24 januari 2019

Sfeerimpressie Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer: verandering van spijs doet eten

Nee, de beurs is niet omgetoverd tot een horeca-event. Wel is de 21e editie van Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer anders. De beurs wordt wederom in Jaarbeurs Utrecht georganiseerd, maar in drie andere hallen (10-11-12). Een ruime opzet, waarbij iedere exposant een nieuwe plek heeft gekregen in het nog bredere facilitaire aanbod. Wederom is veel aandacht besteed aan de eigen uitstraling van stands en de presentatie van noviteiten. Circulair ondernemen, robotisering en aandacht voor happy werken zijn key. Bovendien worden de bezoekers getrakteerd op gerichte informatie, koffie, thee, Limburgse vlaai en andere lekkere hapjes.

Bij binnenkomst zie je de bezoekers even om zich heen kijken. Drie nieuwe hallen met een andere opzet van stands dan in de afgelopen jaren. Ook de vaste zetting van exposanten is gewijzigd. Niet alle schoonmaakgerelateerde exposanten bij elkaar, maar verspreid tussen de andere facilitaire aanbieders. Van autonome veegmachine tot herbruikbare papieren handdoekjes tot groene en originele wandbekleding, als bezoeker kun je je facilitaire hart ophalen.

Gevarieerd schoonmaakaanbod
De eerste dag bracht al meteen gezellige drukte. De beurs werd geopend door organisator Peter Latjes, terwijl medeorganisator Ton Rooijakkers bij het innovatieplein nog even de finesses doorsprak met de tourguides voor de innovatie-spotter-tours. Bij de ingang ontstaat direct een file aan bezoekers, die zich om 10.00 uur al snel door de hallen verspreidden. De standteams staan paraat met smile, koffie en hun aanbod.

Demo’s van reinigingsmachines als de Fybots (Consensus Services/Piecom Cleaning Products), i-mop (i-team Global), batterij-stofzuigers (Nilfisk), afvalzuiger (BOMA), schrobzuigmachines (Hako/Exclusiva) en Airblade wash & dry (Dyson) krijgen veel aandacht. Het Future Lab van Satino Black en de warme houten stand van Tork Essity met daarin recyclebare papieren handdoekjes verwerkt, springen er qua uitstraling direct uit. Zo ook de uitnodigende stand van schoonmaakbedrijf CSU en cateraar Vermaat met groen en fijne zitjes voor goede gesprekken. Vebego (Alpheios, Fortron, Hago) organiseert op haar stand eigen kennissessies over hun inzet (circulair werken) op de schoonmaakmarkt. Exposanten als Burgman, CWS, King, Lyreco en Toletto tonen hun producten op het gebied van sanitaire hygiëne en inrichting, maar waren vooral in voor een gesprek met de bezoekers over hun wensen en verwachtingen. TH&P trakteerde iedere bezoeker op een happy smile en vlogs over hoe een toetsenbord goed schoon te maken.

In totaal een mooi, gevarieerd schoonmaakaanbod voor de bezoekers tussen het nog bredere facilitaire aanbod voor de inrichting en aankleding van de complete werkplek. Bekijk de foto’s voor een sfeerimpressie van de vakbeurs.

Henk Snaterse struinde de beursvloer af om momenten en mensen te pakken. Dit is zijn filmimpressie:

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 februari 2024

Menstruatieproducten zijn basisbehoeften

Neem jij je eigen toiletpapier of zeep mee naar het werk? Menstruatieproducten zijn ook een basisbehoefte. “Geef menstruerende personen een gelijke kans en help menstruatiearmoede te bestrijden”, is de...

24 december 2019

Stralende schoonmaaksterren schitteren aan de kerstboom

Op sociale media als Facebook en zelfs op LinkedIn barst het van de digitale kerstkaarten en nieuwjaarsgroeten. Schoonmaakjournaal pikte drie opvallende en schitterende sterren aan de schoonmaakkerstboom: de help-armoede-de-wereld-uit-actie...

26 november 2019

ISSA North America Show in Las Vegas: “Amerika is vele malen groter en toch kijkt men naar Europa”

Wie vanuit Amsterdam ruim 11 uur in de lucht wil hangen en 8500 kilometers trotseert om naar de ISSA North America Show in Las Vegas af te reizen, heeft...

07 februari 2019

2019 het jaar van het Digitale Doolhof: wat schiet de schoonmaak hiermee op?

Volgens trendwatchers Lieke en Richard Lamb wordt 2019 het jaar van het Digitale Doolhof. Er komen steeds meer digitale verplichtingen, voor ons als personen en voor bedrijven. De controle...

15 augustus 2019

Ondernemers opgelet: werkgeluk levert ook keiharde munten op

33% verbetering van winstgevendheid, 43% meer productiviteit, 37% meer verkoop en 300% meer innovatie: het zijn enkele opbrengsten van werkgeluk voor organisaties die inzetten op werkgeluk. Hoe vaag, zweverig...

23 maart 2022

Koning Rex dealt met groot en complex

Na de vriendelijke Leobot-familie is het tijd voor een enorme krachtpatser. Fabrikant Lionsbot introduceert namelijk de koning van de schoonmaakrobots: Rex. Deze kingsize autonome schrobzuigrobot is ontworpen voor schoonmaak...

15 juni 2020

Alpheios-klantencase Webego en Goeree-Overflakkee: veilig schoon na lockdown

Na weken van thuisscholing was het op 11 mei zo ver, de basisscholen mochten als eerste weer van start gaan. Niet alleen voor de leerkrachten en leerlingen een uitdaging,...

07 augustus 2019

Vandaag: Marketingcafé, de basis voor boost Schoonmaak Vakdagen

Co-creatie is de rode lijn door de 2e editie van de Schoonmaak Vakdagen, die op 12 en 13 november in Expo Houten plaatsvindt. Om dit bijzondere en waardevolle vakevent...

06 april 2020

Henk Toering over Toekomst Schoonmaak: “Covid-19 verandert de kijk op facilitair en schoonmaak”

“Een aantal weken geleden zat ik nog volop in het leven, elke dag een volle agenda, vroeg van huis om de file te ontwijken en in de avond proberen...

31 december 2018

Blog: “Stilstaan is… overleven”

Onderaan deze blog, kun je lezen, wie ik ben en wat ik doe… Laat me toe, deze blog te starten, hoe een blog voor een 60-jarige hoort te starten…...