9 maart 2019

BOMA op Zorgtotaal: “Onze jarenlange ervaring maakt ons tot specialist in hygiëne en zorg”

Met hart en ziel voor de zorg is het thema van Zorgtotaal 2019, de vakbeurs voor zorgprofessionals die aankomende week in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt. Het doel van de beurs is vierledig: kennis, inspiratie, beleving en netwerken. BOMA is een van de exposanten van Zorgtotaal, die in het facilitaire segment het grote belang van schoonmaak in de zorg bevestigt. “De essentie van schoon, van reiniging, van hygiëne, van infectiepreventie en van welzijn pakken we met onze aanwezigheid op. Om een bewustzijn te creëren, brengen we onze meerwaarde als totaalleverancier graag voor het voetlicht. Met infectiepreventie in het achterhoofd krijgt onze missie Werken aan een schone toekomst een veel diepere en emotionele lading in de zorgsector”, onderbouwt Jeroen Evers, nationaal accountmanager van BOMA Nederland. 

“In België heeft BOMA al jarenlange ervaring met het ondersteunen van zorginstellingen op het gebied van hygiëne. Uiteraard zijn er wel wat verschillen in regelgeving en de manier van werken in bijvoorbeeld ziekenhuizen tussen Nederland en België. Maar de kennis die we in de afgelopen decennia hebben opgedaan, is zeker ook waardevol voor de Nederlandse zorgmarkt”, introduceert Jeroen Evers van BOMA.

“Schoonmaak en hygiëne staan hoog op de agenda van zorginstellingen”

Infectiepreventie en resistentie
De cijfers liegen er niet om: in Europese ziekenhuizen sterven jaarlijks 91.000 mensen aan infecties die ze ter plekke hebben opgelopen. En het aantal patiënten dat in een kliniek besmet raakt, wordt geraamd op 2,6 miljoen (cijfers ECDC – Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding). Jeroen: “Zeker thema’s als infectiepreventie en de wereldwijde resistentie tegen bijvoorbeeld antibiotica zorgen ervoor, dat schoonmaak en hygiëne onderwerpen zijn aandacht verdienen en die hoog op de agenda van zorginstellingen staan.”

“Zelf merken we dat dat ook het geval is”, vervolgt Jeroen. “We krijgen bijvoorbeeld veel vraag naar goede handhygiëne. BOMA staat voor innoverend ondernemerschap. We koppelen functionele schoonmaakconcepten aan een efficiënte logistiek en ontwikkelen e-tools die onze klant toelaten te focussen op zijn kernactiviteit. Een doordacht gebruik van onze producten en diensten spaart het milieu en levert, naast tijdwinst en economische besparing, een perfect schoonmaakresultaat op. Het bijzondere van ons is bovendien dat we niet alleen de producten leveren, maar ook ervoor zorgen dat medewerkers worden geschoold en dat protocollen in de werkstromen passen. Daarnaast blijft ook efficiëntie een belangrijk item in de schoonmaak. We ontzorgen ook op dat vlak en adviseren met behulp van mechanisering hoe de schoonmaak efficiënter kan worden gemaakt.”

“We krijgen bijvoorbeeld veel vraag naar goede handhygiëne”

Steeds meer vraag naar goede hygiëne
Over waarom BOMA aan Zorgtotaal deelneemt, is Jeroen heel duidelijk: “Afgelopen periode is veel vraag gekomen naar goede hygiëne. Ook in het kader van de wereldwijde resistentie. Handhygiëne komt hierdoor ook hoog op de agenda. En dat is goed. Want handhygiëne ligt vaak aan de basis van bacteriële besmettingen en infectie-uitbraken. Met alle ernstige en emotionele gevolgen van dien.”

Jeroen nodigt uit: “Met de kennis die BOMA heeft en mijn collega-specialisten weten we zorginstellingen te voorzien van een totaalconcept, inclusief werkprogramma’s. Reden genoeg dus om onze stand B08.606 op Zorgtotaal van dinsdag 12 tot en met donderdag 14 maart te bezoeken.”

Over BOMA
Maak de schoonmaak leuker, efficiënt, circulair. Al meer dan 40 jaar ontwikkelt en verdeelt BOMA professionele schoonmaakmaterialen, -producten en -machines met veel toegevoegde waarde voor bedrijven en instellingen in de Benelux en in Frankrijk.

Deel dit artikel

Ook interessant:

14 november 2025

CSU en BOMA verlengen samenwerking: Transparantie en duurzaamheid voorop

CSU heeft de samenwerking met BOMA, leverancier van schoonmaakmaterialen en -middelen, met vijf jaar verlengd. Daarmee zetten de partijen een volgende stap in hun gezamenlijke ambitie: transparant, duurzaam en...

14 maart 2022

Bureaustoel, schoonmaak, oppas; je werkgever regelt het

Sodexo lanceert WorkX. Een online platform waarmee werkgevers kunnen zorgen voor een optimale thuiswerkomgeving voor hun medewerkers. Met WorkX kunnen werknemers snel en makkelijk iets laten doen aan die...

20 september 2021

Nieuw Spectro Smart Liquid vaatwasconcept

Spectro lanceert officieel het Spectro Smart Liquid vaatwasconcept. Een volautomatische, professionele vaatwasconcept dat zorgt voor altijd de juiste hoeveelheid vaatwasmiddel. Bovendien geeft de intelligente dataverwerking altijd inzicht in het verbruik, zodat gebruikers...

19 januari 2019

Vakbeurs Facilitair: voor welke schoonmaakexposanten opent burgemeester van Utrecht 21e editie

Meer dan 300 exposanten, verspreid over 3 hallen, 40 symposia met kennisoverdracht, 6 Innovatietours en 1 noviteitenplein met 100 productoplossingen: dit is de 21e editie van Vakbeurs Facilitair &...

23 maart 2022

Koning Rex dealt met groot en complex

Na de vriendelijke Leobot-familie is het tijd voor een enorme krachtpatser. Fabrikant Lionsbot introduceert namelijk de koning van de schoonmaakrobots: Rex. Deze kingsize autonome schrobzuigrobot is ontworpen voor schoonmaak...

24 juni 2019

Ketenpartners Blankers Schoon en Land van Horne wanen zich buiten bekende paden

Mooi voorbeeld van regionaal partnership in de gezondheidszorg: stichting Land van Horne en schoonmaakspecialist Blankers Schoon tekenden op maandag 3 juni een samenwerkingsovereenkomst voor het reguliere schoonmaakonderhoud. Raoul Bakkes...

16 april 2020

Leonore Nieuwmeijer over kracht MobiliteitsCentrum Asito: “Schoonmakers snel, goed voorbereid en veilig aan de slag”

Het zijn bijzondere tijden in de schoonmaaksector: sluitingen van heel veel panden en onderwijsinstellingen enerzijds, toename van de druk op de zorgsector anderzijds. “Bij ons werken 8000 schoonmaakkrachten, waarvan...

13 juni 2023

Is Gavin Raaijen de Freek Vonk van de schoonmaak?

Gavin Raaijen is accountmanager healthcare bij BOMA én cleanfluencer met meer dan 40.000 fanatieke Cleany volgers op social media. Met zijn schoonmaakfilmpjes is hij hard op weg om een...

14 oktober 2021

Blog: De fakkel is overgedragen

Jaaaa, de fakkel is overgedragen: Schoonmaakjournaal heeft een nieuwe, trotse eigenaar. Waar ik 15 maanden geleden de naam van de pionierende online schoonmaakmedia van de hand deed, wordt het...

07 oktober 2024

Gert Bresseleers (BOMA): “In 50 jaar van borstels, bezems en schoonloopmatten naar Let’s rethink cleaning”

Wist je dat de naam BOMA 50 jaar geleden is ontstaan uit Borstels, Bezems en Matten? De eerste producten die BOMA verkocht. Vanwege het 50-jarig bestaan blikt onze redactie...