30 januari 2025

Essity erkend als een van de meest duurzame bedrijven ter wereld

Hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity is opnieuw erkend als een van de meest duurzame bedrijven ter wereld door Corporate Knights. De prestigieuze Global 100-lijst, die deze week werd aangekondigd tijdens het World Economic Forum in Davos, plaatst Essity in de top 1% van bedrijven wereldwijd op het gebied van duurzaamheid.

De lijst bevat 8.359 bedrijven met een omzet van meer dan 1 miljard USD. Deze bedrijven worden beoordeeld op 25 verschillende prestatie-indicatoren, zoals duurzame inkomsten, duurzame investeringen, betaalde belastingen, koolstofefficiëntie en etnische en genderdiversiteit.

“We zijn verheugd dat we opnieuw erkend zijn als een van de meest duurzame bedrijven ter wereld door Corporate Knights. Bij Essity blijven we ons inzetten voor betere hygiëne en gezondheid, terwijl we onze impact op het klimaat en milieu verantwoord beheren. We streven altijd naar verbetering en nemen nooit genoegen met minder,” zegt Sahil Tesfu, Chief Strategy and Sustainability Officer bij Essity.

Corporate Knights is een uitgeverij en onderzoeksbureau dat zich richt op duurzaamheid en verantwoord ondernemen. De onderzoeksafdeling produceert ranglijsten en financiële productbeoordelingen op basis van duurzaamheidsprestaties van bedrijven. De volledige ranglijst van de 100 meest duurzame bedrijven ter wereld door Corporate Knights is beschikbaar op hun website: https://www.corporateknights.com/

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 mei 2025

Uniqcare lanceert Bio based luchtverfrisser-dispenser

“Wij dragen de duurzaamheidstransitie een warm hart toe”, geeft directeur Ernst-Jan van der Graaf aan. “Care maakt onderdeel uit van onze merknaam en dat geeft ook verplichtingen als het...

18 april 2025

48 km hardlopen met een bamboo trolley?! Excentr dit it.

“Wij houden van een uitdaging.” Een uitspraak van Excentr.  “Dus wat doe je als je de meest milieuvriendelijke cleaning trolley ter wereld hebt ontwikkeld? Dan ren je er 48...

23 oktober 2024

Angelique (Breedweer) al bijna 25 jaar actief in de schoonmaak

Angelique van der Cammen is een van de vele mooie mensen die de schoonmaaksector kleur geven. Haar schoonmaakcarrière begon in 2000 en na bijna 25 jaar voelt ze zich...

31 mei 2019

Blog: Verpakkingen en duurzaam gedrag

We hebben steeds meer voorkeur voor duurzame producten. Als consument, maar ook als professional, in de B2B-wereld, toch? Ik inspireer en daag je uit met deze consumentengerichte blog. Natuurlijk...

03 oktober 2024

Spectro introduceert nieuwe groene aanslag reiniger NonaDes

“De eerste geconcentreerde groene, groene aanslag reiniger van hernieuwbare oorsprong.” Dat is de nieuwe groene aanslag reiniger NonaDes. De ontwikkelaar en producent van reinigingsconcepten uit Oss vertelt dat NonaDes...

16 mei 2025

Suppen én schoonmaken: doe mee met de Haagse grachtenactie

Gratis suppen en tegelijk iets goeds doen voor de stad? Het kan deze zomer in Den Haag. Tijdens een serie ‘sup clean-ups’ maak je al peddelend de Haagse grachten...

23 september 2024

B2-Cleaning behaalt Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO)

B2-Cleaning heeft met glans Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijke toetsing blijkt dat B2-Cleaning op kwalitatieve wijze een bovengemiddelde bijdrage levert aan sociaal...

05 september 2025

Eerste aflevering podcast ‘Met Bert aan tafel’ over kwaliteit van arbeid in de schoonmaak

De podcast serie van Code Schoonmaak, ‘Met Bert aan Tafel’. is op 3 september 2025 officieel van start gegaan. Iedere aflevering staat in het teken van ‘Hoe zorgen we...

25 juni 2025

Jolanda wint eerste prijs Schoonmaker van het Jaar-verkiezing: ‘Heb gegild en gehuild’

Den Haag FM deelt trots een artikel over de winst van de verkiezing door de Haagse Jolanda Reedijk: Wekenlang zat ze in spanning, maar maandagmiddag werd het harde werken...

05 september 2022

“We adviseren, inspireren en sensibiliseren over duurzaamheid”

Werken aan een schone toekomst is slim. BOMA heeft dan ook een sterke motivatie om een positieve impact te leveren, niet alleen met middelen en dienstverlening maar ook met...