28 februari 2019

Hotel Jakarta omarmt digitalisering: “Efficiënt en klantgericht”

“The future is app”, stelt Saqlain Umer van het jonge Hotel Jakarta in Amsterdam. Hij gelooft in de housekeeping-app van Leviy, gebaseerd op de ervaring van hemzelf, zijn collega’s en hotelgasten. Eerder deze maand liet onze redactie co-founder van Leviy, Sebastiaan van der Vinne, aan het woord. Ditmaal deel 1 een inspirerend tweeluik testimonials met gebruikers waarom zij digitalisering omarmen en de housekeeping-app in hun hotel toepassen en welke invloed dit op hun medewerkers en gasten heeft. Hotel Jakarta trapt af. 

Hotel Jakarta pakt primeur van 15 hotels
“Adjust yourself”, begint housekeeping manager Hotel Jakarta, Saqlain Umer, zijn verhaal. “Iedere app werkt anders. Het is even wennen, maar dat gaat snel als je de toegevoegde waarde van de app ziet.”

In juni 2018 opende Hotel Jakarta in Amsterdam haar deuren. Spannende tijden voor een nieuw hotel. Hoe zullen de gasten ons hotel ervaren? “Om een goede klantbeleving te creëren, zijn we direct na opening gestart met de housekeeping-app van Leviy”, vertelt Saqlain. “We zochten een efficiënte oplossing voor onze housekeeping. Ik had eerder contact gehad met Michiel Hillebrand, operations manager Leviy. Hij heeft zo’n zes jaar geleden bij Hotel Okura een andere housekeeping-app geïnstalleerd. We zijn gelinked via LinkedIn en zo kon ik direct contact opnemen om te horen welke app-mogelijkheden er nu voor ons waren. Na een korte kennismaking met de nieuwste app, zag ik direct hoe klantgericht je ermee kunt werken en nog sustainable ook.”

Complete housekeeping-proces
“Ons complete housekeeping-proces verloopt nu via de app: checking in/out, checking the rooms, productivity, technical issues. Iedere dag hebben we inzicht in planning, welke kamers bezet zijn, schoongemaakt zijn of nog moeten worden, waar eventueel een reparatie nodig is. En iedereen weet op elk moment wat te doen, omdat toewijzing van de taken met één klik gebeurd is. De frontdesk heeft overzicht over alle verschillende taken. Geen belletje of zoeken naar contactpersonen, het systeem bevat alle informatie om klantvragen direct te kunnen beantwoorden.”

The future is app
“We zijn blij met het Leviy-systeem en denken erover na om in een later stadium ook de technische collega’s te laten aansluiten. Nu werken we voor onderhoud nog met een ander systeem. Het is prettiger voor ons allemaal om met één systeem te werken. Hotel Jakarta is ons eerste hotel waar we de app gebruiken, we hebben in totaal 15 hotels in Nederland. The future is app, dus wie weet welke hotels volgen.”

Over de Leviy housekeeping app
Een tevreden gast; dat is waar het in een hotel om draait. Om een gast een fijne beleving te kunnen geven, is het noodzakelijk dat de hotelprocessen optimaal verlopen. Hoe kun je deze processen efficiënt inrichten zodat medewerkers hun volledige focus op de gast kunnen richten? Met inzicht in kwaliteit, voortgang en onderhoudsproblemen. Ook met betrekking tot schoonmaak en onderhoud. Leviy biedt met zijn housekeeping-app een oplossing voor hotels.

Deel dit artikel

Ook interessant:

25 februari 2022

Walking the cleaning-walk

Weinig is zo leuk als zien hoe schoonmaak er in de dagelijkse praktijk uitziet. Daarom is Hago begonnen om in beeld te brengen dat ‘we’re walking the walk’ in...

06 januari 2023

#FotoFriday Goede voornemens

Schoonmaakbedrijf Hettema-Service uit Mijdrecht speelt op LinkedIn leuk in op de goede voornemens die velen van ons met het ingaan van het nieuwe jaar willen volbrengen.   Dweilen :...

16 november 2021

Schoon Genoeg

Tugrul Çirakoglu van schoonmaakbedrijf Frisse Kater brengt een boek uit: Schoon Genoeg. Over de verborgen wereld achter het schoonmaken van extreme situaties zoals een suïcide, zware vervuiling door verwaarlozing...

14 december 2023

Pim Hilgerdenaar (Crohill): ons uitgangspunt is altijd een trotse en blije schoonmaker

“We willen dat de schoonmaker trots is, op zichzelf én het werk. Daar zetten wij ons al zo’n 10 jaar voor in.” Aan het woord is Pim Hilgerdenaar, directeur...

06 december 2018

#filmFriday Figi spreekt vol lof over Hazet

Hotel Theater Figi heeft voor de samenwerking met Hazet gekozen, omdat zij waarde hecht aan het concept familiebedrijven en zij het belangrijk vindt dat deze bedrijfsvormen met elkaar blijven...

03 juli 2024

Schoonmakend Nederland Summerevent: Schat schoonmaak op waarde

Op donderdag 29 augustus 2024 vindt de tweede editie van het Summerevent van Schoonmakend Nederland plaats (13.00-19.30 uur). Het thema is: Schat schoonmaak op waarde. Waar kun je het...

24 oktober 2025

Nocore nodigt haar klanten uit voor Clean Connect Event op 25 november

Op 25 november organiseert Nocore in Purmerend het Clean Connect Event voor haar klanten in de schoonmaakbranche. Een dag om samen vooruit te kijken en aandacht te geven aan...

06 december 2023

SIEV en Klien-IT zetten zich samen in voor het MKB

MKB branchevereniging SIEV en Klien-IT-Systems BV tekenden op de Schoonmaak Vakdagen samen voor een partnerschap dat ten goede komt van de leden.  Antonio Kouwenberg van Klien-IT is trots op...

21 mei 2020

Lekker lang leesweekend: 6 leestips over gratis geld, arbeidsmarkt, #hackthecrisis en toekomst

Een lekker lang weekend met mooi weer. Vanuit de tuinstoel met een andere blik naar de (schoonmaak)wereld kijken. Zes leestips: “Onze toekomst zonder nood- en steunmaatregelen van de overheid....

21 februari 2024

Professionals in poetsen: “Aan viezigheid wen je, het zijn de verhalen die indruk maken”.

Lees de verhalen van Conny, David, Michel en Marja. Zij maken schoon waar anderen zich niet wagen. Conny Verschoor (67) werkt al dertig jaar als toiletdame in het uitgaansleven....