#nieuwsnotendop Consumatics, Hago Next, Kärcher en Westerveld
Erik van der Eik nieuwe bestuurder Hago Next
Hago Next heeft per 1 mei 2020 een nieuwe directeur: Erik van der Eik, die zichzelf ziet als ‘verbinder in facilities’. Van der Eik komt over van HEYDAY, waar hij de afgelopen twee jaar werkte als directeur new business & innovatie. Hij koos voor Hago Next vanwege het innovatieve en duurzame karakter van het bedrijf. Gebaseerd op maximale zichtbaarheid van facilitair medewerkers, met de waarden en wensen van alle betrokken partijen als uitgangspunt. Zijn drijfveer is om de visie van Hago Next op schoonmaakdienstverlening in de markt te verankeren.
Neuromarketeer Consumatics next level hospitality in facilitaire branche
“Nu de belevingsfactor een steeds grotere rol gaat spelen, is de facilitaire branche toe aan next level hospitality,” stelt Anna Casemier, managing partner van HTC Advies, waartoe Consumatics en Atir behoren. Neuromarketing geeft inzicht in de onbewuste factoren die deze belevingsfactor voor 95% bepalen. “Precies daarom is neuromarketing van toegevoegde waarde voor de facilitaire branche.” Wetenschappelijk, experimenteel en Virtual Reality onderzoek leveren inzichten op, die Consumatics gebruikt voor het verbeteren van gastbeleving in horeca en retail. Een volgende stap is deze inzichten ook te gebruiken om mensen in een facilitaire omgeving een beter gevoel te geven. Dit sluit aan bij de trend van meer aandacht voor de eindgebruiker in de facilitaire branche.
Kärcher scoort recordverkoop in 2019
Kärcher blijft groeien: in 2019 zette de wereldleider in schoonmaak- en onderhoudsoplossingen met een omzet van € 2,578 miljard een mooie stijging neer van 2,1%. “In 2019 behaalden we opnieuw de hoogste omzet in de geschiedenis van ons bedrijf”, zegt Hartmut Jenner, Chief Executive Officer en voorzitter van de Management Board van Alfred Kärcher SE & Co. KG. “Een van de belangrijke pijlers voor duurzame groei zijn en blijven onze medewerkers en medewerksters. Rond de jaarwisseling klokten we af op 13.500 medewerkers (het aantal personeelsleden steeg met 500 versus 2019). Er werden ook vijf nieuwe dochterondernemingen opgericht om de bedrijfsstructuur verder aan te passen aan de huidige marktontwikkelingen. De raad van bestuur van Kärcher werd op 1 januari 2020 verrijkt met Stefan Patzke (financiën) en Michael Häusermann (industriële reinigingstoepassingen en gemeentereiniging). In 2019 werd reeds € 150 miljoen geïnvesteerd, onder meer in de wereldwijde lancering van de nieuwe, emotionele merkidentiteit en de WOW-campagne, die Kärcher dit jaar uitrolt. Daarnaast ligt de focus van het bedrijf op een nieuw milieubeleid, met als doelstelling alle fabrieken wereldwijd CO2-neutraal te maken tegen 2021.
Westerveld scoort 1e Van der Valk Exclusief vestiging in Amsterdam
Hotel Van der Valk Exclusief Amsterdam gaat samenwerking aan met Schoonmaakbedrijf Westerveld. Het nieuwe hotel is de eerste Van der Valk Exclusief vestiging in Amsterdam en is gelegen nabij het RAI Congrescentrum, direct aan de A10 (Ringweg Amsterdam) in het zakendistrict Zuidas. Het veertien verdiepingen tellende gebouw is onder andere voorzien van: 234 royale hotelkamers en luxe suites, een brasserie, diverse restaurants, congresfaciliteiten, een wellness en fitness center. Eigenaar Freek van der Valk: “In ons hotel in Heerlen werken wij al jarenlang goed en succesvol samen met Hago. Westerveld maakt net als Hago deel uit van de Vebego organisatie. Het gevoel bij Westerveld was ook direct goed, we kijken uit naar een plezierige samenwerking.”