28 februari 2019

Hotel Jakarta omarmt digitalisering: “Efficiënt en klantgericht”

“The future is app”, stelt Saqlain Umer van het jonge Hotel Jakarta in Amsterdam. Hij gelooft in de housekeeping-app van Leviy, gebaseerd op de ervaring van hemzelf, zijn collega’s en hotelgasten. Eerder deze maand liet onze redactie co-founder van Leviy, Sebastiaan van der Vinne, aan het woord. Ditmaal deel 1 een inspirerend tweeluik testimonials met gebruikers waarom zij digitalisering omarmen en de housekeeping-app in hun hotel toepassen en welke invloed dit op hun medewerkers en gasten heeft. Hotel Jakarta trapt af. 

Hotel Jakarta pakt primeur van 15 hotels
“Adjust yourself”, begint housekeeping manager Hotel Jakarta, Saqlain Umer, zijn verhaal. “Iedere app werkt anders. Het is even wennen, maar dat gaat snel als je de toegevoegde waarde van de app ziet.”

In juni 2018 opende Hotel Jakarta in Amsterdam haar deuren. Spannende tijden voor een nieuw hotel. Hoe zullen de gasten ons hotel ervaren? “Om een goede klantbeleving te creëren, zijn we direct na opening gestart met de housekeeping-app van Leviy”, vertelt Saqlain. “We zochten een efficiënte oplossing voor onze housekeeping. Ik had eerder contact gehad met Michiel Hillebrand, operations manager Leviy. Hij heeft zo’n zes jaar geleden bij Hotel Okura een andere housekeeping-app geïnstalleerd. We zijn gelinked via LinkedIn en zo kon ik direct contact opnemen om te horen welke app-mogelijkheden er nu voor ons waren. Na een korte kennismaking met de nieuwste app, zag ik direct hoe klantgericht je ermee kunt werken en nog sustainable ook.”

Complete housekeeping-proces
“Ons complete housekeeping-proces verloopt nu via de app: checking in/out, checking the rooms, productivity, technical issues. Iedere dag hebben we inzicht in planning, welke kamers bezet zijn, schoongemaakt zijn of nog moeten worden, waar eventueel een reparatie nodig is. En iedereen weet op elk moment wat te doen, omdat toewijzing van de taken met één klik gebeurd is. De frontdesk heeft overzicht over alle verschillende taken. Geen belletje of zoeken naar contactpersonen, het systeem bevat alle informatie om klantvragen direct te kunnen beantwoorden.”

The future is app
“We zijn blij met het Leviy-systeem en denken erover na om in een later stadium ook de technische collega’s te laten aansluiten. Nu werken we voor onderhoud nog met een ander systeem. Het is prettiger voor ons allemaal om met één systeem te werken. Hotel Jakarta is ons eerste hotel waar we de app gebruiken, we hebben in totaal 15 hotels in Nederland. The future is app, dus wie weet welke hotels volgen.”

Over de Leviy housekeeping app
Een tevreden gast; dat is waar het in een hotel om draait. Om een gast een fijne beleving te kunnen geven, is het noodzakelijk dat de hotelprocessen optimaal verlopen. Hoe kun je deze processen efficiënt inrichten zodat medewerkers hun volledige focus op de gast kunnen richten? Met inzicht in kwaliteit, voortgang en onderhoudsproblemen. Ook met betrekking tot schoonmaak en onderhoud. Leviy biedt met zijn housekeeping-app een oplossing voor hotels.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 september 2023

#FotoFriday FreshCup

“Recent liep ik deze gave innovatie tegen het lijf van Freshcup.” Laurens Metternich, CEO van Spectro,  deelt enthousiast een nieuw concept. Een concept dat Marina van der Haak in...

21 februari 2022

Kärcher introduceert nieuwe rugstofzuiger en mobiele dieptereiniger

Klaslokalen, kantoren, magazijnen, trappenhuizen of vervoermiddelen van bus tot vliegtuig: de toepassingen voor lichte en compacte stofzuigers zijn talrijk. De nieuwe accu-aangedreven rugstofzuiger BVL 5/1 Bp van Kärcher is...

11 oktober 2021

Filmtip: The Maid

Netflix heeft een nieuwe serie: The Maid. De serie gaat over een jonge moeder, die na een gewelddadige relatie een baan als schoonmaakster vindt. Ze vecht om haar kind...

15 juni 2022

125.000 schoonmakers vieren de 7e Dag van de Schoonmaker

Bedankt, jij maakt het verschil! Bijna 200 bedrijven bedanken zo’n 125.000 (specialistische) schoonmakers op woensdag 15 juni, De Dag van de Schoonmaker. Het vak wordt meer en meer gewaardeerd,...

04 augustus 2023

#FILMFRIDAY Gouden Smile Moment

𝗭𝗶𝘁, 𝗸𝗶𝗷𝗸 𝗲𝗻 𝗿𝗲𝗹𝗮𝘅. Dat is de boodschap die Beercoo Schoonmaakgroep in haar filmpje uitspreekt. Voor het creëren van een nieuw Gouden SMILE-moment zet het bedrijf haar team medewerkers...

22 juni 2023

Hoe los jij schoonmaakuitdagingen slim op?

“Ben je al bekend met de handige mogelijkheden van ‘BOMA in the Pocket’? Deze app is speciaal ontwikkeld om jouw schoonmaakroutine te vereenvoudigen en te verbeteren.” BOMA vertelt je...

24 april 2023

Blog: De mens en efficiency

In nagenoeg alle arbeidsmarkten is een tekort aan arbeidskrachten, van theoretisch opgeleiden tot praktisch opgeleiden arbeidskrachten. Toch moet het werk worden gedaan en zo ook in de schoonmaak. Hoe...

30 juni 2022

Onderzoek hoger onderwijs: Schoon maak je samen

Schoon is (veel) meer dan schoonmaken. Schoon is beleving. Schoon is imago. En schoon is na een pandemie meer dan ooit verbonden aan hygiëne. Het belang is enorm, maar...

24 juli 2022

#NotInOurBackyard

17 September is het weer World Cleanup Day. Dit jaar wordt de #NotInOurBackyard campagne gelanceerd en vraagt de organisatie aandacht voor plasticvervuiling wereldwijd. Plastic hoort niet in onze eigen...

29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins...