14 april 2024

‘Veel volgers verzamelen onnodig, nichefluencers sluiten gouden deals’

Op 7 april 2024 publiceerde het magazine Quote een interview met Twan Elfers van influencermarketingbureau New Kith. Onder meer komt Schoonmaakqueen Charo Walop, beter bekend als de Rotterdamse Poetsqueen, ter sprake  die zich onder meer voor de stofzuigers Henry & Hetty van Numatic inzet.

‘Wie op social media een specifieke doelgroep bedient kan lekker scoren. Zo sleepte de Rotterdamse Schoonmaakqueen Charo Walop deals binnen met Wibra, Blokker en Mr. Henry. Zo trapt Tim Janssen zijn artikel over influencermarketing af. Hij neemt Twan Elfers een interview af voor Quote.

“In de begindagen van de influencers was het allemaal heel eenvoudig”, vertelt Twan Elfers. Met zijn influencermarketingbureau New Kith staat hij onder meer Nina Warink bijstaat. ‘Toen was het: ik heb een budget van 5000 euro over. Wat kun je daarvoor doen? Dat relateerden we dan aan het aantal volgers. Bijvoorbeeld twee posts van iemand met 100.000 volgers of tien voor iemand met 10.000 volgers.’ Als er toch een vuistregel moet zijn dan is dat in de ogen van Elfers dat adverteerders zo’n 35 euro per cpm, oftewel duizend vertoningen, moeten betalen. ‘Dat is de helft van wat je op televisie betaalt. En daar weet je niet eens precies wie kijkt.’

Hij vertelt verder over de voordelen van influencermarketing: “Dankzij de datahonger van socialmediabedrijven is er inzicht in geslacht, leeftijd en interesses van de volgersschares. De mogelijkheid van een precisiebombardement biedt kansen voor rolmodellen die een autoriteit zijn op een specifiek gebied.” Dan pakt hij door naar de Poetsqueen: ” Zoals iedereen verveelt de Rotterdamse Charo Walop zich de pleuris in coronatijd. Ze kijkt op Youtube nog meer schoonmaakvideo’s dan anders. Al die video’s zijn in het Engels, want in het Nederlands is er een leemte op dat gebied. Dat gat wil ze opvullen onder het alter ego Rotterdamse Poetsqueen. Het begin is ontmoedigend. ‘Het is op Youtube heel moeilijk om views te krijgen, omdat je een following moet opbouwen.’ Haar zus tipt Tiktok”

Haar eerste filmpje gaat viraal, ze vertelt niet alleen hoe het huis moet glinsteren, ze gaat ook voor het vrouwelijk gezicht met een ‘een crèmetje’ en een ‘make-uppie’. Ook met haar tweede filmpje over hoe je een wasmachine schoonhoudt, scoort ze. Volgens het artikel is het de eerste anderhalf jaar sappelen voor de nichefluencer. Maar inmiddels heeft ze, zoals Tim in het artikel noemt, 236.000 volgers op Tiktok en 160.000 op Instagram én langlopende samenwerking met Blokker, smileystofzuiger Mr. Henry en Wibra.” Toch werkt ze, ‘om onder de mensen te blijven komen’, nog altijd twee dagen per week als administratief medewerker.

Meer weten? Klik hier voor het volledige artikel.

Klik hier voor meer info over de samenwerking met Mr. Henry/Numatic

Ook schreef ze een boek met schoonmaaktip: https: ‘Niet lullen, maar poetsen’

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 oktober 2021

Webinar over duurzaam werken in een toekomstbestendige werkomgeving

De RAS organiseert op donderdag 18 november aanstaande het webinar: Samen duurzaam aan het werk in een toekomstbestendige werkomgeving. Tijdens het webinar wordt de balans gezamenlijk opgemaakt: Wat hebben...

06 december 2018

#filmFriday Figi spreekt vol lof over Hazet

Hotel Theater Figi heeft voor de samenwerking met Hazet gekozen, omdat zij waarde hecht aan het concept familiebedrijven en zij het belangrijk vindt dat deze bedrijfsvormen met elkaar blijven...

04 oktober 2021

RAS doet onderzoek rondom consignatiediensten in reconditionering

De RAS is in de reconditionering een onderzoek gestart naar hersteltijden en duurzame inzetbaarheid bij consignatiediensten. Tijdens een consignatiedienst is de werknemer buiten de reguliere werktijd direct oproepbaar voor...

03 november 2023

Uit de hand gelopen paintballfeestje…….

Nieuw Leven Facility Groep kreeg onlangs een melding dat een paintball-bedrijfsfeestje te enthousiast was uitgepakt. Met de vraag en of het mogelijk was dat hun specialistische reinigings-medewerkers het bedrijfspand...

17 oktober 2022

Softwareleveranciers FacilityApps en Buttons For Cleaners worden één

Buttons For Cleaner en FacilityApps, marktleiders in apps voor schoonmakers in België en Nederland, worden één bedrijf. Na een samenwerking in de afgelopen maanden verkend te hebben, is begin...

13 juli 2022

Met Slimm Facility samen sociale impact maken

Per 1 juli 2022 heeft Slimm Facility Services haar dienstverlening uitgebreid met haar sociale onderneming ‘Blankers Maatschappelijk’. Met dit bedrijf wil Blankers zichtbaarder zijn op het gebied van sociaal...

25 februari 2022

Walking the cleaning-walk

Weinig is zo leuk als zien hoe schoonmaak er in de dagelijkse praktijk uitziet. Daarom is Hago begonnen om in beeld te brengen dat ‘we’re walking the walk’ in...

04 februari 2024

‘Dream School’ Eric ging van baan met dikke auto naar wc’s schoonmaken: “Sommigen vinden dit cv-zelfmoord”

Eric van ’t Zelfde (51) groeide de afgelopen jaren uit tot de bekendste rector van Nederland. Hij schreef boeken, schoof aan in talkshows. Maar het maakte hem niet gelukkig....

27 oktober 2023

Van perceptie tot voldoening en een blauw goedje

Schoonmaak krijgt steeds meer aandacht. Ook in de dagelijkse Metro. Zo verscheen er onlangs in het Metronieuws twee keer een lezerscolumn over het vak. Eén over de universele kunst...

01 december 2021

‘Mopboy’ steelt show bij basketbal

Dat schoonmaken topsport is, blijkt uit de acties van de schoonmaker op de foto. Als ‘mop boy’ zorgt hij voor puur entertainment tijdens de basketbalwedstrijd tussen Kaapverdië en Nigeria...