12 september 2019

#nieuwsnotendop met ATCS, Kärcher, Masterkey, NVZ en Reputatiefabriek

Gunning aanbesteding schoonmaak en glasbewassing van kunstwerk voor Asito en Fortron
MasterKey heeft Beeld en Geluid in Hilversum begeleid bij de Europese aanbesteding voor schoonmaak en glasbewassing van haar bijzondere locatie (een echt kunstwerk). De aanbesteding was verdeeld in twee percelen; schoonmaak en glasbewassing. Asito heeft de opdracht voor schoonmaak gegund gekregen en Fortron voor de glasbewassing.

15 oktober 2019: Hygiëneforum
In april publiceerde de World Health Organisation (WHO) het verontrustende bericht dat we in 2050 rond de 10 miljoen doden per jaar kunnen verwachten als gevolg van antibioticaresistentie. Naast dit grote aantal doden leidt antibioticaresistentie tot grote economische schade vergelijkbaar met de economische crisis van 2008. Om deze rampspoed te lijf te gaan, is effectieve infectiepreventie van levensbelang. NVZ onderschrijft deze boodschap en organiseert daarom op dinsdag 15 oktober 2019 voor de derde keer het congres ‘Hygiëneforum’ met als centraal thema ‘Infectiepreventie begint bij uzelf!’. 

De inschrijving voor het Hygiëneforum is geopend: schrijf je in via www.hygieneforum.nl/aanmelden.

Onderzoek Reputatiefabriek: zinvol werk maakt gelukkiger
Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat 2 op de 5 werknemers zijn of haar baan niet nuttig vindt en er daarom weinig tot geen voldoening uithaalt. Opvallend is dat maar 16% van de werknemers die niet tevreden is actief op zoek is naar een andere baan. Dit onderzoek is gehouden onder 1000 willekeurige, maar wel werkende, respondenten. Zij geven onder meer aan zich zinvol te voelen als zij op hun werk hun kwaliteiten volledig kunnen inzetten, impact hebben en de mogelijkheid hebben om te groeien. Door het doen van zinvol werk denkt 52% van de respondenten meer plezier te hebben in hun werk, 45% denkt efficiënter te zijn in hun werk en 40% denkt zelfs over-all gelukkiger te zijn.

Nieuwsgierig naar meer onderzoeksresultaten? Klik dan op deze link. 

9 oktober: AT Demodag Reinigingsapparatuur
Op woensdag 9 oktober organiseert AT Cleaning Systems uit Herveld de AT Demodag 2019. Tijdens deze middag presenteren wij onze innovatieve machines, bespreken we de voordelen en laten we live de werking van de machines zien. Laat je overtuigen door de mileuvriendelijke reinigingsmachines en meld je via deze link gratis aan. 

Kärcher Official Cleaning Partner van de Motocross of Nations 2019
‘No fear of dirt’ tijdens de meest prestigieuze motorcrosswedstrijd ter wereld, de Motocross of Nations, de zogenaamde Olympische Spelen van de motorcross. Kärcher is Official Cleaning Partner van de Monster Energy FIM Motocross of Nations 2019, dat na 15 jaar terugkeert naar Nederland en op zaterdag 28 en zondag 29 september op het TT Circuit in Assen plaatsvindt. Kärcher is dat met 32 wasboxen prominent aanwezig in de paddock en het Event Team zorgt ervoor, dat de reiniging van de motoren vlekkeloos zal verlopen. Speciaal voor dit soort events liet Kärcher Nederland de ‘Mobile Cleaning Box’ ontwikkelen, waarbij de motor tijdens het reinigen kan worden rondgedraaid. Voor de reiniging van de laarzen/helmen en brillen kunnen de rijders terecht bij de Kärcher ‘Cleaning Zuilen’.

 

Deel dit artikel

Ook interessant:

27 november 2023

75 jarig NVZ neemt afscheid van Hans Razenberg

Op donderdag 23 november vierde de NVZ haar 75 jarig jubileumfeest in het Centraal Museum Utrecht. Met een algemene ledenvergadering en aansluitend een feestelijk programma met sprekers als Jacco...

30 december 2018

Ronald Goedmakers’ blog Alpheios 60 jaar voert lijst van bloggers 2018 aan

Maar liefst 44 bloggers en vloggers pakten in 2018 pen of filmcamera om jou een inkijkje in hun dagelijks (zakelijk) leven te geven: van feestelijkheden tot meningen, van trends...

29 november 2019

Asito klantencongres Cure 2019 Schoonmaakinnovaties in de zorg: “Vooral doen”

We’ve got our eye on you: Asito kijkt constant om zich heen waar we verbeteringen kunnen doorvoeren. Waar behoefte aan is, waar de patiënt behoefte aan heeft. Technologie speelt...

01 december 2019

#nieuwsnotendop met winnaars Asito, Wenting en NH, gunning Forton, AWOG glazenwassersweek, Facilicom feest en OSB nieuws

Golden Service Awards voor Wenting, Kolkman en NH Amsterdam Schiphol Airport De jury van de Golden Service Awards (GSA) heeft op 28 november tijdens een feestelijk diner de winnaars...

08 november 2019

8 november: inspiratietafel De toekomst van schoonmaakbedrijven

Veranderende demografie, verstedelijking, vergrijzing, arbeidskrapte; ze vereisen dat we vooruit kijken. Maar ook co-makerships en generatieverschillen, technische ontwikkelingen, verdienmodellen en business cases. Wat komt erop ons af, wat gebeurt...

06 mei 2019

Top 5 meest populair op Schoonmaakjournaal in april

De maand starten met een grap verpakt in een vlog, een nieuwe vakbeurs, een nieuwe themaserie en een warm afscheid: dat en meer vormden Schoonmaakjournaal Select-bijdragen in april. Deze...

20 maart 2020

Anton Witte (Asito) over coronacrisis in FD: “Van juridische disputen worden alleen advocaten wijzer”

“Bedrijven moeten centraal afspraken met hun klanten maken over het vermijden van juridische conflicten, nu duizenden werknemers werkloos thuis komen te zitten.” Die oproep doet Anton Witte, directeur HR...

28 juni 2019

#filmFriday Op customer journey met Asito Digitaal Service Platform

Een app voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met schoonmaaktaken en verstoringen. Wouter Arkink...

24 januari 2019

Sfeerimpressie Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer: verandering van spijs doet eten

Nee, de beurs is niet omgetoverd tot een horeca-event. Wel is de 21e editie van Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer anders. De beurs wordt wederom in Jaarbeurs Utrecht georganiseerd, maar...

07 mei 2019

Boukje Domburg (Beercoo) over werkgeluk: “Als je doet wat je leuk vindt, voelt het niet als werk”

“Ons bedrijf heeft een smiley als logo en ‘da’s leuk’ als pay-off. Dat is wie wij zijn en niet alleen een marketinguiting.” Boukje Domburg, vestigingsmanager Woerden van Beercoo Schoonmaakgroep,...