24 december 2018

Nieuwe weg Piecom, ISSA-bekroning, kennis delen en disruptie

Op Masters of LXRY toonde Piecom onlangs haar nieuwe weg. Met een disruptieve innovatie en een andere manier van presenteren dan in schoonmaakland gewoon is, maakte het bedrijf een nieuw publiek warm voor haar producten. Dat is waar Glenn Laurentius van Piecom voor gaat. Een nieuwe standaard die gestoeld is op dertig jaar kennis delen en waarvoor Dianna Steinbachde directie van Piecom onlangs in Dallas Texas (USA) bekroonde: 30 year Milestone Members of the ISSA – The Worldwide Cleaning Industry Association. “Vanzelfsprekend laten we de schoonmaakbranche ook kennismaken met onze nieuwe insteek en innovaties. We organiseren roadshows en nemen deel aan beurzen”, vertelt Glenn enthousiast. “Ontmoet ons op Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in januari 2019.”

“De ISSA-bekroning houdt in feite 30 jaar lidmaatschap van de club in”, licht operationeel manager Glenn Laurentius toe. “Het lidmaatschap alleen is niet specifiek iets om trots op te zijn, maar wel dat we via dit netwerk zoveel hebben kunnen bereiken. Jaarlijkse beurzen bezoeken, ook internationaal, relaties ontmoeten, innovaties ontdekken en inbrengen en vooral kennis delen. Samen bereik je meer dan alleen.”

Keuze voor disruptie in product en presentatie
“In een schoonmaakwereld waar innovaties en digitalisering de standaard worden, kiezen wij bewust voor disruptieve innovaties. Piecom gaat als Nederlandse distributeur van Fybots en Hygeia voor de nieuwe standaard in schoonmaak, duurzaam en met slimme technologie werken. We kiezen ook bewust voor andere manier van presenteren. Zo waren we onlangs, samen met Europees partnerdistributeur Consensus Services, één van de exposanten op de Masters of LXRY, een consumentenbeurs voor luxe producten zoals boten, auto’s, horloges én onze Fybots. We ontmoetten een totaal ander publiek dan normaliter op schoonmaakbeurzen; directeuren en ondernemers met veel belangstelling voor nieuws.” De ogen van Glenn twinkelen als hij vertelt hoe gaaf en inspirerend deze ontmoetingen waren en om met deze decisionmakers van gedachten te wisselen over de toepassingen van de eerste autonome robot-veegmachine ter wereld.

Slimme technologie: Fybots
Glenn gaat verder over de veegmachine: “de Fybots is de meest innovatieve autonome robot-veegmachine die momenteel op de markt is. Fybots robots zijn ideaal inzetbaar voor het reinigen van grote oppervlaktes, zoals distributiecentra, fabrieken en vliegvelden, en is in diverse maatvoeringen beschikbaar. Hij kan 12 uur achter elkaar werken en wel 1200 m2 per uur schoonmaken. Door gebruik van interne intelligence, navigatie en zelfpositonering vermijdt de machine zowel mobiele als vaste obstakels. Fybots zijn geprogrammeerd om de hoogste kwaliteit vloerreiniging uit te voeren. Tijdens en na veegopdrachten keert de machine terug naar het bijhorende docking station om zichzelf te legen en zo nodig de accu op te laden. Bovendien leveren we de Fybots vijf-jarig Fy-Care plan van garantie en een after-sales plan.”

Piecom en Consensus Roadshows
“Ook in schoonmaakland hebben we de introductie van de Fybots anders dan anders aangepakt. We hebben gekozen voor een Roadshow op locatie. Van 26 tot en met donderdag 29 november zijn we, samen met Europees partnerdistributeur Consensus Services, naar logistieke bedrijven, beursorganisaties, grote distributiecentra en dealers geweest. De reacties spraken boekdelen. Men stond versteld van het kunnen van de machine, en de veilige manier van werken. Het eerste succes zal doorgezet worden naar een tweede roadshow in 2019.”

Hygeia: The New Wave in Cleaning
Gedreven praat Glenn door over de tweede disruptieve ontwikkeling van Piecom: “Hygeia is uniek en niet alleen voor de schoonmaakbranche. De sprayflacon produceert een ongeëvenaard, goede en natuurlijke schoonmaak spraymethode die ergonomisch, hygiënisch, duurzaam, kosten- en tijdbesparend en veilig in gebruik is en beschermt mens en milieu tegen de consequenties van chemicaliën. De fles transformeert kraanwater, bij sprayen, onmiddellijk in water gedragen ozon, een alternatief voor een interieurreiniger, sanitair reiniger, allesreiniger, glasreiniger, keukenreiniger, roestvrijstaal reiniger, tapijtreiniger of zelfs een vloerreiniger. Wat helemaal disruptive is, is dat wij desinfecteren met water. Dat is best uniek!”

Verder beschikt Hygeia over meerdere certificaten waaronder het bekende TUV-certificaat. De sprayflacon staat garant voor duurzaamheid, kwaliteit en veiligheid. “We overtuigen de gebruiker pas echt van de voordelen door de werking te laten zien. Ze geloven niet in mooie praatjes. Vergelijk het met de introductie van de Tesla, eerst kijken en beleven, dan kopen.”

Nog meer nieuws op Vakbeurs Facilitair
Direct in de eerste maand van het nieuwe jaar beleven Piecom en Consensus Services weer een primeur: beide partijen zullen voor het eerst samen deelnemen aan Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in de Jaarbeurs in Utrecht. “Daar zullen we Fybots en Hygeia presenteren én nog een innovatie”, belooft Glenn. “We pakken meteen door. Dus bij deze een oproep aan de bezoekers van de beurs, kom op 23-25 januari naar onze stand F35 en wij maken u deelgenoot van onze kennis en disruptieve ontwikkelingen.”

Meer informatie over Piecom Consensus Roadshow data of contactgegevens kunt u terecht op: www.piecom.nl of www.consensusservices.nl.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 januari 2023

Consensus Group en Gumdrop samen ‘in kauwgom’

Een nieuw paar laarzen of een telefoonhoesje van kauwgomafval? Dankzij een samenwerking tussen de Consensus Group en Gumdrop kan kauwgom worden gerecycled tot nieuwe grondstoffen. Hier kunnen vervolgens nieuwe...

26 augustus 2024

SBTi valideert duurzaamheidsdoelstellingen Essity

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity zet een nieuwe stap richting een duurzame toekomst: de doelstellingen om tegen 2050 de uitstoot van broeikasgassen tot nul te reduceren, zijn officieel gevalideerd door...

01 september 2022

Arbeidscampagne ‘Schoonmaak Je Rijk’ start op 5 september

Het aftellen is begonnen. Maandag 5 september start Schoonmakend Nederland met de online advertentiecampagne Schoonmaakjerijk.nl. Doel van de campagne is studenten te interesseren voor werk in onze branche. Dit...

29 september 2023

#FOTOFRIDAY: Week van het Werkgeluk

Deze week, van 24 t/m 29 september 2023, is het de Week van het Werkgeluk. Onder meer Schoonmaakbedrijf Gom besteedde deze week aandacht aan dit thema. We delen enkele...

14 april 2020

CSU en partners lanceren Schoon voor onze helden: belangeloos schoonmaken op locaties en bij mensen uit vitale sectoren

Schoonmaakbedrijf CSU gaat medewerkers inzetten bij instellingen en mensen die extra hulp kunnen gebruiken. “Door belangeloos schoonmaakhulp aan te bieden op cruciale plekken en bij hen die het verdienen,...

13 maart 2020

Geen Interclean vakbeurs in mei, ondertussen op Schoonmaakjournaal

Door de ontwikkelingen rond het mondiale coronavirus heeft de beursorganisatie van de RAI moeten besluiten om de Interclean Amsterdam in mei te annuleren en te verplaatsen naar 3-6 november. Ondertussen...

07 oktober 2021

1nergiek wint opnieuw Integron Medewerkerbeleving Award

“We zijn enorm trots om te kunnen melden dat 1nergiek de Integron ‘Medewerkerbeleving Award’ wederom heeft gewonnen!”, meldt 1nergiek op haar website. Onderzoeks- en Adviesbureau Integron reikte op 7...

04 februari 2024

‘Dream School’ Eric ging van baan met dikke auto naar wc’s schoonmaken: “Sommigen vinden dit cv-zelfmoord”

Eric van ’t Zelfde (51) groeide de afgelopen jaren uit tot de bekendste rector van Nederland. Hij schreef boeken, schoof aan in talkshows. Maar het maakte hem niet gelukkig....

10 mei 2023

Hygiëne en gedrag, gespreksonderwerp Hygiëneforum

Als bedrijf kun je een schoonmaakbedrijf inhuren om de werkplekken schoon te maken, maar ook de eigen medewerkers moeten een bijdrage leveren om deze bacterievrij te houden. Hoe zorg...

08 februari 2022

Branchevereniging SieV viert met trots haar 2e lustrum!

TOEN: “Vast staat dat wij in 5 jaar tijd van ‘Sjors van de Rebellenclub’ naar een solide mkb-branchevereniging zijn gegroeid. Toen met meer dan 160 leden en groeiende is...