21 september 2021

Voka Charter Duurzaam Ondernemen voor Greenspeed

Duurzaam ondernemen staat bij Greenspeed al lang op de radar. Om de transitie naar een nog duurzamere bedrijfsvoering kracht bij te zetten, toetst men haar acties aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Op 16 september kreeg Greenspeed daarom het Voka Charter Duurzaam Ondernemen toegereikt. Voka, als grootste ondernemersnetwerk van Vlaanderen, begeleidt bedrijven om te groeien op een maatschappelijk verantwoorde manier. “Door concrete acties te formuleren die kaderen binnen de universele SDG’s, zijn we bewust bezig met het verbeteren van grote wereldproblemen. Erkenning door Voka is een grote eer want dit bewijst dat we met onze acties doelgericht focussen op een duurzame toekomst”, aldus Lies Marijnissen, Product & Sustainability Manager bij Greenspeed.

Sustainable Development Goals
De SDG’s die Greenspeed behartigt, sluiten naadloos aan bij de missie en visie van het bedrijf:

SDG 3: Goede gezondheid en welzijn
SDG 6: Schoon water en sanitairSDG 8: Waardig werk en economische groei
SDG 12: Verantwoorde consumptie en productie
SDG 13: Klimaatactie
SDG 17: Partnerschap om doelstellingen te bereiken

Daarnaast waren bijvoorbeeld de productie van ecologische producten, die zo goed mogelijk passen bij het circulaire gedachtegoed, en sociale gelijkheid op de werkvloer al elementaire actiepunten voor Greenspeed.

Duurzaamheidsdoelstellingen gericht op een groenkleurige toekomst
Het globale watersysteem en het welzijn van betrokken personen in de sector vormen de hoekstenen van Greenspeeds activiteiten. Als belangrijke toeleverancier in de professionele schoonmaakindustrie zien ze het als hun taak om daar een positief effect op uit te oefenen. Algemene CO2-reductie, een Code of Conduct voor leveranciers, een workshop veerkracht verhogen voor het team en gelijkgezinde goede doelen ondersteunen, zijn agendapunten waar ze actief mee aan de slag gaan. Dit jaar bracht Greenspeed ook Re-belle op de markt. Een 100% circulaire microvezeldoek waarmee de CO2-uitstoot flink gereduceerd wordt. Greenspeed onderscheidt zich via het Charter in de sector en bewijst zwart op wit dat je met enkele kleine maatregelen al een geweldig verschil kan maken.

Lies Marijnissen: “Deze acties zijn nog maar het begin van onze bijdrage aan een duurzame toekomst. We gaan verder met maatschappelijk verantwoord ondernemen, rekening houdend met de SDG’s die we op mondiaal vlak tegen 2030 wensen na te streven.”

Klik hier voor meer informatie over Greenspeed.

Let op: dit bericht kunt u nu volledig lezen. Vanaf 1 januari 2022 zal de tekst alleen toegankelijk zijn voor communityleden. Binnenkort volgt meer informatie over het gratis abonnement op ons community schoonmaakplatform.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 februari 2024

CSRD: hoe pak je dit als (schoonmaak-) bedrijf aan?

De Europese CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) en ook  de vraag om MVI (Maatschappelijk Verantwoord Inkopen) en de roep om transparantie in de keten: er komt nogal wat af...

30 november 2021

Schunk Xycarb Technology brengt huishoudelijke dienst onder bij Blankers Schoon

Met ingang van 1 december is Blankers Schoon verantwoordelijk voor het volledige schoonmaakonderhoud van Schunk Xycarb Technology te Helmond. De overname van de huishoudelijke dienst komt voort uit de...

01 februari 2022

Cruciale rol schoonmakers in afvalbeheer

Afval in bedrijven wordt dagelijks in vele soorten en hoeveelheden geproduceerd. Een groeiend aantal bedrijven scheidt hun afval ook in steeds verschillende stromen. Vroeger was het vooral papier en...

28 maart 2022

Voorjaarsbijeenkomsten Schoonmakend Nederland

Op 29 maart, 5 en 7 april organiseert Schoonmakend Nederland speciaal voor mkb-leden voorjaarsbijeenkomsten in Woerden, Heel en Echten. De mkb-leden krijgen tijdens de bijeenkomsten meer informatie over het...

23 januari 2023

Eerste sprekers Hygiëneforum bekend

Op 17 mei 2023 vindt in RAI Amsterdam het vijfde Hygiëneforum plaats, met als thema ‘Een gezonde organisatie begint bij een goede hygiëne’. De organisatie maakt nu de eerste...

28 februari 2020

De koplopers van februari op Schoonmaakjournaal

In de korte maand februari mochten we 11.226 schoonmaakprofs via LinkedIn bereiken met de Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie. De bevestiging dat we voor een populair thema hebben gekozen. Maar er waren...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

21 juni 2017

DiBo lanceert compacte WeedKiLLER-HYDRA

DiBO Cleaning Systems, fabrikant van professionele reinigingsmachines en -systemen, heeft een gloednieuwe WeedKiLLER ontwikkeld, die volledig hydraulisch aangedreven wordt door middel van oliedruk. Ondanks zijn compacte voorkomen is deze...

12 oktober 2021

Sporten voor het goede doel

Op 8 & 9 oktober vond Marathon Eindhoven plaats. Medewerkers van CSU en Tzorg deden hieraan mee. Zij liepen niet alleen voor zichzelf maar ook voor Villa Pardoes. Met...

04 april 2022

Haagclean 30 jaar!

Vakgroothandel Haagclean uit Rijswijk bestaat 30 jaar. Van harte gefeliciteerd met dit mooie jubileum! Het team is trots op hun jubileum en danken via LinkedIn hun klantrelaties, toeleveranciers en...