16 oktober 2025

Maak kennis met FMNextGen-lid: Kevin Pashouwers (Blankers Product & advies/Blankers Schoon)

Kevin Pashouwers is lid van FMNextGen. We vroegen hem waarom hij zich heeft aangesloten bij het jongerenplatform? Maak kennis met Kevin, wat hij doet in de schoonmaakbranche en vooral waarom.

Wie ben jij?
Ik ben Kevin Pashouwers, 22 jaar jong en tja, wie/wat ben ik nog meer…. In ieder geval mijzelf, en ik heb een passie voor de schoonmaakbranche 😊.

Wat vind je leuk aan werken bij Blankers Product & Advies/Blankers Schoon en in de schoonmaakbranche?
Vijf jaar geleden, in 2020, ben ik begonnen in de specialistische reiniging bij Blankers Schoon, als vakantiebaantje. 07:15 starten, hogedrukreiniger in de hand en gaan! Onder begeleiding van mijn gewaardeerde collega Max van de Berg. Dat waren dagen waarin ik leerde wat écht aanpakken is. Juist die praktijkervaring is zeer waardevol voor mij. Mensen zien dat ik weet waarover ik praat en eerlijk is eerlijk: als je jong bent, moet je die geloofwaardigheid soms nét iets harder verdienen.

Bij Blankers Product & Advies en Blankers Schoon werk ik in een omgeving die voelt als familie, met vertrouwen, vrijheid en ruimte om mezelf te ontwikkelen. Als ik uitzoom naar de schoonmaakbranche als geheel, zie je dat daar dezelfde familiaire connectie aanwezig is. Wanneer ik collega’s van andere organisaties spreek, voel ik altijd een natuurlijke verbinding. We begrijpen elkaar en we delen dezelfde mentaliteit. Die verbinding is voor mij goud waard.

Waarom ben je lid geworden van FMNextGen?
FMNextGen sluit perfect aan bij wie ik ben en waar ik voor sta. In onze branche ontmoeten we veel professionals op vakbeurzen zoals de CMS, Interclean en de Schoonmaak Vakdagen, maar jongeren van dezelfde generatie kom je er nauwelijks tegen. Terwijl de oudere generatie ontzettend veel kennis heeft waar we van kunnen leren, is het ook leuk en goed om met dezelfde generatie te netwerken. Mocht je mij ergens tegenkomen, schroom dan vooral niet om mij aan te spreken 😉.

Wat wil je samen met andere jongeren in de branche initiëren?
Duurzaamheid wordt helaas steeds vaker gebruikt als marketingtool, zonder echte inhoud. Voor mij gaat het juist om bewuste keuzes, verantwoordelijkheid en vanuit oprechte intentie. In mijn werk adviseer ik dagelijks schoonmaakbedrijven over hoe ze hun operatie en strategie toekomstbestendig kunnen maken. Een positieve ROI is belangrijk en vaak haalbaar, maar echte duurzaamheid begint in mijn ogen altijd bij de juiste intentie die het verschil maakt. Mede hierdoor ben ik voornemens om een platform te bouwen voor en met elkaar, met als missie: samen de meest duurzame schoonmaakbranche realiseren.

Denk je dat we iets van elkaar kunnen leren? Dan kom ik graag met je in contact.

Event FMNextGen
Wil je Kevin ontmoeten? Kom dan naar het event van FMNextGen op 2 december 2025. Lees er hier meer over en meld je aan!

Ook lid worden van FMNextGen?
Klik hier voor meer interviews met de leden van ons jongerenplatform. Wil jij ook lid worden? Klik hier voor meer informatie en meld je aan via [email protected].

Deel dit artikel

Ook interessant:

28 maart 2022

Tweede Glas- en Geveldag Weska

Voor de tweede keer organiseert schoonmaakgroothandel Weska de Glas & Gevelmiddag voor de professionele glazenwasser en gevelspecialist. Op 7 april aanstaande tonen verschillende fabrikanten hun noviteiten die in de...

14 juni 2024

Nationale Schoonmaak Golfdag 2024, terug van weggeweest

Op 12 juni 2024 vond de Nationale Schoonmaak Golfdag weer plaats. Na enkele jaren terug van weggeweest. Zo’n 100 deelnemers sloegen die middag een balletje op Golfclub De Haverleij...

09 mei 2022

Breedweer Facilitaire Diensten neemt De Ster uit Hengelo over

Breedweer Facilitaire Diensten uit Uitgeest wil haar boodschap om maatschappelijke impact te maken zo breed mogelijk verspreiden. Daarvoor is groei onmisbaar, groei door nieuwe opdrachten en door overnames. Per...

26 februari 2020

Blog Imago schoonmaak

Ja, we weten het allemaal: onze schoonmaakbranche loopt niet over van een positief imago. Zo ook Zeeland, de provincie waar ik sinds 3,5 jaar met trots woon. Maar de...

27 april 2020

Ondernemersvereniging OSB ontwikkelt schoonmaakprotocol anderhalvemetereconomie

Met man en macht heeft de OSB gewerkt aan een schoonmaakprotocol in de anderhalvemetereconomie. OSB stelt deze kosteloos en voor iedereen beschikbaar en kondigt op haar website aan: “De...

11 april 2025

Monica viert 12,5 jaar bij Schoonkantoor.nl

Schoonkantoor.nl zet Monica in het zonnetje omdat zij al 12,5 jaar bij het bedrijf werkt. Van harte gefeliciteerd! Volgens het team van Schoonkantoor.nl is Monica als trouble shooter  echt...

13 september 2022

Samen eten

Deze week is het de week van Samen eten & Asito, voorheen het event Nationaal Integratie Diner. Op diverse locaties in het land proeven collega’s, klanten en relaties samen...

22 juni 2022

Kamerbezoek bij Multifill

Het is tijd dat de politiek prioriteit gaat geven aan strategische autonomie en het MKB herkent als onmisbare motor. Branchevereniging van reinigings- en desinfectiemiddelen NVZ nam daarom contact op...

22 februari 2024

Nieuwe generatie bereik je met social selling: 5 focus-punten

Wil je weten hoe je Generatie Z (1985-2015) het beste kunt bereiken? Het antwoord is via social selling. Frankwatching heeft de vijf focuspunten op een rij gezet. Laat je...

12 maart 2025

Gom is een van de drie schoonmaakpartners op Schiphol

Vanaf april 2025 is Gom een van de drie geselecteerde schoonmaakpartners op Schiphol. Het bedrijf gaat zich richten op de schoonmaak van de terminals, vertrekhallen, lounges en pieren. Met...