9 maart 2019

BOMA op Zorgtotaal: “Onze jarenlange ervaring maakt ons tot specialist in hygiëne en zorg”

Met hart en ziel voor de zorg is het thema van Zorgtotaal 2019, de vakbeurs voor zorgprofessionals die aankomende week in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt. Het doel van de beurs is vierledig: kennis, inspiratie, beleving en netwerken. BOMA is een van de exposanten van Zorgtotaal, die in het facilitaire segment het grote belang van schoonmaak in de zorg bevestigt. “De essentie van schoon, van reiniging, van hygiëne, van infectiepreventie en van welzijn pakken we met onze aanwezigheid op. Om een bewustzijn te creëren, brengen we onze meerwaarde als totaalleverancier graag voor het voetlicht. Met infectiepreventie in het achterhoofd krijgt onze missie Werken aan een schone toekomst een veel diepere en emotionele lading in de zorgsector”, onderbouwt Jeroen Evers, nationaal accountmanager van BOMA Nederland. 

“In België heeft BOMA al jarenlange ervaring met het ondersteunen van zorginstellingen op het gebied van hygiëne. Uiteraard zijn er wel wat verschillen in regelgeving en de manier van werken in bijvoorbeeld ziekenhuizen tussen Nederland en België. Maar de kennis die we in de afgelopen decennia hebben opgedaan, is zeker ook waardevol voor de Nederlandse zorgmarkt”, introduceert Jeroen Evers van BOMA.

“Schoonmaak en hygiëne staan hoog op de agenda van zorginstellingen”

Infectiepreventie en resistentie
De cijfers liegen er niet om: in Europese ziekenhuizen sterven jaarlijks 91.000 mensen aan infecties die ze ter plekke hebben opgelopen. En het aantal patiënten dat in een kliniek besmet raakt, wordt geraamd op 2,6 miljoen (cijfers ECDC – Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding). Jeroen: “Zeker thema’s als infectiepreventie en de wereldwijde resistentie tegen bijvoorbeeld antibiotica zorgen ervoor, dat schoonmaak en hygiëne onderwerpen zijn aandacht verdienen en die hoog op de agenda van zorginstellingen staan.”

“Zelf merken we dat dat ook het geval is”, vervolgt Jeroen. “We krijgen bijvoorbeeld veel vraag naar goede handhygiëne. BOMA staat voor innoverend ondernemerschap. We koppelen functionele schoonmaakconcepten aan een efficiënte logistiek en ontwikkelen e-tools die onze klant toelaten te focussen op zijn kernactiviteit. Een doordacht gebruik van onze producten en diensten spaart het milieu en levert, naast tijdwinst en economische besparing, een perfect schoonmaakresultaat op. Het bijzondere van ons is bovendien dat we niet alleen de producten leveren, maar ook ervoor zorgen dat medewerkers worden geschoold en dat protocollen in de werkstromen passen. Daarnaast blijft ook efficiëntie een belangrijk item in de schoonmaak. We ontzorgen ook op dat vlak en adviseren met behulp van mechanisering hoe de schoonmaak efficiënter kan worden gemaakt.”

“We krijgen bijvoorbeeld veel vraag naar goede handhygiëne”

Steeds meer vraag naar goede hygiëne
Over waarom BOMA aan Zorgtotaal deelneemt, is Jeroen heel duidelijk: “Afgelopen periode is veel vraag gekomen naar goede hygiëne. Ook in het kader van de wereldwijde resistentie. Handhygiëne komt hierdoor ook hoog op de agenda. En dat is goed. Want handhygiëne ligt vaak aan de basis van bacteriële besmettingen en infectie-uitbraken. Met alle ernstige en emotionele gevolgen van dien.”

Jeroen nodigt uit: “Met de kennis die BOMA heeft en mijn collega-specialisten weten we zorginstellingen te voorzien van een totaalconcept, inclusief werkprogramma’s. Reden genoeg dus om onze stand B08.606 op Zorgtotaal van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart te bezoeken.”

Over BOMA
Maak de schoonmaak leuker, efficiënt, circulair. Al meer dan 40 jaar ontwikkelt en verdeelt BOMA professionele schoonmaakmaterialen, -producten en -machines met veel toegevoegde waarde voor bedrijven en instellingen in de Benelux en in Frankrijk.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 februari 2019

Ervaar Nu-Design en ClaraClean Go! van Numatic op Soins et Santé

Met focus op betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid neemt Numatic op 7 en 8 februari deel aan zorgbeurs Soins et Santé in Namur Expo (België). Zij zullen de beursbezoekers, professionals uit...

23 november 2018

Samenvatting congres FMG en Dr. Weigert: “Make hands matters”

De opkomst van meer dan 100 leden bevestigde de interesse en vooral het grote belang van infectiepreventie. Want gevaar ligt overal op de loer: in binnen- en buitenland, thuis...

27 mei 2020

Wereldwijde technologiegroep Freudenberg start productielijn mondkapjes

Drie Freudenberg bedrijven, waarvan Vileda Professional ook deel uitmaakt, bundelden hun expertise en technologie en zette op zeer korte termijn een productielijn in gang voor mond-neusmaskers. De maskers onder...

04 mei 2023

Wat is de juiste wasapparatuur voor jouw schoonmaakbedrijf?

Als schoonmaakbedrijf heb je dagelijks te maken met grote hoeveelheden vuil wasgoed. Dit wasgoed verwerk je het liefst dezelfde dag nog, om het een volgende werkdag opnieuw te kunnen...

18 september 2025

Tim van Tiel en Florentine Rijkmans (Horecava): “Gastvrijheid kan niet zonder goede hygiëne”

Hygiëne is onmisbaar in de horeca. Of het nu gaat om restaurants, hotels of vakantieparken: gasten verwachten niet alleen goede service, maar ook een frisse en veilige omgeving. Horecava,...

07 augustus 2019

Vandaag: Marketingcafé, de basis voor boost Schoonmaak Vakdagen

Co-creatie is de rode lijn door de 2e editie van de Schoonmaak Vakdagen, die op 12 en 13 november in Expo Houten plaatsvindt. Om dit bijzondere en waardevolle vakevent...

04 maart 2020

Blog: Mondkapjes tegen het coronavirus: do’s en don’ts

De wereldwijde verspreiding van het coronavirus heeft gezorgd voor een run op mondkapjes, maar deze hebben alleen effect als je ze correct gebruikt. Sterker nog: bij verkeerd gebruik van...

25 mei 2020

Total Cleaning Products en ABC Products ontwikkelen unieke all-in-one hygiënezuil

“De mondiale vraag naar desinfectiezuilen explodeerde door het coronavirus, maar de uitdaging ook: veel meer vraag dan concreet aanbod. Dus staken we de koppen bij elkaar en dachten we...

14 oktober 2021

Blog: De fakkel is overgedragen

Jaaaa, de fakkel is overgedragen: Schoonmaakjournaal heeft een nieuwe, trotse eigenaar. Waar ik 15 maanden geleden de naam van de pionierende online schoonmaakmedia van de hand deed, wordt het...

29 januari 2019

Zorgbeurs Soins et Santé: Nilfisk richt zich op ergonomie en gebruiksgemak

De gezondheidszorg is een van de belangrijkste doelgroepen van Nilfisk. Daarom neemt het bedrijf op donderdag 7 en vrijdag 8 februari deel aan de 4e editie van zorgbeurs Soins...