17 april 2024

Schoonmaakbedrijf CSU versnelt datagedreven schoonmaak met Hi Five

Schoonmaakbedrijf CSU biedt een innovatieve dienstverlening aan, waarbij zij gebruik maakt van het digitale platform Hi Five. Met Hi Five zijn de CSU schoonmaakmedewerkers in staat de optimalisatie- en verduurzamingsmogelijkheden van schoonmaakprocessen bij een klant in kaart te brengen. Hi Five draagt bij aan facilitaire ketensamenwerking en de ambitie van het schoonmaakbedrijf om duurzame en datagedreven schoonmaak te versnellen, op te schalen en door te ontwikkelen.

Hi Five is een veelzijdige dienst die de bestaande technologie van BE Clean integreert en verder ontwikkelt. Het maakt gebruik van NFC-tags, kleine slimme chips, die in gebouwen geplaatst worden om veilige en snelle data-uitwisseling mogelijk te maken. Deze tags stellen de schoonmaakmedewerkers in staat om via een applicatie op hun telefoon schoonmaakactiviteiten te registreren en te monitoren. De medewerkers kunnen ook ruimtes, afdelingen of gebouwen afmelden nadat deze zijn schoongemaakt, en de vervuilingsgraad van een locatie beoordelen. Ook kunnen ze via de app facilitaire meldingen maken, zoals het rapporteren van technische defecten of aandachtspunten voor andere facilitaire partners in het gebouw. Hi Five bevordert de interactie tussen mens en technologie, wat resulteert in een hogere efficiëntie en bijdraagt aan het werkgeluk van de medewerkers.

Datagestuurd schoonmaken met eigen applicatie
CSU ziet veel kansen om datagedreven technologie in te zetten voor zowel haar klanten als haar schoonmaakmedewerkers. Bij steeds meer klanten in diverse branches wordt Hi Five ingezet als standaard werkwijze. Hiermee kunnen schoonmaakmedewerkers onder andere:

  • Schoonmaakactiviteiten bijhouden. De schoonmaakmedewerkers van CSU verzamelen data in de Hi Five applicatie op een mobiele telefoon. De app dient enerzijds als digitale ondersteuning in het schoonmaakonderhoud voor de schoonmaakmedewerker.
  • Het maken van facilitaire meldingen. Anderzijds werkt Hi Five als middel om waardevolle inzichten op locatie vast te leggen. Bij het openen van de app hebben de schoonmaakmedewerkers direct zicht op wat er waar moet gebeuren. Zo melden zij ruimtes gereed na schoonmaak en worden bijzonderheden geregistreerd. Ook wanneer en waarom schoonmaak niet heeft plaatsgevonden, bijvoorbeeld als een ruimte in gebruik is. Hi Five biedt de schoonmaakmedewerkers meer werkgemak, de mogelijkheid om daadwerkelijk impact te maken door bijvoorbeeld meldingen te maken en data te verzamelen voor procesoptimalisatie.

Wat betekent Hi Five voor de klant?
Klanten die gebruik maken van Hi Five verkrijgen middels een gebruiksvriendelijk dashboard inzichten in belevingswaarden, het functioneren van het gebouw en transparantie in uitvoer van schoonmaaktaken. Dit zorgt ervoor dat de schoonmaakactiviteiten efficiënt en duurzaam kunnen worden afgestemd op gebouwgebruik.

Marise Pieters, Formulemanager Hi Five bij CSU, licht toe: “Datagedreven schoonmaken doe je niet alleen. Dit doe je samen met je klant, collega’s en schoonmaakmedewerkers. Het uitgangspunt is en blijft dat technologie ondersteunend is aan de mens en de processen. Meetbare en flexibele schoonmaak is onze standaard, en hiermee willen we het schoonmaakvak vernieuwen en aantrekkelijker maken voor onze medewerkers. CSU neemt Hi Five mee als standaard werkwijze in de dienstverlening, om de overgang naar duurzame, datagedreven schoonmaak te versnellen.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

17 september 2023

#FAVORITES #Worldcleanupday

𝗪𝗼𝗿𝗹𝗱 𝗖𝗹𝗲𝗮𝗻 𝗨𝗽 𝗱𝗮𝘆. Zaterdag 16 september 2023 was een dag waarop velen erop uit gingen om het zwerfafval op straten, parkeerplekken, in bossen, parken en wateren op te...

11 maart 2024

Salubris en ICE Cobotics starten exclusieve schoonmaak-samenwerking in België

De wereld van professionele schoonmaakmachines en schoonmaakrobots is voortdurend in ontwikkeling. Met trots kondigen de Belgische schoonmaakgroothandel Salubris en leverancier en producent van o.a. de Cobi 18 autonome schrobzuigmachine,...

13 augustus 2020

Arbeidsmarkt en schoonmaak (2): buigt fixatie op geld en tijd om tot aandacht voor de mens?

Oké, in dit artikel nog één keer het woord ‘corona’, maar ongetwijfeld vaker lees je ‘impact’ en ‘arbeidsmarkt’. Logisch, want die twee gaan juist in deze roerige en spannende...

29 februari 2024

Nederland viert op vrijdag 14 juni 2024 De Dag van de Schoonmaker

De 9e Dag van de Schoonmaker staat in teken van Waardering. Bedankt, jij maakt het verschil! Deze erkenning verdienen álle schoonmakers van Nederland. Dagelijks, maar zeker op vrijdag 14...

08 juni 2023

De Arbodienst: de vrouw centraal in ‘Femme Vitaal’ programma

De overgang, zwangerschap en werk en moederschap zijn onderwerpen waar vrouwen uit jouw organisatie mee te maken kunnen krijgen. Dit kan invloed hebben op de inzetbaarheid van jouw medewerker....

28 juni 2019

#filmFriday Op customer journey met Asito Digitaal Service Platform

Een app voor de schoonmaakkrachten én een app waarmee Asito inzet op customer journey. Het Asito Digitaal Service Platform is een digitale kaart met schoonmaaktaken en verstoringen. Wouter Arkink...

07 november 2018

Mona Pieters wint CSU en Qmusic winactie Feestje op je werk

Mona Pieters is de hoofdprijswinnaar van CSU’s winactie Feestje op je werk. De winactie is onderdeel van de hernieuwde sponsoring van het schoonmaakbedrijf aan de spannende Qmusic radioquiz Het...

17 oktober 2023

Personeelstekort stimuleert verkoop service robots

In 2022 steeg de verkoop van service robots voor professioneel gebruik met 48% naar in totaal 158.000 stuks. Volgens Rocking Robots is het tekort aan personeel een belangrijke drijfveer...

30 mei 2025

#PODCAST: Sustainable Hero Talks over uitdagingen en oplossingen rondom basisvaardigheden

Niels van Geenhuizen (CSU) gaat in gesprek met HR-Experts Elke Wirtz en Matthijs Boer uitdagingen en oplossingen rondom basisvaardigheden van medewerkers. Wat betekent het als iemand moeite heeft met...

14 maart 2024

Asito stelt Adriaan Belonje aan als CEO

Schoonmaakorganisatie Asito, onderdeel van ADG dienstengroep, stelt Adriaan Belonje (49) aan als nieuwe CEO. Hij volgt Bob Mols op die per 1 april 2024, na zeven jaar de organisatie...