14 april 2024

‘Veel volgers verzamelen onnodig, nichefluencers sluiten gouden deals’

Op 7 april 2024 publiceerde het magazine Quote een interview met Twan Elfers van influencermarketingbureau New Kith. Onder meer komt Schoonmaakqueen Charo Walop, beter bekend als de Rotterdamse Poetsqueen, ter sprake  die zich onder meer voor de stofzuigers Henry & Hetty van Numatic inzet.

‘Wie op social media een specifieke doelgroep bedient kan lekker scoren. Zo sleepte de Rotterdamse Schoonmaakqueen Charo Walop deals binnen met Wibra, Blokker en Mr. Henry. Zo trapt Tim Janssen zijn artikel over influencermarketing af. Hij neemt Twan Elfers een interview af voor Quote.

“In de begindagen van de influencers was het allemaal heel eenvoudig”, vertelt Twan Elfers. Met zijn influencermarketingbureau New Kith staat hij onder meer Nina Warink bijstaat. ‘Toen was het: ik heb een budget van 5000 euro over. Wat kun je daarvoor doen? Dat relateerden we dan aan het aantal volgers. Bijvoorbeeld twee posts van iemand met 100.000 volgers of tien voor iemand met 10.000 volgers.’ Als er toch een vuistregel moet zijn dan is dat in de ogen van Elfers dat adverteerders zo’n 35 euro per cpm, oftewel duizend vertoningen, moeten betalen. ‘Dat is de helft van wat je op televisie betaalt. En daar weet je niet eens precies wie kijkt.’

Hij vertelt verder over de voordelen van influencermarketing: “Dankzij de datahonger van socialmediabedrijven is er inzicht in geslacht, leeftijd en interesses van de volgersschares. De mogelijkheid van een precisiebombardement biedt kansen voor rolmodellen die een autoriteit zijn op een specifiek gebied.” Dan pakt hij door naar de Poetsqueen: ” Zoals iedereen verveelt de Rotterdamse Charo Walop zich de pleuris in coronatijd. Ze kijkt op Youtube nog meer schoonmaakvideo’s dan anders. Al die video’s zijn in het Engels, want in het Nederlands is er een leemte op dat gebied. Dat gat wil ze opvullen onder het alter ego Rotterdamse Poetsqueen. Het begin is ontmoedigend. ‘Het is op Youtube heel moeilijk om views te krijgen, omdat je een following moet opbouwen.’ Haar zus tipt Tiktok”

Haar eerste filmpje gaat viraal, ze vertelt niet alleen hoe het huis moet glinsteren, ze gaat ook voor het vrouwelijk gezicht met een ‘een crèmetje’ en een ‘make-uppie’. Ook met haar tweede filmpje over hoe je een wasmachine schoonhoudt, scoort ze. Volgens het artikel is het de eerste anderhalf jaar sappelen voor de nichefluencer. Maar inmiddels heeft ze, zoals Tim in het artikel noemt, 236.000 volgers op Tiktok en 160.000 op Instagram én langlopende samenwerking met Blokker, smileystofzuiger Mr. Henry en Wibra.” Toch werkt ze, ‘om onder de mensen te blijven komen’, nog altijd twee dagen per week als administratief medewerker.

Meer weten? Klik hier voor het volledige artikel.

Klik hier voor meer info over de samenwerking met Mr. Henry/Numatic

Ook schreef ze een boek met schoonmaaktip: https: ‘Niet lullen, maar poetsen’

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 oktober 2022

Duurzame stappen in stroomversnelling

Na een heerlijke en vooral warme zomer dalen de temperaturen weer en gaan we richting de herfst en winter. Met de huidige stijging van de energieprijzen en de aankomende...

01 december 2021

Gom voorziet 1.944 mensen in ontwikkelingslanden van schoon drinkwater

Schoonmaakbedrijf Gom, onderdeel van Facilicom Group, mag zich officieel ambassadeur noemen van stichting Made Blue. Als deelnemer aan het programma ‘Een Liter voor een Liter’ steunt Gom waterprojecten van...

04 oktober 2021

RAS doet onderzoek rondom consignatiediensten in reconditionering

De RAS is in de reconditionering een onderzoek gestart naar hersteltijden en duurzame inzetbaarheid bij consignatiediensten. Tijdens een consignatiedienst is de werknemer buiten de reguliere werktijd direct oproepbaar voor...

23 december 2021

Fiets voor Samad

Hijman Schoonmaakartikelen B.V. doet aan social return. Deze vult de schoonmaakgroothandel in met Everyday Heroes. Zo heeft Hijman bijvoorbeeld bijgedragen aan een elektrische fiets voor Samad, zodat hij makkelijker zijn...

30 januari 2020

Themaserie Marktbalans: unieke expertise Frisse Kater zorgt voor 35% groei in 2019

Duivenpoep, hoarding, plekken van overlijden, dieptereiniging: expert Frisse Kater schuwt geen enkele schoonmaakklus. Met een stevige groei van zo’n 35% kijkt eigenaar, meewerkend voorman, ondernemer en disrups Tugrul Cirakoglu...

05 februari 2020

MAS neemt Zone3 over: nieuwe sterke combinatie in metropool Amsterdam

De Amsterdamse onderneming MAS en facilitair bedrijf Zone 3 slaan de handen ineen. De activiteiten van Zone3 worden ondergebracht in een vennootschap binnen de MAS Groep, MAS Zone3. Met...

16 maart 2023

“Met NESO hopen we de schoonmaakbranche iets terug te kunnen geven”

Er zijn onder meer een ziekenhuiskamer, basisschoolklas en vakantiebungalow nagebouwd. Er zijn 350 ramen die zowel met een ladder, hoogwerker als waspak kunnen worden gewassen en er is 750...

24 januari 2024

Beach Cleanup voorinschrijving geopend

Van 1 t/m 15 augustus 2024 zal voor alweer de elfde keer de hele Noordzeekust opgeruimd worden tijdens de Boskalis Beach Cleanup Tour van Stichting De Noordzee. Wil je...

15 april 2022

Numatic laat Alphen schitteren

Jeff Hicks, Wim Holleman, Anja van Eijk, Hadassa Windhorst, Ravna de Jong, Erik van Kampen en Gilbert de Vos hebben afgelopen week Alphen aan den Rijn een beetje schoner...

22 april 2025

Pim Hilgerdenaar (Crohill): “Met onze methodes gaat de werkdruk omlaag”

“Het is een belangrijk thema in onze branche: werkdruk. We hebben te maken met vergrijzing, ziekteverzuim en nieuw personeel is niet altijd even makkelijk te vinden. Vaak moet het...