30 januari 2019

Wintergast (7) Dennis van Hemert (Groveko): “Circulaire concepten zijn de toekomst”

Accountmanager Dennis van Hemert werkt sinds 2011 bij schoonmaakgroothandel Groveko in Ede. Als 26-jarige is hij een van de young professionals die, zoals hij omschrijft, de toekomst in schoonmaak in handen hebben. Bij Groveko leveren de jongeren een frisse blik op het ondernemen in de branche met als resultaat innovatieve ideeën en concepten. Lees over de terugblik op 2018 en Dennis’ kijk op 2019. 

Wat waren in 2018 de topics voor jou en Groveko?
“Eigenlijk zijn dit er te veel om op te noemen”, zegt Dennis nadenkend. “2018 stond namelijk bol van de vernieuwingen bij Groveko. Begin van het jaar zijn we gestart met gespecialiseerde klantenteams zowel binnen als buiten, om onze relaties nog gerichter te kunnen ondersteunen. Aan het begin van 2018 is ons nieuwe webportaal gelanceerd, waarin de klant totaal ontzorgd wordt. Verder heeft Groveko het assortiment nog meer kunnen professionaliseren met duurzame private labels en A-merken. En de Groveko Academy is door-ontwikkeld, waardoor we nu opleidingen en trainingen voor alle schoonmaakdoeleinden kunnen verzorgen.”

Wat vond jij het meest opmerkelijke in 2018 in de schoonmaakbranche?
“Dat was voor mij de overname van Schoonmaakshop Van Ginkel in Westerhoven”, weet Dennis meteen te beantwoorden. “Door deze overname hebben we een nog betere landelijke dekking gekregen om onze klanten een optimale service te kunnen bieden. Vanuit onze locatie in Westerhoven starten we in de loop van 2019 met een nieuw hygiëneserviceconcept, waarin we het woord ontzorgen naar een next level tillen.”

Welke innovatie zette Groveko op de markt?
Volgens Dennis zette Groveko in 2018 veelal duurzame circulaire concepten in de markt in samenwerking met haar leveranciers. “Circulair houdt in dat het afval wordt verzameld en weer wordt hergebruikt als grondstof voor een nieuw product. Deze duurzame, circulaire concepten zijn de toekomst. De komende jaren zullen we hierin blijven investeren en ontwikkelen.”

Wie was in 2018 jouw influencer?
Dennis beantwoordt deze vraag als medewerker van Groveko: “Net zoals alle voorgaande jaren zijn onze klanten de influencers. We luisteren naar de behoeften van de klant en gezamenlijk komen we tot de juiste totaaloplossing. Een mooi voorbeeld van het luisteren naar de klant is de lokale aanwezigheid van Groveko. Met onze vier vestigingen in Ede, Oss, Westerhoven en Zwolle zitten we dicht bij onze klanten en kunnen we hun snel service verlenen. Dit resulteert in een hechte band met onze relaties en een grote hoeveelheid afhaalklanten bij de servicecenters.”

Welke trends & challenges verwacht jij in 2019?
“In 2019 ligt onze focus op het verduurzamen van onze producten en logistiek. Daarnaast zien we de komst van jongeren in de schoonmaak, zoals ik. De jongeren zijn de toekomst. Het afgelopen jaar zijn er bij Groveko diverse nieuwe young professionals aangenomen met een frisse blik wat resulteert in nieuwe innovatieve ideeën.”

Waar gaan we jou en Groveko in 2019 ontmoeten?
“Onder meer op de werkvloer!”, lacht Dennis. “We vinden het bij Groveko namelijk erg belangrijk om onze klanten de aandacht te geven die ze verdienen. Als accountmanager kom ik dus graag op locaties. Daarnaast kan iedereen onze innovaties, blogs en acties volgen via onze website en social mediakanalen LinkedIn, Facebook en Instagram. Leuk om te weten: binnenkort komt onze eerste vlog online. Houd ons YouTube kanaal in de gaten!”, besluit Dennis.

Over Wintergasten
Voor de serie Zomergasten sprak Schoonmaakjournaal vorige zomer met tien young professionals. Mensen met een visie op schoonmaak, facility management en de veranderende wereld om ons heen, nu en over vijf jaar. We merkten een andere mindset. Dat inspireerde! En zo ontstond het idee van ons – inmiddels warm onthaalde en succesvolle – platform 
FM Next Generation voor jonge schoonmaak- en FM-profs tot en met 35 jaar. Deze winter bieden we ons podium Wintergasten ook aan #FMNextGen. Young professionals gunnen ons in zes vragen een kijkje in hun 2018 en blikken vooruit naar 2019.

Deel dit artikel

Ook interessant:

07 april 2022

Inspiratie, innovatie en connectie bij FMNextGen op Interclean

Op 10 mei aanstaande organiseren we op Interclean in RAI Amsterdam weer een FMNextGen-bijeenkomst. Een ontmoeting die in het teken staat van innovatie, inspiratie en connectie. Ben jij erbij?...

23 augustus 2023

Götz Group, Brain Corp en Tennant samen in reinigingsrobots

Brain Corp, een bedrijf op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) dat transformatieve kerntechnologieën in robotica ontwikkelt, heeft onlangs samen met Tennant Company de inzet aangekondigd van autonome reinigingsrobots...

18 oktober 2022

De Schoonmaak Vakdagen komen eraan!

De vierde editie van de Schoonmaak Vakdagen vindt plaats op 15 & 16 november 2022 in Expo Houten. Ben jij erbij? Op de vakbeurs kun jij kennis maken met...

14 oktober 2022

43 kilo plastic besparen

Karin Rademaker van Golden Tulip Hotel Central in ’s-Hertogenbosch is al ruim 25 jaar een klant van GWS dé schoonmaker. Gaby Westelaken: “Wij werkten er al met Smart Cleaning...

19 augustus 2024

Care Dienstengroep laat personeel efficiënter inwerken op vakantieparken dankzij VR-training

Digitalisering is niet meer weg te denken uit de schoonmaak. De ontwikkeling van slimme sensoren, handige apps en schoonmaakrobots gaat onverminderd door. Ook het gebruik van VR-brillen om schoonmakers...

18 oktober 2021

Webinar over duurzaam werken in een toekomstbestendige werkomgeving

De RAS organiseert op donderdag 18 november aanstaande het webinar: Samen duurzaam aan het werk in een toekomstbestendige werkomgeving. Tijdens het webinar wordt de balans gezamenlijk opgemaakt: Wat hebben...

14 april 2025

Blog Esther van der Lelie: Storytelling in de schoonmaakbranche, trend of impactmaker?

Het is mij opgevallen dat er in de schoonmaakbranche steeds vaker storytelling wordt toegepast. Dat er meer en meer verhalen over de mens worden gedeeld. Waardoor de schoonmakers binnen...

23 november 2018

Terugblik OSB congres: kansen en uitdagingen door maatschappelijke veranderingen

Hoe gaan ondernemers om met een veranderende maatschappij? Wat zijn kansen en uitdagingen? Tijdens het OSB-congres op 22 november werd uitgebreid gesproken over de invloed van maatschappelijke, economische en...

02 mei 2022

EW zet nieuwe stap en scherpt positionering aan

“We creëren een vijfsterren gastvrijheid voor iedereen. Met elkaar doen we het iedere dag nóg beter.” De wereld is continu in beweging en schoonmaakorganisatie EW beweegt mee. Iedere dag...

13 maart 2018

Technische innovaties drukken stempel op zakendoen

De toekomstverkenning Connect2025 laat zien dat de rol van de techniek in de komende zeven jaar groter zal zijn dan ooit tevoren. De energietransitie, circulaire economie, verstedelijking en digitalisering...