28 februari 2020

Dennis Vermeulen (CityHub) en de Beercoo smile: “Rol hotel verandert, comfort en hygiëne blijven”

“Vraag maar eens rond in je omgeving: wat is het belangrijkst op reis? Comfort en hygiëne!”, meent Dennis Vermeulen, general manager van CityHub. “Dat maakt goedkope hostels voor veel travellers een no-go.” CityHub is een ho(s)tel-nieuwe-stijl met de luxe én hygiëne van een hotel, en de prijzen en functionaliteit van een hostel. Voor de kracht van schoon zorgt Beercoo.

Voor degenen die geen idee hebben waar we over praten: CityHub is een betaalbaar, hightech hotelconcept in hartje Rotterdam (en Amsterdam) dat alle traditionele kenmerken van een hotel overboord kiepert. “De hoge kamerprijzen van veel hotels in West-Europese steden zijn gebaseerd op faciliteiten als een receptionisten-team, restaurant, bar, congreszaal… Die diensten zijn achterhaald. De reiziger van nu, de millennial, wil niet het hotel, maar de stad leren kennen”, legt Dennis uit.

Betaalbaar zonder schrikbeelden
Een van de slagen die CityHub maakt, is automatisering. Door de automatiseringsslag vallen de kamerprijzen van CityHub in de categorie betaalbaar, vergelijkbaar met een hostel. Het woord ‘hostel’ roept bij veel reizigers schrikbeelden op van snurkende roomies, onveiligheid, ongemakkelijke stapelbedden, vieze toiletten, haren in ’t doucheputje van de gedeelde badkamer. Dat is nu net wat CityHub wil voorkomen. Zo ook roepen mensen dat automatisering leidt tot onpersoonlijkheid. “Wij beweren het tegenovergestelde”, stelt de general manager van CityHub.

Dennis vervolgt: “Als ik zelf op citytrip ben, vind ik goed slapen, lekker douchen en een plek om mezelf terug te trekken het belangrijkst. Hygiëne is dus essentieel in ons concept: volledig schone gangen, toiletten, hubs en openbare ruimtes.” Daar zorgt Beercoo voor. Onder leiding van Nancy wordt het sanitair overdag drie keer schoongemaakt. ’s Avonds inspecteren de CityHosts deze voorzieningen nog meerdere malen.

Ga voor de wauw-factor
Dennis daagt en nodigt uit: “Mensen roepen dat automatisering leidt tot onpersoonlijkheid, maar wij beweren het tegenovergestelde.” Kom het ervaren bij CityHub in Rotterdam. “We verrassen door verwachtingen te overtreffen. Een van die manieren is een betaalbare kamer aanbieden met brandschone faciliteiten. Dat is de wauw-factor!”

Deze tekst is een samenvatting van het interview met Dennis in het e-magazine SMILE van Beercoo. Klik op deze link voor de visie van Dennis over de kracht van schoon.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

02 september 2024

Interview Claudia Cornelissen-Lübke: “De investering in medewerkers moet een vast onderdeel van je bedrijfsvoering zijn”

Claudia Cornelissen - Lübke groeide als dochter van een schoonmaakondernemer op in een echt familiebedrijf en is naar eigen zeggen ‘gewoon geboren in de schoonmaak’. Inmiddels runt ze twintig...

01 november 2018

Naam schoonmaakbedrijf Effektief Groep verandert in Effektief

Effektief Groep verandert de naam van haar schoonmaakbedrijf in Effektief. Effektief Groep blijft wel bestaan als holding. Deze structuur- en naamswijziging is een gevolg van de groei die het...

21 maart 2024

Vebego en WSP Parkstad geven 236 medewerkers betekenis vol werk

WSP Parkstad en Vebego zetten hun jarenlange succesvolle samenwerking voort. Beide partijen hebben een nieuwe vijfjarige detacheringsovereenkomst gesloten voor 236 medewerkers met een Sw-indicatie. Deze medewerkers werken vaak al...

06 april 2023

Antonio Kouwenberg: “Klien-IT-Systems net ´ff anders”

Scherp op software, scherp op gemak, scherp op prijs. Software lijkt saai, schoonmaak lijkt ook saai. De inflatie neemt toe. Te weinig mensen beseffen dat schoonmaak enorm belangrijk is...

06 augustus 2019

Top 5 op Schoonmaakjournaal in juli: Nelis Company pakt koppositie

Een mooie, afwisselende top 5 van meest populair in de maand juli op het contentplatform Schoonmaakournaal. In de top onder meer breaking news, een vlog en inspiratietafel. En ja,...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

20 januari 2020

Cleaning Masters verzamelt water door te doen waar ze goed in zijn: schoonmaken

Cleaning Masters gebruikt veel water. “Dat is onvermijdelijk als je als schoonmaakbedrijf je klanten kwaliteit wilt aanbieden. We beseffen maar al te goed dat elders in de wereld proper...

29 februari 2024

Schoonmaakbedrijf R. Janssen neemt Alpha Gelens over

Sebastiano Janssen van Schoonmaakbedrijf R. Janssen BV laat weten Alpha Gelens in Breda te hebben overgenomen. “Dit betekent dat we ons team van schoonmaakhelden samenvoegen voor nog meer kracht...

04 maart 2020

70.000e basisdiploma schoonmaken voor Annabel Amers van Gom

Annabel Amers van Gom mag zich officieel de 70.000e schoonmaakmedewerker noemen die het BOS-diploma (Basisopleiding Schoonmaken) heeft behaald. Het was een feestje waard tijdens de uitreiking van de diploma’s...

27 november 2019

Directeur Hanny van den Berg verlaat OSB

Hanny van den Berg beëindigt op 1 december haar functie als directeur van OSB, de branchevereniging voor schoonmaak- en glazenwassersbedrijven. Afgelopen drie jaar heeft zij leiding gegeven aan de organisatie om...