en Edu Peek, algemeen directeur van ISS Facility Services een nieuwe overeenkomst waarin de langjarige...

26 april 2022

“Als je medewerkers echte persoonlijke aandacht geeft dan weet je ze te binden, boeien en behouden”

Bianca Smink studeerde sociaalpedagogisch werk, maar kon na haar studie niet zo snel een baan in het sociale domein vinden. Ze startte haar loopbaan als schoonmaakster en kwam na...

09 mei 2019

Beleef Numatic Dealerdagen 2019 in woord en beeld

Van 6 tot en met 10 mei vinden de 14e Numatic Dealerdagen plaats. Met als thema: Vandaag zorgen voor morgen. Een thema dat zich uit in duurzame initiatieven zoals...

11 oktober 2021

Join FMNextGen op Schoonmaak Vakdagen

Ben jij werkzaam in de schoonmaakbranche en jonger dan 40 jaar? Sluit je dan aan bij FMNEXTGEN, een netwerkclub waar je gelijkgestemden en leeftijdgenoten ontmoet. Om kennis te delen,...

10 december 2023

Kerst met Kärcher

Ieder jaar voeren reclamebureaus onderling ‘strijd’om de beste kerstcommercial. Dit jaar doet de schoonmaakbranche hieraan ook mee. Met de  kerstfilm die Kärcher opnam bij het Ronald McDonald Huis Sophie...

11 april 2019

Marjolein Reijs (Gom) over werkgeluk: “Laten voelen dat jij en jouw werk ertoe doen”

“Als ik mensen kan laten voelen dat zij er als persoon toe doen, dat hun werk van toegevoegde waarde is, word ik zelf gelukkiger en zie ik bij hen...