16 oktober 2025

Maak kennis met FMNextGen-lid: Kevin Pashouwers (Blankers Product & advies/Blankers Schoon)

Kevin Pashouwers is lid van FMNextGen. We vroegen hem waarom hij zich heeft aangesloten bij het jongerenplatform? Maak kennis met Kevin, wat hij doet in de schoonmaakbranche en vooral waarom.

Wie ben jij?
Ik ben Kevin Pashouwers, 22 jaar jong en tja, wie/wat ben ik nog meer…. In ieder geval mijzelf, en ik heb een passie voor de schoonmaakbranche 😊.

Wat vind je leuk aan werken bij Blankers Product & Advies/Blankers Schoon en in de schoonmaakbranche?
Vijf jaar geleden, in 2020, ben ik begonnen in de specialistische reiniging bij Blankers Schoon, als vakantiebaantje. 07:15 starten, hogedrukreiniger in de hand en gaan! Onder begeleiding van mijn gewaardeerde collega Max van de Berg. Dat waren dagen waarin ik leerde wat écht aanpakken is. Juist die praktijkervaring is zeer waardevol voor mij. Mensen zien dat ik weet waarover ik praat en eerlijk is eerlijk: als je jong bent, moet je die geloofwaardigheid soms nét iets harder verdienen.

Bij Blankers Product & Advies en Blankers Schoon werk ik in een omgeving die voelt als familie, met vertrouwen, vrijheid en ruimte om mezelf te ontwikkelen. Als ik uitzoom naar de schoonmaakbranche als geheel, zie je dat daar dezelfde familiaire connectie aanwezig is. Wanneer ik collega’s van andere organisaties spreek, voel ik altijd een natuurlijke verbinding. We begrijpen elkaar en we delen dezelfde mentaliteit. Die verbinding is voor mij goud waard.

Waarom ben je lid geworden van FMNextGen?
FMNextGen sluit perfect aan bij wie ik ben en waar ik voor sta. In onze branche ontmoeten we veel professionals op vakbeurzen zoals de CMS, Interclean en de Schoonmaak Vakdagen, maar jongeren van dezelfde generatie kom je er nauwelijks tegen. Terwijl de oudere generatie ontzettend veel kennis heeft waar we van kunnen leren, is het ook leuk en goed om met dezelfde generatie te netwerken. Mocht je mij ergens tegenkomen, schroom dan vooral niet om mij aan te spreken 😉.

Wat wil je samen met andere jongeren in de branche initiëren?
Duurzaamheid wordt helaas steeds vaker gebruikt als marketingtool, zonder echte inhoud. Voor mij gaat het juist om bewuste keuzes, verantwoordelijkheid en vanuit oprechte intentie. In mijn werk adviseer ik dagelijks schoonmaakbedrijven over hoe ze hun operatie en strategie toekomstbestendig kunnen maken. Een positieve ROI is belangrijk en vaak haalbaar, maar echte duurzaamheid begint in mijn ogen altijd bij de juiste intentie die het verschil maakt. Mede hierdoor ben ik voornemens om een platform te bouwen voor en met elkaar, met als missie: samen de meest duurzame schoonmaakbranche realiseren.

Denk je dat we iets van elkaar kunnen leren? Dan kom ik graag met je in contact.

Event FMNextGen
Wil je Kevin ontmoeten? Kom dan naar het event van FMNextGen op 2 december 2025. Lees er hier meer over en meld je aan!

Ook lid worden van FMNextGen?
Klik hier voor meer interviews met de leden van ons jongerenplatform. Wil jij ook lid worden? Klik hier voor meer informatie en meld je aan via [email protected].

Deel dit artikel

Ook interessant:

16 september 2025

50 Jaar partnerschap tusen ASKO en Plan International

Een vijftig jaar durende samenwerking. Dat is bijzonder. Met name in de schoonmaakwerkeld, waar contracten vaak van korte duur zijn en organisaties zich razendsnel vernieuwen. Toch vieren ASKO en...

23 juli 2023

Filmtip: Docu over de fysieke en mentale schoonmaak van trauma

In de nieuwe documentaire ‘Clean’ staat het werk van Sandra Pankhurst centraal. Zij was oprichter van Specialized Trauma Cleaning Services. Met haar team ruimde ze niet alleen bloed, schimmel...

06 oktober 2022

Samen impact maken

In de Nationale Meewerkweek van eind september reisde de commerciële afdeling van Breedweer Facilitaire Dienstenaf naar de provincie Overijssel. Tijd om de zeem en de mop in de hand...

16 mei 2023

‘Schoonmaken, de tofste baan van de wereld’

Code Schoonmaak initieert dit jaar zes webinars. Voorzitter Bert van Boggelen gaat tijdens deze webinars in gesprek met experts uit de branche over onder meer indexatie, smart meten van...

28 februari 2025

SchoonWestland viert 20-jarig bestaan

SchoonWestland bestaat in 2025 20-jaar. Tijd om terug te blikken, medewerkers en relaties te bedanken, én vooruit te kijken mét een nieuwe uitstraling. Schoonmaakbedrijf  Schoonwestland kijkt met trots terug...

11 november 2024

Vrijdag 15 november vieren we de #DagvandeOndernemer. Doe je mee?

De Dag van de Ondernemer. Een initiatief van MKB-Nederland. Dit is een dag waarbij íedereen in Nederland ondernemers in het zonnetje kan zetten en bedanken voor het feit dat...

15 januari 2025

Kärcher viert 90-jarig jubileum met 90 acties

Kärcher viert dit jaar zijn 90-jarig bestaan. In januari 1935 richtte Alfred Kärcher een klusatelier op voor verwarmingstechniek in Stuttgart. De volgende decennia groeide het kleine familiebedrijf uit tot...

07 januari 2025

Serie vrouwelijk leiderschap in de schoonmaakbranche krijgt vervolg

Wat betekent vrouwelijk leiderschap écht? In de afgelopen jaren spraken we met verschillende inspirerende vrouwen in de schoonmaakbranche. Deze vrouwen geven niet alleen vorm aan leiderschap, maar durven ook...

20 september 2022

‘Sell the experience’

Drie inspiratietalks inspireerden de leden van FM NextGen tijdens hun event op 15 september jl. Met uitspraken zoals ‘Iedereen is sales’ en Sell the experience’ die tijdens de rondleiding...

11 december 2024

Kees Wagtmans (Kärcher) draagt managementtaken over aan Bart Hullebroeck

Bij Kärcher NV verandert op 1 januari 2025 het management. Kees Wagtmans draagt na een loopbaan van 44 jaar bij Kärcher, waarvan 19 jaar als Managing Director, zijn huidige...