21 september 2021

Voka Charter Duurzaam Ondernemen voor Greenspeed

Duurzaam ondernemen staat bij Greenspeed al lang op de radar. Om de transitie naar een nog duurzamere bedrijfsvoering kracht bij te zetten, toetst men haar acties aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. Op 16 september kreeg Greenspeed daarom het Voka Charter Duurzaam Ondernemen toegereikt. Voka, als grootste ondernemersnetwerk van Vlaanderen, begeleidt bedrijven om te groeien op een maatschappelijk verantwoorde manier. “Door concrete acties te formuleren die kaderen binnen de universele SDG’s, zijn we bewust bezig met het verbeteren van grote wereldproblemen. Erkenning door Voka is een grote eer want dit bewijst dat we met onze acties doelgericht focussen op een duurzame toekomst”, aldus Lies Marijnissen, Product & Sustainability Manager bij Greenspeed.

Sustainable Development Goals
De SDG’s die Greenspeed behartigt, sluiten naadloos aan bij de missie en visie van het bedrijf:

SDG 3: Goede gezondheid en welzijn
SDG 6: Schoon water en sanitairSDG 8: Waardig werk en economische groei
SDG 12: Verantwoorde consumptie en productie
SDG 13: Klimaatactie
SDG 17: Partnerschap om doelstellingen te bereiken

Daarnaast waren bijvoorbeeld de productie van ecologische producten, die zo goed mogelijk passen bij het circulaire gedachtegoed, en sociale gelijkheid op de werkvloer al elementaire actiepunten voor Greenspeed.

Duurzaamheidsdoelstellingen gericht op een groenkleurige toekomst
Het globale watersysteem en het welzijn van betrokken personen in de sector vormen de hoekstenen van Greenspeeds activiteiten. Als belangrijke toeleverancier in de professionele schoonmaakindustrie zien ze het als hun taak om daar een positief effect op uit te oefenen. Algemene CO2-reductie, een Code of Conduct voor leveranciers, een workshop veerkracht verhogen voor het team en gelijkgezinde goede doelen ondersteunen, zijn agendapunten waar ze actief mee aan de slag gaan. Dit jaar bracht Greenspeed ook Re-belle op de markt. Een 100% circulaire microvezeldoek waarmee de CO2-uitstoot flink gereduceerd wordt. Greenspeed onderscheidt zich via het Charter in de sector en bewijst zwart op wit dat je met enkele kleine maatregelen al een geweldig verschil kan maken.

Lies Marijnissen: “Deze acties zijn nog maar het begin van onze bijdrage aan een duurzame toekomst. We gaan verder met maatschappelijk verantwoord ondernemen, rekening houdend met de SDG’s die we op mondiaal vlak tegen 2030 wensen na te streven.”

Klik hier voor meer informatie over Greenspeed.

Let op: dit bericht kunt u nu volledig lezen. Vanaf 1 januari 2022 zal de tekst alleen toegankelijk zijn voor communityleden. Binnenkort volgt meer informatie over het gratis abonnement op ons community schoonmaakplatform.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

25 maart 2022

Trouwe sponsor

Dolmans Specialistische Reiniging verzorgt als trouwe sponsor de glasbewassing van het Ronald McDonald Huis MiddenWest Brabant. Dat de medewerkers en gasten van het Ronald McDonald Huis blij zijn met...

17 december 2021

Oliebollen traktatie

Geheel in kerststijl heeft Vitos Specialistische Reiniging uit Leek ruim 1000 oliebollen uitgedeeld aan personeel en bewoners van Lentis in Zuidlaren. Een leuk en lekker gebaar als bijdrage aan...

11 augustus 2023

Duurzaam de lucht in……

Op woensdag 9 augustus zette Breedweer Facilitaire Diensten een belangrijke stap richting een klimaatneutraal Breedweer in 2026. MHC Mobility leverde het bedrijf de eerste van drie hybride hoogwerkers af....

23 mei 2022

Schoonmaakpraktijk versus schoonmaakprogramma’s

Tijdens de VSR Controleurs-/Inspecteursdag was er eindelijk weer uitwisseling. Op 9 mei was er een VSR Controleurs-/Inspecteursdag van VSR en Stichting Schoonmaakkwaliteit (SSK) bij BOVAG in Bunnik; toch wel...

25 januari 2020

Vandaag 2e PizzaMarketingSessie: thema Customer Journey

Klantbeleving is een interessante dynamiek. Altijd en overal. En steeds meer in opmars. Volgens Frankwatching – platform en community voor marketeers – gaan “de contentstrategietrends in 2020 meer over...

01 september 2022

Arbeidscampagne ‘Schoonmaak Je Rijk’ start op 5 september

Het aftellen is begonnen. Maandag 5 september start Schoonmakend Nederland met de online advertentiecampagne Schoonmaakjerijk.nl. Doel van de campagne is studenten te interesseren voor werk in onze branche. Dit...

02 januari 2019

Blog: Weer een jaar voorbij… Op naar nieuwe uitdagingen!

Naarmate ik ouder word, lijkt de tijd steeds meer voorbij te vliegen. Ik weet zeker dat velen van u dit herkennen. Een nieuw jaar betekent ook voor onze afdeling Sales,...

24 december 2018

Wintergast (4): Ara Hovsepjan (Gom): “Meer samenwerking en flexibiliteit voor impact in hospitality”

In onze serie Wintergasten: Ara Hovsepjan, accountmanager Gom Hospitality. Ara analyseert zijn persoonlijke stappen als ook die van Gom Hospitality in 2018. In zes vragen en antwoorden vertelt hij...

18 oktober 2022

De Schoonmaak Vakdagen komen eraan!

De vierde editie van de Schoonmaak Vakdagen vindt plaats op 15 & 16 november 2022 in Expo Houten. Ben jij erbij? Op de vakbeurs kun jij kennis maken met...

03 augustus 2023

Stichting The Wave zorgt voor circulair succes tijdens Euro Hockey League

Wie dit voorjaar de finaleronde van de Euro Hockey League in Amstelveen bezocht, kon er niet omheen: naast hockey stond ook circulariteit hier centraal. Stichting The Wave voerde een...