12 september 2019

#nieuwsnotendop met ATCS, Kärcher, Masterkey, NVZ en Reputatiefabriek

Gunning aanbesteding schoonmaak en glasbewassing van kunstwerk voor Asito en Fortron
MasterKey heeft Beeld en Geluid in Hilversum begeleid bij de Europese aanbesteding voor schoonmaak en glasbewassing van haar bijzondere locatie (een echt kunstwerk). De aanbesteding was verdeeld in twee percelen; schoonmaak en glasbewassing. Asito heeft de opdracht voor schoonmaak gegund gekregen en Fortron voor de glasbewassing.

15 oktober 2019: Hygiëneforum
In april publiceerde de World Health Organisation (WHO) het verontrustende bericht dat we in 2050 rond de 10 miljoen doden per jaar kunnen verwachten als gevolg van antibioticaresistentie. Naast dit grote aantal doden leidt antibioticaresistentie tot grote economische schade vergelijkbaar met de economische crisis van 2008. Om deze rampspoed te lijf te gaan, is effectieve infectiepreventie van levensbelang. NVZ onderschrijft deze boodschap en organiseert daarom op dinsdag 15 oktober 2019 voor de derde keer het congres ‘Hygiëneforum’ met als centraal thema ‘Infectiepreventie begint bij uzelf!’. 

De inschrijving voor het Hygiëneforum is geopend: schrijf je in via www.hygieneforum.nl/aanmelden.

Onderzoek Reputatiefabriek: zinvol werk maakt gelukkiger
Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat 2 op de 5 werknemers zijn of haar baan niet nuttig vindt en er daarom weinig tot geen voldoening uithaalt. Opvallend is dat maar 16% van de werknemers die niet tevreden is actief op zoek is naar een andere baan. Dit onderzoek is gehouden onder 1000 willekeurige, maar wel werkende, respondenten. Zij geven onder meer aan zich zinvol te voelen als zij op hun werk hun kwaliteiten volledig kunnen inzetten, impact hebben en de mogelijkheid hebben om te groeien. Door het doen van zinvol werk denkt 52% van de respondenten meer plezier te hebben in hun werk, 45% denkt efficiënter te zijn in hun werk en 40% denkt zelfs over-all gelukkiger te zijn.

Nieuwsgierig naar meer onderzoeksresultaten? Klik dan op deze link. 

9 oktober: AT Demodag Reinigingsapparatuur
Op woensdag 9 oktober organiseert AT Cleaning Systems uit Herveld de AT Demodag 2019. Tijdens deze middag presenteren wij onze innovatieve machines, bespreken we de voordelen en laten we live de werking van de machines zien. Laat je overtuigen door de mileuvriendelijke reinigingsmachines en meld je via deze link gratis aan. 

Kärcher Official Cleaning Partner van de Motocross of Nations 2019
‘No fear of dirt’ tijdens de meest prestigieuze motorcrosswedstrijd ter wereld, de Motocross of Nations, de zogenaamde Olympische Spelen van de motorcross. Kärcher is Official Cleaning Partner van de Monster Energy FIM Motocross of Nations 2019, dat na 15 jaar terugkeert naar Nederland en op zaterdag 28 en zondag 29 september op het TT Circuit in Assen plaatsvindt. Kärcher is dat met 32 wasboxen prominent aanwezig in de paddock en het Event Team zorgt ervoor, dat de reiniging van de motoren vlekkeloos zal verlopen. Speciaal voor dit soort events liet Kärcher Nederland de ‘Mobile Cleaning Box’ ontwikkelen, waarbij de motor tijdens het reinigen kan worden rondgedraaid. Voor de reiniging van de laarzen/helmen en brillen kunnen de rijders terecht bij de Kärcher ‘Cleaning Zuilen’.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 februari 2019

#nieuwsnotendop week 8 met Beercoo, Hago, Kärcher, Noorderkwartier, PayOK en Schilten

Schilten Schoonmaak neemt Alcean over Het Dordtse schoonmaakbedrijf Schilten heeft Alclean uit Krimpen aan den IJssel overgenomen. Daarmee versterkt het haar regionale positie in de driehoek Rotterdam, Breda en...

26 april 2023

Kärcher en TTS Cleaning sluiten strategisch partnerschap

Kärcher en TTS Cleaning zijn een nauwe samenwerking aangegaan. Beide partners bundelen hun middelen en vakkennis om klanten over de hele wereld hun assortiment producten en diensten aan te...

19 februari 2020

LinkedIn #nieuwsnotendop Breedweer impact, Novon innovatie, Asito notering en De Kroon jubileum

Deze week in onze #nieuwsnotendop een kwartet aan recente en positieve berichten op het zakelijk sociale netwerk LinkedIn over schoonmaak- en facilitaire dienstverlening.  Kerstgeschenk wordt impactvolle donatie “We maken...

10 mei 2019

Katrin inspiratietafel Slimheid rond de toiletruimte

De dichtstbijzijnde schoonmaakwerkwagen ontvangt via een ‘Google Maps’-app een seintje en laat weten in welke toiletruimte het wc-papier bijna op is: de technologische ontwikkelingen gaan enorm snel. Steeds meer...

01 februari 2019

#nieuwsnotendop week 5 met Blinck Schoon, CSU, Excentr, Facilicom, Greenspeed, Schoonmaakcode en Yask

Greenspeed is crazy about it: oprichting Greenspeed France Per 1 januari 2019 is Greenspeed France opgericht. “Het Greenspeed circulaire schoonmaakconcept is ook in Frankrijk aan een mooie opmars bezig....

02 januari 2020

#nieuwsnotendop EW wint aanbesteding, factsheet WAM, 1e Whiz stofzuigcobot op Horecava en miljoenen voor taalscholing  

Nationale Theater kiest voor multiservice aanpak EW Facility Services Ruim 680 voorstellingen per jaar, wekelijks meer dan 4200 bezoekers en medewerkers over de vloerm en 7 locaties in Den...

30 mei 2019

Wouter Arkink (Asito) over Google Maps voor de schoonmaakwerkwagen

Alweer een app? Ja, maar ditmaal een voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met...

20 december 2023

Asito, CSU en Gom zorgen samen voor fors minder CO₂-uitstoot met duurzame handschoen

Drie grote landelijke schoonmaakbedrijven Asito, CSU en Gom stappen gezamenlijk over op duurzame handschoenen als alternatief voor de gangbare nitril wegwerphandschoen. De nieuwe handschoenen, de Gloovy Eco Gloves, worden...

29 maart 2023

Aanmelding Hygiëneforum 2023 is geopend

Op woensdag 17 mei 2023 vindt in RAI Amsterdam het vijfde Hygiëneforum plaats. Experts uit verschillende vakgebieden gaan in op het thema ‘Een gezonde organisatie begint bij een goede...

07 mei 2020

Top 3 op LinkedIn in april: Asito, MTS Euro Products en Facility Apps

De bereikcijfers op het Schoonmaakjournaal-platform ontploffen sinds de corona-uitbraak. Ook dat feit bevestigt het belang van schoonmaak. Dit zijn de drie bijzondere artikelen met het hoogste bereik op LinkedIn:...