28 februari 2019

Hotel Jakarta omarmt digitalisering: “Efficiënt en klantgericht”

“The future is app”, stelt Saqlain Umer van het jonge Hotel Jakarta in Amsterdam. Hij gelooft in de housekeeping-app van Leviy, gebaseerd op de ervaring van hemzelf, zijn collega’s en hotelgasten. Eerder deze maand liet onze redactie co-founder van Leviy, Sebastiaan van der Vinne, aan het woord. Ditmaal deel 1 een inspirerend tweeluik testimonials met gebruikers waarom zij digitalisering omarmen en de housekeeping-app in hun hotel toepassen en welke invloed dit op hun medewerkers en gasten heeft. Hotel Jakarta trapt af. 

Hotel Jakarta pakt primeur van 15 hotels
“Adjust yourself”, begint housekeeping manager Hotel Jakarta, Saqlain Umer, zijn verhaal. “Iedere app werkt anders. Het is even wennen, maar dat gaat snel als je de toegevoegde waarde van de app ziet.”

In juni 2018 opende Hotel Jakarta in Amsterdam haar deuren. Spannende tijden voor een nieuw hotel. Hoe zullen de gasten ons hotel ervaren? “Om een goede klantbeleving te creëren, zijn we direct na opening gestart met de housekeeping-app van Leviy”, vertelt Saqlain. “We zochten een efficiënte oplossing voor onze housekeeping. Ik had eerder contact gehad met Michiel Hillebrand, operations manager Leviy. Hij heeft zo’n zes jaar geleden bij Hotel Okura een andere housekeeping-app geïnstalleerd. We zijn gelinked via LinkedIn en zo kon ik direct contact opnemen om te horen welke app-mogelijkheden er nu voor ons waren. Na een korte kennismaking met de nieuwste app, zag ik direct hoe klantgericht je ermee kunt werken en nog sustainable ook.”

Complete housekeeping-proces
“Ons complete housekeeping-proces verloopt nu via de app: checking in/out, checking the rooms, productivity, technical issues. Iedere dag hebben we inzicht in planning, welke kamers bezet zijn, schoongemaakt zijn of nog moeten worden, waar eventueel een reparatie nodig is. En iedereen weet op elk moment wat te doen, omdat toewijzing van de taken met één klik gebeurd is. De frontdesk heeft overzicht over alle verschillende taken. Geen belletje of zoeken naar contactpersonen, het systeem bevat alle informatie om klantvragen direct te kunnen beantwoorden.”

The future is app
“We zijn blij met het Leviy-systeem en denken erover na om in een later stadium ook de technische collega’s te laten aansluiten. Nu werken we voor onderhoud nog met een ander systeem. Het is prettiger voor ons allemaal om met één systeem te werken. Hotel Jakarta is ons eerste hotel waar we de app gebruiken, we hebben in totaal 15 hotels in Nederland. The future is app, dus wie weet welke hotels volgen.”

Over de Leviy housekeeping app
Een tevreden gast; dat is waar het in een hotel om draait. Om een gast een fijne beleving te kunnen geven, is het noodzakelijk dat de hotelprocessen optimaal verlopen. Hoe kun je deze processen efficiënt inrichten zodat medewerkers hun volledige focus op de gast kunnen richten? Met inzicht in kwaliteit, voortgang en onderhoudsproblemen. Ook met betrekking tot schoonmaak en onderhoud. Leviy biedt met zijn housekeeping-app een oplossing voor hotels.

Deel dit artikel

Ook interessant:

06 december 2021

70 emmers vullen

‘Laat ik de collega’s uit het magazijn ff helpen, want samen sta je sterk!’, dacht Gérard van Boxtel, officemanager van Weska Schoonmaakproducten. “En zo geschiedde en stond ik 70...

10 december 2018

Gom optimaliseert schoonmaakprocessen met LEVIY app

Schoonmaakbedrijf Gom heeft een nieuwe stap gezet in de digitalisering van werkprocessen. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met LEVIY, leverancier van de gelijknamige app die populair is...

03 juni 2022

Ken je Sammy al?

Deze schoonmaakheld leert kinderen op een speelse manier over hygiëne en maakt hen bewust over hun eigen rol bij het schoonhouden van hun klas. Het doel? Een veilige, hygiënische...

22 maart 2019

Truus van Hulst (Hodal): “Medewerkers vinden Smart Cleaning zo prettig werken, ze willen het thuis ook.”

Als je Truus van Hulst vraagt wat ze zo prettig vindt aan de samenwerking met Crohill, hoeft ze niet lang na te denken. “De betrokkenheid is uniek. Pim Hilgerdenaar...

19 januari 2022

Webinar ‘Cleaning and the Digital Future’

Wil je meer weten over schoonmaakrobots, digitalisering en ‘data-driven cleaning’? Op 8 februari 2022 van 14 tot 16 uur organiseert Interclean Amsterdam het online webinar ‘Cleaning and the Digital...

17 mei 2024

#FOTOFRIDAY Blije schoonmakers!

Blije koppies op het werk: daar doen we het voor! Proschoon toont foto’s van medewerkers die vrijwillig model stonden om hun werk op locatie in beeld te brengen. Onder...

18 december 2018

Digitale Doolhof (5): “Met Adlatus schoonmaakrobot investeer je in kwaliteit en personeel”

“Het is geen kwestie meer van volgen van de trend robotisering, het is aanhaken nu of nooit.” Peter Kwestro, international sales leader van Adlatus  Robotics ervaart en ziet dit...

03 december 2018

Themaserie Digitale doolhof

In de hedendaagse business lijkt alles om data en automatisering te draaien. Ook de schoonmaak kan niet meer zonder Internet of Things. Maar what’s in it for you? Er...

01 juni 2022

1nergiek genomineerd als Grootste stijger Integron Beleving Award

“Na twee keer winnaar van de Medewerkerbeleving Award in de categorie Dienstverlening zijn we nu genomineerd voor de categorie Grootste stijgers. Hoe trots kun je zijn? Heel trots!”, reageert...

08 oktober 2021

4e Hygiëneforum: onwennig en vertrouwd

‘Zijn jullie na de lockdowns ook voor het eerst weer buiten? Het lijkt wel een schoolreisje’, opende dagvoorzitter Thomas Hoogendoorn op maandag 4 oktober 2021 het Hygiëneforum in RAI...