19 april 2020

#nieuwsnotendop Consumatics, Hago Next, Kärcher en Westerveld

Erik van der Eik nieuwe bestuurder Hago Next
Hago Next heeft per 1 mei 2020 een nieuwe directeur: Erik van der Eik, die zichzelf ziet als ‘verbinder in facilities’. Van der Eik komt over van HEYDAY, waar hij de afgelopen twee jaar werkte als directeur new business & innovatie. Hij koos voor Hago Next vanwege het innovatieve en duurzame karakter van het bedrijf.  Gebaseerd op maximale zichtbaarheid van facilitair medewerkers, met de waarden en wensen van alle betrokken partijen als uitgangspunt. Zijn drijfveer is om de visie van Hago Next op schoonmaakdienstverlening in de markt te verankeren.

Neuromarketeer Consumatics next level hospitality in facilitaire branche
“Nu de belevingsfactor een steeds grotere rol gaat spelen, is de facilitaire branche toe aan next level hospitality,” stelt Anna Casemier, managing partner van HTC Advies, waartoe Consumatics en Atir behoren. Neuromarketing geeft inzicht in de onbewuste factoren die deze belevingsfactor voor 95% bepalen. “Precies daarom is neuromarketing van toegevoegde waarde voor de facilitaire branche.” Wetenschappelijk, experimenteel en Virtual Reality onderzoek leveren inzichten op, die Consumatics gebruikt voor het verbeteren van gastbeleving in horeca en retail. Een volgende stap is deze inzichten ook te gebruiken om mensen in een facilitaire omgeving een beter gevoel te geven. Dit sluit aan bij de trend van meer aandacht voor de eindgebruiker in de facilitaire branche.

Kärcher scoort recordverkoop in 2019
Kärcher blijft groeien: in 2019 zette de wereldleider in schoonmaak- en onderhoudsoplossingen met een omzet van € 2,578 miljard een mooie stijging neer van 2,1%. “In 2019 behaalden we opnieuw de hoogste omzet in de geschiedenis van ons bedrijf”, zegt Hartmut Jenner, Chief Executive Officer en voorzitter van de Management Board van Alfred Kärcher SE & Co. KG. “Een van de belangrijke pijlers voor duurzame groei zijn en blijven onze medewerkers en medewerksters. Rond de jaarwisseling klokten we af op 13.500 medewerkers (het aantal personeelsleden steeg met 500 versus 2019). Er werden ook vijf nieuwe dochterondernemingen opgericht om de bedrijfsstructuur verder aan te passen aan de huidige marktontwikkelingen. De raad van bestuur van Kärcher werd op 1 januari 2020 verrijkt met Stefan Patzke (financiën) en Michael Häusermann (industriële reinigingstoepassingen en gemeentereiniging). In 2019 werd reeds € 150 miljoen geïnvesteerd, onder meer in de wereldwijde lancering van de nieuwe, emotionele merkidentiteit en de WOW-campagne, die Kärcher dit jaar uitrolt. Daarnaast ligt de focus van het bedrijf op een nieuw milieubeleid, met als doelstelling alle fabrieken wereldwijd CO2-neutraal te maken tegen 2021.

Westerveld scoort 1e Van der Valk Exclusief vestiging in Amsterdam
Hotel Van der Valk Exclusief Amsterdam gaat samenwerking aan met Schoonmaakbedrijf Westerveld. Het nieuwe hotel is de eerste Van der Valk Exclusief vestiging in Amsterdam en is gelegen nabij het RAI Congrescentrum, direct aan de A10 (Ringweg Amsterdam) in het zakendistrict Zuidas. Het veertien verdiepingen tellende gebouw is onder andere voorzien van: 234 royale hotelkamers en luxe suites, een brasserie, diverse restaurants, congresfaciliteiten, een wellness en fitness center. Eigenaar Freek van der Valk: “In ons hotel in Heerlen werken wij al jarenlang goed en succesvol samen met Hago. Westerveld maakt net als Hago deel uit van de Vebego organisatie. Het gevoel bij Westerveld was ook direct goed, we kijken uit naar een plezierige samenwerking.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 april 2023

Ergonomisch en veilig schoonmaken. Hoe doe je dat?

Vier Europese landen zoeken gezamenlijk naar het antwoord op deze vraag. Naast Nederland, maken ook Estland, Finland en Hongarije onderdeel uit van dit project. Tijdens het project wordt gekeken...

05 mei 2025

‘Een hartje voor oma’

Soms kom je ineens een mooi bericht tegen. Niet zozeer nieuws, wat we iedere dag delen, maar een warm verhaal. Een boodschap die past bij het gevoel op bevrijdingsdag,...

15 mei 2025

Tork bereikt belangrijke mijlpaal: miljard gebruikers profiteren van datagestuurde schoonmaaktechnologie in professionele omgevingen

Tork, heeft een belangrijke mijlpaal bereikt: in 2024 waren er circa 1,2 miljard mensen die gebruik maakten van het datagestuurde Tork Vision Schoonmaken. Deze schoonmaaktechnologie gebruikt realtime data om...

27 december 2024

Multiclean viert 45 jaar!

“In 1979, 45 jaar geleden, begon onze vader, Peter Zwinkels, met een droom en een flinke dosis lef aan zijn avontuur als ondernemer. Wat ooit startte als een eenmanszaak...

21 februari 2023

Medewerkerstevredenheid 1nergiek stijgt naar een 8

Meer trots, meer betrokkenheid en meer tevredenheid: wederom groeit schoonmaakbedrijf 1nergiek in tevredenheid onder haar medewerkers: van 7,84 (2020) naar 8,09 (2022). De top 3 die de 550 medewerkers...

06 februari 2025

Laat je inspireren door Gaby Westelaken tijdens event FMNextGen op 2 april

De redactie van Schoonmaakjournaal sprak met Gaby Westelaken, één van de tafelheren van het diner van jongerenplatform FMNextGen op 2 april 2025. Gaby zal de deelnemers dan inspireren met...

24 april 2025

Nationaal SIEV-schoonmaak-debat: “Gladde ladders en glibberige regels”

Hoe veilig is veilig genoeg? En wie draagt de verantwoordelijkheid als het tóch misgaat? Tijdens de Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer nodigt SIEV je van harte uit voor een prikkelend...

02 oktober 2023

Blog: “Samen impact maken in de schoonmaak”

De wereld om ons heen verandert snel, en steeds meer bedrijven worden zich bewust van de impact die hun keuzes hebben op het milieu, de maatschappij en hun eigen...

27 augustus 2024

Zomer-sport-serie (5): Sportieve bedrijfsfeestjes zijn goed, vitaliteit door het jaar heen nog beter

Hoe leuk is het om met het team een actief uitje te beleven. Het is goed voor ontspanning, teambuilding én de vitaliteit. Steeds meer schoonmaakbedrijven en toeleveranciers organiseren daarom...

19 augustus 2024

Care Dienstengroep laat personeel efficiënter inwerken op vakantieparken dankzij VR-training

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaak. De ontwikkeling van slimme sensoren, handige apps en schoonmaakrobots gaat onverminderd door. Ook het gebruik van VR-brillen om schoonmakers...