18 oktober 2021

Nieuwe collega: schoonmaakrobot Billie

Onlangs is er een nieuw teamlid toegevoegd aan het schoonmaakteam van GOM op de studiolocatie van DPG Media in Vilvoorde. Schoonmaakrobot Billie is hartelijk verwelkomd door de teamleden Aysha, Rukiye en Konca. De schoonmaakrobot is de Leovac van Lionsbot, een model dat stofzuigt en zal worden ingezet voor de repetitieve taken in de kantoren en lange gangen van het mediagebouw.

Innovatie voorop
Innovatie is een belangrijke pijler voor de bedrijfsvoering van DPG Media. We optimaliseren altijd graag onze dienstverlening en daarbij is goede hospitality een voorwaarde tot succes.”, vertelt Stijn van den Acker van DPG Media, De inzet van Billie in het cleaning team past daar perfect binnen. Het cleaning team is al jaren actief bij ons en de aanvulling met een robot is een sterke ontwikkeling. Zo ook voor de beleving die onze bezoekers en klanten ervaren, Billie is immers een interactieve schoonmaakrobot. De innovatie van de inzet betreft voornamelijk de kunstmatige intelligentie waarmee de robot obstakels in zijn omgeving kan herkennen. Deze robot maakt niet alleen een omweg wanneer je plotseling een stoel of ander object in zijn baan plaatst, maar vraagt ook vriendelijk even aan de kant te gaan wanneer een persoon zijn weg verspert.”

Schoonmaken wordt nu nóg makkelijker
GOM vindt het belangrijk haar schoonmaakwerkzaamheden efficiënt in te richten. De inzet van een schoonmaakrobot helpt daarbij de balans te vinden tussen het uitvoeren van repetitieve taken en de gezondheid van het team. “Wij maken graag de schoonmaakwerkzaamheden makkelijker”, zegt Frank Op de Beeck van GOM België. “De zwaardere repetitieve taken zoals het stofzuigen van lange gangen en kantoorvloeren wordt in de nacht door Billie gedaan. Een goede aanvulling op het dagteam dat hierdoor meer tijd heeft voor andere werkzaamheden. In het begin is het even wennen, maar de voordelen zijn na een paar dagen al merkbaar. Wij zijn positief over deze toekomstige ontwikkelingen in samenwerking tussen mens en machine”.

Al 100 schoonmaakrobots aan het werk
De schoonmaakrobot van DPG Media is de 100e schoonmaakrobot die door toeleverancier BOMA in de facilitaire markt wordt gezet. Billie werd dan ook extra feestelijk ontvangen. Alle betrokkenen ontvingen een klein cadeau. “Zoals de verwelkoming van élk nieuw teamlid is ook de eerste werkdag van Billie een feestje waard”, vertelt Pierre van Campenhout. “Wij adviseren en ondersteunen tal van klanten in het vraagstuk rondom robotisering en mechanisatie. Een kansrijke ontwikkeling voor alle partijen waarbij mens en machine elkaar goed aanvullen. We zien dan ook nog veel eerste werkdagen in het verschiet.” 

Klik hier voor het filmpje van de introductie en ontvangst van nieuw teamlid Billie.

 

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 december 2018

Wintergast (2) Christiaan Boonstra (Dolmans): “Op weg naar de meest klantvriendelijke organisatie”

Review 2018, preview 2019: onze tweede wintergast Christiaan Boonstra, sales manager van Dolmans Schoonmaak Diensten, geeft antwoord op zes vragen over zijn topics in 2018, innovaties in de branche en...

27 oktober 2023

Van perceptie tot voldoening en een blauw goedje

Schoonmaak krijgt steeds meer aandacht. Ook in de dagelijkse Metro. Zo verscheen er onlangs in het Metronieuws twee keer een lezerscolumn over het vak. Eén over de universele kunst...

16 mei 2019

Chris De Vuyst (Werner & Mertz): “We zien om ons heen nog altijd een zelfvernietigend model van produceren”

Vileda Professional, Alpheios Belgium, CleanDeal, Care en Arseus Medical: in het profiel van Chris De Vuyst herkennen we twee rode draden: schoonmaak en familiebedrijven. Deze twee facetten komen samen...

16 november 2018

#filmFriday Recensie robotstofzuiger als huishoudmaatje

Merlijn van techsite Bright haalde na tien jaar weer een robotstofzuiger in huis. Hoe beviel die? Ruim 21.000 view(er)s gingen u voor in het bekijken van deze recensie op...

10 mei 2023

Hygiëne en gedrag, gespreksonderwerp Hygiëneforum

Als bedrijf kun je een schoonmaakbedrijf inhuren om de werkplekken schoon te maken, maar ook de eigen medewerkers moeten een bijdrage leveren om deze bacterievrij te houden. Hoe zorg...

15 januari 2019

Ton Rooijakkers over Vakbeurs Facilitair: “Van startup tot volwassen beurs”

“Jij doet iets met potloden en pennen, wij moeten maar eens gaan samenwerken.” Met deze woorden belde Peter Latjes zijn relatie Ton Rooijakkers in 1996. Deze legendarische zin betekende...

25 november 2019

Asito en Alliander: “Door focus op sterke samenwerking wonnen we aanbesteding”

Met een uitgebreid plan startte Asito 1,5 jaar geleden de dienstverlening bij Alliander. Met dit plan draagt het schoonmaakbedrijf bij aan de ambitie van Alliander om een Great Place...

20 augustus 2023

Schoonmaakbaan stijgt in populariteit onder jongeren

Het Financieele Dagblad kopt op zondag 20 september met het artikel: ‘Je bent jong en je wilt wat: werken als schoonmaker’. In het artikel gaat het FD in op...

11 november 2021

‘Schoonmakers zijn er niet om ons aan het werk te houden, wij zijn er juist voor hen’

Onze nieuwe serie ‘The Young Ones’ trappen we af met een interview met #FMNextGenner Glenn Timmer (29), verantwoordelijk voor Asito Cure. Hij werd al tijdens zijn studietijd verliefd op...

21 juli 2022

“Dankzij VR-bril worden schoonmaaktrainingen leuker en leerzamer”

Leren via een VR-bril? Het klinkt allemaal heel futuristisch, maar bij Cleaning Workx is de afgelopen jaren gewerkt aan een virtual reality lesmethode voor de schoonmaak. En dit leidt...