21 september 2021

Voka Charter Duurzaam Ondernemen voor Greenspeed

Duurzaam ondernemen staat bij Greenspeed al lang op de radar. Om de transitie naar een nog duurzamere bedrijfsvoering kracht bij te zetten, toetst men haar acties aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Op 16 september kreeg Greenspeed daarom het Voka Charter Duurzaam Ondernemen toegereikt. Voka, als grootste ondernemersnetwerk van Vlaanderen, begeleidt bedrijven om te groeien op een maatschappelijk verantwoorde manier. “Door concrete acties te formuleren die kaderen binnen de universele SDG’s, zijn we bewust bezig met het verbeteren van grote wereldproblemen. Erkenning door Voka is een grote eer want dit bewijst dat we met onze acties doelgericht focussen op een duurzame toekomst”, aldus Lies Marijnissen, Product & Sustainability Manager bij Greenspeed.

Sustainable Development Goals
De SDG’s die Greenspeed behartigt, sluiten naadloos aan bij de missie en visie van het bedrijf:

SDG 3: Goede gezondheid en welzijn
SDG 6: Schoon water en sanitairSDG 8: Waardig werk en economische groei
SDG 12: Verantwoorde consumptie en productie
SDG 13: Klimaatactie
SDG 17: Partnerschap om doelstellingen te bereiken

Daarnaast waren bijvoorbeeld de productie van ecologische producten, die zo goed mogelijk passen bij het circulaire gedachtegoed, en sociale gelijkheid op de werkvloer al elementaire actiepunten voor Greenspeed.

Duurzaamheidsdoelstellingen gericht op een groenkleurige toekomst
Het globale watersysteem en het welzijn van betrokken personen in de sector vormen de hoekstenen van Greenspeeds activiteiten. Als belangrijke toeleverancier in de professionele schoonmaakindustrie zien ze het als hun taak om daar een positief effect op uit te oefenen. Algemene CO2-reductie, een Code of Conduct voor leveranciers, een workshop veerkracht verhogen voor het team en gelijkgezinde goede doelen ondersteunen, zijn agendapunten waar ze actief mee aan de slag gaan. Dit jaar bracht Greenspeed ook Re-belle op de markt. Een 100% circulaire microvezeldoek waarmee de CO2-uitstoot flink gereduceerd wordt. Greenspeed onderscheidt zich via het Charter in de sector en bewijst zwart op wit dat je met enkele kleine maatregelen al een geweldig verschil kan maken.

Lies Marijnissen: “Deze acties zijn nog maar het begin van onze bijdrage aan een duurzame toekomst. We gaan verder met maatschappelijk verantwoord ondernemen, rekening houdend met de SDG’s die we op mondiaal vlak tegen 2030 wensen na te streven.”

Klik hier voor meer informatie over Greenspeed.

Let op: dit bericht kunt u nu volledig lezen. Vanaf 1 januari 2022 zal de tekst alleen toegankelijk zijn voor communityleden. Binnenkort volgt meer informatie over het gratis abonnement op ons community schoonmaakplatform.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

16 januari 2024

Verken automatiseringskansen op SchoonVooruit 2024

SchoonVooruit 2024 biedt jou de kans om de actualiteit binnen de schoonmaakbranche te verkennen, in het bijzonder op het gebied van automatisering. Ontmoet vakgenoten en wissel ervaringen in de...

02 januari 2024

Blog: “We gaan een schoon en positief nieuw(s)-jaar beleven. Help je mee?”

Allereerst wensen we jou, namens de redactie van Schoonmaakjournaal, een gezond, gezellig en succesvol 2024. Net als in 2023 zullen wij jou ook dit jaar inspireren met actueel, feitelijk,...

26 september 2023

Park Zuiderhout pakt de duurzame handschoen op

Ouderenzorginstelling Park Zuiderhout in Teteringen stopt met het gebruik van vervuilende wegwerphandschoenen en stapt over op duurzame handschoenen. Een primeur in de zorgsector in Nederland. “Dit sluit perfect aan...

02 november 2021

Ontmoeten, bijpraten en ontwikkelingen delen met AaRiverside

Elkaar weer zien, bijpraten en ontwikkelingen delen. Dat is het doel van Fredy Verkuijlen van AaRiverside toen hij ‘ja’ zei tegen de deelname aan de Schoonmaak Vakdagen. Hij kijkt...

16 november 2021

MKB zakelijke dienstverlening focust minder op digitalisering door corona

De coronacrisis is voor veel mkb-ondernemers in de zakelijke dienstverlening ten koste gegaan van de innovatiekracht van hun bedrijf. Zo erkent ruim de helft dat de focus op digitalisering...

24 juli 2022

#NotInOurBackyard

17 September is het weer World Cleanup Day. Dit jaar wordt de #NotInOurBackyard campagne gelanceerd en vraagt de organisatie aandacht voor plasticvervuiling wereldwijd. Plastic hoort niet in onze eigen...

31 maart 2020

Meerwaarde schoonmaak: disposable microvezel

Microvezel is sinds de jaren negentig niet meer weg te denken uit de professionele schoonmaak; anno 2020 is er een doekje dat niet gewassen hoeft te worden maar na...

29 juli 2024

Blog Topsport en Schoonmaak: 2 werelden van doorzettingsvermogen én inspiratie

Esther van her Lelie (Hoofdredacteur Schoonmaakjournaal) blogt over de paralel tussen topsport en schoonmaak. "Deze zomer zijn er veel sportieve hoogtepunten. Zo leefden we intensief mee met het Oranje...

19 december 2018

Wintergast (3) Myrte Ruymaekers (Seifar): “Strijd om eindklant tussen A-merken en private label reinigingsproducten”

“We zien een verschuiving bij onze klanten van A-merken naar private-label reinigingsmiddelen.” Myrte Ruymaekers, Research and Development Manager van het in Lokeren (België) gevestigde Seifar, vertelt als derde wintergast...

13 januari 2022

CSU Innovatie Boost van 7 t/m 11 februari

Na het succes van de online CSU Innovatie Boost in 2021 volgt van 7 t/m 11 februari 2022 weer een nieuwe week vol online sessies die je meenemen door...