3 april 2023

Niels van Geenhuizen manager Duurzaamheid CSU, Tzorg en Zizo

Niels van Geenhuizen is benoemd tot manager Duurzaamheid bij Total Care. Deze nieuwe functie sluit aan bij de duurzaamheidsambities van CSU, Tzorg en Zizo, die onder Total Care vallen. 

Total Care wil duurzaamheid binnen deze drie bedrijven naar een hoger niveau tillen. Om dat doel te realiseren worden er nieuwe doelstellingen en een nieuw duurzaamheidsbeleid ontwikkeld. Een manager Duurzaamheid moet dat proces in goede banen leiden en ervoor zorgen dat de bedrijven bij blijven op het gebied van duurzaamheid, milieu en gezondheid.

Meer bewustzijn creëren
Van Geenhuizen heeft ervaring in duurzaamgerelateerde functies bij onder andere Coalitie Anders Reizen, Arcadis en CO₂-prestatieladder. “Duurzaamheid is altijd al prioriteit geweest voor ons. Het aanstellen van Niels van Geenhuizen is voor ons een logische vervolgstap op alles dat we al gedaan hebben”, zegt John van Hoof, voorzitter Raad van Bestuur van Total Care. “Duurzaamheid raakt veel maatschappelijke aspecten, ook binnen onze bedrijven en bij onze klanten en partners. Met onze duurzaamheidsambities geven we de 28.000 gezinnen van onze medewerkers een toekomst. Samen met Niels willen we nog meer bewustzijn creëren en nog sneller stappen zetten. Zo kunnen we zowel intern als extern en kwalitatief als kwantitatief meer impact maken. Ik kijk ernaar uit om zijn visie op duurzaamheid met betrekking op ons bedrijf te zien. Met zijn ervaring en passie ben ik er zeker van dat het een groot succes wordt.”

Niels van Geenhuizen: “Total Care is een maatschappelijke georiënteerde organisatie die meerwaarde wil bieden aan medewerkers, klanten en de maatschappij. De cultuur van een familiebedrijf waar mensen het belangrijkste kapitaal zijn past bij mij. Ik wil met ‘ons’ bedrijf graag koploper zijn op duurzaamheidsgebied en positieve impact maken op de maatschappij. Ik ben druk bezig met het verkennen van bestaande duurzame initiatieven om daarop verder te bouwen en dat moet niet blijven hangen in plannen maken. We willen experimenteren en vooruitgang boeken. Dat doe ik samen met mijn collega’s. We zijn samen de duurzame definitie voor CSU, Tzorg en Zizo aan het vormgeven en invullen. Dat zal niet altijd eenvoudig zijn, maar: zonder wrijving geen glans. Ik kan niet wachten om verder te werken aan deze gedetailleerde strategie en van daaruit te komen tot verduurzaamde producten en diensten voor onze klanten en cliënten. Klaar voor duurzame actie en inspiratie!”

Bron: CSU

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 maart 2019

Met Fixed&Easy gaan Kimberly-Clark en Propers voor cross selling

Vanuit zijn passie om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven, begon Patrick Arts in 2005 schoonmaakbedrijf Propers. “We willen mensen laten ontwikkelen”, motiveert de...

23 juli 2020

FM-benchmark coronacrisis: preventieve diensten als schoonmaak hebben positieve impact

De facilitaire branche was altijd al in beweging, maar door de coronacrisis is ze in een stroomversnelling geraakt. Dit blijkt uit de Benchmark facility management, een initiatief van Asito...

03 januari 2019

Digitale Doolhof (7): “KIRA van Kärcher markeert begin assortiment autonome reinigingsmachines”

“We staan aan het begin van een technologische ontwikkeling met onze KIRA. Deze professionele automatische schrobzuigmachine is namelijk de eerste robot-reinigingsmachine van een toekomstig, compleet assortiment. We vertellen trots...

10 mei 2024

Zo zorgt Tork voor meer tevreden medewerkers

De tevredenheid van medewerkers hangt nauw samen met de hygiëne op de werkplek. Wist je dat 86% van de werknemers op kantoor hygiëne zelfs het belangrijkste aspect vindt van...

15 augustus 2024

De productiviteit van de Nederlanders daalt. Wat betekent dat?

De productiviteit van Nederlandse werkenden is het afgelopen decennium nauwelijks meer gegroeid. Vorig jaar was er zelfs sprake van krimp, blijkt uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor...

29 mei 2025

I-team Global introduceert i-mop 40 en i-mop 40 Pro

i-team Global presenteert de i-mop 40 en i-mop 40 Pro: de nieuwste generatie van de succesvolle i-mop-serie, ontwikkeld op basis van tien jaar innovatie en gebruikersfeedback. Deze i-mops zijn...

18 juli 2023

Wie wint dit jaar het NK Glazenwassen?

Tijdens het NK Glazenwassen op de Schoonmaak Vakdagen op 16 november 2022 werden er niet één, maar maar liefst twee winnaars gekozen. Stefan Struyck van Degenaar/Gom én Niklaas Larkens...

16 februari 2022

De 12 beste YouTubefilmpjes over social media voor jouw bedrijf

Hoe pak je het nou aan met die stories op Instagram? Hoe werkt adverteren op Facebook? Wat kan je als bedrijf met TikTok? En op welke manier zet je...

18 januari 2022

Doe mee met trendsessie Instagram

Wil jij (gratis) tips & trucs voor succes op Instagram? Ben je benieuwd naar de nieuwste trends op dit social kanaal? En wil je weten hoe goed in te...

24 april 2020

Rob Boele, Frank Laurentius, Henk Toering over nieuwe schoonmaakeconomie: “De intelligent lockdown vraagt om intelligent cleaning”

“Iedereen was bezig met beleving en hospitality. Als het niet vuil was, dan maakten we het niet schoon. Nu de grootste bedreiging voor de mens de onzichtbare vijand blijkt...