12 juli 2024

BOMA verwelkomt IK Partners

De BOMA Groep is verheugd aan te kondigen dat het in zee gaat met een externe partner om samen zijn Europese groeiplannen waar te maken. Via het IK X Fonds treedt de investeringsmaatschappij IK Partners toe tot het kapitaal. Zo kunnen BOMA en zijn zusterbedrijven hun positie als toonaangevend en innoverend merkenbedrijven in de schoonmaak- en hygiënesector versterken. BOMA staat sinds 1974 garant voor een ijzersterke service voor schoonmaakprofessionals in de Benelux en Frankrijk. Het managementteam van de groep behoudt een aanzienlijk belang in de onderneming. De financiële voorwaarden van deze transactie blijven vertrouwelijk en zijn onderhevig aan de gebruikelijke goedkeuringen.

BOMA bedient en ontzorgt tal van de meest gerenommeerde professionele schoonmaakbedrijven en ondernemingen in uiteenlopende sectoren zoals vakantieparken, overheidsinstellingen, scholen, ziekenhuizen en woonzorgcentra. BOMA’s missie is om schoonmaak en hygiëne simpel, slim en leuk te maken. Dat doet BOMA door een breed assortiment aan professionele reinigingsproducten, -materialen en -machines aan te bieden die voornamelijk onder de eigen merken BOMA en Greenspeed verkocht worden.

Sinds de start van het bedrijf heeft BOMA jaarlijks groei getoond door voortdurend te blijven innoveren qua productaanbod en dienstverlening. Onder leiding van Luc Bresseleers en Stijn Wildiers is de onderneming ook geografisch uitgebreid en heeft het verschillende overnames gedaan. In samenwerking met IK Partners zal BOMA haar aanbod verder uitbreiden en strategische acquisities onderzoeken om haar positie in Europa verder te verstevigen.

Luc Bresseleers, Mede-Eigenaar en Chief Executive Officer van de BOMA Groep: “We kijken ernaar uit om nauw samen te werken met het team van IK om ervoor te zorgen dat BOMA zijn positie als marktleider in de professionele schoonmaaksector verstevigt op Europese schaal. We hebben er alle vertrouwen in dat we samen kunnen zorgen voor verdere groei en strategische uitbreiding ten behoeve van onze klanten en stakeholders.”

Stijn Wildiers, Mede-Eigenaar en Chief Human Resources Officer van de BOMA Groep: “We willen graag al onze medewerkers, bestaande aandeelhouders en klanten bedanken voor hun vertrouwen. Dit jaar al 50 jaar! We zijn verheugd over de samenwerking met IK en kijken ernaar uit om de volgende fase van onze strategie te versnellen.”

Frederik Jacobs, Partner bij IK en Adviseur van het IK X Fonds: “Onder leiding van Luc, Stijn en hun team heeft BOMA zich gevestigd als een marktleider in de ontwikkeling en distributie van schoonmaakproducten en -machines in enkele Europese landen. We zijn uiterst onder de indruk van het parcours van de onderneming tot op heden en kijken ernaar uit om onze ervaring in te zetten om het bedrijf te helpen bij verdere internationalisering en operationele initiatieven.”

Klik hier voor meer informatie over IKpartners.

Deel dit artikel

Ook interessant:

08 september 2023

#FOTOFRIDAY Wanna WOW with us?

Met de nieuwe campagne ” We are the Kärchers. Wanna WOW with us?” profileert Kärcher zich als een aantrekkelijk en modern bedrijfs- en werkgeversmerk. Centraal staan de foto’s en...

01 juli 2019

Erve Asito nieuwe naam stadion Heracles Almelo

Voor minimaal de komende tien jaar is Erve Asito de nieuwe naam van het stadion van Heracles Almelo. De naam is vanmorgen bekend gemaakt door een afvaardiging van club,...

09 oktober 2019

OSB: “Schoonmaak herkent zich niet in negatieve beeld SCP”

Bedrijven in de schoonmaaksector nemen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus door volop kansen te bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. In beginsel is iedereen van harte welkom...

11 september 2019

Blog: Inspirerend

Laatst is een boek verschenen over de oprichtster van het schoonmaakbedrijf MAS Dienstverleners.  ‘Tout’ schoonmaakland was lovend en vond het verhaal inspirerend. Nu ben ik eerlijk dat ik over...

20 juni 2023

Oproep: Welk schoonmaakbedrijf wil meedoen aan ‘Onderzoek oplopende leeftijd’

RAS is een onderzoek gestart naar het effect van de oplopende leeftijd binnen de branche op de ervaren werklast en heeft hiervoor organisatieadvies- en onderzoeksbureau Déhora ingeschakeld. Zij doet...

26 februari 2025

Proschoon zet haar nieuwe, visuele arbeidsovereenkomst in als welkomstfeestje

De eerste visuele arbeidsovereenkomst van Proschoon is een feit. Waar een traditioneel contract vaak voelt als een stoffige stapel papier vol kleine lettertjes en moeilijke clausules, hebben zij de...

02 juli 2025

Schoonmakend Nederland Summerevent 2025: ‘De impact van AI op hoofd en hart’

AI is het thema van het derde Summerevent van Schoonmakend Nederland. Waarom de branchevereniging dit thema kiest? “Omdat we voor het eerst worden geconfronteerd met een nieuwe technologie die...

06 oktober 2025

Veel werknemers willen wél verduurzamen, maar niet activistisch zijn

Veel werknemers maken zich zorgen over klimaatverandering, maar willen niet direct als activist worden gezien. Toch groeit de behoefte om binnen organisaties een verschil te maken. Het nieuwe initiatief...

15 augustus 2019

Ondernemers opgelet: werkgeluk levert ook keiharde munten op

33% verbetering van winstgevendheid, 43% meer productiviteit, 37% meer verkoop en 300% meer innovatie: het zijn enkele opbrengsten van werkgeluk voor organisaties die inzetten op werkgeluk. Hoe vaag, zweverig...

04 juni 2019

Jobalert vakantiebanen: hoe win jij deze zomer schoonmaakvakmensen?

Ook schoonmaakbedrijven staan weer voor de uitdaging om de planning in de vakantieperiode rond te krijgen en (vak)mensen te werven én winnen voor een (goed) betaalde #vakantiebaan in de #schoonmaak....