30 januari 2019

Wintergast (7) Dennis van Hemert (Groveko): “Circulaire concepten zijn de toekomst”

Accountmanager Dennis van Hemert werkt sinds 2011 bij schoonmaakgroothandel Groveko in Ede. Als 26-jarige is hij een van de young professionals die, zoals hij omschrijft, de toekomst in schoonmaak in handen hebben. Bij Groveko leveren de jongeren een frisse blik op het ondernemen in de branche met als resultaat innovatieve ideeën en concepten. Lees over de terugblik op 2018 en Dennis’ kijk op 2019. 

Wat waren in 2018 de topics voor jou en Groveko?
“Eigenlijk zijn dit er te veel om op te noemen”, zegt Dennis nadenkend. “2018 stond namelijk bol van de vernieuwingen bij Groveko. Begin van het jaar zijn we gestart met gespecialiseerde klantenteams zowel binnen als buiten, om onze relaties nog gerichter te kunnen ondersteunen. Aan het begin van 2018 is ons nieuwe webportaal gelanceerd, waarin de klant totaal ontzorgd wordt. Verder heeft Groveko het assortiment nog meer kunnen professionaliseren met duurzame private labels en A-merken. En de Groveko Academy is door-ontwikkeld, waardoor we nu opleidingen en trainingen voor alle schoonmaakdoeleinden kunnen verzorgen.”

Wat vond jij het meest opmerkelijke in 2018 in de schoonmaakbranche?
“Dat was voor mij de overname van Schoonmaakshop Van Ginkel in Westerhoven”, weet Dennis meteen te beantwoorden. “Door deze overname hebben we een nog betere landelijke dekking gekregen om onze klanten een optimale service te kunnen bieden. Vanuit onze locatie in Westerhoven starten we in de loop van 2019 met een nieuw hygiëneserviceconcept, waarin we het woord ontzorgen naar een next level tillen.”

Welke innovatie zette Groveko op de markt?
Volgens Dennis zette Groveko in 2018 veelal duurzame circulaire concepten in de markt in samenwerking met haar leveranciers. “Circulair houdt in dat het afval wordt verzameld en weer wordt hergebruikt als grondstof voor een nieuw product. Deze duurzame, circulaire concepten zijn de toekomst. De komende jaren zullen we hierin blijven investeren en ontwikkelen.”

Wie was in 2018 jouw influencer?
Dennis beantwoordt deze vraag als medewerker van Groveko: “Net zoals alle voorgaande jaren zijn onze klanten de influencers. We luisteren naar de behoeften van de klant en gezamenlijk komen we tot de juiste totaaloplossing. Een mooi voorbeeld van het luisteren naar de klant is de lokale aanwezigheid van Groveko. Met onze vier vestigingen in Ede, Oss, Westerhoven en Zwolle zitten we dicht bij onze klanten en kunnen we hun snel service verlenen. Dit resulteert in een hechte band met onze relaties en een grote hoeveelheid afhaalklanten bij de servicecenters.”

Welke trends & challenges verwacht jij in 2019?
“In 2019 ligt onze focus op het verduurzamen van onze producten en logistiek. Daarnaast zien we de komst van jongeren in de schoonmaak, zoals ik. De jongeren zijn de toekomst. Het afgelopen jaar zijn er bij Groveko diverse nieuwe young professionals aangenomen met een frisse blik wat resulteert in nieuwe innovatieve ideeën.”

Waar gaan we jou en Groveko in 2019 ontmoeten?
“Onder meer op de werkvloer!”, lacht Dennis. “We vinden het bij Groveko namelijk erg belangrijk om onze klanten de aandacht te geven die ze verdienen. Als accountmanager kom ik dus graag op locaties. Daarnaast kan iedereen onze innovaties, blogs en acties volgen via onze website en social mediakanalen LinkedIn, Facebook en Instagram. Leuk om te weten: binnenkort komt onze eerste vlog online. Houd ons YouTube kanaal in de gaten!”, besluit Dennis.

Over Wintergasten
Voor de serie Zomergasten sprak Schoonmaakjournaal vorige zomer met tien young professionals. Mensen met een visie op schoonmaak, facility management en de veranderende wereld om ons heen, nu en over vijf jaar. We merkten een andere mindset. Dat inspireerde! En zo ontstond het idee van ons – inmiddels warm onthaalde en succesvolle – platform 
FM Next Generation voor jonge schoonmaak- en FM-profs tot en met 35 jaar. Deze winter bieden we ons podium Wintergasten ook aan #FMNextGen. Young professionals gunnen ons in zes vragen een kijkje in hun 2018 en blikken vooruit naar 2019.

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 februari 2020

Sandra Roso Sanchez over 1e Hago Zorg Innovatiedag: “Dienstverlening en techniek perfecte combinatie”

De oudste, grootste en meest innovatieve schoonmaakdienstverlener in de zorg? 160 enthousiaste professionals van Hago Zorg – de 53-jarige schoonmaakspecialist in de zorg – vierden de eerste Zorgcategorie Innovatiedag...

29 januari 2024

VSR duikt met Simone van Heck in ‘Bestaanszekerheid in de schoonmaaksector’

Uit een verkenning van de Sociaal Economische Raad uit 2021 blijkt dat in een aantal beroepen een hoger risico op armoede wordt aangetroffen. Het SCP herkent in de inventarisatie...

26 november 2021

Wonderschoon!

Handen wassen met een gedicht. Dat betekent een momentje voor hygiëne én schone kunst. Met de Wonderschoon!-zepen van Werfzeep. Want Wonderschoon! zit in een wikkel met een gedicht erop...

01 januari 2024

Inschrijving Schoonmaker van het Jaar-verkiezing is gestart

Vorig jaar hingen we op 5 mei Bevrijdingsdag de vlag uit. In top. Dit jaar knallen we op 1 januari het jaar in. Met en voor onze schoonmaakSTERREN. Schoonmaakbedrijven...

11 april 2023

‘TV-tip: realityshow ‘Mitchel aan de Maas’

Op dinsdag 11 april start een nieuwe realityshow op SBS6 met ‘de meest enthousiaste Rotterdammer ever, Mitchel Viljeer’. In ‘Mitchel aan de Maas’ volg je deze vrolijkerd, en zijn...

26 april 2022

Nocore daagt bezoekers Interclean uit voor digitale verdiepingslag

Nocore nodigt belangstellenden uit voor een bezoek aan haar stand op Interclean (05.515) in Rai Amsterdam. Van 10 t/m 13 mei zal de softwareleverancier haar standbezoekers inzicht geven in...

09 maart 2025

Laat je op 2 april inspireren door Lode van Hattum (Rolling Sushi): “TikTok zorgde ervoor dat de verkoop van 50 naar 1000 stuks per dag ging”

Op woensdag 2 april is ondernemer Lode van Hattum (22) één van de sprekers tijdens het exclusieve FMNextGen diner bij UL-Team in Culemborg. Lode zal als jonge ondernemer de...

06 februari 2020

PizzaMarketingSessie Customer Journey: van verdwaling naar verbinding en verbazing

Samen op de klantreis, samen langs touchpoints, samen – onder het genot van een pizzaatje – op zoek naar de vier 4 b’s: behoefte, belofte, beleving en bewijs. Een...

28 november 2023

LDL Laundry zet groene technologieën in voor schone was

Duurzaamheid is niet langer  een trend; het is een noodzakelijke stap voor bedrijven om hun ecologische voetafdruk te minimaliseren en tegelijkertijd kosten te besparen. In deze tijd is het...

09 december 2021

‘De schoonmaakwereld mag best wat minder bescheiden zijn’

Robert Stelling werkt al bijna tien jaar bij RAI Amsterdam waar hij verantwoordelijk is voor de organisatie van de internationale schoonmaakvakbeurs Interclean. ‘We hopen vooral waarde toe te voegen...