30 januari 2019

Wintergast (7) Dennis van Hemert (Groveko): “Circulaire concepten zijn de toekomst”

Accountmanager Dennis van Hemert werkt sinds 2011 bij schoonmaakgroothandel Groveko in Ede. Als 26-jarige is hij een van de young professionals die, zoals hij omschrijft, de toekomst in schoonmaak in handen hebben. Bij Groveko leveren de jongeren een frisse blik op het ondernemen in de branche met als resultaat innovatieve ideeën en concepten. Lees over de terugblik op 2018 en Dennis’ kijk op 2019. 

Wat waren in 2018 de topics voor jou en Groveko?
“Eigenlijk zijn dit er te veel om op te noemen”, zegt Dennis nadenkend. “2018 stond namelijk bol van de vernieuwingen bij Groveko. Begin van het jaar zijn we gestart met gespecialiseerde klantenteams zowel binnen als buiten, om onze relaties nog gerichter te kunnen ondersteunen. Aan het begin van 2018 is ons nieuwe webportaal gelanceerd, waarin de klant totaal ontzorgd wordt. Verder heeft Groveko het assortiment nog meer kunnen professionaliseren met duurzame private labels en A-merken. En de Groveko Academy is door-ontwikkeld, waardoor we nu opleidingen en trainingen voor alle schoonmaakdoeleinden kunnen verzorgen.”

Wat vond jij het meest opmerkelijke in 2018 in de schoonmaakbranche?
“Dat was voor mij de overname van Schoonmaakshop Van Ginkel in Westerhoven”, weet Dennis meteen te beantwoorden. “Door deze overname hebben we een nog betere landelijke dekking gekregen om onze klanten een optimale service te kunnen bieden. Vanuit onze locatie in Westerhoven starten we in de loop van 2019 met een nieuw hygiëneserviceconcept, waarin we het woord ontzorgen naar een next level tillen.”

Welke innovatie zette Groveko op de markt?
Volgens Dennis zette Groveko in 2018 veelal duurzame circulaire concepten in de markt in samenwerking met haar leveranciers. “Circulair houdt in dat het afval wordt verzameld en weer wordt hergebruikt als grondstof voor een nieuw product. Deze duurzame, circulaire concepten zijn de toekomst. De komende jaren zullen we hierin blijven investeren en ontwikkelen.”

Wie was in 2018 jouw influencer?
Dennis beantwoordt deze vraag als medewerker van Groveko: “Net zoals alle voorgaande jaren zijn onze klanten de influencers. We luisteren naar de behoeften van de klant en gezamenlijk komen we tot de juiste totaaloplossing. Een mooi voorbeeld van het luisteren naar de klant is de lokale aanwezigheid van Groveko. Met onze vier vestigingen in Ede, Oss, Westerhoven en Zwolle zitten we dicht bij onze klanten en kunnen we hun snel service verlenen. Dit resulteert in een hechte band met onze relaties en een grote hoeveelheid afhaalklanten bij de servicecenters.”

Welke trends & challenges verwacht jij in 2019?
“In 2019 ligt onze focus op het verduurzamen van onze producten en logistiek. Daarnaast zien we de komst van jongeren in de schoonmaak, zoals ik. De jongeren zijn de toekomst. Het afgelopen jaar zijn er bij Groveko diverse nieuwe young professionals aangenomen met een frisse blik wat resulteert in nieuwe innovatieve ideeën.”

Waar gaan we jou en Groveko in 2019 ontmoeten?
“Onder meer op de werkvloer!”, lacht Dennis. “We vinden het bij Groveko namelijk erg belangrijk om onze klanten de aandacht te geven die ze verdienen. Als accountmanager kom ik dus graag op locaties. Daarnaast kan iedereen onze innovaties, blogs en acties volgen via onze website en social mediakanalen LinkedIn, Facebook en Instagram. Leuk om te weten: binnenkort komt onze eerste vlog online. Houd ons YouTube kanaal in de gaten!”, besluit Dennis.

Over Wintergasten
Voor de serie Zomergasten sprak Schoonmaakjournaal vorige zomer met tien young professionals. Mensen met een visie op schoonmaak, facility management en de veranderende wereld om ons heen, nu en over vijf jaar. We merkten een andere mindset. Dat inspireerde! En zo ontstond het idee van ons – inmiddels warm onthaalde en succesvolle – platform 
FM Next Generation voor jonge schoonmaak- en FM-profs tot en met 35 jaar. Deze winter bieden we ons podium Wintergasten ook aan #FMNextGen. Young professionals gunnen ons in zes vragen een kijkje in hun 2018 en blikken vooruit naar 2019.

Deel dit artikel

Ook interessant:

23 oktober 2025

Schoonmaakinnovatie in de horeca: slim, duurzaam en gastgericht

In de horeca draait alles om beleving. En dat begint niet pas bij het eten of de service, het begint bij een brandschone zaak. Schoonmaak is allang geen klus...

18 februari 2022

Uitnodiging ALV en Lustrumviering SIEV

Woensdag 16 maart wordt een feestelijke middag voor SIEV en haar leden. Dan vindt namelijk de ALV en de viering van het tweede lustrum van de branchevereniging plaats. Daarnaast...

06 februari 2024

Van Oord kiest voor EW Facility Services als haar schoonmaakpartner

Met ingang van 1 februari 2024 is EW Facility Services de nieuwe schoonmaakpartner van Van Oord. Naast de borging van kwaliteit, overtuigde de visie op duurzame inzet van mensen...

21 januari 2022

Onverwacht keepen bij EK Handbal

Donderdag 20 januari moest Gerrie Eijlers, hoofd support FacilityApps, onverwachts zijn keeperskleding aantrekken voor het EK Handbal in Hongarije. Er waren diverse corona-gevallen in het handbalteam, waardoor noodgedwongen een...

08 maart 2024

#FOTOFRIDAY Karim is 20 jaar in dienst bij Effektief

Karim is voorman bij het Centraal Museum en het Nijntje museum in Utrecht. Hij bereikte de indrukwekkende mijlpaal van 20 jaar dienst bij Effektief Facility Services. Van harte gefeliciteerd!...

04 december 2018

Onze Wintergasten: FM Next Generation

Voor de serie Zomergasten sprak Schoonmaakjournaal deze zomer met tien young professionals, FM Next Generation. Mensen met een visie op schoonmaak, facility management en de veranderende wereld om ons...

19 juni 2023

Blog: Over hoofddoekje en sopdoekje

Het is ongeveer vijfentwintig jaar geleden dat ik tijdens een lezing over carrière mogelijkheden voor ( allochtone) vrouwen in de schoonmaak de boude stelling poneerde :” een hoofddoekje blijft...

02 maart 2019

“Wie onze nieuwe website bezoekt, maakt een customer journey”

“Wie jarig is, trakteert… Dat lukte niet op onze zevende verjaardag op 6 februari, maar wel in onze verjaarsdagsmaand. Onze traktatie? De nieuwe website van Schoonmaakjournaal.” Op 20 februari...

15 september 2023

#FOTOFRIDAY EW zamelt €62.195,- in voor Center for Personalized Cancer Treatment

Op zaterdag 2 september stond team EW for Life aan de start van de Stelvio for Life. Dat het ook met het mooie zonnige weer voor hen een uitdaging...

01 november 2021

Online Talkshow Code Verantwoordelijk Marktgedrag

Ben jij ook bij de Online Talkshow van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag op 9 november om 15.30 uur? Khadija Tahiri-Hyati (president FNV Schoonmaakparlement en lid van het platform #Wereldvrouwen) is co-host...