10 februari 2022

10 jaar ontmoetingen met ‘kartonnetje lauwe thee’

Schoonmaakjournaal heeft in de afgelopen 10 jaar een trouwe fanbase opgebouwd. Bestaande uit branchegenoten met een warm hart voor het schoonmaakvak en in voor ‘iets nieuws’. Eén van hen is Sander Haas. Bij de lancering van ons digitale platform werkte hij bij Asito en plaatste als allereerste een advertentie. De redactie kijkt samen met hem naar 10 jaar Schoonmaakjournaal.

“Ik kende Petra de Bruin al toen zij nog bij Servicemanagement werkte. Onze eerste kennismaking was op Vakbeurs Facilitair, toen nog in de Brabanthallen in Den Bosch. We dronken samen een kartonnetje lauwe thee. Dat is er altijd ingebleven. Als we elkaar belden, was het steevast: ‘Wanneer drinken we weer een kartonnetje lauwe thee?’”

Sander Haas haalt enthousiast herinneringen op.
“Ik heb de start van Schoonmaakjournaal in 2012 vanaf het begin meegekregen en zag dat Petra hierin haar creativiteit kwijt kon. En ik ontdekte dat veel mogelijk was, ook gekke ideeën, vanaf het begin heb ik meegedacht. Eén van de hoogtepunten was toch wel de organisatie van de ‘Schoonmaker van het jaar verkiezing’. We dachten ‘doet de branche het niet dan doen wij het!’ Ook heb ik wel eens een blog geschreven.” Sander noemt verder dat er altijd ruimte was voor nieuwe dingen, zoals de oprichting in 2018 van het jongerenplatform FM Next Generation, om de jongeren in de branche bij elkaar te brengen en te zien/volgen hoe zij de schoonmaakmarkt opschudden.

Tip voor de toekomst
“Schoonmaakjournaal was voor Petra een uiting van haar liefde voor het schoonmaakvak, ze ging hierin ver. De kracht die via het platform doorstroomt is het helpen van elkaar door kennisdeling, positieve initiatieven en aandacht voor de mens die het vak uitvoert. Dat heeft ervoor gezorgd dat er nu een 10-jarig jubileum gevierd kan worden. Mijn tip is dan ook: ga vooral zo door, blijf anders en creatief, er is al genoeg van hetzelfde.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

11 november 2022

Ali viert 10-jarig jubileum

Het is feest bij Meijer Multicleaning. Medewerker Ali viert een jubileum. Van harte gefeliciteerd! Op LinkedIn plaatst het bedrijf een foto van Ali met de reactie: “Feest🥳. Onze Ali...

18 januari 2022

Doe mee met trendsessie Instagram

Wil jij (gratis) tips & trucs voor succes op Instagram? Ben je benieuwd naar de nieuwste trends op dit social kanaal? En wil je weten hoe goed in te...

20 september 2021

Nieuw Spectro Smart Liquid vaatwasconcept

Spectro lanceert officieel het Spectro Smart Liquid vaatwasconcept. Een volautomatische, professionele vaatwasconcept dat zorgt voor altijd de juiste hoeveelheid vaatwasmiddel. Bovendien geeft de intelligente dataverwerking altijd inzicht in het verbruik, zodat gebruikers...

13 november 2023

Han Strijbos is Head of Marketing ISS Facility Services

ISS Facility Services heeft Han Strijbos per 1 november benoemd als Head of Marketing. Han was eerder werkzaam in marketingfuncties bij onder andere Ericsson Telecommunicatie, Vodafone, Heyday en recentelijk...

11 december 2022

Meest gelezen in november

Benieuwd naar welke artikelen jullie in november 2022 interessant en inspirerend vonden? We hebben de statistieken bekeken en een top 10 gemaakt van de meest gelezen artikelen: 1. Blog...

31 december 2021

Donatie aan voedselbank

Op LinkedIn laat Facility Trade Group weten afgelopen week twee volle pallets met mondkapjes gedoneerd te hebben aan Voedselbank Apeldoorn. Ferry en Ruben mochten de pallets afleveren waarmee maar...

30 juni 2022

Onderzoek hoger onderwijs: Schoon maak je samen

Schoon is (veel) meer dan schoonmaken. Schoon is beleving. Schoon is imago. En schoon is na een pandemie meer dan ooit verbonden aan hygiëne. Het belang is enorm, maar...

21 november 2022

Doe jij mee aan de actieweek glazenwassers hebben hart voor de zorg?

Ook dit jaar is er weer een Actieweek Glazenwassers hebben ❤️ voor de Zorg: dé actieweek waarin glazenwassersbedrijven hun maatschappelijke betrokkenheid tonen en de zorg een hart onder de...

18 april 2024

Vertel jij over jouw ontwikkel-/opleidings initiatieven tijdens de VSR-CARROUSEL op 28 mei?

Op 28 mei 2024 organiseert de Vereniging Schoonmaak Research (VSR) haar jaarlijkse Voorjaarsevent. De VSR-carrousel “De mens centraal: opleiden, ontwikkelen en investeren in medewerkers” neem een prominente plaats in...

20 september 2023

Impactsessie: De afvalbak als communicatiemiddel

De afvalbak is één van de beste ambassadeurs en een gedragsbeïnvloeder voor een schone leefomgeving. Hoe zet je de afvalbak effectief in? Hoe laat je deze opvallen en lok...