12 mei 2024

Vebego Cleaning Services blijft voor schone graffiti-loze treinen zorgen

Vebego Cleaning Services mag ook de komende jaren de graffiti verwijderen van de NS-treinen. Vanaf 1 maart is het nieuwe contract met de NS ingegaan voor in ieder geval 3,5 jaar, maar met nog eens 6 optie-jaren. “Zo dragen we bij aan een optimale reizigersbeleving en zijn we een uithangbord voor de schoonmaakbranche. We zijn dan ook trots op dit bijzondere partnership.”

Samen de schouders eronder
De afgelopen maanden stonden volledig in het teken van de ondertekening van dit mooie contract. Maar ook; gezamenlijk aan de bak om te werken aan nieuwe afspraken en beloftes. Daarvoor werken Vebego Cleaning Services en de NS echt intensief samen als partners. Met veel oog voor de collega’s op de werkvloer. En met de teamleiders werken we aan verschillende verbeterinitiatieven.
“Tijdens 5 roadshows in heel Nederland hebben we al onze collega’s geïnformeerd over de doelstellingen van het vernieuwde contract en gesproken over mooie verbeterinitiatieven die het werk nog slimmer, beter én leuker maken.”

Van graffitiverwijdering tot schone kopwasbakken
“Maar we doen meer dan alleen het verwijderen van graffiti. Zo zorgen we voor kopwasbakken op specifieke locaties door het land. Kopwasbakken, een bijzondere term voor bakken die machinisten in staat stellen om de voorruit van de trein schoon te maken. Daarnaast verzorgen we de RNO (Reiniging na een Ongeval) met een dier of persoon. Het contract met de NS heet dan ook ‘Graffiti & Diversen’.”

Van vaste teamleiders tot coachend leiderschap
“De NS heeft het contract met ons niet voor niets verlengd, maar we leggen de lat graag hoog voor onszelf. En dus hebben we een aantal belangrijke doelstellingen bepaald. Zo gaan we met 5 vaste teamleiders in de regio’s werken, zodat we meer aandacht hebben voor onze collega’s op de werkvloer. Ons doel is bovendien om steeds meer collega’s vast in eigen dienst te hebben.”

Meer informatie over treinen schoonmaken
“Ook introduceren we het TROTS-verbeterprogramma, van en voor onze collega’s. Want wie kan ons nu beter voorzien van verbeterideeën dan onze collega’s, die elke dag boven op het werk zitten? Door onze collega’s eigenaarschap te geven over hun eigen werk, ontwikkeling en verbetering, brengen we onze operatie in kleine stapjes verder. Zo volgen onze teamleiders en managers een leiderschapsprogramma waarin zij alle handvaten krijgen om een coachend leider te zijn. Dat houdt het werk uitdagend én betekenisvol.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

13 juli 2022

Met Slimm Facility samen sociale impact maken

Per 1 juli 2022 heeft Slimm Facility Services haar dienstverlening uitgebreid met haar sociale onderneming ‘Blankers Maatschappelijk’. Met dit bedrijf wil Blankers zichtbaarder zijn op het gebied van sociaal...

19 november 2019

Asito Wereld Toiletdag actie op NS Zwolle: “Toiletten belangrijke basisvoorziening”

Voor ruim 2 miljoen mensen met een spijsverteringsziekte, maar ook voor ouderen, ouders met kinderen of zwangere vrouwen is de nabijheid van een openbaar toilet belangrijk. Vandaag 19 november,...

02 december 2021

RAS zoekt nieuwe Voorzitter Geschillencommissie

Oproep: Wil je meewerken aan een eerlijke en duurzame schoonmaakbranche? En heb je ruime ervaring in het arbeidsrecht? Sollliciteer dan naar de functie van voorzitter voor de RAS-Geschillencommissie! De...

27 juni 2019

Huub Kattenpoel van Kleentec over co-creatie Innovi: “Samen bijdragen aan verbeteringen reinigingsproces”

“Ik omring me graag met ondernemers die innovatief zijn, die denken in oplossingen om processen te verbeteren.” Business unit directeur van Kleentec, Huub Kattenpoel, noemt als voorbeeld Gerrit Visser,...

30 januari 2019

Wintergast (7) Dennis van Hemert (Groveko): “Circulaire concepten zijn de toekomst”

Accountmanager Dennis van Hemert werkt sinds 2011 bij schoonmaakgroothandel Groveko in Ede. Als 26-jarige is hij een van de young professionals die, zoals hij omschrijft, de toekomst in schoonmaak in handen...

11 november 2021

‘Schoonmakers zijn er niet om ons aan het werk te houden, wij zijn er juist voor hen’

Onze nieuwe serie ‘The Young Ones’ trappen we af met een interview met #FMNextGenner Glenn Timmer (29), verantwoordelijk voor Asito Cure. Hij werd al tijdens zijn studietijd verliefd op...

19 december 2024

Michiel Kok wordt nieuwe klantdirecteur bij Vebego Airport Services

Per 1 januari 2025 wordt Michiel Kok de nieuwe klantdirecteur bij Vebego Airport Services. Hij volgt Rob Westerlaken op die de komende maanden zijn werkzaamheden aan Michiel zal overdragen....

17 oktober 2023

Chantal zet ‘Altijd dat stapje extra’

‘Heel spannend’, was het moment waarop Chantal van Lieshout uit Leusden het podium op stapte in het Fulcotheater in IJsselstein. Want dat ze een prijs te pakken had in...

02 maart 2022

Controle op naleving Arbozorg Glazenwassers

De Nederlandse Arbeidsinspectie (NLA) gaat de komende tijd controleren of werkgevers in de glasbewassing voldoen aan de Arbowetgeving. Het doel van deze controle is ervoor te zorgen dat werknemers...

25 maart 2022

Praktische ‘chunks’

Hoe houd je deelnemers van schoonmaakopleidingen betrokken, ook na de lessen? Adinda Venneker van Ul-Team bedacht het idee om ieder na een leerdag korte ‘chunks’ toe te sturen. Korte...