16 juni 2022

Maak kennis met Gerrie, Ludwig en Anja

Een voorvrouw met een hart van goud, een glazenwasser die mensen blij maakt en een rayonmanager die er trots op is zichzelf te kunnen zijn in de schoonmaakbranche. Weer drie mooie mensen van wie wij hun foto en verhaal delen, waarmee we de schoonmakers een gezicht geven in deze week met ‘De dag van de schoonmaker’ als middelpunt.

Voorvrouw met een hart van goud
Ontmoet Gerrie, al 16 jaar werkzaam bij Hommerson schoonmaakbedrijf. Ze is voorvrouw bij het concertgebouw in Arnhem. Haar werkgever Nancy Hommerson: ‘Je kan altijd op haar rekenen. Ook tijdens weekenden en feestdagen staat Gerrie voor ons klaar. Wat ik bijzonder vind is dat ze de Facebookpagina ‘Gerrie’s hulp voor de minima’ is gestart. Zij heeft dit helemaal zelf bedacht. Ze helpt mensen die moeilijk rond kunnen komen met voedselpakketten, kleding, meubels en hondenvoedselpakketten. Een vrouw met een hart van goud.’
Klik hier voor haar volledige verhaal.

Ludwig: ‘Als de glazen schoon zijn, is iedereen blij’
Ludwig (Novon) begon door een vriend in de schoonmaak en werkt nu al 35 jaar als glazenwasser, waar zijn hart ligt. ‘Ik begon als twintiger. Nu ben ik 55 en nog steeds fit. Ik hou van de vrijheid van het vak. Het voelt voor mij eerder als een hobby dan als werk.’
Laat je inspireren door het verhaal van deze vakman.

 


Anja: ‘Supertrots op mezelf’

Anja gaat in 2011 in de schoonmaak werken, nadat ze haar partner heeft verlaten. Als ze na een bedrijfsongeval thuiszit, slaat het noodlot toe: ze wordt getroffen door een TIA. Ze rijdt zelf (!) naar het ziekenhuis, waar ze met verlammingsverschijnselen twee dagen op de IC ligt. Na een lang revalidatietraject pakt ze de draad weer op. Ze moet o.a. opnieuw leren praten. Ze slaagt erin terug te keren op de werkvloer en groeit door tot rayonmanager bij Breedweer. Lees hier het verhaal van Anja.

 

Foto’s: Ann-Sophie Falter
Interviews: Schoonmakend Nederland

Houd ons community-platform in de gaten voor nog meer mooie schoonmaakmensen en hun verhalen.

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 juni 2024

Primeur: Speldje Hygiëneheld als erkenning én herkenning van schoonmakers!

Tijdens de verkiezing van de Schoonmaker van het Jaar op 18 juni 2024 beleefde de schoonmaakbranche een primeur. De finalisten werden onderscheiden met een eigen speldje. Om met trots...

30 november 2023

Schoonmaker van het Jaar 2024: doe je ook (weer) mee?

Op 1 januari 2024 start de inschrijving voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing: “Voor onze schoonmaakSTERREN knallen we het nieuwe jaar in. Het aanmelden van 3 uitblinker(s) kan tot...

21 november 2023

Nieuwe pensioenregels per 1-1-2026: wat verandert er nu precies?

Pensioenfonds Schoonmaak gaat op 1 januari 2026 over op het vernieuwde pensioenstelsel. Dat wil niet zeggen dat alles vanaf die datum meteen anders is. Er zullen wel aanpassingen gedaan...

17 oktober 2021

‘Vacuuming the Gallery’

In Museum Voorlinden in Wassenaar hangt dit schilderij van Rodney Graham. Deze kunstenaar/muzikant kruipt graag in de huid van een ander, zoals hier in ‘Vacuuming the Gallery’. Zo zie...

06 november 2024

Financial Times erkent Essity opnieuw als diversiteitsleider

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is voor het vierde jaar op rij uitgeroepen tot diversiteitsleider door de Britse zakelijke krant Financial Times. Deze erkenning is tot stand gekomen dankzij een...

22 maart 2022

Clean up your routine met Greenspeed

Schoonmaken doen we allemaal regelmatig. Want een hygiënische werkplek zorgt voor meer werkplezier! Greenspeed ontwikkelt al meer dan 25 jaar duurzame schoonmaakmiddelen voor de professionele markt en is sinds...

08 mei 2020

Blog: Hygiënisch handen drogen, hoe dan?

Handhygiëne heeft de wereld in z’n greep, we ervaren dat allemaal. Maar hoe krijgen we weer grip op ons leven? Een goede handhygiëne is de absolute basis, handdroging maakt...

27 januari 2022

Doe jij mee aan de Amsterdam Innovation Award 2022?

Op 31 januari sluit de inschrijvingstermijn voor mededinging aan de Innovation Award. Alle exposanten van Interclean Amsterdam 2022 kunnen aan deze wedstrijd voor de meest originele, praktische, duurzame en...

12 september 2022

Schoonmaakbranche zet vol in op bijbanen

Op 5 september lanceerde Schoonmakend Nederland de arbeidsmarktcampagne schoonmaakjerijk.nl. Met de campagne wil de branche studenten interesseren voor een bijbaan in de schoonmaak. Piet Adema, voorzitter Schoonmakend Nederland: “Veel...

07 maart 2019

Impressie codecongres Van Principe naar Praktijk, zo werkt het: “Het moet kloppen”

“Als je verantwoordelijk marktgedrag aan partijen vraagt, met wie je samenwerkt, moet je zelf het goede voorbeeld geven, het moet gewoon kloppen”, benadrukt president-directeur ProRail, Pier Eringa. Hij was...