12 juni 2020

Ruud Danklof (Blankers Schoon) over nieuw dochterbedrijf Schoner Werken

Schoonmaakorganisatie Blankers Schoon lanceert Schoner Werken. De nieuwe dochterorganisatie is ontstaan vanuit de behoefte in de facilitaire en schoonmaakmarkt en kent een andere aanpak: omdenken in schoon. Schoner Werken denkt om in vijf onderwerpen: duurzaamheid, innovatie, beleving, efficiency en hygiëne. Door een of meer van deze onderwerpen te combineren met de bedrijfsdoelen van haar klant ontstaat een aanpak op maat. Van strategie tot en met uitvoering. Schoner Werken is, net als Blankers Schoon, in handen van Ruud Danklof, mede aangestuurd door Bart van Wijhe.

“Al maanden waren wij, Blankers Schoon, Schoner Werken aan het ontwikkelen. Alles stond in de startblokken toen COVID-19 uitbrak”, vertelt Ruud. “We vinden het momenteel geen gepast moment voor een feestelijke lancering, deze stellen we uit naar het najaar. Tegelijkertijd zien we wel juist nu de behoefte aan de jarenlange kennis en ervaring die Schoner Werken biedt”, vervolgt Bart.

Andere kijk op hygiënisch schoon
De nieuwe organisatie kijkt anders naar hygiënisch schoon. Vanuit de bedrijfsdoelstellingen van haar klanten creëert Schoner Werken een oplossing die de schoonmaak toekomstbestendig maakt. Van strategie en advies tot en met de uitvoering en het leveren van middelen, machines en materialen.

Omdenken als sleutel tot succes
Ruud: “Momenteel adviseren we klanten over een optimale aanpak in de 1,5-metereconomie. We zorgen ervoor dat aan de regels en richtlijnen wordt voldaan, maar denken in flexibele oplossingen. Zo beperken we de impact voor de organisatie van onze klanten, maar ook de impact voor hun klanten, cliënten en/of bezoekers. Maar we doen meer: ook de duurzame inzetbaarheid van mensen, middelen, machines en materialen is actueel. Net als het herinrichten van processen om een kostenreductie te realiseren. Bart: “De doelen binnen de vijf onderwerpen zijn divers, maar het omdenken vormt altijd de basis en is de sleutel tot succes.”

Nieuwe naam binnen gevestigde orde
Schoner Werken is een dochterorganisatie van Blankers Schoon. Blankers Schoon is al meer dan 50 jaar een gevestigde naam in de schoonmaakwereld in Limburg en Oost-Brabant. Met meer dan 300 eigen vakmensen is het actief in en rond kantoorgebouwen, bij zorginstellingen, scholen, productiebedrijven, woonstichtingen en bedrijven in de rail en infra.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 oktober 2019

Alpheios sluit raamovereenkomst met 2400 katholieke Vlaamse scholen

Katholiek Onderwijs Vlaanderen kiest voor een samenwerking met Alpheios voor de levering van schoonmaakmaterialen voor een periode van vier jaar. Alpheios is reeds lang actief in de onderwijssector en...

17 december 2018

Hago Zorg en Vitaal Vakmanschap: het geloof in een leven lang ontwikkelen

“Hoe zorgen wij voor een positieve impact op ieder mens in de zorg?” Dat is de vraag die wij ons bij Hago Zorg dagelijks stellen. Het lijkt dan over...

22 april 2020

Blog: Virusvrije marketing

De dag waarop je moeder sterft, dat jij wordt losgelaten En al haar eigenschappen erft, in meer of mindere mate… Met deze tekst begint Karin Bloemen haar prachtige, treffende...

31 januari 2020

De koplopers van januari op Schoonmaakjournaal

Een strakke en veelzijdige start van het nieuwe decennium, jaar en marketing. Met het 6e FM Next Generation event op de Horecava in Amsterdam, de 22e Vakbeurs Facilitair in...

25 januari 2024

Welke invloed heeft jonge ondernemer Bart van Wijhe op de schoonmaakbranche?

Bart van Wijhe van Blankers Schoon reageerde enthousiast op onze oproep in december 2023 over wat de invloed is van jongeren in de schoonmaakbranche. Hij deelt graag zijn visie...

20 maart 2019

De Dag van de Schoonmaker geeft startsein op internationale Dag van het Geluk

“Juist vandaag, op de internationale dag van het geluk, trappen we af met de organisatie van de vierde landelijke Dag van de Schoonmaker”, vertelt het organisatieteam van De Dag...

24 april 2020

Rob Boele, Frank Laurentius, Henk Toering over nieuwe schoonmaakeconomie: “De intelligent lockdown vraagt om intelligent cleaning”

“Iedereen was bezig met beleving en hospitality. Als het niet vuil was, dan maakten we het niet schoon. Nu de grootste bedreiging voor de mens de onzichtbare vijand blijkt...

05 december 2018

Blog: Mijn Getal van het Jaar: 60

60 is een getal. Voor mij het Getal van het Jaar. Niet direct afhaken, want getallen doen veel meer met ons dan we denken. Ze zijn echt wel sexy...

29 mei 2020

#samensterkFM: 30 partners en 50 hackers werken aan 2 sterke FM-oplossingen voor het nieuwe normaal

Op 15 april deed Karoline de Koning een oproep op LinkedIn en op 15 mei hashtagt Danielle Overweg over de aftrap van de hackathon ‘sharing is caring’.  Zo snel...

27 april 2020

John de Hoof (CSU) op BNR Nieuwsradio over innoveren in de anderhalvemetereconomie

Hoe gaan organisaties en in het bijzonder schoonmaakbedrijven om met de anderhalvemetereconomie? Op 24 april sprak Bas van Werven, presentator van de Ochtendspits op BNR Nieuwsradio, met John van...