22 juli 2019

Uitbreiding exportteam MTS Euro Products met FMNextGen’er Dirk Roelofsen

Ons nieuwe jaar is net begonnen”, bruist Sander Ekhart, commercieel directeur van MTS Euro Products, door de telefoon als we hem op maandag 1 juli in de vroege ochtend bellen. Begin van de week, begin van de maand, begin van het nieuwe boekjaar dus, en het begin van een (ver)nieuw(end) exporttijdperk. Want sinds 1 mei versterkt Dirk Roelofsen het salesteam in de functie van internationaal accountmanager.

Dirks eerste indruk? “Een erg leuk, dynamisch bedrijf, waarin iedereen hetzelfde doel heeft, namelijk service verlenen aan onze klanten. Dat is prioriteit nummer 1. Zo word je opgeleid en in de bedrijfscultuur van MTS Euro Products meegenomen.” En die serviceverlening had ook in het afgelopen boekjaar weer succes, want het team sluit het boekhoudkundig kalenderjaar 2017/2018 af met € 65 miljoen omzet.

“Dirk is jong, hij is de toekomst”

Succes door- en voortzetten
Een betrouwbare partner, de meest concurrerende prijs, heel graag willen delen, altijd eerlijk en oprecht zijn, kort op de bal: deze meerwaarde legt MTS Euro Products geen windeieren in binnen- en buitenland. Een substantieel deel van de omzet komt namelijk uit het buitenland en om dat succes door en voort te zetten, is Dirk Roelofsen per 1 mei aan het team toegevoegd. “Ik ken Dirk al lang, via zijn ouders. Na zijn studietijd zocht hij een baan; ik heb hem toen geïntroduceerd bij Hijman in Amsterdam, waar hij is opgeklommen van baliemedewerker naar sales. En nu dus bij ons. Daar zijn we heel blij mee!”

Groeiende afdeling Export
De afdeling Export van MTS Euro Products is groeiend. Met Nico Bennik voor de inkoop en export van poetslappen, Diana van Nimwegen en Bob Companjen voor de export. “Met het oog op groei en opvolging heb ik Dirk aan Bob gekoppeld. Om te bouwen aan vertrouwen. Recent waren ze samen op reis naar de Baltische Staten. We exporteren namelijk naar 27 landen. De focus voor Bob en Dirk ligt op de b2b-markt en in het bijzonder op landen als Duitsland, Frankrijk, UK en Scandinavië. Het voordeel van Dirk dat hij jong is, snel schakelt met zijn netwerk en nu samen met Bob optrekt en kan proeven aan de sfeer binnen MTS.”

Dirk beaamt dat en voegt toe:Ik hoop en verwacht de exporttak een boost te kunnen geven. Die boost is tweeledig, namelijk de huidige exportrelaties onderhouden en de focus leggen op het genereren van new business in Europa.”

Blik vooruit
Dirk heeft er duidelijk zin in. Wat is je doel voor de komende maanden, vragen we hem. “De eerste twee maanden waren vooral bedoeld om de organisatie en het pakket van MTS Euro Products te leren kennen. Een stevige fundering leggen dus. De komende maanden zullen in het teken staan van veel acquisitie en klantbezoeken plannen.” De afgelopen jaren was je vooral in Nederland actief; welke verschillen verwacht je bij je internationale klanten? “Uiteraard verschil in talen en culturen. Wat ik nu al mee heb gemaakt, is dat klanten in andere landen anders communiceren en meer terughoudend zijn. Hiermee moet ik leren omgaan. Juist deze verschillen zijn waardevol om te herkennen en daarop te kunnen anticiperen. Ik kijk ernaar uit om relaties en prospects te ontmoeten tijdens de Interclean 2020 in Amsterdam.”

Leestip:

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 juni 2019

Veel Hollandse haring op internationaal ISSA event bij gastheer Vendor

ISSA, de wereldwijde association voor de schoonmaakindustrie, groeit qua leden in Nederland. Dat werd op 20 juni bevestigd door de belangstelling voor de inmiddels traditionele haringparty, ditmaal gehost door...

15 oktober 2019

Primeur op Schoonmaak Vakdagen: presentatie complete nieuwe QuartzLine MTS Euro Products

Voor het eerst deelnemen aan de Schoonmaak Vakdagen om prospects en eindklanten te ontmoeten en voor het eerst de complete nieuwe QuartzLine dispenserlijn presenteren, voor B2B-bedrijf MTS Euro Products...

12 mei 2020

Geen Interclean, vandaag wel Innovation Awards Verkiezing

Van de laatste robot en connected technologie tot ontwikkelingen in circulair en duurzaam schoonmaken: een sterke lijst met kandidaten gaan voor de competitie op Interclean Amsterdam 2020. Ondanks dat...

08 maart 2022

Toiletpapierspray zorgt voor ‘kleikamerrevolutie’

Op quote.nl schrijft Tim Jansen over de kleikamerrevolutie. Een verhaal over de heren van Buttler die ‘zelfs hun eigen reet in de fik steken om de perfecte toiletpapierspray te...

27 september 2023

Spectro start samenwerking met TOP Oss

Met de start van het voetbalseizoen start ook de samenwerking tussen Spectro en TOP Oss. Een verbinding voor drie jaar op het gebied van schoonmaak en hygiëne. De Osse...

29 juli 2020

#nieuwsnotendop NOOF wint aanbesteding Politie, nieuwe Gradez meetmethode, samenwerking Burgman en Onderwijs Inkoop Groep

NOOF wint aanbesteding reiniging 46.000 werkplekken Politie Nederland NOOF Office Health heeft de Europese aanbesteding van de grootste werkgever van Nederland, Politie Nederland, gewonnen. Het gaat om het reinigen...

19 juli 2023

Steffen Morrison introduceert PeeWipe Dispenser voor betere toiletbeleving

Het gebrek aan hygiëne bij diverse openbare toiletten over de hele wereld was voor zanger Steffen Morrison de aanleiding voor de ontwikkeling van de gebruiksvriendelijke houder PeeWipe die helpt...

14 januari 2020

Themaserie Marktbalans: Total Cleaning Products draait topomzet en overtreft verwachtingen

“2019 was een topjaar. We groeiden van € 2,1 miljoen naar € 2,9 miljoen. Dat is bijna 40%”, vertellen Dennis Vos en Marco Harijgens van Total Cleaning Products met...

30 april 2024

Think Ahead met Tork op Interclean

Op 14 t/m 17 mei neemt Tork deel aan Interclean. Een terugkerende traditie waar het wereldwijd bekende merk op het gebied van hygiëne op de werkplek de bezoekers trakteert...

19 november 2023

Wereld Toilet Dag 2023

19 november is een bijzondere dag, het is Wereld Toilet Dag. The Good Roll benadrukt op deze dag het belang van toegang tot schone en veilige toiletten wereldwijd. Omdat...