28 februari 2019

Hotel Jakarta omarmt digitalisering: “Efficiënt en klantgericht”

“The future is app”, stelt Saqlain Umer van het jonge Hotel Jakarta in Amsterdam. Hij gelooft in de housekeeping-app van Leviy, gebaseerd op de ervaring van hemzelf, zijn collega’s en hotelgasten. Eerder deze maand liet onze redactie co-founder van Leviy, Sebastiaan van der Vinne, aan het woord. Ditmaal deel 1 een inspirerend tweeluik testimonials met gebruikers waarom zij digitalisering omarmen en de housekeeping-app in hun hotel toepassen en welke invloed dit op hun medewerkers en gasten heeft. Hotel Jakarta trapt af. 

Hotel Jakarta pakt primeur van 15 hotels
“Adjust yourself”, begint housekeeping manager Hotel Jakarta, Saqlain Umer, zijn verhaal. “Iedere app werkt anders. Het is even wennen, maar dat gaat snel als je de toegevoegde waarde van de app ziet.”

In juni 2018 opende Hotel Jakarta in Amsterdam haar deuren. Spannende tijden voor een nieuw hotel. Hoe zullen de gasten ons hotel ervaren? “Om een goede klantbeleving te creëren, zijn we direct na opening gestart met de housekeeping-app van Leviy”, vertelt Saqlain. “We zochten een efficiënte oplossing voor onze housekeeping. Ik had eerder contact gehad met Michiel Hillebrand, operations manager Leviy. Hij heeft zo’n zes jaar geleden bij Hotel Okura een andere housekeeping-app geïnstalleerd. We zijn gelinked via LinkedIn en zo kon ik direct contact opnemen om te horen welke app-mogelijkheden er nu voor ons waren. Na een korte kennismaking met de nieuwste app, zag ik direct hoe klantgericht je ermee kunt werken en nog sustainable ook.”

Complete housekeeping-proces
“Ons complete housekeeping-proces verloopt nu via de app: checking in/out, checking the rooms, productivity, technical issues. Iedere dag hebben we inzicht in planning, welke kamers bezet zijn, schoongemaakt zijn of nog moeten worden, waar eventueel een reparatie nodig is. En iedereen weet op elk moment wat te doen, omdat toewijzing van de taken met één klik gebeurd is. De frontdesk heeft overzicht over alle verschillende taken. Geen belletje of zoeken naar contactpersonen, het systeem bevat alle informatie om klantvragen direct te kunnen beantwoorden.”

The future is app
“We zijn blij met het Leviy-systeem en denken erover na om in een later stadium ook de technische collega’s te laten aansluiten. Nu werken we voor onderhoud nog met een ander systeem. Het is prettiger voor ons allemaal om met één systeem te werken. Hotel Jakarta is ons eerste hotel waar we de app gebruiken, we hebben in totaal 15 hotels in Nederland. The future is app, dus wie weet welke hotels volgen.”

Over de Leviy housekeeping app
Een tevreden gast; dat is waar het in een hotel om draait. Om een gast een fijne beleving te kunnen geven, is het noodzakelijk dat de hotelprocessen optimaal verlopen. Hoe kun je deze processen efficiënt inrichten zodat medewerkers hun volledige focus op de gast kunnen richten? Met inzicht in kwaliteit, voortgang en onderhoudsproblemen. Ook met betrekking tot schoonmaak en onderhoud. Leviy biedt met zijn housekeeping-app een oplossing voor hotels.

Deel dit artikel

Ook interessant:

24 april 2023

Blog: De mens en efficiency

In nagenoeg alle arbeidsmarkten is een tekort aan arbeidskrachten, van theoretisch opgeleiden tot praktisch opgeleiden arbeidskrachten. Toch moet het werk worden gedaan en zo ook in de schoonmaak. Hoe...

12 april 2022

Lost digitalisering het handen tekortkomen op?

Personeel vinden én behouden wordt steeds moeilijker. Meerdere schoonmaakbedrijven werken met een vaste invalploeg om daar waar de ‘gaten’ in de planning vallen, in te kunnen springen. Dit kan...

19 maart 2019

Sjaak Zevenhoven (Okee): “Met housekeeping app realiseren we optimale aandacht voor de gasten”

“We zijn enthousiast over de Leviy-app”, vertelt Sjaak Zevenhoven, directeur van Okee Bedrijfsdiensten uit Alphen aan den Rijn. “Hiermee realiseren we optimale aandacht voor de gasten van Van der...

14 maart 2022

De Kroon Facilitaire Diensten wint aanbesteding Mitros, perceel Nieuwegein Zuid

Na een gefundeerd aanbestedingstraject, waaraan verschillende facilitaire dienstverleners hebben deelgenomen, heeft De Kroon Facilitaire Diensten de definitieve gunning in de wacht mogen slepen. Het schoonmaakbedrijf mag het schoonmaakonderhoud van...

22 november 2021

Interclean keert terug op 10 t/m 13 mei 2022

Interclean keert face-to-face terug van 10 t/m 13 mei 2022, met een beurs boordevol innovaties die de professionele reinigings- en hygiëne sector de komende jaren vorm zullen gaan geven....

06 april 2023

Antonio Kouwenberg: “Klien-IT-Systems net ´ff anders”

Scherp op software, scherp op gemak, scherp op prijs. Software lijkt saai, schoonmaak lijkt ook saai. De inflatie neemt toe. Te weinig mensen beseffen dat schoonmaak enorm belangrijk is...

23 december 2021

Fiets voor Samad

Hijman Schoonmaakartikelen B.V. doet aan social return. Deze vult de schoonmaakgroothandel in met Everyday Heroes. Zo heeft Hijman bijvoorbeeld bijgedragen aan een elektrische fiets voor Samad, zodat hij makkelijker zijn...

20 mei 2019

Kennisdagen vloeronderhoud Taski: “Een vloer is het visitekaartje, ga er goed mee om”

Kennis delen en zelf ervaren hoe je goed vloeronderhoud kunt uitvoeren. Deze thema’s staan centraal tijdens de Diversey/Taski Kennisdag. Op 16 mei vond de eerste bij Schwartzmans in Waalwijk plaats. Er...

28 december 2021

‘De factor mens verdwijnt niet, maar wordt wel minder’

In de serie ‘Young ones’ spreken we met Ernst-Jan Karels, één van de young professionals (<40 jaar) in de schoonmaakbranche. Een nieuwe generatie die zich verenigt in het platform...

07 juni 2022

“Je personeelsgegevens op straat? Dat wil je dus echt niet!”

Twintig jaar geleden nam Nocore de administratie van schoonmaakbedrijven al digitaal uit handen. Destijds dankzij het IBM-computerplatform AS/400, inmiddels via softwarepakketten zoals Nocore Facilitair. Een gesprek met technisch directeur...