27 oktober 2019

Greener Packaging Award bekroning en erkenning voor Werner & Mertz

Schoonmaakspecialist Werner & Mertz heeft de Greener Packaging Award gewonnen. Werner & Mertz wint de prijs voor haar verpakkingen van de Well Feel-flessen, gemaakt uit 100% gerecycleerd plastic. De award is een samenwerking van Fost Plus, Valipack en Get Smart (In) Packaging en bekroont de meest duurzame verpakkingen in België. Onderaan dit bericht de 30-seconden YouTube-pitch van marketingmanager Benoit Lesgardeur op de overwinning en verpakkingen.

Werner & Mertz won de award voor de meest duurzame en innovatieve B2B-verpakking op de Greener Packaging Awards in de Mechelse Nekkerhal tijdens de Empackbeurs op 23 oktober. De jury bekroont zo het jarenlange werk van Werner & Mertz om hun producten volgens de principes van de circulaire economie te fabriceren en te verpakken. De manier waarop Werner & Mertz mensen aanzet om zelf duurzamer te leven, kon op veel bijval rekenen.

Praktisch design beloond
De jury loofde Werner & Mertz voor het praktische design met anti-slipfunctie van de Well Feel-flessen, de kleurcoderingsdop en het feit dat diezelfde dop niet vanzelf terug dichtklapt. Daarnaast kon het geïntegreerde meetsysteem, waarmee je kan zien hoeveel er nog in de fles zit, de jury bekoren. Werner & Mertz werd ook beloond voor het Leporello-label dat vertaald werd in meer dan twintig talen en de vermindering van de uitstoot bij het ontwerpen van de flessen.

“Werner & Mertz zet al jarenlang in op een duurzame en circulaire productie van zijn producten. Het is fijn dat de jury ons daarvoor beloond. Zo hebben we het Recyclate Initiative opgezet. Dat is een  initiatief waar ook een educatieve website bij hoort die mensen thuis informeert over recycleren en duurzaamheid. Daarnaast is er ook een teller die laat zien hoeveel plastic flessen we zelf al gemaakt hebben uit oud gerecycled plastic. Ondertussen staat die teller al op meer dan 310 miljoen flessen”, vertelt Chris De Vuyst, general manager Werner & Mertz Benelux.

Veilig, ergonomisch en 100% recycleerbaar
De jury van de Greener Packaging Awards was onder de indruk van het werk van Werner & Mertz en de flessen uit recycled plastic. De nieuwste flessen zijn honderd procent recycleerbaar, en worden ook gemaakt uit gerecycled plastic. Naast de duurzaamheid van de flessen, heeft Werner & Mertz ook aan de veiligheid en ergonomie van de gebruikers gedacht.

“We vermijden met onze producten rechtstreeks contact met de vloeistof, en elimineren overmatig gebruik. De breedte van de fles is speciaal smaller gemaakt en de fles heeft duidelijke ribbels aan de zijkanten zodat de fles makkelijker hanteerbaar is,” aldus Chris De Vuyst.

Dit jaar hebben de Greener Packaging Awards en de Get Smart (In) Packaging Awards voor het eerst hun krachten gebundeld in één wedstrijd. In totaal werden 9 awards uitgedeeld. De awards zijn een initiatief van Fost Plus, Valipack en Get Smart (In) Packaging en hebben als doel om innovaties te belonen op het gebied van duurzame en milieuvriendelijke verpakkingen.

Op de foto de Sanet zitrotan, een voorbeeld van de Well Feel-flessen

https://youtu.be/_EpyOUqKnT8

Deel dit artikel

Ook interessant:

30 oktober 2019

Schoonmaak Vakdagen exposant Werner & Mertz zet volgende stap in verantwoord schoonmaken

Natuurlijk kennen we Werner & Mertz als de pionier in ecologische reinigingsmiddelen in de professionele schoonmaaksector. Het 140 jaar oude familiebedrijf focust zich al sinds de oprichting op de...

27 oktober 2022

Bereken zelf jouw besparingspotentieel Green Care Professional

Met de Green Care Performance Calculator bereken je, afgestemd op jouw bedrijfssegment, snel en makkelijk hoeveel CO2, plastic en ruwe olie jouw bedrijf op jaarbasis kan besparen door over...

04 november 2019

#nieuwsnotendop met Asito, Facilicom, Facility Group Nederland, Hazet, ISSA en Werner & Mertz

Asito pakt gunning Stedelijk Museum De schoonmaak van het Stedelijk Museum in Amsterdam is per 1 november gegund aan Asito. Een sterke visie op kwalitatieve aspecten als resultaatgericht schoonmaken,...

09 juni 2020

Mr. Excentr Niek Besuijen over toekomst ondernemen: “2020 zou het jaar voor ons worden”

“Met de opening van ons nieuwe hoofdkantoor in Breda, de verhuizing van onze productie naar een ander pand in Heinkenszand, de viering van ons 5-jarig bestaan en de Interclean...

26 april 2019

#filmFriday Spectro energieneutraal per drone bekeken

“We verrichten continu inspanningen om ons bedrijf duurzaam in te richten, want je kunt geen mooie producten in een vieze fabriek maken”, overtuigt Laurens Metternich, CEO van Spectro. De...

26 oktober 2022

De Green Care Professional-familie blijft groeien

Duurzaam innoveren betekent voor Werner & Mertz niet alleen nieuwe, meer duurzame producten toevoegen aan een bestaand gamma. Ook het continu optimaliseren van productformules is een belangrijk onderdeel in...

08 januari 2020

Chris De Vuyst (Werner & Mertz) over successen 2019: “Ik kon me mijn 1e jaar niet beter voorstellen”

Ecologische schoonmaakmiddelenproducent Werner & Mertz heeft niet stilgezeten het afgelopen jaar. Met drie prijzen, 330 miljoen recycled flessen op de flessenteller, nieuwe samenwerkingen en een nieuwe productiesite in Mainz,...

25 oktober 2022

Bij Werner & Mertz is de cirkel oprecht rond

Recyclebaar is een veelgebruikte marketingterm die duurzaamheid impliceert. “Mooi dat bijvoorbeeld verpakking recyclebaar is, maar dat maakt de cirkel nog niet rond. Bij Werner & Mertz is ie dat...

18 juni 2019

Oprechte belangstelling voor Wonderlijke Wereld van Enzymen bij kennissessie Innovi

“Wij helpen zelf de aarde letterlijk om zeep”, trapt Gerrit Visser de kennissessie Enzymatisch Reinigen op 13 juni af. Innovi mocht op serieuze belangstelling rekenen: deelnemers uit Nederland en...

22 november 2019

Themaserie Toekomst schoonmaak: visie van 5 jaar geleden, nu en 5 jaar later

Vijf jaar geleden, in maart 2015, ging onze filmer Henk Snaterse langs bij Charles Scholte van SVS Opleidingen, Leen Camerlynck van CleanDeal, Michel de Bruin van Greenspeed, Rogier Moorman...