9 december 2019

Kärcher steunt eerste Ronald McDonald Huis in Jette

Het Ronald McDonald Kinderfonds opent vandaag haar allereerste huis in België. Op de terreinen van het UZ Brussel, campus Jette, werd een thuis gecreëerd voor families van gehospitaliseerde kinderen. Kärcher draagt de organisatie een warm hart toe en engageert zich als enthousiaste sponsor.

Naast een mooie financiële bijdrage draagt Kärcher bij om het huis snel en grondig in ‘topconditie’ te houden met een aantal reinigingstoestellen. Zo kan meer tijd besteed worden aan het begeleiden van de bewoners en hun bezoekers. Bovendien werd een van de tien kamers in het huis gedoopt tot ‘Kärcher Kamer’.

Sociaal engagement
Bij familiebedrijf Kärcher is sociaal engagement vast verankerd in de ondernemingscultuur. In dat kader worden wereldwijd zorgvuldig uitgekozen projecten gesteund. Een van deze projecten is het Ronald McDonald Kinderfonds. Kärcher Nederland is al jarenlang sponsor van deze organisatie. Een warme voorgeschiedenis, die Kärcher Belux geen moment deed twijfelen om ook in België mee te schrijven aan dit mooie verhaal.

Hart op de juiste plaats
Kees Wagtmans, managing director van Kärcher Belux: “Kärcher heeft het hart op de juiste plaats. Een organisatie als het Ronald McDonald Kinderfonds steunen we heel graag. We kijken alvast uit naar het tweede Ronald McDonald Huis in ons land.”

373 Ronald McDonaldhuizen
Het Ronald McDonald Kinderfonds werd in 2001 opgericht door McDonalds België en haar franchisenemers. De vzw verleent steun aan families met kinderen met medische noden. Wereldwijd zijn er reeds 373 Ronald McDonaldhuizen. Het eerste werd in 1974 gebouwd in Philadelphia in de VS. Meer informatie over deze organisatie op www.kinderfonds.be.

Deel dit artikel

Ook interessant:

01 april 2019

#nieuwsnotendop week 13: Blinck Schoon, FMXXL, Gom, Kärcher en schoonmaakcode

Nieuw Kärcher Center Urk: multibrand-service onder één dak Op 29 maart opende het nieuwe Kärcher Center in Urk feestelijk haar deuren. Door deze nieuwe vestiging (die verband houdt met...

22 maart 2023

Schoonmaaktips voor glasheldere ramen.

Als de zon in het voorjaar op de ramen schijnt, is het vuil dat zich tijdens de wintermaanden op de ramen heeft opgestapeld wel erg goed te zien. Laat...

10 december 2023

Kerst met Kärcher

Ieder jaar voeren reclamebureaus onderling ‘strijd’om de beste kerstcommercial. Dit jaar doet de schoonmaakbranche hieraan ook mee. Met de  kerstfilm die Kärcher opnam bij het Ronald McDonald Huis Sophie...

03 maart 2020

Genomineerden Interclean Innovation Award Amsterdam 2020 bekend

De Amsterdam Innovation Award 2020 genomineerden zijn bekend gemaakt. Van de laatste robot en connected technologie tot ontwikkelingen in circulair en duurzaam schoonmaken: een sterke lijst met kandidaten gaan...

21 november 2024

Kärcher vestigt GUINNESS WORLD RECORDS

Kärcher heeft een GUINNESS WORLD RECORDS titel ontvangen als momenteel het bestverkochte merk voor hogedrukreinigers. De onderneming bevestigt hiermee haar positie wereldwijd in de productcategorie die zoals zij zegt...

17 november 2021

Changing the game, changing the name

Uitnodiging voor het Kwaliteits Kennis Event van LOSK-QMS en Qualis. Dit kennisevent stond al in 2020 op de agenda, maar kon vanwege de beperkende corona-maatregelen niet doorgaan. Daarom doen...

09 november 2021

Monumentaal kunstwerk

Kunstenaar Klaus Dauven bracht in het Franse Jura een ‘reversed graffiti’ kunstwerk aan op de 110 meter hoge en 430 meter lange muur van de stuwdam Vouglans. Met deze...

24 juli 2019

Sociaal en duurzaam ondernemen: Kärcher helpt met recyclage festivalmateriaal

Een vertrouwd beeld helaas: elk jaar opnieuw laten festivalgangers bergen afval en spullen achter. Maar op enkele Belgische festivals krijgen die spullen nu een tweede leven via het project...

16 september 2022

CO2-neutraal reinigen

Het team van Cleannovation is trots: “Als een van de eerste in Nederland hebben we dan eindelijk onze nieuwe elektrische hogedruktrailer met 100% fossielvrije waterverwarming in combinatie met een...

04 april 2025

“Ik heb er de kracht weer voor” Kärcher start campagne hogedrukreiniger met Gerard Joling

Kärcher heeft, om te benadrukken dat er volgens het bedrijf op het vlak van hogedrukreinigers maar één keuze mogelijk is, samen met Ad Alliance en Gerard Joling een unieke campagne...