17 april 2024

Schoonmaakbedrijf CSU versnelt datagedreven schoonmaak met Hi Five

Schoonmaakbedrijf CSU biedt een innovatieve dienstverlening aan, waarbij zij gebruik maakt van het digitale platform Hi Five. Met Hi Five zijn de CSU schoonmaakmedewerkers in staat de optimalisatie- en verduurzamingsmogelijkheden van schoonmaakprocessen bij een klant in kaart te brengen. Hi Five draagt bij aan facilitaire ketensamenwerking en de ambitie van het schoonmaakbedrijf om duurzame en datagedreven schoonmaak te versnellen, op te schalen en door te ontwikkelen.

Hi Five is een veelzijdige dienst die de bestaande technologie van BE Clean integreert en verder ontwikkelt. Het maakt gebruik van NFC-tags, kleine slimme chips, die in gebouwen geplaatst worden om veilige en snelle data-uitwisseling mogelijk te maken. Deze tags stellen de schoonmaakmedewerkers in staat om via een applicatie op hun telefoon schoonmaakactiviteiten te registreren en te monitoren. De medewerkers kunnen ook ruimtes, afdelingen of gebouwen afmelden nadat deze zijn schoongemaakt, en de vervuilingsgraad van een locatie beoordelen. Ook kunnen ze via de app facilitaire meldingen maken, zoals het rapporteren van technische defecten of aandachtspunten voor andere facilitaire partners in het gebouw. Hi Five bevordert de interactie tussen mens en technologie, wat resulteert in een hogere efficiëntie en bijdraagt aan het werkgeluk van de medewerkers.

Datagestuurd schoonmaken met eigen applicatie
CSU ziet veel kansen om datagedreven technologie in te zetten voor zowel haar klanten als haar schoonmaakmedewerkers. Bij steeds meer klanten in diverse branches wordt Hi Five ingezet als standaard werkwijze. Hiermee kunnen schoonmaakmedewerkers onder andere:

  • Schoonmaakactiviteiten bijhouden. De schoonmaakmedewerkers van CSU verzamelen data in de Hi Five applicatie op een mobiele telefoon. De app dient enerzijds als digitale ondersteuning in het schoonmaakonderhoud voor de schoonmaakmedewerker.
  • Het maken van facilitaire meldingen. Anderzijds werkt Hi Five als middel om waardevolle inzichten op locatie vast te leggen. Bij het openen van de app hebben de schoonmaakmedewerkers direct zicht op wat er waar moet gebeuren. Zo melden zij ruimtes gereed na schoonmaak en worden bijzonderheden geregistreerd. Ook wanneer en waarom schoonmaak niet heeft plaatsgevonden, bijvoorbeeld als een ruimte in gebruik is. Hi Five biedt de schoonmaakmedewerkers meer werkgemak, de mogelijkheid om daadwerkelijk impact te maken door bijvoorbeeld meldingen te maken en data te verzamelen voor procesoptimalisatie.

Wat betekent Hi Five voor de klant?
Klanten die gebruik maken van Hi Five verkrijgen middels een gebruiksvriendelijk dashboard inzichten in belevingswaarden, het functioneren van het gebouw en transparantie in uitvoer van schoonmaaktaken. Dit zorgt ervoor dat de schoonmaakactiviteiten efficiënt en duurzaam kunnen worden afgestemd op gebouwgebruik.

Marise Pieters, Formulemanager Hi Five bij CSU, licht toe: “Datagedreven schoonmaken doe je niet alleen. Dit doe je samen met je klant, collega’s en schoonmaakmedewerkers. Het uitgangspunt is en blijft dat technologie ondersteunend is aan de mens en de processen. Meetbare en flexibele schoonmaak is onze standaard, en hiermee willen we het schoonmaakvak vernieuwen en aantrekkelijker maken voor onze medewerkers. CSU neemt Hi Five mee als standaard werkwijze in de dienstverlening, om de overgang naar duurzame, datagedreven schoonmaak te versnellen.”

Deel dit artikel

Ook interessant:

20 oktober 2020

Jury Golden Service Awards 2020 maakt 20 finalisten bekend

Na een moeilijke, maar zorgvuldige afweging heeft de jury van de Golden Service Awards twintig finalisten bekendgemaakt. In elke categorie – Schoonmaker, Schoonmaakteam, Glazenwasser en Leidinggevende van het Jaar...

14 november 2023

Finalist Best Practice Award 2023: CSU en Hogeschool van Amsterdam

De samenwerking tussen CSU en de Hogeschool van Amsterdam heeft één van de zes finaleplaatsen van de Best Practice Award 2023 behaald. Lees hier mee over deze samenwerking. De...

10 december 2018

Versnelde transitie ISS naar key account organisatie kost 100.000 banen

Vanmorgen heeft ISS Group bekend gemaakt dat zij de komende 2 jaar wereldwijd een programma gaat doorvoeren om de transitie naar een key account-organisatie te versnellen. In cijfers betekent...

02 maart 2020

2 april: gamechanger Qualis organiseert kennissessie kwaliteitaudits ‘Changing the game, changing the name’

Wie de vergelijking met de bouwtechnische keuring van Vereniging Eigen Huis maakt, heeft dé perfecte metafoor te pakken: onafhankelijk, onpartijdig, objectief. Het zijn containerbegrippen, maar zeker van toepassing op...

11 maart 2024

Salubris en ICE Cobotics starten exclusieve schoonmaak-samenwerking in België

De wereld van professionele schoonmaakmachines en schoonmaakrobots is voortdurend in ontwikkeling. Met trots kondigen de Belgische schoonmaakgroothandel Salubris en leverancier en producent van o.a. de Cobi 18 autonome schrobzuigmachine,...

23 april 2020

Schoonmaak en arbeidskrapte (1): “Erkenning door coronavirus vergroot binding en aantrekkingskracht ook voor langere tijd”

Tot begin maart waren we als schoonmaakbranche vol van arbeidskrapte. We hadden er veel kopzorgen over. En wat zien we nu, nog geen 2 maanden later? Het FNV signaleert...

04 december 2018

Schoonmaakbedrijf Blinck realiseert gestage groei in Arnhem

“Met alle aandacht op de drukte en hectiek in de randstad, in en om onze hoofdvestiging in Almere willen we zeker niet vergeten dat er voor schoonmaakbedrijf Blinck een...

07 juni 2022

“Je personeelsgegevens op straat? Dat wil je dus echt niet!”

Twintig jaar geleden nam Nocore de administratie van schoonmaakbedrijven al digitaal uit handen. Destijds dankzij het IBM-computerplatform AS/400, inmiddels via softwarepakketten zoals Nocore Facilitair. Een gesprek met technisch directeur...

14 juni 2024

Blog Paul Harleman (Vileda): Dag van de schoonmaker is de dag van de vervuiler

Weet jij hoeveel ‘de dag van…’-dagen er per jaar zijn? Ik vroeg het ChatGPT en die schatte dat het ergens tussen de 200 en 300 dagen is. Voor van...

30 november 2023

CSU Schoonmaakteam RAI uitgeroepen tot “Heroes of Cleaning 2023”

Met luid gejuich heeft het schoonmaakteam van CSU, werkzaam bij de RAI, de prestigieuze titel “Heroes of Cleaning 2023” in ontvangst genomen. De eretitel werd toegekend door de hoge...