22 maart 2024

Spectro bouwt nieuw, duurzaam hoofdkantoor

In het tweede kwartaal van 2024 start Spectro met de bouw van het nieuwe hoofdkantoor aan de Drontermeer 14 te Oss. Om het groeiende team meer ruimte te bieden en een experience center te creëren.

De bouw is enerzijds noodzakelijk omdat de huidige kantoren te weinig ruimte bieden voor het huidige en toekomstige team van Spectro. Daarnaast zal er een gedeelte ingericht worden als experience center om op deze manier klanten en andere geïnteresseerden mee te nemen in de divisies waarin Spectro actief is. Uiteraard kan dat gecombineerd worden met een bezoek aan onze aangrenzende fabriek op dezelfde locatie.


Impressie nieuw hoofdkantoor Spectro

Duurzaam maar slim gebouwd
Spectro: “Het nieuwe hoofdkantoor wordt het duurzaamste kantoor in de regio. Enerzijds door het gebruik van gerecyclede en circulaire materialen zoals staal, beton en (cradlecore) sandwichpanelen. Anderzijds door de inzet van hernieuwbare energie, emissieloze installaties, terugwinning van water en aandacht voor biodiversiteit. Mede hierdoor zal het kantoor ook het hoogst haalbare energielabel krijgen (A++++). Dankzij slim bouwen is de bouwtijd kort en zijn de kosten beperkt.”

Lokale partners
Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van lokale partners, niet alleen voor een positieve impact op de regio maar ook ter reductie van de footprint tijdens de bouw. Het merendeel van de betrokken partijen zitten zelfs binnen een straal van één kilometer gevestigd.
– Aannemer: Erp Bouw B.V. (Oss)
– W-Installatie: Peter Megens Installaties B.V. (Oss)
– E-Installatie: Herlings Electro Techniek (Uden)
– Gevelbekleding: Cladding Service (Oss)
– Architect: Marc Coenen (Goirle)
– Interieur architect: Studio Entr (Oss)
– Financiering: Rabobank Oss Bernheze

Het nieuwe hoofdkantoor zal in het vierde kwartaal van 2024 in gebruik genomen worden.

V.l.n.r. Quintus Metternich (Spectro), Roel van Erp (Erp Bouw), Alissa Metternich & Laurens Metternich

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 oktober 2025

EscaTEQ: De tandenborstel voor je roltrap

Roltrappen zijn vaak het meest gebruikte, duurste en meest zichtbare vloeroppervlak in een gebouw. Tegelijkertijd vormen ze een uitdaging voor schoonmaak- en facilitair managers. Want hoe houd je ze...

02 maart 2019

Deze week 2e event FM Next Generation vol power en passie

Reputatie, disruptie, communicatie, coaching, stellingen, survey, Soop en een bedrijfpresentatie: dit en meer komen aan bod in het Centre of Expertise van gastheer Facility Trade Group in Apeldoorn. Aanstaande...

31 oktober 2023

Doe je mee met de pilotversie van het Factos Vloerpaspoort?

Wat als je als de facilitaire dienst van een scholengroep in het primair onderwijs de voordelen ziet van Vloerpaspoort? Dan is de vraag ´wat kost het?´ zo ongeveer de...

17 oktober 2019

De sterren van BOMA machinery live in actie op Schoonmaak Vakdagen

“BOMA is niet zomaar een groothandel. Nee, wij leveren een oplossing voor alle facetten van de schoonmaak op het gebied van middelen en materialen. Dus het houdt niet op...

03 maart 2023

Stormachtig goed

Dat de organisatie Ocean Cleanup voortvarend bezig is om plastic uit de oceanen te halen, mag inmiddels bekend zijn. Vaak zien we foto’s van deze opruiming met veel plastic...

06 april 2025

Job Klösters (Nocore) over de toekomst van personeelsbeheer in de schoonmaakbranche

"De schoonmaakbranche verandert snel. Ik zie dagelijks hoe bedrijven worstelen met toenemende personeelstekorten, digitalisering en veranderende wet- en regelgeving", deelt Job Klösters, business unit manager schoonmaak bij softwareleverancier Nocore....

07 maart 2025

GVB zet schoonmaakteam in het zonnetje

Na een succesvolle aanbesteding werd het schoonmaakteam van GVB in het zonnetje gezet. De nieuwe gunning betekent niet alleen continuïteit in het werk, maar ook een erkenning van de...

28 juli 2025

Goede klantenservice begint bij drempels wegnemen. Tips van Steven Van Belleghem

Klanttevredenheid begint bij goed contact. Toch lopen veel organisaties, ook in de schoonmaakbranche, onbedoeld omzet mis, omdat klanten afhaken voordat ze écht geholpen zijn. Klantbelevingsexpert Steven Van Belleghem ziet...

02 januari 2023

Nieuw schoonmaakbedrijf: Vebego Cleaning Services

Vanaf 1 januari 2023 is er een nieuw groot schoonmaakbedrijf in Nederland: Vebego Cleaning Services. Met in totaal 8.000 medewerkers en ruim 2.500 klanten gaat het om één van...

03 oktober 2023

Onderzoek Tork wijst uit: 86% kantoorpersoneel vindt hygiene meest belangrijk

Facilitair managers staan op het kantoor voor lastige uitdagingen. Zo ontstaan er dagelijks nieuwe problemen op de werkvloer en moeten deze steeds sneller worden opgepakt, terwijl er steeds minder...