24 januari 2019

Sfeerimpressie Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer: verandering van spijs doet eten

Nee, de beurs is niet omgetoverd tot een horeca-event. Wel is de 21e editie van Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer anders. De beurs wordt wederom in Jaarbeurs Utrecht georganiseerd, maar in drie andere hallen (10-11-12). Een ruime opzet, waarbij iedere exposant een nieuwe plek heeft gekregen in het nog bredere facilitaire aanbod. Wederom is veel aandacht besteed aan de eigen uitstraling van stands en de presentatie van noviteiten. Circulair ondernemen, robotisering en aandacht voor happy werken zijn key. Bovendien worden de bezoekers getrakteerd op gerichte informatie, koffie, thee, Limburgse vlaai en andere lekkere hapjes.

Bij binnenkomst zie je de bezoekers even om zich heen kijken. Drie nieuwe hallen met een andere opzet van stands dan in de afgelopen jaren. Ook de vaste zetting van exposanten is gewijzigd. Niet alle schoonmaakgerelateerde exposanten bij elkaar, maar verspreid tussen de andere facilitaire aanbieders. Van autonome veegmachine tot herbruikbare papieren handdoekjes tot groene en originele wandbekleding, als bezoeker kun je je facilitaire hart ophalen.

Gevarieerd schoonmaakaanbod
De eerste dag bracht al meteen gezellige drukte. De beurs werd geopend door organisator Peter Latjes, terwijl medeorganisator Ton Rooijakkers bij het innovatieplein nog even de finesses doorsprak met de tourguides voor de innovatie-spotter-tours. Bij de ingang ontstaat direct een file aan bezoekers, die zich om 10.00 uur al snel door de hallen verspreidden. De standteams staan paraat met smile, koffie en hun aanbod.

Demo’s van reinigingsmachines als de Fybots (Consensus Services/Piecom Cleaning Products), i-mop (i-team Global), batterij-stofzuigers (Nilfisk), afvalzuiger (BOMA), schrobzuigmachines (Hako/Exclusiva) en Airblade wash & dry (Dyson) krijgen veel aandacht. Het Future Lab van Satino Black en de warme houten stand van Tork Essity met daarin recyclebare papieren handdoekjes verwerkt, springen er qua uitstraling direct uit. Zo ook de uitnodigende stand van schoonmaakbedrijf CSU en cateraar Vermaat met groen en fijne zitjes voor goede gesprekken. Vebego (Alpheios, Fortron, Hago) organiseert op haar stand eigen kennissessies over hun inzet (circulair werken) op de schoonmaakmarkt. Exposanten als Burgman, CWS, King, Lyreco en Toletto tonen hun producten op het gebied van sanitaire hygiëne en inrichting, maar waren vooral in voor een gesprek met de bezoekers over hun wensen en verwachtingen. TH&P trakteerde iedere bezoeker op een happy smile en vlogs over hoe een toetsenbord goed schoon te maken.

In totaal een mooi, gevarieerd schoonmaakaanbod voor de bezoekers tussen het nog bredere facilitaire aanbod voor de inrichting en aankleding van de complete werkplek. Bekijk de foto’s voor een sfeerimpressie van de vakbeurs.

Henk Snaterse struinde de beursvloer af om momenten en mensen te pakken. Dit is zijn filmimpressie:

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 januari 2020

Horecava exposanten Burgman, Hygeniq, i-team Global en Wecovi zoomen in op hygiëne, gemak en verantwoord

Bunzl, Burgman, Diversey, Heyday, Hygeniq, ICE Benelux, i-team Global, Tork, Wecovi: op de Horecava, deze week in RAI Amsterdam, zijn vele ‘goede bekenden’ vertegenwoordigd. Constateren we een toenemende belangstelling...

17 februari 2020

Sandra Roso Sanchez over 1e Hago Zorg Innovatiedag: “Dienstverlening en techniek perfecte combinatie”

De oudste, grootste en meest innovatieve schoonmaakdienstverlener in de zorg? 160 enthousiaste professionals van Hago Zorg – de 53-jarige schoonmaakspecialist in de zorg – vierden de eerste Zorgcategorie Innovatiedag...

31 december 2019

Top 3 ‘twenty-tens’ op Schoonmaakjournaal

Aan de vooravond van de ‘twenty-twenties’ maken we de balans op van de meest populaire publicaties in de twenty-tens. De balans van Schoonmaakjournaal kan nog slechts 8 jaar terugkijken,...

09 april 2020

Hago’s Yanneth: “Je moet goed weten wat je missie is als schoonmaker in een ziekenhuis tijdens een pandemie”

In maart 2020 sloot ook Ziggo Dome zijn deuren vanwege de uitbraak van het coronavirus. Dit had niet alleen gevolgen voor artiesten en bezoekers, ook medewerkers stonden voor een...

17 augustus 2019

Succesvol Marketingcafé ‘braint’ over Schoonmaak Vakdagen: uniek, uitdagend, innovatief en onderscheidend

Het creatieve brein van exposerende marketeers werd op de proef gesteld tijdens de eerste editie van het Schoonmaak Vakdagen Marketingcafé. Dertien heren en dames, die aanwezig zullen zijn op...

25 juni 2019

Het Alpheios geheim ontfutseld: Sint Anna Zorggroep op weg naar 9+

“Het Sint Anna Ziekenhuis in Geldrop wil naar een 9+. Daarom was de vraag aan Alpheios ‘help ons?!’ een jaar geleden. Het was geen vraag over producten, maar over...

09 augustus 2019

breaking news: CWS neemt Vendor over

CWS Group, leverancier van totaaloplossingen op het gebied van sanitaire hygiëne, vloerverzorging, bedrijfskleding, fire safety, cleanrooms en Healthcare, neemt Vendor, leverancier van hygiëne-oplossingen, over van investeringsmaatschappij Egeria. De bedrijven,...

09 december 2019

King Belgium bezoekt Metsä Tissue fabriek: “Zeer indrukwekkend”

“Een beeld – of in dit geval een bezoek – zegt meer dan 1000 woorden. Er is veel te vertellen en te laten zien. Daarom nodigen we regelmatig relaties...

23 december 2019

Toekomst schoonmaak Ronald Boesjes (i-solution): “Schoonmaakbedrijven worden nog meer managementorganisaties”

Gemak is het ‘een ding’. Gemak waar het in de wereld om draait. Als we ons oor bij enkele schoonmaakrelaties te luisteren leggen, naar 5 jaar later kijken en...

09 november 2019

Schoonmaak Vakdagen demoplein Robotisering met fysieke en intelligente krachtpatsers

Ontmoeten én ontdekken: de beursorganisatie van Prosu Media Producties daagt je uit voor een bezoek aan de Schoonmaak Vakdagen en zet onder meer in met het Robotplein. Daar tonen...