1 januari 2024

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar-verkiezing is gestart

Vorig jaar hingen we op 5 mei Bevrijdingsdag de vlag uit. In top. Dit jaar knallen we op 1 januari het jaar in. Met en voor onze schoonmaakSTERREN. Schoonmaakbedrijven en eigen diensten kunnen vanaf vandaag tot 14 februari 2024, de verrassende Valentijnsdag, 1, 2 of 3 uitblinkers aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing 2024. Heb je 1, 10, 100, 1000 of 10.000 schoonmakers in dienst? Zie jij uitblinker(s) in schoonmaak en/of specialistisch reinigen? Pak je kans om jouw uitblinker(s) eenvoudig aan te melden via deze link: verkiezing.
En… deelname kost niets, behalve een handjevol vragen simpel voor jouw beste uitblinker(s) te beantwoorden. Vergeet niet: meedoen geeft het gevoel van winnen!

Wat kunnen bedrijven die zich aanmelden voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing verwachten? Ieder schoonmaakbedrijf of eigendienst (klein of groot) maakt kans dat 2 van onze 11 juryleden na 20 februari en voor 5 april langskomen op locatie en kennismaken met de uitblinker. Op 15 april maken de juryleden en de verkiezingsorganisatie de 10 genomineerden bekend. Daarna schitteren de 10 genomineerde schoonmaakSTERREN op de socials tot het verkiezingsfeest Let’s shine op 18 juni 2024.

Goud in handen
Onze schoonmakers en specialistisch reinigers zorgen voor een gouden toekomst. Zij vormen de basis van onze wereld. Zij zorgen voor welzijn, blijdschap, beleving. Iedere dag opnieuw. Voor iedereen, waar je ook bent. Daarom verdienen alle schoonmakers in Nederland het podium van erkenning en waardering. Dat geven we ze op 18 juni met de verkiezing Schoonmaker van het Jaar! Twijfel niet, meld jouw schoonmaaktopper aan via deze link.

Thema Let’s shine
Let’s shine is het thema voor de verkiezing Schoonmaker van het Jaar 2024. Waarom? Er zijn veel bijzondere mensen, veel bijzondere plekken, veel bijzondere beroepen. Schoonmaak is er één van. Want schoonmaak is de basis van en voor ons allemaal. Ons welzijn, onze welvaart. Schoonmakers zorgen voor een schone omgeving, dus voor jouw positieve beleving. Waar je ook bent. Dat geeft jouw energie, het laat je stralen. Daags voordat de zomer begint, op dinsdag 18 juni, is hét verkiezingsfeest #svhj2024.We laten de schoonmakers ook op die dag stralen, shinen, blinken. Dat verdienen alle schoonmakers, alle uitblinkers van Nederland. Elke dag opnieuw. En op 18 juni in het bijzonder!

Verdieping
Het is belangrijk dat de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing voor iedereen een positieve bijdrage oplevert. Voor de mens, het vak, de branche én de bedrijven van alle tot nu toe aangesloten partners: BOMA, Interclean, Makita Nederland, Numatic International, Katrin Hygiene Solutions, Klien-IT-Systems, Qualis Insight C4C, RAS – Raad voor Arbeidsverhoudingen Schoonmaak, SVS Opleidingen, Zuiver Opleidingen, i-team Global, Schoonmakend Nederland, Vileda Professional, VSR – Vereniging Schoonmaak Research en Wecovi.

Tijdens de PartnerMarketingSessie op 31 januari 2024 gaan we op zoek naar de verdieping met het thema: Laten we anders naar schoonmaak kijken. Met een frisse blik, om de schoonmakers zelf (denk aan vitaliteit/ergonomie/kennis/juiste middelen en materialen) en hun werk (schoonheid en werkgeluk voor iedereen) nog meer te laten stralen!

Over de verkiezing #svjh2024
Na het succes in 2023 zetten Petra de Bruin en Esther van der Lelie, vanuit hun eigen bedrijven Petra de Bruin Communication en Esther Communiceert, hun onafhankelijke en objectieve pet op voor de Schoonmaker van het Jaar-verkiezing. “Alle 150.000 schoonmakers verdienen aandacht en respect. Wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze verkiezing verloren te laten gaan. Dus zetten we weer stappen en gaan we door. Wij doen het, omdat we alle schoonmakers een warm hart toedragen. Wie wordt er niet blij van waardering, beleving en hygiëne?”

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 januari 2022

Oproep jubileum feiten & foto’s en meer…….

Oproep voor jubilarissen. We hangen de slingers alvast op, want in februari bestaat Schoonmaakjournaal 10 jaar. Dat gaan we natuurlijk vieren! Samen met de bezoekers van onze site en...

20 januari 2025

Op zoek naar hygiënepartijen op de Horecava

De redactie van Schoonmaakjournaal bezocht de Horecava 2025 in RAI Amsterdam. Om persoonlijk te ‘checken’ hoe het met de belangstelling voor hygiëne in de horeca staat. Dat bleek een...

07 februari 2023

College Tour met Jacco Vonhof

Schoonmakend Nederland en lobby. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en belangrijk voor haar leden. Maar wat is nu precies lobby, hoe werkt het en welke onderwerpen zet jij...

15 april 2023

‘De vakbond die je cao regelt? Dat is bijna ouderwets.’

Een vragenlijst om de wensen van alle werkgevers te peilen. Het is een van de nieuwe manieren waarop werkgevers en werknemers tegenwoordig tot afspraken komen. Staan de vakbonden binnenkort...

29 september 2022

‘Onze medewerkers maken iedere dag het verschil’

Vanaf 1 juni is Wendy Aendekerk de nieuwe HR-directeur van Facilicom Group. Zij stapte over van Ordina, waar ze HR-directeur was. Hiervoor heeft zij HR management- en directiefuncties bekleed...

12 mei 2019

#nieuwsnotendop met Kärcher, ICS, Preston Palace, VSR en CSU

Kärcher draagt bij aan het behoud van een culturele site in Vietnam Als onderdeel van zijn culturele sponsoringsprogramma, reinigt Kärcher de zuidelijke en voornaamste toegangspoort tot de voormalige Keizerlijke...

03 januari 2022

Efficiency en tijdsbesparing: digitalisering is hot

Digitalisering. Je kunt er als ondernemer niet meer omheen. Welke digitale systemen, apps en platforms zijn populair in schoonmaakland? Wat levert het op? En vinden ondernemers het de investering...

04 maart 2025

Jaro sluit zich aan bij DeFaCo

Per 1 februari 2025 is Jaro BV onderdeel van DeFaCo BV. De overname is een belangrijke stap in de strategie van DeFaCo om de facilitaire sector socialer en duurzamer...

27 juni 2023

Hoe houden we de kudde bij elkaar?

We kunnen er niet omheen: de vijver om uit te vissen wordt kleiner en kleiner. Hoe zorgen we ervoor dat we de komende jaren genoeg mensen hebben om het...

04 oktober 2019

FM Next Generation inspiratie-event Verbinding: aftermovie

De fotofilm van het 4e event van jongerenplatform FM Next Generation: de inspiratieboost over Verbinding bij AFAS Software. Verbinding met elkaar, de veranderende en uitdagende wereld van beleving, nieuwe...