11 november 2019

BNR uitzending Unwaste your impact vindt opvolging op Schoonmaak Vakdagen

Als BNR Nieuwsradio mensen en bedrijven een podium biedt, dan heb je ‘wat’ te vertellen. Dan heb je een boodschap. Een goed verhaal. En dat hebben Kimberley Roersma (Mother Nature Cleans en EW Facility Services), Melle Schellekens (The Good Roll) en Bart Aupers (SOOP). Drie jonge mensen van drie verschillende en ogenschijnlijk contrasterende bedrijven. Niets van dat alles: ze versterken elkaar met een doel. “We zijn onderdeel van een beweging die dagelijks het verschil kan maken.” Onder de titel Unwaste your impact inspireren zij je op de Schoonmaak Vakdagen op dinsdagmiddag om 14.25 uur en nemen ze je mee naar de sanitairruimte van de toekomst.

Op 27 augustus daagde Harm Edens van BNR Nieuwsradio Kim, Melle’s collega Sander en Bart uit voor The Green Quest; een groene, duurzame, circulaire blik op de toekomst: “We gaan op zoek naar innovaties die bijdragen aan een volhoudbare wereld.” Harm trapte de nieuwe serie Green Quest af met de awardwinnaar van 2018: Kimberly Roersma van Mother Nature Cleans. Kim ‘battlede’ daarvoor 140 innovatieve bedrijven.

Meer inzicht, meer besef
Winnaar worden van The Green Quest Award levert op, ervaart Kim: “Veel positieve commotie, maar ik kreeg ook veel mensen dichter om mij heen. Er ontstonden meer inzichten en meer besef.” Kennis en expertise samen laten gaan om heel gemakkelijk met kleine veranderingen een groot effect teweegbrengen: dat is in één zin waar de drie bedrijven voor staan. En dat is ook wat Kim, Melle en Bart op de Schoonmaak Vakdagen in een kennissessie willen en gaan delen. “We kunnen dingen echt en eenvoudig veranderen binnen de bestaande processen”, prikkelt Kim.

Verschillende bedrijven met overeenkomsten
Een samenwerking tussen bedrijven met contrasterende doelen, opmerkelijk. “We kwamen elkaar telkens tegen op duurzame congressen en spraken met dezelfde mensen van bedrijven. Dat kan ook samen, dachten we.” De producten van de drie bedrijven – Mother Nature Cleans, The Good Roll en SOOP – staan op de schoonmaakkar. De eerste maakt reiniging met ozonwater dus zonder chemie en zeep mogelijk, dat zelfs in de foodwereld toepasbaar is. Het tweede bedrijf The Good Roll produceert ‘eco sexy’ toiletrollen uit oud papier, en SOOP maakt zeep met sinaasappelschillen en koffie. Twee prachtige voorbeelden van dagelijkse consumptie uit reststromen die mensen produceren.

Sanitaire ruimte van de toekomst
Hoe kunnen we die impact vertalen naar de facilitaire branche en veranderingen teweegbrengen? Kim, Melle en Bart pakken deze vraag op en vertalen dat op de Schoonmaak Vakdagen (dinsdag 12 november om 14.25 uur) naar de sanitaire ruimte van de toekomst. Je kunt hun inspiratiesessie gratis bijwonen.

Informatietip
Deze link brengt je naar het 2-daagse kennisprogramma van de Schoonmaak Vakdagen

Luistertip
De uitzending van Harm Edens kun je beluisteren via deze link

Deel dit artikel

Ook interessant:

19 november 2023

Wereld Toilet Dag 2023

19 november is een bijzondere dag, het is Wereld Toilet Dag. The Good Roll benadrukt op deze dag het belang van toegang tot schone en veilige toiletten wereldwijd. Omdat...

06 februari 2024

Van Oord kiest voor EW Facility Services als haar schoonmaakpartner

Met ingang van 1 februari 2024 is EW Facility Services de nieuwe schoonmaakpartner van Van Oord. Naast de borging van kwaliteit, overtuigde de visie op duurzame inzet van mensen...

16 augustus 2023

Samen meer duurzame impact maken

Wil jij met jouw bedrijf meer impact maken met jouw inkoop? Lees dan het recent uitgebrachte Sustainable Procurement Manifest — geinitieerd door SDG Nederland en GSES – Global Sustainable...

08 november 2019

8 november: inspiratietafel De toekomst van schoonmaakbedrijven

Veranderende demografie, verstedelijking, vergrijzing, arbeidskrapte; ze vereisen dat we vooruit kijken. Maar ook co-makerships en generatieverschillen, technische ontwikkelingen, verdienmodellen en business cases. Wat komt erop ons af, wat gebeurt...

11 januari 2019

#nieuwsnotendop week 2: Gom, Hospitality Group, SMB Willems, Wecovi en Yask

Op eigen wijze brengt Schoonmaakjournaal het nieuws over ontwikkelingen in de schoonmaak- en facilitaire markt. We doen dit niet meer door dagelijkse contentsnacks aan te bieden, maar door u...

21 augustus 2019

#nieuwsnotendop Blinck, European Awards, ISS en Schoonmaak Vakdagen

Blinck wint aanbesteding dieptereiniging keukens UvA en HvA Schoonmaakbedrijf Blinck is in opdracht van CIRFOOD – een van de grootste Italiaanse bedrijven in catering – gestart met de jaarlijkse...

07 november 2021

Coronatoegangsbewijs voor Schoonmaak Vakdagen

Let op!  Kom je dinsdag 9 of woensdag 10 november aanstaande naar de Schoonmaak Vakdagen? Dan heb je een coronatoegangsbewijs nodig. De organisatie heeft het toegangsbeleid moeten aanscherpen vanwege...

20 oktober 2019

Themaweek Schoonmaak Vakdagen krijgt vervolg

Wegens succes geprolongeerd… Maar liefst meer dan 50 exposanten hebben zich verbonden aan de Schoonmaak Vakdagen, die over enkele weken – op dinsdag 12 en woensdag 13 november –...

20 oktober 2020

Jury Golden Service Awards 2020 maakt 20 finalisten bekend

Na een moeilijke, maar zorgvuldige afweging heeft de jury van de Golden Service Awards twintig finalisten bekendgemaakt. In elke categorie – Schoonmaker, Schoonmaakteam, Glazenwasser en Leidinggevende van het Jaar...

25 juni 2019

3e FM Next Generation event: omdenken biedt toekomst

“We wilden de blik op schoonmaak veranderen”, doet Thijs Stolwijk van gastheer i‑team Global uit de doeken. i-team – dat staat voor Innovation Together, Everyone, Achieves, More – is...