30 januari 2019

Wintergast (7) Dennis van Hemert (Groveko): “Circulaire concepten zijn de toekomst”

Accountmanager Dennis van Hemert werkt sinds 2011 bij schoonmaakgroothandel Groveko in Ede. Als 26-jarige is hij een van de young professionals die, zoals hij omschrijft, de toekomst in schoonmaak in handen hebben. Bij Groveko leveren de jongeren een frisse blik op het ondernemen in de branche met als resultaat innovatieve ideeën en concepten. Lees over de terugblik op 2018 en Dennis’ kijk op 2019. 

Wat waren in 2018 de topics voor jou en Groveko?
“Eigenlijk zijn dit er te veel om op te noemen”, zegt Dennis nadenkend. “2018 stond namelijk bol van de vernieuwingen bij Groveko. Begin van het jaar zijn we gestart met gespecialiseerde klantenteams zowel binnen als buiten, om onze relaties nog gerichter te kunnen ondersteunen. Aan het begin van 2018 is ons nieuwe webportaal gelanceerd, waarin de klant totaal ontzorgd wordt. Verder heeft Groveko het assortiment nog meer kunnen professionaliseren met duurzame private labels en A-merken. En de Groveko Academy is door-ontwikkeld, waardoor we nu opleidingen en trainingen voor alle schoonmaakdoeleinden kunnen verzorgen.”

Wat vond jij het meest opmerkelijke in 2018 in de schoonmaakbranche?
“Dat was voor mij de overname van Schoonmaakshop Van Ginkel in Westerhoven”, weet Dennis meteen te beantwoorden. “Door deze overname hebben we een nog betere landelijke dekking gekregen om onze klanten een optimale service te kunnen bieden. Vanuit onze locatie in Westerhoven starten we in de loop van 2019 met een nieuw hygiëneserviceconcept, waarin we het woord ontzorgen naar een next level tillen.”

Welke innovatie zette Groveko op de markt?
Volgens Dennis zette Groveko in 2018 veelal duurzame circulaire concepten in de markt in samenwerking met haar leveranciers. “Circulair houdt in dat het afval wordt verzameld en weer wordt hergebruikt als grondstof voor een nieuw product. Deze duurzame, circulaire concepten zijn de toekomst. De komende jaren zullen we hierin blijven investeren en ontwikkelen.”

Wie was in 2018 jouw influencer?
Dennis beantwoordt deze vraag als medewerker van Groveko: “Net zoals alle voorgaande jaren zijn onze klanten de influencers. We luisteren naar de behoeften van de klant en gezamenlijk komen we tot de juiste totaaloplossing. Een mooi voorbeeld van het luisteren naar de klant is de lokale aanwezigheid van Groveko. Met onze vier vestigingen in Ede, Oss, Westerhoven en Zwolle zitten we dicht bij onze klanten en kunnen we hun snel service verlenen. Dit resulteert in een hechte band met onze relaties en een grote hoeveelheid afhaalklanten bij de servicecenters.”

Welke trends & challenges verwacht jij in 2019?
“In 2019 ligt onze focus op het verduurzamen van onze producten en logistiek. Daarnaast zien we de komst van jongeren in de schoonmaak, zoals ik. De jongeren zijn de toekomst. Het afgelopen jaar zijn er bij Groveko diverse nieuwe young professionals aangenomen met een frisse blik wat resulteert in nieuwe innovatieve ideeën.”

Waar gaan we jou en Groveko in 2019 ontmoeten?
“Onder meer op de werkvloer!”, lacht Dennis. “We vinden het bij Groveko namelijk erg belangrijk om onze klanten de aandacht te geven die ze verdienen. Als accountmanager kom ik dus graag op locaties. Daarnaast kan iedereen onze innovaties, blogs en acties volgen via onze website en social mediakanalen LinkedIn, Facebook en Instagram. Leuk om te weten: binnenkort komt onze eerste vlog online. Houd ons YouTube kanaal in de gaten!”, besluit Dennis.

Over Wintergasten
Voor de serie Zomergasten sprak Schoonmaakjournaal vorige zomer met tien young professionals. Mensen met een visie op schoonmaak, facility management en de veranderende wereld om ons heen, nu en over vijf jaar. We merkten een andere mindset. Dat inspireerde! En zo ontstond het idee van ons – inmiddels warm onthaalde en succesvolle – platform 
FM Next Generation voor jonge schoonmaak- en FM-profs tot en met 35 jaar. Deze winter bieden we ons podium Wintergasten ook aan #FMNextGen. Young professionals gunnen ons in zes vragen een kijkje in hun 2018 en blikken vooruit naar 2019.

Deel dit artikel

Ook interessant:

26 juni 2022

Van taxichauffeur naar crime-scene cleaner

Wat gebeurt er met een plaats delict wanneer de politie is vertrokken? Wat kom je zoal tegen en wat komt erbij kijken om een dergelijke plek schoon te maken?...

19 september 2024

Steun World Cleanup Day op 20 september

Op 20 september 2024 is het weer zover: World Cleanup Day! Op die dag en de dagen eromheen worden er door heel Nederland opruimacties georganiseerd. Doe jij mee om...

20 mei 2025

Wat is jouw Best Practice in goed samenwerken?

Op 27 november reikt Code Schoonmaak opnieuw de Best Practice Awards uit. Met deze prijs zet de organisatie inspirerende voorbeelden van samenwerking tussen opdrachtgever, opdrachtnemer en schoonmaker in het...

09 november 2021

Gezelligheid, koffietijd!

Deze dames verblijden bezoekers en exposanten met een heerlijk kopje koffie en lekkers op de Schoonmaak Vakdagen op 9 en 10 november in Expo Houten. En daar hoort natuurlijk...

06 november 2023

Empowerment van vrouwen in de schoonmaakindustrie

Empowerment van vrouwen wint steeds meer aan populariteit en dit is ook van groot belang in de schoonmaakindustrie. Vrouwen nemen steeds vaker leidinggevende posities in op de werkvloer, in...

14 november 2025

Facilicom eert 660 jubilarissen

Op donderdag 13 november 2025, vierde Facilicom één van haar, zoals het bedrijf noemt, mooiste tradities: het jubilarissen-event! Een feest met 660 gasten! In het Beatrix Theater in Utrecht...

18 november 2021

Branchevereniging SieV zoekt voorzitter én bestuursversterking

Wie durven de uitdaging aan? In de maand dat Schoonmaken is een Vak (SieV) 10 jaar bestaat, in maart 2022, geeft Maurice Rutgrink zijn 10-jarige rol als betrokken voorzitter...

02 maart 2019

“Wie onze nieuwe website bezoekt, maakt een customer journey”

“Wie jarig is, trakteert… Dat lukte niet op onze zevende verjaardag op 6 februari, maar wel in onze verjaarsdagsmaand. Onze traktatie? De nieuwe website van Schoonmaakjournaal.” Op 20 februari...

08 januari 2022

Desinfectie winkelwagentjes niet echt nodig

Een winkelwagentje hoef je niet te desinfecteren. Dat stelt de NOS in een artikel op haar website. Navraag van de redacteur bij deskundigen en een blik op de website...

30 april 2019

KATRIN op Bunzl Belgium Expo 7-9 mei: “Ons karakter past perfect bij het eventthema Duurzaamheid”

“Wij zijn onderdeel van Metsä Group, een van oorsprong Fins bedrijf en dé voorloper in de bio- en circulaire economie. Over de gehele bedrijfskolom, van bosbouw tot en met...