28 februari 2019

Hotel Jakarta omarmt digitalisering: “Efficiënt en klantgericht”

“The future is app”, stelt Saqlain Umer van het jonge Hotel Jakarta in Amsterdam. Hij gelooft in de housekeeping-app van Leviy, gebaseerd op de ervaring van hemzelf, zijn collega’s en hotelgasten. Eerder deze maand liet onze redactie co-founder van Leviy, Sebastiaan van der Vinne, aan het woord. Ditmaal deel 1 een inspirerend tweeluik testimonials met gebruikers waarom zij digitalisering omarmen en de housekeeping-app in hun hotel toepassen en welke invloed dit op hun medewerkers en gasten heeft. Hotel Jakarta trapt af. 

Hotel Jakarta pakt primeur van 15 hotels
“Adjust yourself”, begint housekeeping manager Hotel Jakarta, Saqlain Umer, zijn verhaal. “Iedere app werkt anders. Het is even wennen, maar dat gaat snel als je de toegevoegde waarde van de app ziet.”

In juni 2018 opende Hotel Jakarta in Amsterdam haar deuren. Spannende tijden voor een nieuw hotel. Hoe zullen de gasten ons hotel ervaren? “Om een goede klantbeleving te creëren, zijn we direct na opening gestart met de housekeeping-app van Leviy”, vertelt Saqlain. “We zochten een efficiënte oplossing voor onze housekeeping. Ik had eerder contact gehad met Michiel Hillebrand, operations manager Leviy. Hij heeft zo’n zes jaar geleden bij Hotel Okura een andere housekeeping-app geïnstalleerd. We zijn gelinked via LinkedIn en zo kon ik direct contact opnemen om te horen welke app-mogelijkheden er nu voor ons waren. Na een korte kennismaking met de nieuwste app, zag ik direct hoe klantgericht je ermee kunt werken en nog sustainable ook.”

Complete housekeeping-proces
“Ons complete housekeeping-proces verloopt nu via de app: checking in/out, checking the rooms, productivity, technical issues. Iedere dag hebben we inzicht in planning, welke kamers bezet zijn, schoongemaakt zijn of nog moeten worden, waar eventueel een reparatie nodig is. En iedereen weet op elk moment wat te doen, omdat toewijzing van de taken met één klik gebeurd is. De frontdesk heeft overzicht over alle verschillende taken. Geen belletje of zoeken naar contactpersonen, het systeem bevat alle informatie om klantvragen direct te kunnen beantwoorden.”

The future is app
“We zijn blij met het Leviy-systeem en denken erover na om in een later stadium ook de technische collega’s te laten aansluiten. Nu werken we voor onderhoud nog met een ander systeem. Het is prettiger voor ons allemaal om met één systeem te werken. Hotel Jakarta is ons eerste hotel waar we de app gebruiken, we hebben in totaal 15 hotels in Nederland. The future is app, dus wie weet welke hotels volgen.”

Over de Leviy housekeeping app
Een tevreden gast; dat is waar het in een hotel om draait. Om een gast een fijne beleving te kunnen geven, is het noodzakelijk dat de hotelprocessen optimaal verlopen. Hoe kun je deze processen efficiënt inrichten zodat medewerkers hun volledige focus op de gast kunnen richten? Met inzicht in kwaliteit, voortgang en onderhoudsproblemen. Ook met betrekking tot schoonmaak en onderhoud. Leviy biedt met zijn housekeeping-app een oplossing voor hotels.

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 november 2018

Weerstand digitalisering dienstencheques leidt opnieuw tot boete Sodexo

Sodexo slaagt er niet in om de Vlamingen massaal te doen overschakelen op elektronische dienstencheques. Het afgesproken aandeel van 95% per eind 2017 blijft met 61% ver achter. Dus...

07 mei 2024

Persoonlijk én vernieuwend contact met Kärcher op Interclean

“Persoonlijk contact is en blijft belangrijk. Om contact met onze relaties te maken en te onderhouden, nemen wij deel aan beurzen. Zo ook aan Interclean. Daar kunnen we ons...

19 januari 2022

Webinar ‘Cleaning and the Digital Future’

Wil je meer weten over schoonmaakrobots, digitalisering en ‘data-driven cleaning’? Op 8 februari 2022 van 14 tot 16 uur organiseert Interclean Amsterdam het online webinar ‘Cleaning and the Digital...

08 augustus 2019

Mark Hofkens: “Met AFAS software meer in staat om door te groeien naar Hofkens HIG 2.0”

“In de oude situatie hadden we te maken met uitzondering op uitzondering op uitzondering.” Bij de strategische ambitie van Hofkens HIG paste niet alleen een ander type softwareleverancier, ook...

06 december 2018

Digitale doolhof (2): slimme ICE reinigingsmachines sturen aan op feiten

In de hedendaagse business lijkt alles om data en automatisering te draaien. Ook de schoonmaak kan niet meer zonder Internet of Things. In het doolhof van data en robots...

24 augustus 2022

Tork Vision Schoonmaken behaalt GBAC STAR™ accreditatie

De datagestuurde schoonmaakoplossing van Tork is nu GBAC STAR™-geregistreerd. Tork Vision Schoonmaken ontvangt hiermee internationale erkenning voor de beste methoden op het gebied van reiniging, desinfectie en infectieziekten preventie...

18 oktober 2022

Symposium RAS: In wat voor land willen we schoonmaken?

De Stichting Ras organiseert op woensdag 16 november 2022 een symposium voor alle mensen werkzaam in en/of betrokken bij de Schoonmaak en Glazenwassersbranche. Ben jij erbij? In wat voor...

19 september 2024

Steun World Cleanup Day op 20 september

Op 20 september 2024 is het weer zover: World Cleanup Day! Op die dag en de dagen eromheen worden er door heel Nederland opruimacties georganiseerd. Doe jij mee om...

30 augustus 2024

#FILMFRIDAY Drones gaan de Mount Everest schoonmaken

De Mount Everest is dé berg. Het beklimmen ervan staat op menig bucketlist. Een ongekend aantal mensen beklimt deze gigant en laat helaas bergen met afval achter. Drones gaan...

25 augustus 2023

#FotoFriday Een schoner Formule 1

Ben jij er dit weekend bij in Zandvoort? Of volg jij de Formule 1 zoals velen op televisie? Grote kans dat jij de uitingen van Nederland Schoon ziet. Dit...