29 januari 2025

Saxion studenten ervaren unieke leeruitdaging bij Asito

70 studenten kregen afgelopen halfjaar een unieke leerervaring, met een flinke dosis creativiteit en een vleugje competitie. Asito gaf de tweedejaars studenten Commerciële Economie van Saxion Hogeschool, met het profiel Sales als basis, de uitdagende opdracht om belangrijke leads te definiëren binnen de segmenten industrie, retail en recreatie, klantbehoeften analyseren en een salesplan te ontwikkelen.

In teams werkten 70 studenten drie maanden lang aan hun opdracht. De opdracht ging verder dan theorie; het betrok hen direct bij de praktijk. De studenten gingen niet alleen op zoek naar potentiële klanten, maar doken ook in de pijnpunten van deze organisaties. En interviewden de facility managers om hun pains en gains in kaart te brengen. Hun opdracht was helder: ontwikkel een doordacht plan om deze uitdagingen te vertalen naar kansen voor Asito.

Met veel enthousiasme kijkt docent Marcel van der Vecht van Saxion Hogeschool terug op de samenwerking: “De samenwerking met Asito gaf onze studenten niet alleen een uniek kijkje in de wereld van Sales, maar daagde hen ook uit om écht in de huid van een commercieel professional te kruipen. Dat de finale plaatsvond in de skybox van het Asito stadion was de kers op de taart – een inspirerende omgeving die de inzet van de studenten extra beloonde.”

Een spannende finale in het Asito stadion
De opdracht resulteerde in een spannende finale. De vijf beste teams presenteerden met veel enthousiasme hun plannen aan een jury van Asito in de skybox van het Asito stadion. De presentaties waren stuk voor stuk indrukwekkend en toonden niet alleen het harde werk, maar ook de creatieve ideeën en strategische inzichten van de studenten. Uiteindelijk koos de jury één winnend team, dat met VIP-tickets voor de wedstrijd Heracles – PEC Zwolle naar huis ging.

Een inspirerende blik op de toekomst

De samenwerking met Saxion Hogeschool was voor Asito een mooie kans om jonge talenten te betrekken bij de dynamische wereld van Sales. Het project gaf de studenten niet alleen waardevolle praktijkervaring, maar bracht Asito ook nieuwe inzichten vanuit een frisse blik. Met een samenwerking die zoveel energie en inspiratie heeft opgeleverd, kijken beide partijen al vooruit naar mogelijke vervolgstappen. Marcel van der Vechtz; “Het is geweldig om te zien hoe Asito praktijk en onderwijs zo goed weet te verbinden. Wat mij betreft een samenwerking met potentie voor de toekomst!”

 

Bron: Asito

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 oktober 2024

Schoonste strijd van het jaar: NK Glazenwassen belooft op 6 november opnieuw spektakel te worden

De schoonste strijd van het jaar barst op 6 november los: wie is de allerbeste glazenwasser van Nederland? Tien glazenwassers gaan de strijd aan tijdens het NK Glazenwassen powered...

01 juli 2019

Erve Asito nieuwe naam stadion Heracles Almelo

Voor minimaal de komende tien jaar is Erve Asito de nieuwe naam van het stadion van Heracles Almelo. De naam is vanmorgen bekend gemaakt door een afvaardiging van club,...

12 augustus 2019

Themaweek Week van het Werkgeluk: boost voor positiviteit

Werkgeluk, bedrijfscultuur, bedrijfsresultaat, faillissement: ze hebben wel degelijk een relatie met elkaar. In deze Week van het Werkgeluk duiken we daarop in; een themaweek om blij en gelukkig van...

11 februari 2019

Blog: Vieze plekjes

Wat zijn de jakkie-jakkie plekken die je zoal in het dagelijkse leven tegen kunt komen? Waar loop je een verhoogd risico om ziekmakende bacteriën en virussen tegen het lijf...

27 oktober 2022

Care ontvangt VN-duurzaamheidscertificaat ‘SDG Pioneer’

Op de Dag van de Duurzaamheid, ontving het Belgische schoonmaakbedrijf Care het ‘SDG Pioneer’-certificaat van UNITAR, het United Nations Institute for Training and Research. Voor de expert in de...

21 februari 2025

DROS bestaat 40 jaar

DROS Schoonmaakdiensten bestaat dit jaar, in 2025, 40 jaar. Een jubileum dat het schoonmaakbedrijf op Valentijnsdag omvatte als liefde. Een mooie metafoor waarmee zij uiting geven aan 40 jaar...

23 oktober 2022

Nieuw tv-format: de beste schoonmaker van Nederland

De Gelderlander kopte afgelopen week met een artikel dat oppert dat er een nieuw programma op de Nederlandse televisie komt: ‘de beste schoonmaker van Nederland’. In het artikel wordt...

18 oktober 2023

Tork Constante Luchtverfrisser™ draagt bij aan continu frisse sanitairbeleving

Het efficiënt runnen van sanitaire ruimtes is van cruciaal belang. Toch blijkt dit in de praktijk een moeizaam proces te zijn. Sanitaire ruimtes vormen namelijk de grootste bron van...

02 juni 2023

Carel Lurvink gaat dichter bij huis produceren

Onlangs zette Carel Lurvink een handtekening voor een kavel op bedrijventerrein Jufferbeek-Zuid in Oldenzaal. In het jaar dat het familiebedrijf 130 kaarsjes uitblaast spreidt het zijn vleugels uit naar...

17 april 2023

Veiligheid op de werkvloer is niet alleen belangrijk, maar draagt ook bij aan duurzaam werkgeverschap

Deze week neemt UL-Team de redactie van het Schoonmaakjournaal over. Sinds begin dit jaar heeft het opleid- en trainingsbureau een nieuwe pijler op het gebied van haar opleidingen, namelijk...