24 januari 2019

Sfeerimpressie Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer: verandering van spijs doet eten

Nee, de beurs is niet omgetoverd tot een horeca-event. Wel is de 21e editie van Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer anders. De beurs wordt wederom in Jaarbeurs Utrecht georganiseerd, maar in drie andere hallen (10-11-12). Een ruime opzet, waarbij iedere exposant een nieuwe plek heeft gekregen in het nog bredere facilitaire aanbod. Wederom is veel aandacht besteed aan de eigen uitstraling van stands en de presentatie van noviteiten. Circulair ondernemen, robotisering en aandacht voor happy werken zijn key. Bovendien worden de bezoekers getrakteerd op gerichte informatie, koffie, thee, Limburgse vlaai en andere lekkere hapjes.

Bij binnenkomst zie je de bezoekers even om zich heen kijken. Drie nieuwe hallen met een andere opzet van stands dan in de afgelopen jaren. Ook de vaste zetting van exposanten is gewijzigd. Niet alle schoonmaakgerelateerde exposanten bij elkaar, maar verspreid tussen de andere facilitaire aanbieders. Van autonome veegmachine tot herbruikbare papieren handdoekjes tot groene en originele wandbekleding, als bezoeker kun je je facilitaire hart ophalen.

Gevarieerd schoonmaakaanbod
De eerste dag bracht al meteen gezellige drukte. De beurs werd geopend door organisator Peter Latjes, terwijl medeorganisator Ton Rooijakkers bij het innovatieplein nog even de finesses doorsprak met de tourguides voor de innovatie-spotter-tours. Bij de ingang ontstaat direct een file aan bezoekers, die zich om 10.00 uur al snel door de hallen verspreidden. De standteams staan paraat met smile, koffie en hun aanbod.

Demo’s van reinigingsmachines als de Fybots (Consensus Services/Piecom Cleaning Products), i-mop (i-team Global), batterij-stofzuigers (Nilfisk), afvalzuiger (BOMA), schrobzuigmachines (Hako/Exclusiva) en Airblade wash & dry (Dyson) krijgen veel aandacht. Het Future Lab van Satino Black en de warme houten stand van Tork Essity met daarin recyclebare papieren handdoekjes verwerkt, springen er qua uitstraling direct uit. Zo ook de uitnodigende stand van schoonmaakbedrijf CSU en cateraar Vermaat met groen en fijne zitjes voor goede gesprekken. Vebego (Alpheios, Fortron, Hago) organiseert op haar stand eigen kennissessies over hun inzet (circulair werken) op de schoonmaakmarkt. Exposanten als Burgman, CWS, King, Lyreco en Toletto tonen hun producten op het gebied van sanitaire hygiëne en inrichting, maar waren vooral in voor een gesprek met de bezoekers over hun wensen en verwachtingen. TH&P trakteerde iedere bezoeker op een happy smile en vlogs over hoe een toetsenbord goed schoon te maken.

In totaal een mooi, gevarieerd schoonmaakaanbod voor de bezoekers tussen het nog bredere facilitaire aanbod voor de inrichting en aankleding van de complete werkplek. Bekijk de foto’s voor een sfeerimpressie van de vakbeurs.

Henk Snaterse struinde de beursvloer af om momenten en mensen te pakken. Dit is zijn filmimpressie:

Deel dit artikel

Ook interessant:

18 augustus 2020

Alpheios focust op toegevoegde waarde met slanke organisatie

Ineens midden in de zomer volop nieuws vanuit Alpheios: CleanDeal sluit haar deuren en Wendy Klomp, directeur sales Alpheios Nederland vertrekt. “Wat is er aan de hand?”, vroeg de...

13 maart 2019

Sfeerimpressie Zorgtotaal 2019: met hart en ziel

Een vakbeurs met hart en ziel voor de zorg. Dat is waar Zorgtotaal 2019 voor staat. Bezoekers kunnen van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart de beurs bezoeken in...

03 februari 2020

HYGENIQ reinigingsmiddelen: het 100% effectieve, 100% veilige en 100% ecologische alternatief

Iedere dag gebruikt de professionele schoonmaakbranche wereldwijd naar schatting 25 miljoen kilogram schadelijke reinigingsproducten. Bedenk hoe positief de impact op mens en milieu is, als dit milieuvriendelijke producten zijn....

27 februari 2024

Menstruatieproducten zijn basisbehoeften

Neem jij je eigen toiletpapier of zeep mee naar het werk? Menstruatieproducten zijn ook een basisbehoefte. “Geef menstruerende personen een gelijke kans en help menstruatiearmoede te bestrijden”, is de...

05 augustus 2019

Trends en ontwikkelingen: Hago Toiletverklikker

Schoon is van iedereen. Hago – de schoonmakers van Nederland – vindt oplossingen die bijdragen aan een positieve impact op mens en milieu. Ook als het gaat om het...

07 oktober 2019

Zomergast Jacco Vonhof en fotofilm Schoonmaak Golfdag voeren top september aan

Een afwisselende maand, september. Met onze, inmiddels traditionele, serie Zomergasten, warme aandacht voor werkgeluk en ondernemerssucces en het sportnetwerkevenement van de schoonmaakbranche, de Schoonmaak Golfdag. Met een bereik van...

04 mei 2020

Ronald Boesjes, Ben van de Scheur en Frank van de Ven (i-team Global) over onderscheiden in nieuwe schoonmaakeconomie

“Als je technologie, data en traditionele oplossingen combineert, dan kun je je als bedrijf altijd onderscheiden.” Dat klinkt goed, maar in de schoonmaak zijn we meer van de praktijk,...

27 september 2019

#film: Alpheios, Werk Succesvol en St. Anna Zorggroep: Het effect van succes

Hoge klanttevredenheid, krachtige teamontwikkeling, minder ziekteverzuim: het effect van succes in de zorg en schoonmaak, het kan! Een indrukwekkend traject dat Alpheios, Werk Succesvol en St. Anna Zorggroep samen...

22 juni 2023

Hoe los jij schoonmaakuitdagingen slim op?

“Ben je al bekend met de handige mogelijkheden van ‘BOMA in the Pocket’? Deze app is speciaal ontwikkeld om jouw schoonmaakroutine te vereenvoudigen en te verbeteren.” BOMA vertelt je...

29 april 2024

BOMAC@FE is terug op Interclean 2024!

“En we hebben wat te vieren! Dit jaar viert BOMA België het 50-jarig jubileum. En dat maakt Interclean de perfecte mogelijkheid om te proosten met onze klanten en partners.”...