7 augustus 2024

Help jouw medewerkers beter leren lezen en schrijven met de Droombox

Jacco Vonhof, voorzitter MKB-Nederland en voorzitter van de Raad van Toezicht van de Stichting Lezen & Schrijven, weet als geen ander tegen welke uitdagingen mkb’ers aanlopen. Jacco: “De tijd die mkb’ers hebben om heel specifiek aan de slag te gaan met een onderwerp als lezen en schrijven is heel beperkt. En vaak herkennen ze het probleem ook niet. Hoe kunnen we die ondernemer in staat stellen zijn werknemers te helpen bij het ontwikkelen van taalvaardigheid?” Met de Droombox!

“Samen met ondernemers, werknemers, brancheverenigingen en partners in de schoonmaakbranche gingen we aan de slag met concrete oplossingen. Want hoe zorgen we er nu voor dat ze het probleem wél herkennen en hun werknemers aan de slag kunnen met basisvaardigheden?
Daar hebben wij iets op bedacht: De Droombox. 🎁

Een feestelijke en luchtige welkomstbox voor (nieuwe) medewerkers. En het is méér dan een welkomstgeschenk; het is een instrument voor open gesprek over leren en ontwikkelen en bevordert een goede relatie tussen werkgever en werknemer.”
Klik hier voor meer informatie over de Droombox.

Interesse?
Benieuwd hoe jij de Droombox in jouw branche of organisatie kunt inzetten? En waarom je dat eigenlijk zou moeten doen? Klik hier: https://www.lezenenschrijven.nl/over-stichting-lezen-en-schrijven/actueel/de-droombox-als-uitkomst-tijdens-het-mkb-actielab#popupO7qzcuZTo9Y

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 mei 2025

Leerplatform LLO helpt signaleren, motiveren en ondersteunen van mensen met moeite taal-basisvaardigheden

In april is het Leerplatform LLO (Leven Lang Ontwikkelen) gelanceerd. Stichting Lezen en Schrijven meldt dat dit online platform speciaal voor professionals is die werknemers en werkzoekenden kunnen signaleren...

11 september 2025

VERPLAATST: Hygieneforum over wetenschappelijke en economische voordelen van een schone werkomgeving is nu op 5 november

LET OP: Deze kennissessie van het Hygieneforum stond gepland voor maandag 15 september 2025 en is verplaatst naar woensdag 5 november 2025, 9:15-13:30 uur. Wil je erbij zijn? Meld...

22 januari 2025

ISS Facility Services voor 4e keer Top Employer

ISS Facility Services is voor het vierde opeenvolgende jaar benoemd tot Top Employer in Nederland. ISS verbeterde haar score opnieuw en behoort nu tot de top van alle gecertificeerde...

27 september 2024

FOTOFRIDAY: De duurzame dispensers van Tork

“Het klopt dat onze dispensers van kunststof zijn. Niet zo duurzaam, zou je denken? Toch wel”, erkent Mayke Groenendaal, Customer Marketing Activation Manager Tork Benelux. Mayke: “Ik leg onze...

31 mei 2024

Blankers Schoon wint titel ‘Aantrekkelijkste werkgever van Limburg’

Tijdens de finale van de verkiezing van de ‘Aantrekkelijkste Werkgever van Limburg’ op 28 mei 2024 is Blankers Schoon uitgeroepen tot de aantrekkelijkste werkgever van Midden-Limburg in de categorie...

15 november 2024

#FOTOFRIDAY Succlean werkt ook in Koninklijke sferen!

Schoonmaakbedrijf Succlean uit Amersfoort heeft onlangs diverse reinigingswerkzaamheden mogen uitvoeren in opdracht van Paleis Soestdijk. “We zijn er trots op. Ook de aankomende periode zullen wij hier weer te...

14 april 2020

ICS Groep neemt schoonmaakbedrijf Propers over

Schoonmaakbedrijf ICS Groep neemt per 20 april 2020 de schoonmaakactiviteiten en glasbewassing van Propers over. Alle uitvoerende medewerkers treden in dienst bij ICS. Propers is met name regionaal actief...

17 januari 2025

GOM opnieuw gecertificeerd voor PSO Prestatieladder trede 3

Gom laat trots weten dat het bedrijf wederom is gecertificeerd voor de Prestatieladder Socialer Ondernemen op trede 3. Van harte gefeliciteerd! Schoonmaakbedrijf Gom deelt op LinkedIn: “Het behalen van...

05 november 2018

OSB steunt FNV: Helpling werkt als een schoonmaakbedrijf

De werkgeversorganisatie in de schoonmaakbranche OSB kan zich vinden in de visie van de FNV, dat het bedrijf Helpling in de praktijk functioneert als een schoonmaakbedrijf. Dat betekent dat...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...