12 november 2020

Nieuwe Hygeniq Personal hygiënelijn zet wereld schadelijke schoonmaakmiddelen op z’n kop

Bijna 50% van de Nederlandse bedrijven werkt met schadelijke schoonmaak- en hygiënemiddelen. Sinds het begin van de coronacrisis wordt er meer gebruikgemaakt van schoonmaak- en persoonlijke hygiënemiddelen binnen organisaties. Twee op de vijf werkenden die in hun functie schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren, geven aan dat er (deels) gewerkt wordt met schoonmaak- en hygiënemiddelen die negatieve effecten hebben op mens en milieu. Nog eens 25% weet niet of alle middelen wel vriendelijk zijn voor mens en milieu. Terwijl 71% bij voorkeur middelen wil gebruiken zonder negatieve effecten, blijkt uit een peiling van Kien*. HYGENIQ komt daarom met een biologische productlijn, geproduceerd onder Cradle-to-Cradle-richtlijnen, die geen schadelijk effect op mens en milieu heeft en het immuunsysteem versterkt: HYGENIQ Personal.

Veel schoonmaak- en hygiënemiddelen bevatten chemicaliën en alcohol die schadelijk zijn voor mens en milieu. Te veel gebruik van de alcoholhoudende handgels kan er ook voor zorgen, dat ziekteverwekkers op de lange termijn ongevoelig worden**. Doordat de persoonlijke hygiëneproducten van HYGENIQ geen alcohol bevatten, werken ze vochtinbrengend en versterken ze het immuunsysteem bij het gebruik door medewerkers, gasten en klanten. Zo worden alleen de schadelijke en ziekmakende bacteriën bestreden.

Vrij van schadelijke chemicaliën
Producent van schoonmaakoplossingen HYGENIQ introduceert daarom een nieuwe persoonlijke hygiënelijn: een plantaardig assortiment volledig vrij van schadelijke chemicaliën en alcohol. Daardoor zijn de producten veilig voor mens en milieu, zonder aan kracht in te leveren. De lijn bestaat uit verschillende handlotions, een hygiënemist, handzeep en hygiënische doekjes.

“Wij zien sinds het begin van de COVID-19-pandemie een enorme stijging in de frequentie waarmee hygiëne- en schoonmaakmiddelen gebruikt worden. Veel organisaties hebben moeite met het vinden van een oplossing, die snel en effectief is, én veilig gebruikt kan worden door medewerkers zonder negatieve effecten voor de gezondheid of het milieu. Met dat uitgangspunt hebben we onze nieuwe productlijn ontwikkeld. Hiermee zetten we een volgende stap in onze missie om hygiëne- en schoonmaakmiddelen eenvoudiger, veiliger en groener te maken en zo bij te dragen aan een betere wereld, voor de huidige en komende generaties’, vertelt Marcel in het Veld, oprichter en CEO van HYGENIQ.

HYGENIQ CLEAN AIR Fogger
Naast de nieuwe productlijn introduceerdeHYGENIQ recent de HYGENIQ CLEAN AIR Fogger: een handig te gebruiken en draagbare vernevelaar, waarmee snel en grondig grote ruimtes worden ontsmet. De HYGENIQ CLEAN AIR Fogger verspreidt een desinfecterende mist waarmee micro-organismen, zoals bacteriën en virussen, in de lucht worden bestreden. Daarmee is het veilig te gebruiken in het bijzijn van medewerkers of klanten.

* In opdracht van HYGENIQ voerde Kien de peiling uit onder Nederlanders van 18 jaar en ouder, die schoonmaakwerkzaamheden uitvoeren in de sectoren horeca, gezondheid & welzijn, onderwijs, vervoer en cultuur/sport/recreatie.
**Gezondheidsraad 2016

Over HYGENIQ
HYGENIQ is in 2012 opgericht door een voormalig eigenaar van een schoonmaakbedrijf, die besefte dat de gebruikte schoonmaakproducten zelf niet schoon waren. De producten, gemaakt van zware chemicaliën, zijn slecht voor het milieu en bovendien gevaarlijk om mee te werken. Dat wilde HYGENIQ niet. Het bedrijf realiseerde zich dat de manier waarop wordt schoongemaakt anders moet, voor de huidige en de volgende generaties.

Deel dit artikel

Ook interessant:

10 januari 2020

Horecava 2020 introduceert Facility & Hospitality segment: next level in gastvrijheid

Aanstaande maandag openen de deuren van RAI Amsterdam voor de 64e editie van Horecava. Deze editie staat vooral in het teken van voedselverspilling, veggie & vegan en Brasserie 2050,...

04 mei 2020

Top 3 meest gelezen in april: GWS dé Schoonmaker, Hygeniq en Schoonmaakgoeroe

In april mochten we ons extra inzetten voor vakspecifieke bijdragen op Schoonmaakjournaal. Dat leverde prachtige, waardevolle en exclusieve artikelen op. Dit is de top 3 meest gelezen op onze...

05 februari 2020

Van vier naar één merk met heldere missie: Hygeniq Professional

HYGENIQ voerde in het verleden voor de professionele markt vier vertrouwde merken: Ecodish, Mekaniq, Ecoklin en Sandss. In 2019 lanceerde HYGENIQ een eigen consumentenlijn, vooruitlopend op de gedachte om...

23 december 2019

#nieuwsnotendop directienieuws CSG en TCP, CSU beste schoonmaakidee, samenwerking Burgman en Hygeniq, Victoria in MT1000

Schoonmaakbedrijf Victoria vliegt MT top 1000 binnen Management Team (MT) magazine doet jaarlijks onderzoek naar de beste dienstverleners binnen hun sector. Dit jaar komt Schoonmaakbedrijf Victoria uit Alkmaar binnen...

13 januari 2020

Horecava exposanten Burgman, Hygeniq, i-team Global en Wecovi zoomen in op hygiëne, gemak en verantwoord

Bunzl, Burgman, Diversey, Heyday, Hygeniq, ICE Benelux, i-team Global, Tork, Wecovi: op de Horecava, deze week in RAI Amsterdam, zijn vele ‘goede bekenden’ vertegenwoordigd. Constateren we een toenemende belangstelling...

03 februari 2020

HYGENIQ reinigingsmiddelen: het 100% effectieve, 100% veilige en 100% ecologische alternatief

Iedere dag gebruikt de professionele schoonmaakbranche wereldwijd naar schatting 25 miljoen kilogram schadelijke reinigingsproducten. Bedenk hoe positief de impact op mens en milieu is, als dit milieuvriendelijke producten zijn....

20 april 2020

Marcel in het Veld van ecologische schoonmaakproducent Hygeniq ziet jarenlange mondiale zoektocht voor iedereen beloond

“Op 28 februari hoorden we het nieuws over de eerste coronapatiënt in Nederland. We hebben die vrijdagmiddag direct het MT bij elkaar geroepen en stelden onszelf de vraag: waar...

30 augustus 2022

HYGENIQ presenteert WIWIQ

HYGENIQ lanceert een hele nieuwe ecologische productlijn onder de naam WIWIQ. Met deze nieuwe productlijn van acht basis schoonmaakproducten wil HYGENIQ de stap naar duurzame schoonmaakmiddelen voor iedereen verkleinen....

28 februari 2020

De koplopers van februari op Schoonmaakjournaal

In de korte maand februari mochten we 11.226 schoonmaakprofs via LinkedIn bereiken met de Schoonmaakjournaal PizzaMarketingSessie. De bevestiging dat we voor een populair thema hebben gekozen. Maar er waren...

07 februari 2020

Al 25.000 keer bekeken Hygeniq film over groene reinigingsmiddelen

Nee, je pakt niet meer de première, want in 4 maanden is de film van Hygeniq al 25.448 keer bekeken. Een film met een boodschap – We color our...