10 januari 2019

Rob van der Walle (MTS Euro Products): “Nieuwe QuartzLine elegantie in elk interieur”

“Kwarts is een zuiver mineraal. Duurzaam en stoer. Elegant en krachtig. De perfecte inspiratie voor onze nieuwe lijn hoogwaardige dispensers. Uitgevoerd in smetteloos wit, robuust zwart en een heel stijlvolle variant in zwart met RVS.” De folder van de nieuwe QuartzLine dispenserlijn van MTS Euro Products spreekt boekdelen: kleur, kwaliteit en elegantie in de toiletten van elk interieur. Met veel trots presenteerde het Euro Products-team zijn nieuwe ‘sieraad met buitengewone functionaliteit en gebruikersgemak’ op Interclean Amsterdam, in mei. Nu de eerste dispensers hun weg in de Benelux vinden, treffen we productmanager Rob van der Walle, alias Mr. Q.

“De QuartzLine is tot in alle details doordacht en compleet uitgevoerd. Onze dispenserlijn is met zorg ontwikkeld voor de professionele gebruiker. Voor elke toepassing en voor elke ruimte is er keuze. Of je nu van mat en een eigentijdse en chique uitstraling houdt of van smetteloos wit of robuust zwart”, introduceert Rob van der Walle de nieuwe dispenserlijn van MTS Euro Products.

Tweede dispenserlijn
De QuartzLine is de tweede dispenserlijn van MTS Euro Products naast de succesvolle Pearl Line, die in 2012 groots en feestelijk werd geïntroduceerd in Het Kasteel, de thuishaven van Sparta in Rotterdam. “Ons enthousiasme, maar ook de prijs hebben geleid tot het succes. Natuurlijk was er ook weleens wat kritiek, want de Pearl Line is transparant. Niet iedereen vindt dat mooi. Tja, zoveel mensen, zoveel smaken en zoveel meningen. Wij ervaren transparante dispensers nog steeds als groot voordeel voor de professionele markt, want je ziet direct of de dispenser bijgevuld kan worden . Dat is handig en bespaart veel tijd!”

QuartzLine eyecather!
De zoektocht naar een oplossing die iedereen mooi vindt, leidde naar de QuartzLine. Rob: “Het is een complete dispenserlijn in drie verschillende varianten.. Geen transparante look, maar wel uitvoering in smetteloos wit of robuust zwart. Wil je chique? Ook dat biedt QuartzLine met RVS: een zwarte dispenser met een silverlook frontplaat. Wil je een andere kleur? Alles is mogelijk en gemakkelijk aan te passen.”

De naam Quartz is afkomstig van een mooi gesteente, kristal. “De naam is bedacht door een collega”, vertelt Rob. Als productmanager was Rob vanaf het eerste uur bij de nieuwe QuartzLine betrokken. We hebben ontwerpers uitgenodigd en hebben een keuze gemaakt uit de gepresenteerde ontwerpen. Nu begeleid ik de productie, de ontwikkelingen en verdere uitbreiding van de dispenserlijn.” Robs inzet verklaart zijn bijnaam: Mr. Q. “Het is belangrijk dat we voor  ieder interieur een passende oplossing kunnen bieden.”

Altijd slagen
Hoe wordt Quartz ontvangen? “Heel goed. Men vindt het model mooi door de afgeronde ‘hoeken’ en het elegante uiterlijk. Onze nieuwe dispenserlijn biedt zoveel mogelijkheden qua look, assortiment en bijvoorbeeld ook in toiletpapier – bulkpack, doppenrollen of jumbo – dat je bij ons nu altijd kunt slagen”, besluit mr. Q.

Over MTS Euro Products
MTS Euro Products uit Maassluis levert sinds 1991 een breed assortiment aan hoogwaardige hygiëneproducten, zoals toilet- en handdoekpapier, dispensers, nonwovens, absorptiematerialen en poetslappen, aan klanten in binnen- en buitenland. Service, snelheid en flexibiliteit vormen samen met kwaliteit de eenheid die ons maakt tot wat Euro Products is: een betrouwbare, servicegerichte leverancier en kennispartner voor alle hygiëneproducten.

Leestip

https://schoonmaakjournaal.nl/productinnovaties/mts-euro-products-breidt-uit-met-topmodel-quartzline/

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...

29 juli 2019

Meest gelezen op website 1e halfjaar 2019: interview met Gerrit Malipaard van MTS Euro Products

Het meest gelezen item op onze website in het eerste halfjaar van 2019: het interview met Gerrit Malipaard, CEO van MTS Euro Products over de opvallende groei van MTS...

20 juli 2020

#nieuwsnotendop Schoonmaakbedrijf te koop, nieuwbouw MTS Euro Products en nieuwe CEO Diversey

Zuidhollands Glas-/gevelbedrijf te koop Company Cure, specialist in bedrijfsovername, biedt een schoonmaak/glas- en gevelreinigingsbedrijf in de regio Zuid-Holland aan. Het bedrijf noteert een omzet van € 4,5 miljoen per...

14 januari 2020

Themaserie Marktbalans: Total Cleaning Products draait topomzet en overtreft verwachtingen

“2019 was een topjaar. We groeiden van € 2,1 miljoen naar € 2,9 miljoen. Dat is bijna 40%”, vertellen Dennis Vos en Marco Harijgens van Total Cleaning Products met...

09 december 2019

Gerrit Malipaard MTS Euro Products over overname A.C. de Jong en Zoon: “Bedrijf waar ik ooit begon”

De aandeelhouders van A.C. de Jong en Zoon en MTS Euro Products hebben overeenstemming bereikt over de koop door van alle aandelen in het kapitaal van A.C. de Jong...

26 augustus 2024

SBTi valideert duurzaamheidsdoelstellingen Essity

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity zet een nieuwe stap richting een duurzame toekomst: de doelstellingen om tegen 2050 de uitstoot van broeikasgassen tot nul te reduceren, zijn officieel gevalideerd door...

06 mei 2019

Top 5 meest populair op Schoonmaakjournaal in april

De maand starten met een grap verpakt in een vlog, een nieuwe vakbeurs, een nieuwe themaserie en een warm afscheid: dat en meer vormden Schoonmaakjournaal Select-bijdragen in april. Deze...

01 juni 2020

Gerrit Malipaard (MTS Euro Products) over toekomst ondernemen: “Inspelen op de markt, snel schakelen en relevant blijven”

De zorg voor morgen vertaalt zich op persoonlijk vlak in alertheid en/of smetvrees voor touchpoints en in handhygiëne, zakelijk in nieuwe businessmodellen. Want welk bedrijf wordt niet getroffen door...

28 oktober 2020

Blog: Handfluencers

Na elk toiletbezoek je handen wassen; jong geleerd, oud gedaan. En toch was er op 19 oktober voor mij een leermomentje: het coronavirus kan tot 9 uur op je...

27 februari 2019

Gerrit Malipaard over groei MTS Euro Products: “Familiewaarden, service en innovaties”

In onze nieuwe themaserie ‘Blurring of Blokker-syndroom?’ gaan we op zoek naar de nieuwe (schoonmaak)economie. De deeleconomie met impact. Met circulariteit. Met uitdagingen en keuzes om mee te kunnen...