14 april 2024

‘Veel volgers verzamelen onnodig, nichefluencers sluiten gouden deals’

Op 7 april 2024 publiceerde het magazine Quote een interview met Twan Elfers van influencermarketingbureau New Kith. Onder meer komt Schoonmaakqueen Charo Walop, beter bekend als de Rotterdamse Poetsqueen, ter sprake  die zich onder meer voor de stofzuigers Henry & Hetty van Numatic inzet.

‘Wie op social media een specifieke doelgroep bedient kan lekker scoren. Zo sleepte de Rotterdamse Schoonmaakqueen Charo Walop deals binnen met Wibra, Blokker en Mr. Henry. Zo trapt Tim Janssen zijn artikel over influencermarketing af. Hij neemt Twan Elfers een interview af voor Quote.

“In de begindagen van de influencers was het allemaal heel eenvoudig”, vertelt Twan Elfers. Met zijn influencermarketingbureau New Kith staat hij onder meer Nina Warink bijstaat. ‘Toen was het: ik heb een budget van 5000 euro over. Wat kun je daarvoor doen? Dat relateerden we dan aan het aantal volgers. Bijvoorbeeld twee posts van iemand met 100.000 volgers of tien voor iemand met 10.000 volgers.’ Als er toch een vuistregel moet zijn dan is dat in de ogen van Elfers dat adverteerders zo’n 35 euro per cpm, oftewel duizend vertoningen, moeten betalen. ‘Dat is de helft van wat je op televisie betaalt. En daar weet je niet eens precies wie kijkt.’

Hij vertelt verder over de voordelen van influencermarketing: “Dankzij de datahonger van socialmediabedrijven is er inzicht in geslacht, leeftijd en interesses van de volgersschares. De mogelijkheid van een precisiebombardement biedt kansen voor rolmodellen die een autoriteit zijn op een specifiek gebied.” Dan pakt hij door naar de Poetsqueen: ” Zoals iedereen verveelt de Rotterdamse Charo Walop zich de pleuris in coronatijd. Ze kijkt op Youtube nog meer schoonmaakvideo’s dan anders. Al die video’s zijn in het Engels, want in het Nederlands is er een leemte op dat gebied. Dat gat wil ze opvullen onder het alter ego Rotterdamse Poetsqueen. Het begin is ontmoedigend. ‘Het is op Youtube heel moeilijk om views te krijgen, omdat je een following moet opbouwen.’ Haar zus tipt Tiktok”

Haar eerste filmpje gaat viraal, ze vertelt niet alleen hoe het huis moet glinsteren, ze gaat ook voor het vrouwelijk gezicht met een ‘een crèmetje’ en een ‘make-uppie’. Ook met haar tweede filmpje over hoe je een wasmachine schoonhoudt, scoort ze. Volgens het artikel is het de eerste anderhalf jaar sappelen voor de nichefluencer. Maar inmiddels heeft ze, zoals Tim in het artikel noemt, 236.000 volgers op Tiktok en 160.000 op Instagram én langlopende samenwerking met Blokker, smileystofzuiger Mr. Henry en Wibra.” Toch werkt ze, ‘om onder de mensen te blijven komen’, nog altijd twee dagen per week als administratief medewerker.

Meer weten? Klik hier voor het volledige artikel.

Klik hier voor meer info over de samenwerking met Mr. Henry/Numatic

Ook schreef ze een boek met schoonmaaktip: https: ‘Niet lullen, maar poetsen’

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 juli 2023

#FOTOFRIDAY Nieuwe generatie aan zet

“Vakantie werk in schoonmaak? Natuurlijk zeggen mijn kinderen zie hier de volgende generatie aan het werk bij Bumé Bouw en Onderhoud.” deelt Richard Hommerson, commercieel directeur/mede-eigenaar bij Hommerson Schoonmaakbedrijf,...

24 januari 2024

Beach Cleanup voorinschrijving geopend

Van 1 t/m 15 augustus 2024 zal voor alweer de elfde keer de hele Noordzeekust opgeruimd worden tijdens de Boskalis Beach Cleanup Tour van Stichting De Noordzee. Wil je...

03 juni 2022

Ken je Sammy al?

Deze schoonmaakheld leert kinderen op een speelse manier over hygiëne en maakt hen bewust over hun eigen rol bij het schoonhouden van hun klas. Het doel? Een veilige, hygiënische...

16 februari 2023

Fill it. Drop it. Shake it. Clean it.

Vandaag, 16 februari 2023, is de lancering van EzyQlean: nieuwe, krachtige reinigers in hoogconcentraat, geleverd in plasticvrije sachets waar de gebruiker zelf water aan toevoegt. Ontwikkeld om de impact...

11 november 2021

‘Schoonmakers zijn er niet om ons aan het werk te houden, wij zijn er juist voor hen’

Onze nieuwe serie ‘The Young Ones’ trappen we af met een interview met #FMNextGenner Glenn Timmer (29), verantwoordelijk voor Asito Cure. Hij werd al tijdens zijn studietijd verliefd op...

06 januari 2022

Marmoleum zorgt voor supergezond binnenklimaat

Marmoleum van Forbo Flooring is niet alleen een van de duurzaamste vloeren ter wereld, gemaakt van puur natuurlijke en hernieuwbare grondstoffen, maar ook een van de gezondste. Het is...

20 augustus 2023

Schoonmaakbaan stijgt in populariteit onder jongeren

Het Financieele Dagblad kopt op zondag 20 september met het artikel: ‘Je bent jong en je wilt wat: werken als schoonmaker’. In het artikel gaat het FD in op...

10 januari 2022

Meet my new friend

“Technologische innovaties zorgen voor gave veranderingen voor de schoonmaak van onze gebouwen”, laat René Olthof, Diensthoofd Facilitair Beheer van Karel de Grote Hogeschool, weten op LinkedIn. Hij slaat op...

20 mei 2019

Kennisdagen vloeronderhoud Taski: “Een vloer is het visitekaartje, ga er goed mee om”

Kennis delen en zelf ervaren hoe je goed vloeronderhoud kunt uitvoeren. Deze thema’s staan centraal tijdens de Diversey/Taski Kennisdag. Op 16 mei vond de eerste bij Schwartzmans in Waalwijk plaats. Er...

10 december 2018

Beercoo’s rayonleider Sam’s 5e vlog: gastvrijheid

Rayonleider Samantha heeft alweer haar vijfde vlog gemaakt, de laatste vlog van 2018. In deze vlog laat zij zien hoe schoonmakers gastvrijheid toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden bij kantoren...