13 januari 2025

PSO Nederland zet Novon in het zonnetje bij hercertificering Trede 3

PSO Nederland zette Novon in het zonnetje. Omdat het schoonmaakbedrijf opnieuw de hercertificering voor Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) heeft behaald. Volgens Novon bevestigt deze hercertificering wat zij elke dag met hart en ziel doen: ‘bijdragen aan een inclusieve samenleving door kansen te bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt’. 

Met veel enthousiasme ontving Novon, Tako Kampstra, de algemeen directeur van PSO Nederland, op kantoor in Zwolle. Volgens Novon was het niet zomaar een bezoek; “Het was een moment om samen stil te staan bij wat we met elkaar hebben bereikt. Tijdens zijn bezoek werd onze aanpak belicht en kregen we de kans om te laten zien hoe wij sociaal ondernemen in de praktijk brengen.”

Het bezoek bood ook de gelegenheid voor een waardevol gesprek tussen Tako en eigenaar Jacco Vonhof. De ontmoeting stond in het teken van inspiratie en toekomstvisie, waarbij ervaringen en ideeën werden uitgewisseld over hoe we als organisatie het verschil kunnen blijven maken.

Wat betekent Trede 3?
Trede 3 is de hoogste erkenning op de PSO-ladder. Het laat zien dat een organisatie niet alleen méér doet dan gemiddeld, maar dat dit op een duurzame, structurele manier wordt aangepakt. Novon: “Wij zijn niet bang om verder te kijken dan het standaard plaatje. Voor ons is sociaal ondernemen geen bijzaak, maar de kern van wie we zijn.”

Samen het verschil maken
Deze hercertificering is een prestatie waar Novon trots op is. “Het laat zien dat onze persoonlijke aanpak en oprechte aandacht voor mensen écht impact maken. Of het nu gaat om onze eigen collega’s, onze opdrachtgevers of de maatschappij als geheel: we blijven ons inzetten om voorop te lopen in duurzaam en sociaal ondernemen.
We willen PSO Nederland bedanken voor het bezoek en hun betrokkenheid bij onze organisatie. Samen blijven we bouwen aan een toekomst waarin iedereen de kans krijgt om te groeien en te schitteren.”

Bron: Novon

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 augustus 2024

Ton Funke: “….Hierdoor zal ik in één klap dé robots specialist van Nederland worden.”

De 21-jarige Ton Funke verkoopt schoonmaakrobots. Een baan bij Groveko die hij via een oproep op LinkedIn vond en super enthousiast over is. Onze redactie vroeg hem hoe hij...

17 april 2019

Blog: Wall of shame

Onlangs sprak ik met een van onze jonge veelbelovende managers. Dat mag ik vaak doen. En vaak zijn het hele jonge mensen (vindt deze 57-jarig oude man 😊). Vaak...

20 december 2019

UWV, landelijke werkgevers, Vermaatgroep en EW gaan samen voor landelijke aanpak langdurig werkzoekenden

UWV en het Schakelpunt Landelijke Werkgevers ondersteunen de Vermaatgroep en EW Facility Services om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt gemakkelijker bij hen aan het werk te krijgen....

27 december 2022

Trend: duurzaamheid wordt steeds oprechter en breder toegepast

Duurzaam werken was afgelopen jaar één van de trends. Ook in het nieuwe jaar zal deze trend doorzetten, waarbij de ‘marketingsaus’ steeds verder naar de achtergrond zal treden, het...

27 januari 2022

r-MicronQuick gemaakt van gerecycled materiaal

Vileda Professional lanceerde in mei 2021 haar eerste microvezeldoek gemaakt van gerecycled materiaal, de r-MicroTuff Swift. Dat was de start van een nieuw ‘r-‘ assortiment duurzame schoonmaakoplossingen. In 2022...

05 juli 2019

#vlogvrijdag Sam van Beercoo vlogt over De Dag van de Schoonmaker

Waarom is De Dag van de Schoonmaker zo belangrijk én leuk? Rayonleidster Sam van Beercoo Schoonmaakgroep motiveert, blikt terug en neemt alvast een aanloopje naar de 5e editie, op...

22 februari 2024

Nieuwe generatie bereik je met social selling: 5 focus-punten

Wil je weten hoe je Generatie Z (1985-2015) het beste kunt bereiken? Het antwoord is via social selling. Frankwatching heeft de vijf focuspunten op een rij gezet. Laat je...

05 september 2024

Job Klösters (Nocore): “Ons nieuwe Planbord medewerkers draagt bij aan werkplezier en klanttevredenheid”

Job Klösters, business unit manager schoonmaak bij Nocore, vertelt over de nieuwe productstrategie van Nocore omtrent medewerkers. Ontwikkeld om schoonmaakbedrijven te ondersteunen bij het efficient plannen tot werven en...

06 september 2024

Ineke van den Bemt: “Tork levert betere hygiëne voor betere business”

“De uitdagingen waar schoonmaakbedrijven en hun opdrachtgevers momenteel voor staan zijn de stijgende kosten en personeelskrapte. Dit zet hun business onder druk. Het vraagt om kostenbesparing en het verbeteren...

26 augustus 2022

Oproep: wat doe jij aan duurzaamheid?

Voor de nieuwe rubriek ‘Op de stoel’ is de redactie van het Schoonmaakjournaal op zoek naar bedrijven en organisaties in de schoonmaak die zich bezighouden met duurzaamheid en daar...